Liian hyvä kaveri(ko?)

Ahdistusmaximus

Meillä on parisuhteessa ihan uudenlainen tilanne käsillä. Olemme n. kolmekymppinen pari. Oltu yhdessä teinistä asti. Mieheni aloitti tannoin uudessa työpaikassa, sellaista suurimmalta osin yksin tehtävää liikkuvaa työtä, mutta jotkut hommat hoidetaan yhdessä toisten työntekijöiden kanssa.

Nyt parin viikon aikana mieheni on päivittäin puhunut minulle eräästä naispuoleisesta työkaveristaan. Useimmat jutut on ihan tavanomaisia juttuja mitä töitä on hoitanut tämän naisen kanssa työssään ym.

Toiset jutut taas vähän ottaa välillä korvaan... On vietetty aikaa ja hengailtu kahdestaan työn lomassa. On käyty kahvilla kaksin (vaikka työpaikalla on useita henkilöitä, ja useimmin käyvät kahvilla porukassa). Lisäksi mieheni on kertonut että tämä nainen on, TODELLA mukava, kaunis, ystävällinen iloinen, nauravainen, hyvän tahtoinen... lista jatkuu pitkästi.

Olen todella mustasukkainen miehestäni, mutta yleensä pyrin peittämään nämä tunteet. Eihän se kenestäkään ole mukavaa jos joku kyttää ja kyylää koko ajan. Nyt kuitenkin otin eilen puheeksi tämän asian, että hänen käytöksensä tuntuu minusta kurjalle. Työpäivän aikana tämän nostin esiin ja ajattelin että kotimatkalla olisi rauhallista aikaa keskustella asiasta.

Olen padonnut näitä tunteita, mustasukkaisuutta ja siihen liittyviä tuntemuksia sisääni jo toista viikkoa. Tunsin jonkin asteista helpotusta siitä että sain kerrottua asian miehelleni. Kun hän sitten autossa kysyi että mikä nyt on, pillahdin itkuun. Harmitti tavallaan että olin koko asian nostanut esiin ja tavallaan olin helpottunut kun mies sai tietää mikä minua vaivasi.

Tässä kohtaa homma sitten kääntyikin kummalliseen suuntaan. Mieheni suuttui minulle ja rupesi äksyämään siitä että rupesin itkemään, ja tiuski siitä ettei ole tehnyt mitään. Tuo todella hätkäytti. Jos miehellä ei ole mitään salattavaa, niin miksi ihmeessä suuttua??

Kävimme harvasanaisen keskustelun aiheesta, ja mies vakuutteli ettei mitään ole tapahtunut. Ja loppuun totesi "enkä ole edes tämän naisen tyyppinen". Eli hän siis oli ajatellut asiaa?

"Sovimme" asian ja mies vakuutteli minulle ettei tilanteessa ole mitään väärää ja että kaikki on hyvin.

Mietinkin nyt että onko kohtuutonta pyytää mieheltä, että voisiko vähentää ajan viettämistä tämän naisen kanssa. Tunnen mieheni jo niin pitkältä ajalta, että näen, että tässä ei nyt ole kyse ihan vaan kaverista, vaan jotain muuta on alkanut/alkamaisillaan.

En nyt saa asiaa pois mielestäni ja mitenkin nyt että minun pitäisi tehdä asian suhteen. Otanko asian uudelleen puheeksi, vai antaa vaan olla.

4

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halloooo2

      Älä MISSÄÄN tapauksessa anna vain asioiden olla! Menkäähän pariterapiaan,marsmars-suhde on ainakin miehesi mielessä olemassa ja tunteita on oletettavasti myös tuolla työkaverilla-kyllä nainen tietää,mitä tekee,olethan nainen itsekin. Suuttuminen on selvä merkki ja nuo puheet..joopajoo. Oma mieheni petti minua suhteemme alussa, vaika tiesi raskaudetani'! Sain tietää tuosta suhteesta vasta nyt, hetki ennen laslettua aikaa ja miehen reaktiot olivat aivan kuvaamasi kaltaisia,pilkulleen! Että nyt ne pinkit kakkulat pois, tartu asioihin heti ja jos ukko ei tajua katua, menköön menojaan-sinun ei tule sietää alisteisessa asemassa oloa,täysi kusipää sanon minä!!!

    • onni9

      Suuttuminen on yleensä merkki , että jotain "sutinaa" miehellä ehkä meneillään. Olisiko pientä ihastumista?Mielestäni, jos kahden kesken menee kahville ilman muuta työporukkaa hieman arveluttavaa. Tietysti, jos miehesi vielä kertoo ääneen, että nainen on kaunis yms.. sanoisin että rajaa on nyt hyvä todelakin vetää tohon ja kertoa, että et jatkossa hyväksky, että alkaa ko. naiskollegan kanssa vietää töissä kahdenkeskeistä aikaa!. Perustella voi sillä, että tunnet meihesi ja näet, että ei olisi "pelkkää työkaveruutta",vaan mukaan saattaa tulla pian jotain muutakin. Jos mies ei ota vakavasti sun mielipidettä, itse ainakin lähtisin suhteesta muualle,koska en hyväksyisi vastaavaa. Työkaveri on työkaveri ja sellaasena se pitää pysyäkin.

      • huoran elkeet

        Mun nais ystävä piti tota samaa peliä kehui kuinka kiva ja mukava toinen mies on pelkkä ystävä kuitenkin hänelle oli niin mukava että sai kaikki pahat anteeksi. Heillä kahden keskeisiä tapaamisia kai vuoden verran. Lopulta otin asian käsittelyyn ja vaadin ettei missään tekemisissä kyseisen tyypin kanssa enää saa olla.erohan siitä tuli .en määrätä keitä pitää ystävlnään sanoi mulle






        ? Oli tosin itse kieltänyt minua olemasta minkäänlaisissa tekemisissä erään naispuolisen ystäväni kanssa


    • Junassakin kaksi ääntä

      Käyttäkää välillä toistakin reikää niin on vaihtelua ei synny niin paljon kitkaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe