UPM irtisanoo

tyätönSepe

Ja jälleen alkaa juupiiämmässä YT neuvottelut!
Eivät vielä kertoneet kuinka monta tällä kertaa laitetaan
kilometritehtaalle- selviää myähemmin.
Taloushallintoa koskee tällä kertaa....

25

951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syylliset esille

      Niinpä, eikös se ollut silleen että kun UPM pistää väkeä kävelemään niin se on sosialidemokraattien vika?

    • xvxvdd67

      Paperimiesten ja naisten irtisanomiset alkavat jo näkymään Kouvolassa. Enään ei kaupugilla rahat riitä edes opettajien palkkoihin. Ekaluokkalaiset lähtevät kouluun mutta opettajat ovatkin pariviikkoa pakkolomalla. Ei tuota rahaa tunnu mihinkään muuhunkaan riittävän.

    • Kaupunkikin

      irtisanoo 600 virkailijaa - 1 1/2 vuotta sitten UPM erotti 600 Myllykoskelta.

    • Nyt se palkkaa/koulu

      Uusia alan ammattilaisia.
      Nyt on mistä valita.
      Veltto ulos, veltompi sisään.
      Tyviveltot jäi jonnekkin välille.
      Nyt kun jaksais oikein lipoa ja olis hyvä pehmeä kieli. olis ottajia.

    • asdasdewqewe

      Ei voisi vähempää kiinnostaa!

      • Vähänen Usko

        Vähä kiinnostaa!!
        On kuulemma jo valittu.
        Ja kun nimet tietää, niin vähä semmosta ruskean kielen kanssa liikkumista on havaittavissa.
        No UPM saa mitä haluaa. Ja nyt on mistä valita, mutta mistä se ties kaikista veltoimmat vetelykset sinne ottaa?


      • wewewewewe
        Vähänen Usko kirjoitti:

        Vähä kiinnostaa!!
        On kuulemma jo valittu.
        Ja kun nimet tietää, niin vähä semmosta ruskean kielen kanssa liikkumista on havaittavissa.
        No UPM saa mitä haluaa. Ja nyt on mistä valita, mutta mistä se ties kaikista veltoimmat vetelykset sinne ottaa?

        Kenkää vaan ahneille ja laiskoille paperityöläisille!

        Kelassa voivat sitten vinkua erillaisia lisiä!


    • Vai kovat palkat

      Paperimiehet vasta sijalla 22

      Yötyö
      Iltatyö
      aamu työ
      P...... homma
      keljut työ kaverit ja mestarit.
      huono työ ilmapiiri.
      Ja kaikki tuolla palkalla.

      Kovapalkkaisimmat duunarit

      Yksityisen sektorin kuukausipalkkaisten ansiot vuonna 2012, säännöllisen työajan keskiansio, euroa kuukaudessa.

      1. Muut myyntityöntekijät, 3 878

      2. Työkoneiden kuljettajat, 3 392

      3. Tekstinkäsittelijät, 3 378

      4. Kansimiehistö ym. vesiliikenteen työntekijät, 3 134

      5. Kuljetustyöntekijät, 3 111

      6. Konepaja- ja metallituotteiden kokoonpanijat, 3 088

      7. Myymäläesimiehet, 3 074

      8. Muut sähköasentajat, 3 011

      9. Siivoustyön esimiehet toimist. / hotellit / laitokset 3 009

      10. Sähkölaitteiden asentajat ja korjaajat, 2 992

      11. Kaivos- ja louhintatyön koneenkäyttäjät, 2 987

      12. Varastonhoitajat ym., 2 978

      13. Kumituoteteollisuuden prosessityöntekijät, 2 975

      14. Kuljetuksen toimistotyöntekijät, 2 956

      15. Koodaajat, oikolukijat ym., 2 955

      16. Betonituote- ym. teollisuuden prosessityöntekijät, 2 939

      17. Muut kuljetuksen ja huolinnan toimistotyöntekijät, 2 937

      18. Rakennussähköasentajat, 2 925

      19. Rakennustyöntekijät ym., 2 920

      20. Sahatavaran valmistuksen prosessityöntekijät, 2 920

      21. Lattianpäällystystyöntekijät, 2 912

      22. Paperimassan valmistuksen prosessityöntekijät, 2 908

      23. Putkiasentajat, 2 900

      24. Ajo-opettajat, 2 871

      25. Sähkö- ja elektroniikkalaitteiden kokoonpanijat, 2 856

      26. Teollisuustuotteiden kokoonpanijat, 2 846

      27. Maatalous- ja teollisuuskoneasentajat ja -korjaajat, 2 834

      28. Sähkö- ja elektroniikka-alan työntekijät, 2 827

      29. Rakennusten viimeistelytyöntekijät, 2 826

      30. Koneasentajat ja -korjaajat, 2 823

      Lähde: Tilastokeskus

      • tieteilijä.

