Fycompa- lääke

iksfjhafjgaf

Onko kokemuksia epilääkkeestä Fycompa? Noin vuoden ollut suomessa, kallis lääke, ei ole vielä kela-korvausta. kuukausi annos n. 200-300e. vaikutusmekanismi ihan eri kuin muissa suomessa saatavilla epilääkkeillä.

13

5478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap***

Harkinnassa tuo lääke, koska kaikki muut hoitomuodot ja -lääkkeet koklattu, tuloksetta

• epik3

28 kappaleen pakkaus maksaa 220e, eli on melko kallis omakustanteinen. ja jos lääkettä otetaan esim. 2 kpl päivässä. huh mikä hinta

• akdjflhdggfhh

nyt on tullut peruskorvattavuus

• hannustiina

Se lääke tuli nyt apteekkiin ja minä olen ollut mukana valtakunnallisessa lääketutkimuksessa joka alkoi 2007. Minä KYS:n piiristä,pääpaikka Lontoo jonne potilaiden tiedot vuosien aikana. En ole saanut enää kun pieniä poissaolokohtauksia kun lääkitys vaihtui jo 2001 ja se lääke on auttanut muiden lisänä poistamaan kohtauksia puolella ja toivun niista nopeasti. Käynti lääkärissä 3 kuukauden välein ja lääkkeet toimitetaan minulle paikalliseen apteekkiin. Uusi lääke niin se ei ole vielä kokonaan kelan korvattavia,kestää vielä.

• Epi56

Minun miehellä saatiin vaikeahoitoinen epilepsian kuriin Fycompalla. Lääkitys jouduttiin nostamaan 8 mg. En tosin tiedä mitä tapahtui kun kognitio laski ja muistitestin tulos oli enää 12/20. Hän asuu nyt hoivakodissa, jotta voin käydä töissä. Mutta voi olla, että ei olisi enää elossa, jos Fycompalla ei olisi saatu kohtauksia pois. Tilanne on surullinen, mutta joillakin vaan sattuu oleman hieman vaikeampaa.

• Anonyymi

Mulla otettiin käyttöön viime vuoden keväänä epilepsian hoitoon, lamictalin ja keppran rinnalle.
      Kohtaukset on pysyny aika hyvin poissa, otan muiden lääkkeiden kanssa pelkästään iltaisin 6mg, mutta aiheuttaa mulle oksettavaa oloa, huulten ja kielen pistelyä, puheen epäselvyyttä, väsymystä vielä aamulla ja pientä sekavuutta. Sillein oon ihan tyytyväinen, mutta tuntuu, että muistamiseen vaikuttaa aika paljon... Näillä lääkityksillä kuitenkin mennään ja keppraa puretaan pois.

• Anonyymi

Minulla fycompa 8mg käytössä useiden muiden lääkekokeilujen jälkeen tegretolin kanssa on sopinut hyvin ja kohtaukset saatu pois.

• Anonyymi

Mulla Lamictal ja Keppra puretaan molemmat sivuvaikutusten vuoksi 15 käyttövuoden jälkeen pois ja tilalle otetaan 2mg alotusannostuksella, ja 4mg lopullisella annoksella tää Fycompa. Mun epilepsiakohtaukset ja epilepsia on ollu aika "helppo" ettei oo esim kohtauksia ollu moneen vuoteen, ja elintavoilla voin ite vaikuttaa kohtausten määrään (nukkuminen, syöminen yms). Jänittää että alkaa taas tuleen kohtauksia eikä ne sit pysy kurissa tällä uudellakaa lääkkeellä, kun pitää mennä koskeen tähän hyväksi todettuun komboon ja muuttaa lääketasapainoo. Sivuvaikutukset on vaan niin pahat että kokeilun arvosta ainakin :/

• Anonyymi

Mulla aiheuttaa aivan sairaan olon lämpöä, yöllä ja aamulla kamala hiki. sitten oalelu horkka. painajaisunta, josta ei aamulla selviä, jää päälle. sekava horjuttava olo.pistelyä käsivarsissa .pää aivan hiessä vLamiktalin kanssa ns.sa vasta alussa olo pahempi, kuin ennen.

• Anonyymi

3.5vk sitten aloitettu toi fycompa. Sen jälkee on tullu 6kg painoo lisää sekä älytön mahan turvotus sekä älyttömät ilmavaivat

• Anonyymi

Sama täällä. 3kk:ssa on tullu 15kg lisää. Alle kkn käytön jälkee koitin saada tätä lääkettä pois, mut lääkärit ei suostu vaihtaan mulle takasin vanhaa lääkettä. Tota edellistä lääkettä söin -96 vuodesta asti ja olin tyytyväinen

• Anonyymi

Mulla aloitettiin marraskuussa ja 2kk:ssa poino nous 10kg ja seuraavassa kuussa 5kg eli 5kg/kk:ssa. Oon pyytäny lääkkeen vaihtoo edelliseen, mutta ei oo viellä kuulunut mitään.

• Anonyymi

Sama täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe