Fycompa- lääke

Onko kokemuksia epilääkkeestä Fycompa? Noin vuoden ollut suomessa, kallis lääke, ei ole vielä kela-korvausta. kuukausi annos n. 200-300e. vaikutusmekanismi ihan eri kuin muissa suomessa saatavilla epilääkkeillä.
Ilmoita

Harkinnassa tuo lääke, koska kaikki muut hoitomuodot ja -lääkkeet koklattu, tuloksetta
Ilmoita
28 kappaleen pakkaus maksaa 220e, eli on melko kallis omakustanteinen. ja jos lääkettä otetaan esim. 2 kpl päivässä. huh mikä hinta
Ilmoita
nyt on tullut peruskorvattavuus
Ilmoita
Se lääke tuli nyt apteekkiin ja minä olen ollut mukana valtakunnallisessa lääketutkimuksessa joka alkoi 2007. Minä KYS:n piiristä,pääpaikka Lontoo jonne potilaiden tiedot vuosien aikana. En ole saanut enää kun pieniä poissaolokohtauksia kun lääkitys vaihtui jo 2001 ja se lääke on auttanut muiden lisänä poistamaan kohtauksia puolella ja toivun niista nopeasti. Käynti lääkärissä 3 kuukauden välein ja lääkkeet toimitetaan minulle paikalliseen apteekkiin. Uusi lääke niin se ei ole vielä kokonaan kelan korvattavia,kestää vielä.
1 VASTAUS:
Minun miehellä saatiin vaikeahoitoinen epilepsian kuriin Fycompalla. Lääkitys jouduttiin nostamaan 8 mg. En tosin tiedä mitä tapahtui kun kognitio laski ja muistitestin tulos oli enää 12/20. Hän asuu nyt hoivakodissa, jotta voin käydä töissä. Mutta voi olla, että ei olisi enää elossa, jos Fycompalla ei olisi saatu kohtauksia pois. Tilanne on surullinen, mutta joillakin vaan sattuu oleman hieman vaikeampaa.
+Lisää kommentti
Mulla otettiin käyttöön viime vuoden keväänä epilepsian hoitoon, lamictalin ja keppran rinnalle.
Kohtaukset on pysyny aika hyvin poissa, otan muiden lääkkeiden kanssa pelkästään iltaisin 6mg, mutta aiheuttaa mulle oksettavaa oloa, huulten ja kielen pistelyä, puheen epäselvyyttä, väsymystä vielä aamulla ja pientä sekavuutta. Sillein oon ihan tyytyväinen, mutta tuntuu, että muistamiseen vaikuttaa aika paljon... Näillä lääkityksillä kuitenkin mennään ja keppraa puretaan pois.
1 VASTAUS:
Minulla fycompa 8mg käytössä useiden muiden lääkekokeilujen jälkeen tegretolin kanssa on sopinut hyvin ja kohtaukset saatu pois.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Fycompa- lääke

Onko kokemuksia epilääkkeestä Fycompa? Noin vuoden ollut suomessa, kallis lääke, ei ole vielä kela-korvausta. kuukausi annos n. 200-300e. vaikutusmekanismi ihan eri kuin muissa suomessa saatavilla epilääkkeillä.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta