auttakee tietämätöntä

hello dolly

elikkäs olisin myymässä digikameraani, jona jokunen vuosi sitten sain,emminä tiiä että onko toi ees järkkäri? mutta tiedustelisin, että mimmostakohan hintaa tuosta kehtaisi pyytää. kamera on panasonic dmc-fz5. en löytänyt netistä kun jonkun saksankielisen sivun(en tosin nyt ehdi panostaa enempään ettimiseen), missä kaupiteltiin hyvin samanmoista: Panasonic Lumix DMC-FZ5 EG-K . onkohan nuo kaksi eri kameraa, kun muuten oli samat ominaisuudet, paitti et tuosta nimirimpsusta puuttuu tuo eg-k.

vanhahan tää kamera on, et onko se enää arvokas lainkaan. kiitos kovasti jo etukäteen vastauksista, kuten varmaan huomaa, minen ymmärrä näistä kamerahommista mitään.

5

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipide tämäkin

      Kamerasi ei ole järkkäri, koska sen objektiivi ei ole vaihdettava. Tuollaista kookkanpuoleista ja ulkonäyöltään vähän järkkäriä muistuttavaa kompaktikameraa, jonka objektiivin zoom-kerroin on tavanomaista suurempi, on tapana kutsua superzoom-kameraksi tai bridge-kameraksi, mikseipä jälkimmäisen mukaan siltakameraksikin.

      Panasonic Lumix DMC-FZ5 on tullut markkinoille 2005 ja siitä lienee pyydetty uutena 350–400 €. Koska kehitys digikameroissa on ollut viime vuosiin saakka nopeaa, ei 8 vuoden ikäisen mallin jälleenmyyntiarvo ole häävi, vaikka laitteen kunnossa ja käyttöarvossa ei mitään vikaa olisikaan.

      Voihan tuota yrittää myydäkin, jos itsellä ei mitään käyttöä ole. Moni ostaja varmana pitäisi satasen hintapyyntöä liian korkeana, mutta tunnetusti hulluhan ei ole se, joka liikoja pyytää, vaan se, joka liikoja maksaa!

      Minä pitäisin varmaankin itselläni ja käyttäisin aktiivisemmin.

      • hello dolly

        kiitoksia, nyt olen taas vähän viisaampi:) en sen kauheemmin tällä rahaa yritä tehä, saada vaan jollain käypällä hinnalla pois, että se tulee myytyä. halvallahan tuo lähtis parhaiten, mutta tässä juur sitä vähän hain, että mikä on kipuraja, ettei ihan ilmaseks tarttis antaa.

        varmasti nyt laitan alle satasella menemään, onhan ihmiset kovia tinkaankin, ja minä niin kovin lepsu vaikkei varaa oiskaan. mutta parempi kun pääsee tavaroista jokka itellä pölyttyy, jos ne jollain muulla tulee käyttöön. kato kun mää tarvisin tiettysti sellasen pienen ja sievän niinku naiselle sopii, joka kulkee kätevästi mukana, eikä sisällä liian montaa napikkaa. valokuvia kun tulee otettua lähinnä lemmikeistä joskus ja jouluna. nonni, tulipahan taas juttua mutta kiitos, eiköhän tämä tällä nyt selviä :)


    • Hinta-arvio

      Hyvät pullakahvit.

    • Itse voisin katsoa, että tuosta 50-80 euroa voisi olla käypä hinta. Ostaja voisi olla sellainen, joka satunnaisesti tarvitsee pitkää zoomia. Peruskameraksi siitä ei enää juuri ole. Tekniikka on mennyt niin paljon eteenpäin. Uusia superzoomeja, kuten Canon PowerShot SX160 IS saa n. 140 eurolla. Jos mukana on laukkua, muistikorttia ym. niin se auttaa. Jos pokkaa on, pyytää satasen. Kunto on aina oleellinen. Jos kamerassa on vikaa, unohda. Saat vain riidan aikaan.

      Nykyään vastaavasi kameroissa on 30x laajakulmainen zoom, HD-videokuvaus, 12-16 megapikseliä, vähemmän kohinaa ym.

      • hello dolly

        kiitos vastauksesta :) kamera on täysin ehjä, eikä siinä ole käytön jälkiä. ei oo tapana valehella laitteen kunnosta ostajaehdokkaillekaan ;) ainut, mistä en ole varma, on akun kunto kun en ole käyttänyt kameraa nyt muutamaan vuoteen. mutta tarkotus on kokeilla miten pitää virtaa, vai pitääkö lainkaan. laukku, 1 gb muistikortti, ja laturi kuulus settiin.

        itekin ajattelin ensimmäisen vastauksen perusteella tuota 50-80 hintaluokkaa, joten laitoin sen myyntiin 85 euron hinnalla, mistä luonnollisesti vois tingata sen minkä kerkeää. mutta ilmoitustani ei hyväksytty eräällä osto/myyntisivulla, sen vuoksi, että tarjous ei vaikuta realistiselta, tai että myyntihinta on liian alhainen. pyysin asiakaspalvelusta ohjausta ilmoituksen laatimiseen ;) mutta en minä oikeasti tiedä mihin suuntaan itte hintaa hinaisin. pitäiskö sit laittaa se 100 e :D

        toisaalta en ole varma oliko ilmoituksessa jotain muuta mikä olisi sääntöjen vastaista, vaikka säännöt tietysti luin kun olen ihan newbie tämmösessä nettikaupittelusa. on se näköjään vaikee päästä turhista tavaroistaan eroon kun asiakaspalveluunkin lähti viesti jo eilen päivällä, eikä sieltä ole mitään vastattu ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe