Pakko-oireita vai sekoanko??

auttakaa11

Nukkumaan mennessä, kun laitan silmäni kiinni, mielessä alkaa vilistä asioita. Tosi väsyneenä pääni sisällä ”kuuluu” päivän mittaan myös kuulemiani ääniä, esim. auton ääni ajaa ohi tai 'nalkuttava naapurin täti puhuu jotain omituista'...

Löysin tuon pätkän netistä ja oireet stemmaavat täysin!! Mikä mua vaivaa?? Onko tää pakko-oireilua vai jotain vakavaakin? Tätä on ollut ajoittain ennenkin ja sitten se on mennyt pois, mutta nyt tuli taas kun olin kovassa hälinässä väsyneenä ja kun koitin mennä nukkumaan niin tuo hälinä vaan pyöri päässä. Joskus jos väsyneenä ajattelenkin jotain ja olen ollut jonkun kanssa koko päivän niin oma ajattelu kuulostaa häneltä (vaikka siis minä ajattelen ja ihan järkeviä). Niinkuin oma ääni "katoaisi", alkaa ahdistus/paniikki välittömästi ja muistaa vaan miltä se toinen kuulostaa.. Tai vastaavasti joskus mulla jää renkuttamaan joku biisi päähän tai tulee jokin sana päähän vaikka en sitä ajattele..

1

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyl se siitä

      No mulla on tuota samaa, enkä ole seonnut vielä. Luulisin että aivan normaalia että kovan rasituksen jälkeen kun aivot pitäisi laittaa lepotilaan niin se ei käykkään aivan helposti, vaan sellainen pieni vireys jää päälle. Ja jos olisit hullu niin tuskin sinä täällä olisit sitä epäilemässä. "Hullut" eivät tiedä olevansa hulluja.

      Suosittelisin että otat aivan rauhallisesti ja vältät stressiä. Jos nuita ilmenee nukkumaan mennessä ja se paniikki puskee päälle niin, kokeile vaikka lukea jotain kirjaa hetken aikaa ja kokeilla uudestaan. Myös nuitten tuntemusten kertominen tai kirjaaminen helpottaa oloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1550
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1255
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1176
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1044
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      86
      852
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      782
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      775
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      382
      758
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      125
      716
    Aihe