Kenelle voin puhua?

avuton_

Mulla ei ole oikein ketään, jolle voin puhua. Mulle on ehdotettu kavereita ja vanhempia, mutta syyt miksi en voi puhua kellekkään heistä:
1) Kavereilleni en halua kertoa puoliakaan asioistani
2) Osa asioistani liittyy vanhempiin...

Mitä voin tehdä!? Haluan puhua jollekkin, mutten tiedä kenelle!

15

2577

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ShyGirl-

      No haluatko jutella tuntemattomalle? Jos haluat niin laita minulle sähköpostia niin katsotaan miten voin auttaa :) ps. En ole psykiatri
      -ShyGirl-

      • avuton_

        Kiitos tarjouksesta, mutten tiedä. Harkitsen kuitenkin, sillä mun on pakko puhua jollekkin :))


      • -ShyGirl-
        avuton_ kirjoitti:

        Kiitos tarjouksesta, mutten tiedä. Harkitsen kuitenkin, sillä mun on pakko puhua jollekkin :))

        No annan kuitenkin sähköposti osoitteeni :)

        [email protected]


      • Anonyymi
        -ShyGirl- kirjoitti:

        No annan kuitenkin sähköposti osoitteeni :)

        [email protected]

        Ei kannata luottaa noin vain tuntemattomaan! Tai ainakaan antaa hänelle mitään henkilökohtaista tietojasi mm. Koko nimi,syntymäpäivä,salasanat, osoite yms! Jos asiasi liittyy esim väki valtaan chekkaa turvakodis chat. Tai sekaisin chat ainakin toimii kaikille lähinnä yli 12 vuotialle. Kuraattorille voit aina puhua. Opettajalta voit myös kysyä mistä saisit apua


    • Ammattilaiselle mars

      Mulla on ihan sama juttu, en pysty puhumaan kellekään tutulle. Netissä pystyn jonkin verran kertomaan asioistani. Muuten varjelen yksityisyyttäni huolella, kavereista useimmat ei oo edes nähneet mun vanhempia ja muutenkin pidän kaiken itselläni. Niin hyvässä kuin pahassakin.

      Aluksi mulla oli vaikeeta myös psykologien kanssa, mutta ensimmäinen osoittautuikin äärimmäisen epäpäteväksi. Se joutui kyllä kyselemään kauheesti että sai mitään irti. En jotenkin halunnut puhua sen kanssa. Seuraava oli tosi mukava ja pystyin puhumaan sille periaatteessa kaikesta. Se oli upeeta se. Sen jälkeen on ollut tosi ammattimaista porukkaa, joskus on ollut helpompi puhua ja joskus vaikeempi. Riippuu hirveesti sen päivän fiiliksistä ja aiheesta, josta pitäs phua. Joinain kertoina oon aika lailla hiljaa ja se esittää jotain kysymyksiä ja kertoilee erilaisista ajatusmalleista (ideana, että oppii sitten tunnistamaan näitä noidankehiä ja pystyy sitten välttämään niitä). Joillain kerroilla taas puhun niin paljon, että aika meinaa loppua kesken.

      Nyt oon siirtyny psykoterapiaan ja sainitteni psyykattua silleen, että jo heti ekalla kerralla pystyin kertomaan vaikeistakin aisioista ja mulla on silti ihan kivaa siellä.

      Että ihan ammattilaisia suosittelen, ne osaa vähän maanitella silloin kun ei ite oo juttutuulella. En väitä tätä helpoksi, mutta on se silti itsesäälissä rypemistä kivempaa. Että menes vaikka terkkarille niin se ohjaa sitten eteenpäin. Tai suoraan koulupsykologille jos semmonen on tavattavissa.

    • ksldkzzkz

      Voit mennä kouluterkkarin luo tai psykologin tai kuraattorin. Tai sitten esimerkiksi kirkon työntekijöiden ja sukulaisten kanssa voi ehkä jutella... Riippuu ihan sukulaisista ja siitä että kuulutko kirkkoon tai haluatko sitä millään tavalla elämääsi. Sitten lisäksi netissä on tukinet missä voi nimettömänä jutella ilmeisesti koulutetun henkilön kanssa. Sitten on lasten ja nuorten puhelin , en ole varma numerosta mutta taisi olla 116111. Kannattaa tarkistaa jos soitat ja se on ilmaista. Mutta suosittelen hakemaan apua oli asia sitten iso tai pieni. Pienistäkin asioista voi tulla isoja. Ja suosittelen ihan kasvokkain tapahtuvaa puhumista, mutta voit aloittaa esim. Tukinetistä. Tsemppiä!:)

    • Anonyymi

      Hei! Ei minullakaan ole ketään joka ymmärtäisi, on minulla minun paras kaveri, mutta se asuu todella kaukana :( Eli kenelle olisi paras puhua kun kukaan ei ymmärrä?

    • Anonyymi

      Hei teille kaikille! Netari nimiseltä sivustolta löytyy erilaisten chattien aukioloajat ja linkit. Lähes kaikki niistä on siis ilmaisia ja siellä voi jutella mistä vaan. :) Sit on kans lasten ja nuorten puhelin: 116 111 jossa voi nimettömästi ja maksuttomasti puhua aikuisen kanssa. Ja niistä chateista sen verran viel, että sielläkin siis vastaa koulutettu tai muu nuorten kanssa työskentelevä aikuinen. Ne on ilmaisia ja nimettömiä. Mullekkin saa toki tulla puhuu jos haluaa. :) Älkää jääkö yksin huolien kanssa! <3

    • Anonyymi

      Olen ihan rikki olin snp yhden aatun kanssa oltiin iha ookoo ystäviä sit pyys peilikuvii mis oon taaksepäin ja silleen et mul on vaa lyhyt toppi olin tyhmä ja laitoin sil on ne kuavt nyt jakaa niit kaikil😭😭😭 lupas poistaa ne ja ahdisteli ku olin sen kaa yks kerta

    • no voin puhua ihan vaikka mistä. Ongelmana vaan se, että ois jollekin jolle puhua.m

    • Anonyymi

      Hei moi, minulla on ongelma, että kelle voisin puhua suoraan, olen vuokratyöntekijöillä käyvä naishenkilö, ja arki seilaa kovasti työvuorojen mukaan. Etsin vaan juttuseuraa, ko välillä ei tuu unta. Minulla on poika, jolla on ongelmia ja mieskin löytyy. En siis hae mitään seksi seuraa tms vaan ihmistä, jonka kanssa voi keskustella. Ikää riittää sen verran että on jo jotain näkemystä elämästä, mutta en ole mikään kirkkotantta. Voitaisiin vaihtaa näkemyksiä?

      • Anonyymi

        Chekkaa Omegle ja randomi MUTTA VARO OIKEASTI NIITÄ VÄÄRIÄ TYYPPEJÄ ÄLÄ KOSKAAN SUOSTU TAPAAMISIIN TAI LAITTOMUUKSIIN


    • Anonyymi

      Sekaisin chat, mml chat, apuu chat (löytyvät netistä googlaamalla) tai kuraattori,psykologi yms

    • Anonyymi

      Mulla on yks ihan älyyyömän turha syy josta oon itkeny jo 1h ja en tiiä kenelle voin puhuu joka ei sanois että ”heikko” ”luuseri ku itkee tollasesta”

    • Anonyymi

      Tuu puhuu mulle Avuton_

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe