Vanhetessa huomaan monta asiaa joita ennen ei havainnut,,muisti ei ole niin hyvä kuin ennen,mutta fyysinen kunto ,50 vuotiaana pystyi voimiensa puolesta melkein mihin vain,nyt 65 v.rupeaa puuskuttamaan,liikkeet kömpelöityneet..
periksi ei anneta helpolla. Kummiskin on ruvennut aprikoimaan,mites 10 vuoden päästä.tekisi mieli suunnitella vielä jotain,jos ei suunnittele mitään,silloinhan on luovuttanut.
Vai onko liikaa aikaa ajatella,nämä asiat pyörii llian usein päässä.
Onko teillä samanlaisia tuntemuksia,vai olenko minä ainoa joka ajattelee näin.
jollakin on nimimerkki, kysyn vaan no kysytään.
Vanhuus ei tule yksin
95
517
Vastaukset
- Kysyn vaan
Kuka jaksasi olla ikinuori, en minä ainakaan. Suunnitella elämäänsä eteenpäin kannattaa aina. edes jollain tavalla. Menee aika näköalattomaski jos ei minkäänlaista visiota ole tulevasta.Suunnitelmien ei tarvitse olla suuria, pienetkin pitävät elämänvirrassa ja ajassa.
Omenapuuta en enää istuttanut vaikka entinen kuoli.
Kyllä jotain odotettavaa on oltava, muuten elämänhalu kaikkoaa.- purapekämä
tässä viestiketjun välissä olevien mainosten pohjalta voisi suunnitella leikkauttavansa peräpukamat ja muuttavansa jonnekin.Sopisi muuten mulle!
- --------
Pukamat eivät katso ikää.
- Lorena*
Olin nuorena tosi nopsajalka, urheilullinenkin, juoksin piirikunnallisissa kisoissa 100m aikaan alle 13 sekuntia. Syksyisellä aamukävelylyllä tuli mieleeni nyt menee 100m kävelyyn keskustelu tuokioineen noin 12 minuuttia.
Mietinkin mihin kuntoni sekä nopsajalkaisuuteni ovat kadonneet.Onko elämä nuollut nopeuteni elon päivien mukana nopsajalkaisten piippuhyllylle.- kun aikaa on
Se nopsuus mikä ennen oli jaloissa, on nyt leuassa. Sitä jää helpommin lenkillä juttelemaan vastaantulijan kanssa, kun ei ole enää kiire minnekään.
Vuodet ovat tuoneet levollisuutta, tyytyväisyyttä ja hyväksyntää että on ihan näin pieni ihminen kuin on.<
Eräs kaverini oli kirjoittanut nämä sanat Facebookin sivuilleen.- demeter1
Älä turhaan murehdi, aloittaja. (Sanon näin, vaikka murehdin välillä itsekin...))
Äskeisellä Lapin reissulla oli pari yli 80-vuotiasta rouvaa. Molemmat kiipesivät tuntureille siinä missä nuoremmatkin. Tai oikeastaan nuorimmat meistä eivät kiivenneet - oli kertynyt sen verran kiloja, että jättivät kiipeämisen väliin.
Haastattelin näitä ikinuoria. Molemmat olivat hoikkia ja harrastaneet liikuntaa koko ikänsä, joten kai siinä siitten on perää, että "liikkuminen kannattaa aina".
Mutta kyllä tuollainen kunto vaatii mielestäni myös hyvän perimän.
Toisella vanhailla rouvalla oli myös suunnitelmia - Lapista palattua piti lähteä mökille istuttamaan perennoja, omalla autolla, tietty.
Itse en edes haaveile noin aktiivisesta vanhuudesta. "Hiljaisuus, luonto ja lähimmäiset" - Helena Anhavan listaamat - riittävät uskoakseni hyvin elämänsisällökseni. Jos se on luovuttamista, niin sitten olen luovuttaja."demeter"
Parta on ajeltu taas miehekkään sänkiseksi.
Laulettu suihkussa, joviaalit kainalossa ja puhdas paita.
Kuva ei ole Justin Brieberin.
Voi tätä testosteronin määrää taas.
Pitkä-mallinen Braun istui käteeni kuin...kuin...no, puinen kirveen-varsi :)
Nämä vanhuus-aloituksien jatkuvat ketjut, tylsyyksineen(ei sinun) ottavat ihan pattiinkin.
Aina sama kaava, aina samat sana-muodot, aina sama tyyli.
Vaihtuuko edes lyyli...
Mikä on se vuori jonka haluaisit minun valloittavan sinulle?
Hiljaisuus ja luonto ovat hyviä asioita, lähimmäiset taas usein tuskastuttavan moni-naisia.
H.- ? ? ?
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Nämä vanhuus-aloituksien jatkuvat ketjut, tylsyyksineen(ei sinun) ottavat ihan pattiinkin.
Vaihtuuko edes lyyli...
Hiljaisuus ja luonto ovat hyviä asioita, lähimmäiset taas usein tuskastuttavan moni-naisia.
H.Oletko koskaan, missään , milloinkaan kunnioittanut ihmistä?
Muuta kuin itseäsi?
Oletko koskaan sanavilliydessäsi sanonut asiaa? ? ? ? kirjoitti:
Oletko koskaan, missään , milloinkaan kunnioittanut ihmistä?
Muuta kuin itseäsi?
Oletko koskaan sanavilliydessäsi sanonut asiaa?"? ? ?"
Ihmisen kunnioittaminen ei synny helposti sormia naputtelemalla.
Sen syntymiseen menee aikaa ja vaivaa aina.
Minun kunnioitukseni ansaitaan ihan samalla tavalla kuin muidenkin ihmisten.
Jokainen joka on minut ansainnut tietää sen kyllä.
Koska sinäkin ihailet kykyäni ajatella ennen kuin kirjoitan, niin ymmärrät varmaan että kirjoittamalla hyvin ja fiksusti on hyvä alku ensimmäiseen sentiinsä miljoonasta.
Kuten aina, asia on kuulijan korvasta ja lukijan silmästä kiinni.
Perille saattaa Aivo, jos sen kyky riittää siihen.
Tuosta kyvystä on paljon puutetta maailmassa, ehkäpä enemmän kuin ruoasta.
H.- demeter1
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Vaihtuuko edes lyyli...
H.Päiväsi on kuvauksestasi päätelleen alkanut loistavasti, hunksi. Onnittelen. Mutta yritä nyt kuitenkin sietää se, että meillä kaikilla on oma luontomme, eikä sitä voi paljon muuttaa, ainakaan näillä vuosin. "yks´syntyy meistä riemuun ja toinen murheeseen" , totesi Eino Leinokin aikoinaan. Mutta ei tämä aloitus mielestäni murheellinen tai turha ollut...
Minusta vanhuudesta puhuminen on luonnollista meidän ikäisillä, ellemme nyt tahdo koko asiaa kieltää tai kiertää. Ja luonnollista on myös, että tuleva herättää meissä pelkoja, pistää pohtimaan ja ennakoimaan asioita. Ja missäpä noita asioita olisi parempi pohtia kuin oman ikäisten seurassa ?
Ja kuten tiedät, demokratia on enemmistön diktatuuria..))
Olet oikeassa, lähimmäisyys on vaikeata, työstä se käy, mutta siksi listalla ovat myös luonto ja hiljaisuus. Ne eivät vaadi mitään.
Vai oikein vuoren valloittajaksi..)) Jospa sinne lasivuorelle yrittäisit. Runoratsulla vaikka... - Näillä mennään
Niinpä, kaikkeen tähän liittyy myös sana raha, vaikka kuinka olisi halua ja voimia tehdä edellä mainittuja asioita niin ei ole mökkiä eikä rahaa lähteä sinne Lappiin, en kyllä edes haluaisi, riittäisi kun olisi edes oma auto jolla pääsisi lähimetsiin vaikka sieneen ja puolukkaan, että niin erilaisia meillä ovat mahdollisuudet.
- turhaan nariset
Näillä mennään kirjoitti:
Niinpä, kaikkeen tähän liittyy myös sana raha, vaikka kuinka olisi halua ja voimia tehdä edellä mainittuja asioita niin ei ole mökkiä eikä rahaa lähteä sinne Lappiin, en kyllä edes haluaisi, riittäisi kun olisi edes oma auto jolla pääsisi lähimetsiin vaikka sieneen ja puolukkaan, että niin erilaisia meillä ovat mahdollisuudet.
Oman auton hankinta ja käyttökustannukset ovat sitä luokkaa ettei autoa kannata pelkkien marja ja sienireissujen takia hankkia.
Lähimetsään pääsee jalan tai pyörällä ja olen huomannut että monu tupruttaa savuna ilmaan tai juo kurkustaan alas monenkin lapin matkan hinnan vuoden aikana.
Valintoja pitää tehdä, tuskin se aina rahasta on kiinni. - k/k
? ? ? kirjoitti:
Oletko koskaan, missään , milloinkaan kunnioittanut ihmistä?
Muuta kuin itseäsi?
Oletko koskaan sanavilliydessäsi sanonut asiaa?Kysymysmerkil
luulen et ei kunnioita eres ittiään jos kunnioittas nii kyl se joskus olis hiljaa.
Antas eres mahrollisuuren ittelleen.
Voisiks sää harkita hunksi semmost vaihtoehtoo. - ei kenenkään lähim.?
k/k kirjoitti:
Kysymysmerkil
luulen et ei kunnioita eres ittiään jos kunnioittas nii kyl se joskus olis hiljaa.
Voisiks sää harkita hunksi semmost vaihtoehtoo.Lähimmäiset ovat tuskastuttavia eikä heitä tarvitse kunnioittaa, siinä hoon ajatusmaailma.
- J.Karjalaisen sanoin
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Vaihtuuko edes lyyli...
H.näin sanoo mies, jolle ei koskaan tapahdu mitään
http://www.youtube.com/watch?v=S2JrrCCwTU8 - perpuek
ei kenenkään lähim.? kirjoitti:
Lähimmäiset ovat tuskastuttavia eikä heitä tarvitse kunnioittaa, siinä hoon ajatusmaailma.
Hoon tapaiset ei mielestäni kuulu tänne
- demeter1
Näillä mennään kirjoitti:
Olet oikeassa, Näillä mennään, raha auttaa monessa, mutta ei minunkaan mielestäni ratkaise kaikessa. Jos liikuntakyky on tallella, luontoon pääsee
aika helposti, jopa täällä pääkaupunkiseudulla, julkisia liikennevälineitä käyttäen. Ja "luonto" on aika monisyinen juttu. Jollekulle se voi olla ikkunasta avautuva näkymä tai vaikka tähtitaivas... k/k kirjoitti:
Kysymysmerkil
Voisiks sää harkita hunksi semmost vaihtoehtoo."k/k"
Tätä piti ihan miettiä.
Kyllähän minä kunnioittaa osaan, ja omaan myös käytös-tapoja ja muita kohteliaisuuksia.
Mutta kun ne pitäisi liittää tänlaiseen keskustelu-palstaan niin kohtaan ongelmia.
Yritin kerran vajota yhteisesti hyväksyttyjen hymistelyjen puuterisiin pussi-housuihin, mutta se ei tuntunut oikealta. Minulta ei löytynyt mitään sanottavaa, pelkkiä kohteliaisuus-hymy-hymiöitä vain. En kestänyt sitä hellää hiljaisuutta.
Koska käytän myös paljon Chiliä ruoan-laitossani(Habanero, Rocoto), päätin jatkaa omalla tyylilläni, herättää keskustelua, vaikka nyt kiukustakin. Onhan sekin keskustelun-aihe.
Näyttää varsinkin olevan näissä "vanhusten" aloituksissa.
Olet varmaan huomannutkin että en se minä aina ole. Maltilliseenkin kommenttiini tupaa tulemaan ärtynyttä arpeilua.
Koita nyt sinäkin kestää ja tarvittaessa etsi kommenteistani jotain tärkeääkin, kyllä niissä senlaista useimmiten on.
Laitanpa tähän laatimani sanan-laskun:
Kun tykkää niin tökkii.
Tämä koskee siis sormea, muistat varmaan esi-koulu-aikamme :)
Laitanpa mukaan kehun demeterillekin, tuolle fiksun kärsivällisyyden huipulle.
Ajattelun Alpeille.
H.hunksz kirjoitti:
"k/k"
Tätä piti ihan miettiä.
Kyllähän minä kunnioittaa osaan, ja omaan myös käytös-tapoja ja muita kohteliaisuuksia.
Mutta kun ne pitäisi liittää tänlaiseen keskustelu-palstaan niin kohtaan ongelmia.
Yritin kerran vajota yhteisesti hyväksyttyjen hymistelyjen puuterisiin pussi-housuihin, mutta se ei tuntunut oikealta. Minulta ei löytynyt mitään sanottavaa, pelkkiä kohteliaisuus-hymy-hymiöitä vain. En kestänyt sitä hellää hiljaisuutta.
Koska käytän myös paljon Chiliä ruoan-laitossani(Habanero, Rocoto), päätin jatkaa omalla tyylilläni, herättää keskustelua, vaikka nyt kiukustakin. Onhan sekin keskustelun-aihe.
Näyttää varsinkin olevan näissä "vanhusten" aloituksissa.
Olet varmaan huomannutkin että en se minä aina ole. Maltilliseenkin kommenttiini tupaa tulemaan ärtynyttä arpeilua.
Koita nyt sinäkin kestää ja tarvittaessa etsi kommenteistani jotain tärkeääkin, kyllä niissä senlaista useimmiten on.
Laitanpa tähän laatimani sanan-laskun:
Kun tykkää niin tökkii.
Tämä koskee siis sormea, muistat varmaan esi-koulu-aikamme :)
Laitanpa mukaan kehun demeterillekin, tuolle fiksun kärsivällisyyden huipulle.
Ajattelun Alpeille.
H.Hot Amigo, kuten tulisessa makkarapaketissa lukee, vai oliko se Red Devil, jossa on rasvaa 39%.
Olen jo kauan sitten hoksannut tuon halusi herättää keskustelua, ärsyttämällä muita.
Itsekin olen luopunut kaikkia miellyttämään pyrkivästä tyylistä ja senhän sitten palautteesta huomaa. Mutta täällä on lupa sanoa oma mielipiteensä, sinä teet sen hiukan kärjistetymmin ja aiheutat pientä kiukuttelua.
Anna palaa, ystäväiseni ja demeterille osoitettuihin kehuihin yhdyn täysin sydämin. Siinä on ihminen paikallaan, hän osaa kirjoittaa sovinnollisesti, asiallisesti ja asiantuntevasti.- demeter1
Anceli kirjoitti:
Hot Amigo, kuten tulisessa makkarapaketissa lukee, vai oliko se Red Devil, jossa on rasvaa 39%.
Olen jo kauan sitten hoksannut tuon halusi herättää keskustelua, ärsyttämällä muita.
Itsekin olen luopunut kaikkia miellyttämään pyrkivästä tyylistä ja senhän sitten palautteesta huomaa. Mutta täällä on lupa sanoa oma mielipiteensä, sinä teet sen hiukan kärjistetymmin ja aiheutat pientä kiukuttelua.
Anna palaa, ystäväiseni ja demeterille osoitettuihin kehuihin yhdyn täysin sydämin. Siinä on ihminen paikallaan, hän osaa kirjoittaa sovinnollisesti, asiallisesti ja asiantuntevasti.Voi teitä ystävät, Anceli ja hunksi ! Kiitos nyt - kätken sananne sydämeeni ja ruokin niillä itseäni "kun pahat päivät tulevat"..)) Ja niitähän aina riittää - etenkin tällaisella "murheeseen syntyneellä"...
. - ,.-¨'-¨´
demeter1 kirjoitti:
Voi teitä ystävät, Anceli ja hunksi ! Kiitos nyt - kätken sananne sydämeeni ja ruokin niillä itseäni "kun pahat päivät tulevat"..)) Ja niitähän aina riittää - etenkin tällaisella "murheeseen syntyneellä"...
.Juu, eikös rakkauden kallein laatu olekin itserakkaus.
Siihen ei vaadita edes toista.
- 1943
Kyllä noita päiviä tulee taakse yksinkin elellessä. En suunnittele, elän tätä hetkeä niin paljon kuin mahdollista. Jumppasin juuri ohjelmani ja olen tyytyväinen, kun sain sen aikaiseksi. Odottelen sitä suurta lottopottia, suunnitelmat on kyllä sen varalle. Kiitollinen olen, kun terveys on hyvä juuri nyt.
Vielä reilu kuukausi 60-vuotispäivään, kunto on ihan hyvä, jaksan kävellä pitkiä lenkkejä, kiivetä tuntureille ja tehdä töitä pitkän tovin.
Mikäli pysyn pystyssä, kaatumisista on ikäviä kokemuksia.
Muisti pelaa hyvin, toisin kuin eräällä, joka joutui eilen pukeutumaan säkkiin ja tuhkaan. Mutta en ole enää kiukkuinen, pyysit niin kauniisti anteeksi. :)
Kymmenen vuoden kuluttua voi olla toisin, jopa aiemminkin, mutta en murehdi tuota.
Jo yksi päivä voi kaiken muuttaa, sen olen huomannut perheen piirissä aivan lähiaikoina.
On mukava suunnitella jotain, vaikka Lapin matkaa, se pitää mielen virkeänä.
Tämä oli sitä tavanomaista tylsää löpinää, mutta sitähän elämäkin usien on.- k/k
Kenties kohtakin mut ei vielä ,olen se lumikulmainen vanhus joka mertaan muistelee.
kuhan nyt liikuntakyky säilyy niin sen vanhuurenkin kans pärjää.
Tänään ku lämmitelein kesän viimeisiä makkaroita ja aurinko paistoi jumalattoman kivasti.
Tuli vaan mieleen et tämmönen laiskottelukin vois olla kivaa. ,työt ja velvollisuuretkin on hoirettu ,ei oo työ rästejä.
Tota muistia on vaan treenattavaa. k/k kirjoitti:
Kenties kohtakin mut ei vielä ,olen se lumikulmainen vanhus joka mertaan muistelee.
kuhan nyt liikuntakyky säilyy niin sen vanhuurenkin kans pärjää.
Tänään ku lämmitelein kesän viimeisiä makkaroita ja aurinko paistoi jumalattoman kivasti.
Tuli vaan mieleen et tämmönen laiskottelukin vois olla kivaa. ,työt ja velvollisuuretkin on hoirettu ,ei oo työ rästejä.
Tota muistia on vaan treenattavaa.Liikuntakyky säilyy parhaiten, kun tekee töitä ja puuhastelee muutenkin kykyjensä mukaan.
Tuskin malttaisit laiskottelijaksi ryhtyä, varmasti keksit jotain korjattavaa ja remontoitavaa. Ei meistä ole vain auringonpaisteessa makoilemaan ja makkaraa grillaamaan.
Enpä ole menneenä kesänä hetkeäkään varsinaisesti aurinkoa ottanut ja pihanurmella lojunut.
Meidän yläkerrassa touhuaa joku eläkeläinen, seiniä laittelee ja ikkunat aikoo vaihtaa. Ei osaa jouten olla, eikä talosta tekemiset lopu koskaan. Kun vaan terveys säilyisi, että pystyy tekemään.
Mitähän me keksittäis tuon muistin virkistämiseksi. Sanaristikoiden ja sudokujen täyttäminen on kuulemma hyväksi.- ,,,,,,,,,
Anceli kirjoitti:
Liikuntakyky säilyy parhaiten, kun tekee töitä ja puuhastelee muutenkin kykyjensä mukaan.
Tuskin malttaisit laiskottelijaksi ryhtyä, varmasti keksit jotain korjattavaa ja remontoitavaa. Ei meistä ole vain auringonpaisteessa makoilemaan ja makkaraa grillaamaan.
Enpä ole menneenä kesänä hetkeäkään varsinaisesti aurinkoa ottanut ja pihanurmella lojunut.
Meidän yläkerrassa touhuaa joku eläkeläinen, seiniä laittelee ja ikkunat aikoo vaihtaa. Ei osaa jouten olla, eikä talosta tekemiset lopu koskaan. Kun vaan terveys säilyisi, että pystyy tekemään.
Mitähän me keksittäis tuon muistin virkistämiseksi. Sanaristikoiden ja sudokujen täyttäminen on kuulemma hyväksi.Liikuntakyky ei aina ole kaikille puuhastelusta kiinni.
Kaikki ei ole yksinkertaista. ,,,,,,,,, kirjoitti:
Liikuntakyky ei aina ole kaikille puuhastelusta kiinni.
Kaikki ei ole yksinkertaista.Ei varmaankaan, etenkään ellei jaksa, viitsi tai kykene puuhastelemaan. Toki sairaudet tai liikuntakyvyttömyys estävät monen puuhastelun.
Harva asia elämässä on täysin yksinkertaista.
Minä pidän puuhastelusta, johon sisältyy puutarhahommia, normaaleja kotitöitä ja lisäliikuntana lenkkeilyä.
Näin kuntonikin on pysynyt melko hyvänä.
Minä en jaksa huokaille menetetyn perään, tyydyn siihen vähään mikä on jäljellä.
Joka päivä tähän asti on ollut elämisen arvoinen.
Sen toivon edelleenkin tapahtuvan. - vanhatttt.
Lapsetko täällä kirjoittelee kuin 80 , ei sinulle hunksz!
- höheli
Taidat olla kakara, pese suusi saippualla
- oudoksuja.
höheli kirjoitti:
Taidat olla kakara, pese suusi saippualla
Onko tämä hunksz joku kummitus
- oudoksuja
oudoksuja. kirjoitti:
Onko tämä hunksz joku ihmisten kiusaaja, luettuani aloittajan aloituksesta, huomaan tämä hunksz on riesa täällä
- Kysyn vaan
oudoksuja kirjoitti:
Onko tämä hunksz joku ihmisten kiusaaja, luettuani aloittajan aloituksesta, huomaan tämä hunksz on riesa täällä
Kannattaa muodostaa mielipiteensä itse, miltä kunkin nimimerkin kirjoitukset näyttävät ja ennen kaikkea tuntuvat, etenkin kun kohdistuvat itseen.Ja antaa sitten kirjoituksilleen painoarvo sen mukaan.
- --------
oudoksuja. kirjoitti:
on
- ikä painaa jo
Minä en jaksas koko aikaa olla menossa, eikä puutarhan hoitokaan kiinnosta enää. sehän vasta onkin raskasta.
Minusta on mukavaa, olla vaan ja kävellä ihan omaksi ilokseen, ilman kiirettä.Metsään en menis samoilemaan yksin, vaikka nuorempana se oli mukavaa.- demeter1
Minulla on maalla tuttu, 74 vuotta täyttänyt, joka 70-vuotiaaksi hoiti ison pihapiirin, rakasti puutarhanhoitoa. Sitten hän muutti rivitaloon ja hoitaa nyt pientä pihapiiriä, ympäröi itsensä kauneudella ja seuraa kasvun ihmettä edelleen, pienemmissä puitteissa vain.
Oma pihapiirini on lähes luonnovarainen, mutta pidän siitä, että saan tuntea maan jalkojeni alla, istahtaa pihakeinuun ilman, että tulen "nähdyksi"....
Metsään minun on ihan pakko päästä, vaikka kyllä huomaan, että kalliot ovat käyneet liukkaiksi ja tielle on ilmestynyt paljon risuja, joihin meinaa kompastua..))
Itse en ole vielä täysin sopeutunut "hitauden kulttuuriin", vaikka hidastumiseni hyvin huomaankin. - 1943
Minä samoilen vielä metsässä mielelläni, useimmiten yksin. Eilen raivasin voimasaksilla metsäautotien ojia ja nostelin vesat metsän puolelle. Melkoinen kiipeäminen oli leikkauksen kohdalla, mutta hyvää teki kropalle etenkin alaraajoille. Ihan tien vieressä oli niin paljon haperoita, että piti hakea astia ja veitsi. Saalis oli 2,5 l haperoita keitettynä pakasteeseen. Taas on ollut ihana syyspäivä.
- sitroen.
On tässä vanhuudessa ainakin se hyvä puoli, että ehtii paremmin seuraamaan mitä maailmalla tapahtuu. Ei ainoastaan sitä hasbaraa, mitä Suomen sionistiomisteinen lehdistö, radio ja TV meille syöttää uuden sionistisen maailmanjärjestyksen aikaansaamiseksi, vaan niitäkin, mitä se sensuroi, esimerkiksi http://nwohavaintoja.blogspot.fi/2013/09/entinen-fbin-paalikko-ted-l-gunderson.html . Tosin monet nettisivut näkyvät häipyvän tai muuttavan sisältönsä aivan erilaiseksi syystä, jonka arvata saattaa. Esimerkiksi kaikki aiemmin löytämäni viranomaisrikollisuudesta kertovat sivut ovat häipyneet tai sisältävät nyt suoraan sanottuna pelkkää jaskaa. Ja joittenkin kirjoittajat ovat pakkohoidossa tai on toimitettu vankilaan väärinajattelusta.
Aika näyttää, miten tämä monella rintamalla ajettava ZWO tulee menestymään. Kommunismihan oli sen edellinen yritys mutta se onneksi karahti karille. Nyt on Yhdysvallat Israelin johdolla tekemässä uutta yritystä uudeksi maailmantyranniaksi mm jo pari sataa vuotta sitten päätetyn kolmannen maailmansodan avulla. Joku meistä saattaa nähdä miten siinä käy, useimmat eivät näe. Samaan aikaan mm Fukushima jatkaa maailman tuhoamistaan eikä sen estämiseksi ole mitään tehtävissä. Veikkaanpa, että viimeistään 300 vuoden päästä tällä pallolla ei ole meidän tuntemiamme elämänmuotoja jäljellä... Se taannoinen Japanin maanjäristyskin saattoi hyvinkin olla tahallaan aiheutettu, sellaisen tekniikka on harjoiteltu jo vuodesta 1946 asti...
Vaan seuraillaan, miten asiat etenevät!- demeter1
Tiedonhalu ja tapahtumien seurailu on minullekin aina ollut mieltä virkistävä asia.
(sitroen).
Nykyisin vain alkaa tuntua, että historia toistaa itseään. Samat ilmiöt tulevat näköpiiriin hiukan eri muodossa ja eri painotuksin - "ei mitään uutta auringon alla".
Ihan noin seikkaperäiseen ja kriittiseen seurantaan oma kiinnostukseni ja omat rahkeeni eivät riitä. Yhä useammin tartun laiskan kliseeseen: "kun en asioille kuitenkaan mitään voi..."
- Korppis*
Vanhuus ei tule yksin ei tulekaan. Minulla on Petze ja dosetti. Miehelläni ei ole dosettia, hän kun on perusterve, mutta hänellä on minut, joten hänkään ei vanhene yksin.
- vaan.kysyn.
Täännekkö korppis tuli, oottelin tuolla toisella puolella kaikkine suojavarusteineen
- ...--
vaan.kysyn. kirjoitti:
Täännekkö korppis tuli, oottelin tuolla toisella puolella kaikkine suojavarusteineen
Onko myös kaasunaamio?
- demeter1
"Yksinäinen vanhuus" on kuin kauhuskenaario, jota yritetään välttää kaikin keinoin. Monet työikäisetkin haaveilevat, miten sitten vanhana eletään yhdessä, jossakin idyllissä, kun on yhteistä aikaa...
Kuitenkin monilla vanhoilla on suuria vaikeuksia tulla keskenään toimeen, ellei suhde ole ollut vahva ja tyydyttävä ennen vanhuutta. Ja toisaalta monet (nais)lesket kokevat elävänsä hyvää aikaa, vapaina iänikuisesta palvelutehtävästä, perheen ja miehen passaamisesta...
Täällä on monesti keskusteltu yksinäisyydestä. Olen edelleen sitä mieltä, että yksinäisyys on mielentila, ei "seura" sitä välttämättä poista.
Runoilijan (Helena Anhava) sanoin: "Itsensä kanssa on tultava toimeen, kuin vaikean taudin"... - vaan.kysyn.
...-- kirjoitti:
Onko myös kaasunaamio?
Kaasunaamari ei ole
- demeter1
demeter1 kirjoitti:
"Yksinäinen vanhuus" on kuin kauhuskenaario, jota yritetään välttää kaikin keinoin. Monet työikäisetkin haaveilevat, miten sitten vanhana eletään yhdessä, jossakin idyllissä, kun on yhteistä aikaa...
Kuitenkin monilla vanhoilla on suuria vaikeuksia tulla keskenään toimeen, ellei suhde ole ollut vahva ja tyydyttävä ennen vanhuutta. Ja toisaalta monet (nais)lesket kokevat elävänsä hyvää aikaa, vapaina iänikuisesta palvelutehtävästä, perheen ja miehen passaamisesta...
Täällä on monesti keskusteltu yksinäisyydestä. Olen edelleen sitä mieltä, että yksinäisyys on mielentila, ei "seura" sitä välttämättä poista.
Runoilijan (Helena Anhava) sanoin: "Itsensä kanssa on tultava toimeen, kuin vaikean taudin"...Tuo vastaus oli lähinnä korppikselle...
- Korppis*
demeter1 kirjoitti:
Tuo vastaus oli lähinnä korppikselle...
Niin ei sen toisen läheisen tarvitse asua samassa osoitteessa, kuten tiedät meillä on ns. Lat-suhde.
Meillä on riittävästi omaa aikaa itsellemme ja lapsillemme. Ja vain ihan itsellemme.
Tulen hyvin toimeen itseni kanssa (itseironiaa) kuten olet huomannut ; ) - demeter1
Korppis* kirjoitti:
Niin ei sen toisen läheisen tarvitse asua samassa osoitteessa, kuten tiedät meillä on ns. Lat-suhde.
Meillä on riittävästi omaa aikaa itsellemme ja lapsillemme. Ja vain ihan itsellemme.
Tulen hyvin toimeen itseni kanssa (itseironiaa) kuten olet huomannut ; )Saattaa olla, korppis, että tuo parien erillään asuminen on tulevaisuudessa yhä yleisempää. Ainakin omassa tuttavapiirissäni asutaan paljon erillään, etenkin jos ollaan toisella tai kolmannella kierroksella.