        Nuo ei ole oikein laskettuja lukuja vaan Tilastokeskuksen tilastokikkailuja
        Tilastokeskus ei ole luotettava lähde

        Paperimiesten palkka ei ole alle 3000 eur, vaan n. 5000 eur/kk


      • kokkarit kunniaan
        tieteilijä. kirjoitti:

        Nuo ei ole oikein laskettuja lukuja vaan Tilastokeskuksen tilastokikkailuja
        Tilastokeskus ei ole luotettava lähde

        Paperimiesten palkka ei ole alle 3000 eur, vaan n. 5000 eur/kk

        Viisas ymmärtää nuo tyhmä ei, nuo ihan oikein laskettuja. Niissä puhutaan keskituntiansiosta ei niihin ole laskettu sunnuntailisiä eikä juhlapyhälisiä. Kyllä myös tuon tekstinkäsittelijän palkka on oikeasti ihan muutaa kun tuo 3378 kuukaudessa jos hän tekee sunnuntait ja juhlapyhät töitä.

        Tuossa puhutaan keskiansiosta eli paperimiesten palkassa on jo otettu huomioon ilta ja yövuorolisät. kuten myös ilmeisesti lauantailisät.

        Alalla kun alalla maksetaa lisiä ajasta joka ei ole normaalin päivätyön puitteissa tehtyä.

        Missä saa paperimies puhtaasti päivätyötä tehden tuon 5000 eur/kk, sen tiedän että tuntipalkat on kohtuullisia 14- 18 euroa tunti mutta kai joka alalla pitää maksaa lisät tehtyjen aikojen mukaan. Saahan kunnallakin säännöllistä päivätyötä tekevä tuon 40 000 euroa vuodessa ja palkkansa on ansainut.

        Hampurilaisravintolat on sitten oma lukunsa ja niissä ei työntekijöitä lasketa kun haitaksi ja vittuilun kohteeksi. Tuohan on tämä Suomen uusimman "työväenpuolueen" tavoitekin, Kiinastahan Kokoomuksen esikuvat löytyy.


    • Palkanlaskija

      Kerroitko nyt ihan oikein.
      - tuntipalkka
      - lisä
      - KTA ??? mistä lasket KTA?

      yötyö lisä
      iltavuoro lisä
      saunalisä

      se on totta että tuo ei pidä paikkaansa.

      Keskiverto paperimiehen palkka on rapiat 7000€ lisineen kuussa. BRUTTOPALKKA!!!!

      Mutta niin on verotuskin, jokainen voi laskea paljonko jää kun veroprosentti lähentelee 40% jos ei jopa yli joillain.
      Siihen muut maksut 550 - 700 €
      TyEL maksu , kuin Työttvakuutusmaksu,
      Lisäksi tulee liitonmaksu, sairaskassamaksu

      Samoissa liikutaan käteen jäävässä kuin moni muukin.

      Ja kaikki ei ole yötä/iltoja töissä eikä viikonloppuja niin kuin paperimies.
      Ei se tietysti mitään sankaria tee, mutta kyllä se on monelle persiistä.

      Voipi mennä kokeilemaan.
      Onko kaikki vuosien saatossa sen arvoista.
      Kyllä se vaan ihmiseen jättää jälkensä
      Ja kuka voi niin huonosti kuin paperimies tänä päivänä?

      • Palkansaaja

        Vai 7000 kuussa, jos noin on niin tiedän yhden jolta on joka kuukausi pimitetty noin 3000. Muuten ihan hyvä kirjoitus.


      • eikä ku
        Palkansaaja kirjoitti:

        Vai 7000 kuussa, jos noin on niin tiedän yhden jolta on joka kuukausi pimitetty noin 3000. Muuten ihan hyvä kirjoitus.

        paperimiehen ei minkää perseen hinkaajan ja sonnnan jauhajan.

        työmies on palkkansa ansainnut.

        joku heitänyt vitsinä

        mut tulihan se sieltä


    • Elämä on ihanaa kun

      Kesällä pörrään ja pöllytän lakaisukoneella ja talvella lunta aurailen ja mukavalta aina tuntuu kun saa portin edustat umpeen. Syksyllä aina ja joskus keväälläkin sitten lähden kuluttaa noiden ylityötuntien saldoa kauas ja lämpöseen, mutta ainakin yhteensä 3-4 viikkoa ja jäähän kesäksi vielä toinen mokoma lomaa. Tosin tuo koneen istuimella köröttely tekee sen että joutuu vielä muutaman viikon sairastamaankin hiljaisempana aikana.

    • Hieno uutinen

      Nyt tulee uutta.
      Juu ja pari äijää per vuoro lähtee. Ois lähtenyt ehkä muutenkin.