Eikä avioon mennä enää vanhemmalla iällä. Jos toisesta tulle "hoidettava", yhteiskunta hoitaa, ei avopuoliso. Naisten itsenäistyminen, elintason nousu, on tuonut vaihtoehtoja useampien ulottuville. Hyvä vai paha, kenpä tietäis sen... - -------
demeter1 kirjoitti:
Saattaa olla, korppis, että tuo parien erillään asuminen on tulevaisuudessa yhä yleisempää. Ainakin omassa tuttavapiirissäni asutaan paljon erillään, etenkin jos ollaan toisella tai kolmannella kierroksella.
Eikä avioon mennä enää vanhemmalla iällä. Jos toisesta tulle "hoidettava", yhteiskunta hoitaa, ei avopuoliso. Naisten itsenäistyminen, elintason nousu, on tuonut vaihtoehtoja useampien ulottuville. Hyvä vai paha, kenpä tietäis sen...Lattia laittaa, kun on vielä perijöitä.
Kaksin aina kaunihimpi. - 1943
demeter1 kirjoitti:
Runoilijan (Helena Anhava) sanoin: "Itsensä kanssa on tultava toimeen, kuin vaikean taudin"...Elämä opettaa. Perusterveyskään ei ole mikään tae. Mieheni ja miesystäväni lähtivät melkein pystymetsästä, toinen auto-onnettomuudessa matkalla työhönsä ja toinen sai aivoinfarktin saatuaan edellisenä päivänä tapaninmyrskyn tuhot sievästi kasoihin. Sitkun elämä voi muodostua aivan erilaiseksi kuin on kuvitellut, onneksi en ollut elänyt sitä. Elämä yksin kauniit muistot mielessä on ihan ok. Nytkin elän tätä hetkeä, en mennyttä, en tulevaa.
- Korppis*
Minä olen tänään hämähäkkinainen, hyppelen aloituksesta toiseen.
Hieon harmaita aivosolujani.Ajatuksen terävyyttä on harjoitettava ja tämä keskustelupalsta on oiva harjoituskenttä ; )- ???
Teet taas itsestäsi päähenkilön.
Et anna kellekään muulle sananvaltaa.
Kannattaako? - omin sanoinesi
Mässäilet "toisten kattamissa pöydissä"
- vaan.kysyn..
Lepakkomies tykkäisi hämähäkki naisesta
- Korppis*
??? kirjoitti:
Teet taas itsestäsi päähenkilön.
Et anna kellekään muulle sananvaltaa.
Kannattaako?En ole vielä ikinä jutellut itseksein aina on joku kysynyt jotain tai vastannut kommenttiini jos ei hyvällä niin pahalla.
Kerro jotain itsestäsi?
Oletko yksinäinen? Jaatko vanhuuden läheisten kanssa vai vanhenetko yksin? - Korppis*
omin sanoinesi kirjoitti:
Mässäilet "toisten kattamissa pöydissä"
Tykkää itseasiassa mässäillä omissa juhlissani, mutta nyt en tunne tarvetta kattaa pöytää vieraille.
Vuoroin vieraissa. - vaan. kysyn-
Korppis* kirjoitti:
En ole vielä ikinä jutellut itseksein aina on joku kysynyt jotain tai vastannut kommenttiini jos ei hyvällä niin pahalla.
Kerro jotain itsestäsi?
Oletko yksinäinen? Jaatko vanhuuden läheisten kanssa vai vanhenetko yksin?itseni kassa,oon syömässä
- Korppis*
vaan.kysyn.. kirjoitti:
Lepakkomies tykkäisi hämähäkki naisesta
I know ; ) tulen toimeen kaksijalkaisten kanssa, mutta akkain kanssa tahtoo mennä kilpalaulannaksi.
- |||
Korppis* kirjoitti:
I know ; ) tulen toimeen kaksijalkaisten kanssa, mutta akkain kanssa tahtoo mennä kilpalaulannaksi.
Akkain, kakkain, antaa käsityksen ihmisyydestäsi. Tai sen puutteesta.
- laske oikein
Korppis* kirjoitti:
Akat ovat kaksijalkaisia, ukot kolmijalkaisia vaikka se kolmas jalka heiluu velttona ilmassa...
- v,, v,,
laske oikein kirjoitti:
Akat ovat kaksijalkaisia, ukot kolmijalkaisia vaikka se kolmas jalka heiluu velttona ilmassa...
Oiko tuo muka vitsi
- ...
Turha haahuilla ikuisesta elämästä.
Kaikki rapistuu vanhetessaan. Jotenkin aina huvittanut tuo ikuisen nuorekkuuden jne haaveileminen. Ihmisen nyt on tapana kuolla, kaikki on kuolleet jossain vaiheessa. Että suosittelisin syanidipilleria, se voi olla tarpeen kun on laitoksessa packat vaipoissa imemässä nokkamukista kraanavettä.
Eteenpäinhän tokikin pitää aina katsoa ja suunnitella tulevia asioita. Sit vaan vanhemmiten turha tehdä sadan vuoden plaaneja. Aloita testamentista, hanki se syanidi, mene metsään poimimaan käpyjä.
Polttimon sekoaminen mun mielestä monella pahempi ongelma, kuin se, kuin nopeasti menee maratoonin.
=DW=- demeter1
Aika usein hyväkuntoinen on myös selväpäinen (DW). En tiedä, onko sitä tutkittu, mutta propagoitu ainakin on.
Tuosta metsään menosta on Liisa Laukkarisella puhutteleva runo:
"Nostaa vanhus selkään ja kantaa vuorille odottamaan yötä, petoja ja kuolemaa
ja ihmisistä viimeisenä hän korkealta paikaltaan näkee auringon laskevan ja hänelle jää hämäränrauha kun yö hänet häivyttää.
Työntää vanhus kelkalla jäälle odottamaan yötä, pakkasta ja kuolemaa
ja tähdet suurenevat, tulevat läheltä katsomaan häntä joka meren on määrä jäätää ja häivyttää.
Tilata taksi ja saattaa äiti laitokseen, missä hälina ja kiire saartavat hänet,
joka jää odottamaan ruoka-annosta, omaa vuoroa, omaa poikaa joka ehtii tulemaan hitaammin kuin kuolema
ja odottaessaan hän hukkaa muistonsa menettää itsensä ennen kuin yö hänet häivyttää..." - ...
demeter1 kirjoitti:
Aika usein hyväkuntoinen on myös selväpäinen (DW). En tiedä, onko sitä tutkittu, mutta propagoitu ainakin on.
Tuosta metsään menosta on Liisa Laukkarisella puhutteleva runo:
"Nostaa vanhus selkään ja kantaa vuorille odottamaan yötä, petoja ja kuolemaa
ja ihmisistä viimeisenä hän korkealta paikaltaan näkee auringon laskevan ja hänelle jää hämäränrauha kun yö hänet häivyttää.
Työntää vanhus kelkalla jäälle odottamaan yötä, pakkasta ja kuolemaa
ja tähdet suurenevat, tulevat läheltä katsomaan häntä joka meren on määrä jäätää ja häivyttää.
Tilata taksi ja saattaa äiti laitokseen, missä hälina ja kiire saartavat hänet,
joka jää odottamaan ruoka-annosta, omaa vuoroa, omaa poikaa joka ehtii tulemaan hitaammin kuin kuolema
ja odottaessaan hän hukkaa muistonsa menettää itsensä ennen kuin yö hänet häivyttää..."Kenellä tahansa menee polttimo himmeäksi, kun alkaa sairastelemaan ja "pääsee" laitokseen. Niettä siinä suhteessa samoilla linjoilla tosta asiasta.
Mulla muuten yks hassu tapaus tuttavissa. Nuorehko, siis mun ikäinen kaveri, hyväkuntoinen. Siitä tulee mielenkiintoinen tapaus. Sillä kunto pitää, mutta eläkkeellä jo, koska joku harvinainen tauti, mikä muuttaa sen polttimon pikkuhiljaa kaurapuuroksi. Joopajoo, kävelevä zombie. Se on ilo omaisille ja hoitokodin porukoille aikanaan. Ja oletettavasti maksaa yhteiskunnalle aivan älyttömästi.
Toi runo oli mulle outo. Siinä hyviä näkökohtia. Yks tärkeimmistä kai se, että ennen kuolemaan suhtauduttiin luontevammin. Ja ihmisiä tosiaan autettiin jonnekin paikkoihin kuolemaan. Nykyisin homma ulkoistettu laitoksiin. Harvempi nuorehko ihminen edes nähnyt vainajaa koskaan, vaikka hautajaisissa kulkenutkin.
Mä olen nähnyt jonkin verran vainajia. Mitäpä siinä, kaikki mikä ei karase, tappaa, ite oon elossa. Mutta just sen takia suhtaudun kai erilailla asioihin kuin monet ihmiset. Elämä on kuolemista varten.
Ei näitä asioita jatkuvasti mieti. Mun mielestä monilla on vaan niin kummalliset ajatukset asiasta. Sairas ihminen pidetään hengissä keinolla millä hyvänsä, Jonku muun eläinrodun yksilön lopettaminen otetaan ihan luonnollisena asiana- Koska eutanasian hyväksymistä vaan lykätään, vanhusten itsemurhatilastot räjähtävät.
=DW= - %%%%
... kirjoitti:
Kenellä tahansa menee polttimo himmeäksi, kun alkaa sairastelemaan ja "pääsee" laitokseen. Niettä siinä suhteessa samoilla linjoilla tosta asiasta.
Mulla muuten yks hassu tapaus tuttavissa. Nuorehko, siis mun ikäinen kaveri, hyväkuntoinen. Siitä tulee mielenkiintoinen tapaus. Sillä kunto pitää, mutta eläkkeellä jo, koska joku harvinainen tauti, mikä muuttaa sen polttimon pikkuhiljaa kaurapuuroksi. Joopajoo, kävelevä zombie. Se on ilo omaisille ja hoitokodin porukoille aikanaan. Ja oletettavasti maksaa yhteiskunnalle aivan älyttömästi.
Toi runo oli mulle outo. Siinä hyviä näkökohtia. Yks tärkeimmistä kai se, että ennen kuolemaan suhtauduttiin luontevammin. Ja ihmisiä tosiaan autettiin jonnekin paikkoihin kuolemaan. Nykyisin homma ulkoistettu laitoksiin. Harvempi nuorehko ihminen edes nähnyt vainajaa koskaan, vaikka hautajaisissa kulkenutkin.
Mä olen nähnyt jonkin verran vainajia. Mitäpä siinä, kaikki mikä ei karase, tappaa, ite oon elossa. Mutta just sen takia suhtaudun kai erilailla asioihin kuin monet ihmiset. Elämä on kuolemista varten.
Ei näitä asioita jatkuvasti mieti. Mun mielestä monilla on vaan niin kummalliset ajatukset asiasta. Sairas ihminen pidetään hengissä keinolla millä hyvänsä, Jonku muun eläinrodun yksilön lopettaminen otetaan ihan luonnollisena asiana- Koska eutanasian hyväksymistä vaan lykätään, vanhusten itsemurhatilastot räjähtävät.
=DW=Kaikesta keuhkoamisestasi huolimatta ihmisten kuolleisuus on 100%.
... kirjoitti:
Kenellä tahansa menee polttimo himmeäksi, kun alkaa sairastelemaan ja "pääsee" laitokseen. Niettä siinä suhteessa samoilla linjoilla tosta asiasta.
=DW="..."
Niin hautaavat ihmiset rakkainpansa.
Intiaanit ja Eskimot.
Meillä ja muualla annetaan rakkaimmille muitakin vaihto-ehtoja.
Vaikka kuinka haluaisi rauhassa kulkea unohduksen hämärään, on pakko vaan jatkaa.
Koristeena, kulissina matkaa.
H.- ...
%%%% kirjoitti:
Kaikesta keuhkoamisestasi huolimatta ihmisten kuolleisuus on 100%.
Laajemmin.
Kaikkien eläinten kuolleisuus on 100 %. Kaikki kasvitkin kuolevat aikanaan. Maapallo kuolee viimeistään silloin, kun aurinko kuolee. Mitä jäänee loppujenlopuksi jäljelle, jotain antimateriaa tai musta aukko, sitäpä ei tarvitse ehkä olla itse todistamassa :D
=DW= - demeter1
hunksz kirjoitti:
"..."
Niin hautaavat ihmiset rakkainpansa.
Intiaanit ja Eskimot.
Meillä ja muualla annetaan rakkaimmille muitakin vaihto-ehtoja.
Vaikka kuinka haluaisi rauhassa kulkea unohduksen hämärään, on pakko vaan jatkaa.
Koristeena, kulissina matkaa.
H.Iäkäs serkkuni dementoitui vanhetessaan. Hän oli koko ikänsä elänyt samassa pihapiirissä, luontaistaloudessa, sivilisaation ulottumattomissa.
Kun hän sitten kerran eksyi ulos pakkaseen, "yhteiskunta" tuli "apuun". Siirsi laitokseen, mistä hän ehti kertaalleen karatakin. Eikä hän tietenkään sopeutunut sinne, vielä ollessaan järjissään hän ihan vakavasti puhui, että hän selviää
kotona ja jos ei selviä, se on sitten siinä. Pakko oli hänelle vakuuttaa, että meillä Suomessa ei saa jättäytyä "luonnon armoille".
Sen kuitenkin tiedän, että ne pari vuotta, jotka hän laitoksessa vielä eli, olivat hänelle pelkkää kärsimystä. demeter1 kirjoitti:
Iäkäs serkkuni dementoitui vanhetessaan. Hän oli koko ikänsä elänyt samassa pihapiirissä, luontaistaloudessa, sivilisaation ulottumattomissa.
Kun hän sitten kerran eksyi ulos pakkaseen, "yhteiskunta" tuli "apuun". Siirsi laitokseen, mistä hän ehti kertaalleen karatakin. Eikä hän tietenkään sopeutunut sinne, vielä ollessaan järjissään hän ihan vakavasti puhui, että hän selviää
kotona ja jos ei selviä, se on sitten siinä. Pakko oli hänelle vakuuttaa, että meillä Suomessa ei saa jättäytyä "luonnon armoille".
Sen kuitenkin tiedän, että ne pari vuotta, jotka hän laitoksessa vielä eli, olivat hänelle pelkkää kärsimystä.Olisiko sitten vaihtoehto ollut että olisi paleltunut sinne pakkaseen? Ei sekään järin hohdokkaalta kuulosta.Enkä usko että tänä päivänä väkisin asiallisia otetaan laitokseen. Kyllä pakkaseen eksymisen riski nyt kuitenkin on sellainen että en ainakaan omalle läheiseelinkään sitä toivoisi Tai makaamista vuorokausitolkulla yksin vessan lattialla kun kukaan ei käy.Vai ajatteletteko tosiaan niin että luonto saisi korjata pois.Koko koti- ja laitoshoidon voi lopettaa. Antaa luonnon hoitaa hommat?
- demeter1
ludzia kirjoitti:
Olisiko sitten vaihtoehto ollut että olisi paleltunut sinne pakkaseen? Ei sekään järin hohdokkaalta kuulosta.Enkä usko että tänä päivänä väkisin asiallisia otetaan laitokseen. Kyllä pakkaseen eksymisen riski nyt kuitenkin on sellainen että en ainakaan omalle läheiseelinkään sitä toivoisi Tai makaamista vuorokausitolkulla yksin vessan lattialla kun kukaan ei käy.Vai ajatteletteko tosiaan niin että luonto saisi korjata pois.Koko koti- ja laitoshoidon voi lopettaa. Antaa luonnon hoitaa hommat?
En osaa sanoa, mikä olisi tässä tapauksessa ollut lempein vaihtoehto,ludzia, siis hänen kannaltaan. Henkilö. josta kerroin oli poikkeusyksilö monessa mielessä, mikä päti häneen, tuskin pätee kovin moneen muuhun. Useimmat vanhukset sopeutuvat tuonkin kaltaiseen tilanteeseen, hän ei.
.
Tarkoitus ei ollut mitenkään puoltaa hoitamatta jättämistä, vaan pikemminkin osoittaa, että "kun tulet vanhaksi, muut vyöttävät sinut", että sinulla ei juuri ole sananvaltaa omiin asioihisi, ainakaan näissä isoissa päätöksissä.
Vaikka tolkullista ihmistä ei viedä laitokseen väkisin, on monia keinoja saada, hänet sinne, suostutellen, juonien, kiristäen - noin kärjekkäästi sanoen....
Onneksemme kotihoitoon suuntautuminen on nyt meidän virallinen linjamme
ja sitähän tahtovat useimmat vanhuksetkin. Omaiset ovat sitten oma lukunsa, heidän intressissään näyttää usein olevan hoitovastuun siirtäminen viranomaislle - yhteiskunnalle - ja senhän meidän lainsäädäntömme sallii...
. demeter1 kirjoitti:
En osaa sanoa, mikä olisi tässä tapauksessa ollut lempein vaihtoehto,ludzia, siis hänen kannaltaan. Henkilö. josta kerroin oli poikkeusyksilö monessa mielessä, mikä päti häneen, tuskin pätee kovin moneen muuhun. Useimmat vanhukset sopeutuvat tuonkin kaltaiseen tilanteeseen, hän ei.
.
Tarkoitus ei ollut mitenkään puoltaa hoitamatta jättämistä, vaan pikemminkin osoittaa, että "kun tulet vanhaksi, muut vyöttävät sinut", että sinulla ei juuri ole sananvaltaa omiin asioihisi, ainakaan näissä isoissa päätöksissä.
Vaikka tolkullista ihmistä ei viedä laitokseen väkisin, on monia keinoja saada, hänet sinne, suostutellen, juonien, kiristäen - noin kärjekkäästi sanoen....
ja sitähän tahtovat useimmat vanhuksetkin. Omaiset ovat sitten oma lukunsa, heidän intressissään näyttää usein olevan hoitovastuun siirtäminen viranomaislle - yhteiskunnalle - ja senhän meidän lainsäädäntömme sallii...
."demeter"
Aika entinen ei koskaan enää palaa, vai palaako sittenkin?
Lasten huolto-velvollisuus takaisin 21 vuoteen.
Syytingin asemaa vahvistetaan pikku-pakolla.
Vanhus laitostetaan vasta sitten kun vakuutus-yhtiön lääkäri antaa luvan.
Tai suvun rahat loppuvat.
Sinulla on kommentissasi mukava ajatuksen-poikanen.
Pitäisikö pakko-Ruotsi vaihtaa pakko-sosiaalisuuteen ja sen mukaiseen säästämiseen.
Jo lapsesta opetetaan että vanhana pitää vetäytyä johonkin loukkoon, kuin kuoleva peto konsanaan.
Elefanttien hautaus-maahan, muiden joukkoon.
Olkoon se loukko vaikkapa vanhusten tuki-asunto tms.
Uutiset kertovat että lapset ovatkin jo alkaneet muuttua.
Arvioivat että sata-donaa pitää ainakin olla, kun aika alkaa jättää.
H.demeter1 kirjoitti:
.
."viedä laitokseen väkisin, on monia keinoja saada, hänet sinne, suostutellen, juonien, kiristäen -"
Kenen taholta? Omaisten? Viranomaisten taholta atiataa oll niin että yritetään keksiä kaikki mahdollinen että ihminen asuisi vielä halvemmassa kotihoidossa kuin kalliiksi käyvässä laitoshoidossa. Moni todella huonokuntoinenkin asuu kotona yksin, vain kotihoito piipahtaa muutaman kerran päivässä.ludzia kirjoitti:
"viedä laitokseen väkisin, on monia keinoja saada, hänet sinne, suostutellen, juonien, kiristäen -"
Kenen taholta? Omaisten? Viranomaisten taholta atiataa oll niin että yritetään keksiä kaikki mahdollinen että ihminen asuisi vielä halvemmassa kotihoidossa kuin kalliiksi käyvässä laitoshoidossa. Moni todella huonokuntoinenkin asuu kotona yksin, vain kotihoito piipahtaa muutaman kerran päivässä."Fludzia"
Yritä edes!
Aloita lukemalla demeterin ja minun kommenttini.
Äläkä heti taas kopioi.
Tuntuu surku-hupaisalta lukea kirjoittamaasi kommenttia.
Onhan täällä sinulle sopivaa kevyempääkin kamaa.
H.hunksz kirjoitti:
"Fludzia"
Yritä edes!
Aloita lukemalla demeterin ja minun kommenttini.
Äläkä heti taas kopioi.
Tuntuu surku-hupaisalta lukea kirjoittamaasi kommenttia.
Onhan täällä sinulle sopivaa kevyempääkin kamaa.
H.Haistahan sinä Hunksutin vaan................................
Sinä olet itsessäsi kokonaan Ärsyttävän surkuhupaisa ja iiiiiiiiiisolla Ääällä!
Ja sitä paitsi EN PUHUNUT SINULLE VAAN DEMETERILLE, hus pois siitä välistä!ludzia kirjoitti:
Haistahan sinä Hunksutin vaan................................
Sinä olet itsessäsi kokonaan Ärsyttävän surkuhupaisa ja iiiiiiiiiisolla Ääällä!
Ja sitä paitsi EN PUHUNUT SINULLE VAAN DEMETERILLE, hus pois siitä välistä!"Fludzia"
Toistaiseksi en näe syytä muuttaa kommenttiani.
Enkä nyt vastaa demeterille.
H.hunksz kirjoitti:
"Fludzia"
Toistaiseksi en näe syytä muuttaa kommenttiani.
Enkä nyt vastaa demeterille.
H.No muutat tai et yks hailee mulle mut mene pois siitä. HUS, häivy. Ymmärrätkö vai pitääkö piirtää. Tuntuu SurkuHupaisalta tämä sinun väliintulosi.
- stadin gimma
ludzia kirjoitti:
No muutat tai et yks hailee mulle mut mene pois siitä. HUS, häivy. Ymmärrätkö vai pitääkö piirtää. Tuntuu SurkuHupaisalta tämä sinun väliintulosi.
Piirrätkö otsaan kuten friiduna ollessasi?
stadin gimma kirjoitti:
Piirrätkö otsaan kuten friiduna ollessasi?
What, nyt ei avaudu ei.
A. En ole friidu ollut koksaan
B. Enkä ole täällä otsaan piirtänyt koskaan
Luuulotauti?- demeter1
ludzia kirjoitti:
"viedä laitokseen väkisin, on monia keinoja saada, hänet sinne, suostutellen, juonien, kiristäen -"
Kenen taholta? Omaisten? Viranomaisten taholta atiataa oll niin että yritetään keksiä kaikki mahdollinen että ihminen asuisi vielä halvemmassa kotihoidossa kuin kalliiksi käyvässä laitoshoidossa. Moni todella huonokuntoinenkin asuu kotona yksin, vain kotihoito piipahtaa muutaman kerran päivässä.Ymmärtääkseni omaiset joutuvat aika usein suostuttelemaan vanhusta laitoshoitoon, kun katsovat, että hänen tilanteensa sitä vaatii, ludzia.
Jos luit vastaukseni, siitä ilmeni tuo, mitä sanoit toisessa kappaleessa.
Hunksin kysymystä mietin tuolla puolukkametsässä, että palaako entinen aika.
Veikkaan, että se palaa jossakin muodossa. Säästöt ja leikkaukset kulkevat siihen suuntaan. Omaan utopiaani sopii hyvin, että perheen merkitys vastuunkantajana korostuu taas. Ei se minusta merkitse paluuta entiseen vaan paluuta juurille.
Ennen katsottiin, että perhe on yhteiskunnan sydän, eikä se asia ole minusta miksikään muuttunut. Sydän vain on ruvennut reistailemaan... demeter1 kirjoitti:
Ymmärtääkseni omaiset joutuvat aika usein suostuttelemaan vanhusta laitoshoitoon, kun katsovat, että hänen tilanteensa sitä vaatii, ludzia.
Jos luit vastaukseni, siitä ilmeni tuo, mitä sanoit toisessa kappaleessa.
Hunksin kysymystä mietin tuolla puolukkametsässä, että palaako entinen aika.
Veikkaan, että se palaa jossakin muodossa. Säästöt ja leikkaukset kulkevat siihen suuntaan. Omaan utopiaani sopii hyvin, että perheen merkitys vastuunkantajana korostuu taas. Ei se minusta merkitse paluuta entiseen vaan paluuta juurille.
Ennen katsottiin, että perhe on yhteiskunnan sydän, eikä se asia ole minusta miksikään muuttunut. Sydän vain on ruvennut reistailemaan...Mielestäni menneiden romantisoinit ja nykyisyyden arvostelu eio ole loikea lähtökohta tulevaisuuden suunnittelulle. Tarvittaisiin aivan uusia näkökulmia millä ratkaista vanhusten hoito yhä kasvavissa sinkkutalouksissa ja uusperheissäkin.Minun mielestäni perhe yhteiskunnan sydämenä on totaalisesti muuttunut. DW ehdotti fiksusti syanidipilleriä. Löytyisikäö muita yhtä fiksuja ehdotuksia.
- päivän mietelause
ja rautakin ruostuu..
- huomaamaton.
Hyvä mietelause, tota ei olsi erkkikään osannut
- Mukavammin
Ei sen kuulukaan tulla. Vaivojen, vikojen ja valituksen lisäksi pitäisi jo vihdoinkin kasvaa korvain väliss' jotain muutakin, ymmärrystä.
Nykymaailma on pullollaan tietoa, niistä voi noukkia itselleen sopivimmat palat. Jos kaikenlainen kunto alkaa heiketä, niin salille lisäämään lihaskuntoa, riittävästi muutakin liikuntaa mieluusti ulkona, hyvää ja oikeaa ravintoa ja riittävästi unta. Perusasioita, jotka vaikuttavat olemiseen ja elämiseen, siihen, miltä tuntuu.
Muistiakin voi harjoituttaa monenlaisin keinoin, harrastaa tai opiskella, täyttää ristisanoja ja / tai shudokuita, lukea, laulaa, runoilla, retkeillä ... mitä vain, mikä saa olon tuntumaan eläväiseltä ja unohtamaan, että on jo vaiheessa, jossa pitäisi ruveta odottamaan loppua. Niin kauan eletään kuin elämää on.Hs: 9.9.2013 Vanhat ovat nyt entistä vetreämpiä.
Näin pysyt virkeänä./ Matti Koljonen
Itseä miellyttävää liikuntaa ja harrastamista, paljon ulkoilmassa.
Turha hötkyily ja kiire pois.
Tarvittaessa vauhtivipellystä.- vaan.kysyn
korpikirjailija kirjoitti:
Hs: 9.9.2013 Vanhat ovat nyt entistä vetreämpiä.
Näin pysyt virkeänä./ Matti Koljonen
Itseä miellyttävää liikuntaa ja harrastamista, paljon ulkoilmassa.
Turha hötkyily ja kiire pois.
Tarvittaessa vauhtivipellystä.nyt tuli koppikselta pirteä vastaus toivottavasti et lyö sateenvarjolla
vaan.kysyn kirjoitti:
nyt tuli koppikselta pirteä vastaus toivottavasti et lyö sateenvarjolla
Otan sittenkin ison sateeenvarjon matkalleni sinne kaiken keskukseen, pilviä ja mustia sadepilkkuja on ilmestynyt sääkartoilla. Varo varmuuden vuoksi.
- vaan.kysyn.
korpikirjailija kirjoitti:
Otan sittenkin ison sateeenvarjon matkalleni sinne kaiken keskukseen, pilviä ja mustia sadepilkkuja on ilmestynyt sääkartoilla. Varo varmuuden vuoksi.
Täällä sataa jo, entäs siellä, otan tuon armeijan teräskypärän mukaan
- vaan.kysyn
vaan.kysyn. kirjoitti:
Täällä sataa jo, entäs siellä, otan tuon armeijan teräskypärän mukaan
koorppiiiis missä olet,missä tavataan
Ajakaa tietokoneellanne Rallia ja lentäkää Lento-koneilla.
Se tapa tajunnan pitää.
Jalkoja menee ja jalkoja tulee, vaan Aivo on korvaamaton autuus.
H.- kohtalotoveri?
jaa, teidänkin laitoksesta päästetään vasta puoliltapäivin koneelle
kohtalotoveri? kirjoitti:
jaa, teidänkin laitoksesta päästetään vasta puoliltapäivin koneelle
"kohtalotoveri?"
Oikeastansa aina aamuisin jo 04.00-05.00
Mutta palstalle alkaa aikaa olemaan näillä nurkin.
Maailma, uutisineen vie aina oman aikansa.
Ja minulla on pari fiksujenkin palstaa, lähinnä ilmailussa ja auto-urheilussa.
Kahvitkin pitää keittää ja laatia aamu-pala, pala vie aikaa, koska syön aina laadukkaasti.
H.- avauksen tekijä
hunksz kirjoitti:
"kohtalotoveri?"
Oikeastansa aina aamuisin jo 04.00-05.00
Mutta palstalle alkaa aikaa olemaan näillä nurkin.
Maailma, uutisineen vie aina oman aikansa.
Ja minulla on pari fiksujenkin palstaa, lähinnä ilmailussa ja auto-urheilussa.
Kahvitkin pitää keittää ja laatia aamu-pala, pala vie aikaa, koska syön aina laadukkaasti.
H.Tämä aloitus sinnittelee, varmaan viimeisiään.
avauksen tekijä kirjoitti:
Tämä aloitus sinnittelee, varmaan viimeisiään.
"avauksen tekijä"
Älä vielä sure.
Jospa joku ystävistäni vielä jaksaisi.
Friidu, Korppis, Nitta, Bessie....
Noh, Nitta tuskin :)
Anna fludzia vaan.
H.- 23..-.
hunksz kirjoitti:
"avauksen tekijä"
Älä vielä sure.
Jospa joku ystävistäni vielä jaksaisi.
Friidu, Korppis, Nitta, Bessie....
Noh, Nitta tuskin :)
Anna fludzia vaan.
H.Mikä sinulla on vanhuus on olet vapaa?
Luulen et ole vapaa det är något där borta.....
Du vet va jag inte vet......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804