      Ei isoja tuottoja kunta-alueelle muutenkaan. Koneet tehdään muualla. Asentajat muualta. Rakennuskulut ei ole isot vanha konesali.

      Eikä siinä vielä kaikki.

      Kuinka paljon rupeaa rekkaliikenne lisääntymään?

      Meinaan vaan että puuta rupea kulkemaan tehtaalle enempi kun sellun tuotanto lisääntyy.

      Näinkö pääsee tien yli kun rekkaralli yhtenä mu-na-na

      Ja nyt tehtaalle menevät tiet ihan pas.ka.na

      EI HYVÄ

      • keke3

        älä ole nolo


    • oppilas1

      No uusia tulee taloon talkoilla

    • Kijuy

      Kohta vähenee paperimiehet taas kun Kymistä tulee sellutehdas. Taas on moni kouvolalainen tyytyväinen kun kaupungin verotulot pienenee. Kaikki loppuu Suomesta mutta kouvolalainen on tyytyväinen kun paperityöntekijä saa lopputilin. Tai jos vaan joku menettää työpaikan niin ollaan tyytyväisiä.

      Itse ainakin toivon että moni Suomalainen saisi töitä ja tienaisi hyvin ja että Suomella menisi hyvin. Minulle riittäisi pelkkä työpaikka.

      • Kaupungin työntekijä

        Älä tee paperimiehistä mitään martyyreja.

        Sama ilo tanssi se oli kun kaupungin työntekijöitä ollaan vähentämässä.

        Samalla tavalla ne pienenee verotulot oli se työntekijä missä hyvänsä töissä.

        Mutta kun mä oon paperimies niin mä oon vähä kovempi veronmaksaja kuin sä.

        Siksi mut pitää työuran jälkeen palsamoida tuohon kuusaan liikenneympyrään.


    • Kijuy

      Kaupungin työntekiköiden palkat maksetaan muitten asukkaiden verorahoista. Kaupungin työntekijä ei tuota kaupungille mitään vaan kuluttaa kaupungin rahoja.
      Ei suomi sillä pyöri että siirrämme täällä rajojen sisällä rahoja taskusta toiseen. Se on ulkomaan myynti mikä tuo rahaa suomeen se mitä paperitehtaat ja muut vientiyritykset tekevät.

      Mut sitähän minä sanoin että Kouvolalainen on tyytyväinen jos vaan joku saa lopputilin. Kyllä täällä moni iloitsi kun kaupungin työntekijöitä vähennettiin ja lomautettiin. Kyllä ne verovarat on meidän kaikkien hyväksi otettiin se sitten kenen palkasta tahansa. Minä en ole koskaan ollut paperitehtaalla töissä mutta en ole kateellinen heidän palkoista enkä iloitse heidän irtisanomisista. Kyllä se on minunkin etu mitä useampi Suomalainen tienaa hyvin.

      • Jaska.

        Jos yhtään paperimiestä ei olisi irtisanottu ei Voikkaalta eikä Kymiltä niin kaupungin rahat olisivat riittäneet paremmin kaupungin omien työtekijöiden palkkoihin. Mitä enemmän Kouvolassa on työttömiä sitä huonommin kaupungin työntekijöilläkin menee. Kaupungin työntekijöiden palkat maksetaan asukkaiden maksamista veroista kun paperimiesten palkat maksaa suurimmassa osin ulkomaalainen tehtaan asiakas joka ostaa tehtaalta sellua ja paperia.


      • Ja sinä?

        Kaytät kaupungin tuottamia palveluja.
        Ja jos ei ole työntekijöitä ei ole palveluja.

        "Kaupungin työntekijä ei tuota kaupungille mitään vaan kuluttaa kaupungin rahoja"

        Siksi maksat veroja!!!

        Et sinäkään varmaan noin tyhmä ole mitä annat ymmärtää. Tai mistä minä tiedän, vaikutat ainakin.


    • Kijuy

      Tarkoitin ettei kaupungin työntekijä tuota kaupungille rahaa vaikka maksaisi veroja kuinka. Kaupunkihan sen palkan maksaa. Kaupungin työntekijä tuottaa jotain paljon tärkeämpää kuin raha. Nimittäin niitä hyviä palveluita joita ilman emme pärjäisi. Mutta ei ole sama kuka niitä veroja maksaa kaupungille ja valtiolle.

      • Ei se noin pyöri

        Täh?
        Ei tuota kaupungille rahaa?
        Ajattele pitemmälle.


    • Ei tullut päävoittoa

      Kouvolan Kokoomuksella oli kuntaliitoksen myötä tarkoitus saada omien bisnesten hoitoon muiden kuntien tehtaiden työntekijöiden verotulot.

      Kuntaliitoksen ne sai ja paljon hyvää muitten kustannuksella mutta tehtaiden lopettamiset romutti sen kuitenkin osaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe