Mikä meihin suomalaisiin on iskostanut melankolian ja säälissä rypemisen?
Kuinka monta kertaa minäkin olen luullut,että täältä se itsetunnon- kohottaja löytyykin ja olen säälittävällä tavalla sääliä hakenut.
Ullamirjami sanoi kerran,ettei palstalla kannata ruikuttaa.Linnunmunien kehitys uudeksi uljaaksi linnuksi on tottakai kehittävämpää,sen myönnän.
Minä vain katselen rappeutumista,jonka aivorappeuma nimeltään Alzheimer tuo nykyelämääni.
Käyttäkää aivojanne,syökää kasviksia,ulkoikaa ja olkaa mukana elämänmenossa,näin voimme antaa aikaa hyvälle elämälle ja voimme estää sen herra Alzheimerin sisään pääsyn
Ama taas luikkii palstalle lopenuupuneena.
22
141
Vastaukset
Uskon, että voin sanoa monien puolesta, että toivotamme sinulle voimia ja jaksamista.
Sinun kirjoituksesi ovat aina niin erilaisia ja sydämeen käypiä. Toivottavastii jaksat käydä palstalla.
Kauniita syyspäiviä!Olenko tosiaan noin sanonut .
En ainakaan sinulle Rituliini. . Itsekkin tarvitsisin jonkinlaista henkistä olkapäätä aina sillontällön . Vaikka minujja onkin Suku aika lähellä niin heille en surujani "VIsertele" .
Menen Sinne Sääksen pesälle ja rupattellaan Jerrygottoninkanssa Näille linnuille . Tulee heti helpompi olla.
Se on sama jos täälä rupeen ruikuttaan .. sitä myötäeläjää ei tahdo näistä kavereista löytyä.
Mutta nyt kun saan nämä kolmannet hampaani ennen 80vuotispäivääni (toivottavasti) kuntoon niin saan pureskella hedelmiä ja vihanneksia -- niin kyllä se siittä .
Koita kestää , ja kirjoittele nyt . -- ei me niin pahoja kuitenkaan olla ----.. en minä ainakaan ;=)Amalla on kaunis ja luonnonläheinen asuintila, kalavesi ja kaikki. Sanoo, ettei ole oikein hankkia ajopeliä entisen sökähdettyä. Maaseudulla auto olisi tarpeen eläkeläisellekin.
Hän sanoo, että kunta kitsastelee ja yrittää välttää vastuuta muistisairaan puolison hoidon suhteen. Omalla kohdallani tätä vaikeutta ei ole, koska puolisoni elämä omillaan pärjääjänä meni ohi heti ensimmäisten sekuntien mentyä.
- 75HETA
Rituliini ole vain edelleen oma itsesi,täällä on meitä monentyyppistä kehujaa,
sekä toilottajaa kannata ei miettimään ei kannata jäädä...Kulkekaamme vaan ,jokainen omaa valaistua tietämme se on mukavin ja lokoisin tie..
Yhdessä ystävyyden polkua Ystävyyden ylistys.
HALAUS YSTÄVÄLLE--- YSTÄVYYDEN LÄMPÖÄKiitos teille kaikille myötätunnosta.Vien mieheni tänään hoitojaksolle ja saan vähän hengähtää ja ladata akkujani.Joskin remonttireiskana täyttyy hääriä ja sutia maalia seinään,kun toi luoja jatkaa noita maalauskelejä.
Ahveniakin pitäis keretä narraamaan,eilen tuli kunnon körmyniskoja pilkillä ja matoongella.
Kunnan kanssa on napit vastakkain,kun eivät meinaa maksaa,kun pienimmän mahdollisen korvauksen omaishoitajantuesta.En minä mitään nappikauppaa ala käymään,niinkauan kun hakaneulat riittää.
Kunnan sosiaalivirkailijat ovat niin aivopestyjä ja kaiketi boonustettuja,että yrittävät siitä yli mistä aita matalin.
Tietenkin omaishoitajat ovat moni niin loppuunpalanut ja uupunut,että heitä on helppo hyväksikäyttää.
Ritua ei jymäytetä näissä lehmäkaupoissa,olen sitkeäsissi.Kyllä tätä puutetta ja kurjuutta kestää,kun sääkin on noin kesäinen ja hellii samallalailla olit köyhä tai rikasrituliini_38 kirjoitti:
Kiitos teille kaikille myötätunnosta.Vien mieheni tänään hoitojaksolle ja saan vähän hengähtää ja ladata akkujani.Joskin remonttireiskana täyttyy hääriä ja sutia maalia seinään,kun toi luoja jatkaa noita maalauskelejä.
Ahveniakin pitäis keretä narraamaan,eilen tuli kunnon körmyniskoja pilkillä ja matoongella.
Kunnan kanssa on napit vastakkain,kun eivät meinaa maksaa,kun pienimmän mahdollisen korvauksen omaishoitajantuesta.En minä mitään nappikauppaa ala käymään,niinkauan kun hakaneulat riittää.
Kunnan sosiaalivirkailijat ovat niin aivopestyjä ja kaiketi boonustettuja,että yrittävät siitä yli mistä aita matalin.
Tietenkin omaishoitajat ovat moni niin loppuunpalanut ja uupunut,että heitä on helppo hyväksikäyttää.
Ritua ei jymäytetä näissä lehmäkaupoissa,olen sitkeäsissi.Kyllä tätä puutetta ja kurjuutta kestää,kun sääkin on noin kesäinen ja hellii samallalailla olit köyhä tai rikasKunta teki ratkaisun ja tarjosi miehelleni asuntoa kk ja tietty otin tarjouksen vastaan.Palvelut täytyy kaikki maksaa,mutta asunnon saa kalustaa kodinomaiseksi ja vastuu siirtyi nyt kunnalle.Kaiketi olisin ollut liian kallispalkkainen omaishoitaja,joten hyvä näin,
rituliini_38 kirjoitti:
Kunta teki ratkaisun ja tarjosi miehelleni asuntoa kk ja tietty otin tarjouksen vastaan.Palvelut täytyy kaikki maksaa,mutta asunnon saa kalustaa kodinomaiseksi ja vastuu siirtyi nyt kunnalle.Kaiketi olisin ollut liian kallispalkkainen omaishoitaja,joten hyvä näin,
Tämä ratkaisu antaa sinulle hiukan enemmän itsenäistä oloa ja eloa kuin viime aikoina. Mene sinne järvelle niitä körmyniskoja pyydystämään ja anna ajatustesikin levätä jos onnistut.
Ahven onkin meille se paras kala ja niin hyvä, että sitä kannattaa onkia vaikka ei saisikaan. Tuskin olen parempaa ruokaaa syönyt kuin äidin voissa paistama jauhotettu ahven, jossa kermakastike. Kermaa olikin maalaistalossa aina, nykyään monella vain kaupoissa.
Tervehdys minultakin ja hyvän olon toivotus. Niin kuin olet huomannut, me palastalaiset myötäelämme kanssasi niin arjen kuin pyhänkin askareissa.- Makriina ek
rituliini_38 kirjoitti:
Kunta teki ratkaisun ja tarjosi miehelleni asuntoa kk ja tietty otin tarjouksen vastaan.Palvelut täytyy kaikki maksaa,mutta asunnon saa kalustaa kodinomaiseksi ja vastuu siirtyi nyt kunnalle.Kaiketi olisin ollut liian kallispalkkainen omaishoitaja,joten hyvä näin,
Hienoa, että asia on ratkennut.
Hyvää ja lämmintä syksyä! - miranda 43
rituliini_38 kirjoitti:
rituliini-38
Nyt voin todellakin onnitella, että olet saanut tuollaisen "Lottovoiton", siis miehellesi kunnalta asunnon. Toivottavasti niihin kustannuksiin (palveluihin) riittää miehesi eläke, ettei tarvitse yhteistä kotia kaupata tai sinun eläkettä lisukkeeksi. Huomaat kai, että en paljon ymmärrä tuosta maksupolitiikasta.
Mutta, että, pilkillä kesällä kalastat!? Olen joskus miettinyt itsekkin tuota, että miksi kesällä ei yleensä pilkitä sillä vieheellä, jos madot ovat kaupasta ostettava?!
Verkoillakin kalastat, mutta oletko koskaan laskenut verkkosi rannan suuntaisesti? Siskoni kanssa keksittiin kerran tämä idea, että jos kalat tulee yöksi rantaan, niin varmasti uivat meidän verkkoihin!! Isämme kyllä naureskeli, että ei tule tytöille kalaa ja ei tullut! (huudan) MIKSI?????
Mikä taika siinä on, että verkot on laskettava aina rannasta poispäin? Onhan ne avovedessäkin ties mihin suuntaan tahansa,....niin..tai ei ehkä olekaan? Kalastaja tietää karikot ja siitä sitten poispäin, vai miten?
Mietippä nyt noita ja kerro minulle. Toivon, että ajatuksesi saavat hetkeksi muuta pohdittavaa ja minun tietoni lisääntyy.
ps. sain viestisi, kiitos miranda 43 kirjoitti:
rituliini-38
Nyt voin todellakin onnitella, että olet saanut tuollaisen "Lottovoiton", siis miehellesi kunnalta asunnon. Toivottavasti niihin kustannuksiin (palveluihin) riittää miehesi eläke, ettei tarvitse yhteistä kotia kaupata tai sinun eläkettä lisukkeeksi. Huomaat kai, että en paljon ymmärrä tuosta maksupolitiikasta.
Mutta, että, pilkillä kesällä kalastat!? Olen joskus miettinyt itsekkin tuota, että miksi kesällä ei yleensä pilkitä sillä vieheellä, jos madot ovat kaupasta ostettava?!
Verkoillakin kalastat, mutta oletko koskaan laskenut verkkosi rannan suuntaisesti? Siskoni kanssa keksittiin kerran tämä idea, että jos kalat tulee yöksi rantaan, niin varmasti uivat meidän verkkoihin!! Isämme kyllä naureskeli, että ei tule tytöille kalaa ja ei tullut! (huudan) MIKSI?????
Mikä taika siinä on, että verkot on laskettava aina rannasta poispäin? Onhan ne avovedessäkin ties mihin suuntaan tahansa,....niin..tai ei ehkä olekaan? Kalastaja tietää karikot ja siitä sitten poispäin, vai miten?
Mietippä nyt noita ja kerro minulle. Toivon, että ajatuksesi saavat hetkeksi muuta pohdittavaa ja minun tietoni lisääntyy.
ps. sain viestisi, kiitosOli se sellainen onnenpotku,että vieläkin olen kuin puusta pudonnut ja vähän säikähtänyt.
Se tuo totutteleminen "vastuuttomaan"elämään ei tapahdu tosta noin,että painat off nappulasta,ja alat elää omaa huoletonta sinkunelämää,ei se niin helppoa ole,mutta pikkuhiljaa,pikkuhiljaa.
Nyt taas noi huollettavat selkälokit huutelee rannassa ja eikun katiskoita kokemaan.
Huomenna menen tekemään vuokrasopimuksen,joten tiedän enemmän ja sen että kuinkapaljon jää käyttörahaa,kun laki määrää,ettei joka killinkiä voi viedä.- miranda 43
rituliini_38 kirjoitti:
Oli se sellainen onnenpotku,että vieläkin olen kuin puusta pudonnut ja vähän säikähtänyt.
Se tuo totutteleminen "vastuuttomaan"elämään ei tapahdu tosta noin,että painat off nappulasta,ja alat elää omaa huoletonta sinkunelämää,ei se niin helppoa ole,mutta pikkuhiljaa,pikkuhiljaa.
Nyt taas noi huollettavat selkälokit huutelee rannassa ja eikun katiskoita kokemaan.
Huomenna menen tekemään vuokrasopimuksen,joten tiedän enemmän ja sen että kuinkapaljon jää käyttörahaa,kun laki määrää,ettei joka killinkiä voi viedä.rituliini-38
No, pikkuhiljaa se kala tulee ja sinunkin mielenrauhasi kohentuu, kun olet saanut miehesi asiantuntevien käsiin?
Mitähän nekin nykyisin ovat? Ajattelen vain sitä lääkitystä? Ainakin naapuruston muistihäiriöiset on saatu hyvin kuriin, kun he aikaisemmin karkailivat ties minne?
Sinä ja sinun katiskasi!? Ärsytät oikein niine tuoreine kaloinesi, kun minä joudun ostamaan torilta...enkä toriltakaan, kun läheisestä S-marketista kalani.
Otappas vain, kun porhaldan luoksesi. Tarkastan, onko sinulla edes katiskaa??? Saati kaloja? - Ramoona*
rituliini_38 kirjoitti:
Oli se sellainen onnenpotku,että vieläkin olen kuin puusta pudonnut ja vähän säikähtänyt.
Huomenna menen tekemään vuokrasopimuksen,joten tiedän enemmän ja sen että kuinkapaljon jää käyttörahaa,kun laki määrää,ettei joka killinkiä voi viedä.Mukavaa kuulla tuollaisia uutisia, saat nyt hengähtää ja ajatella itseäsikin. Yhteys luontoon ja huumori on kantanut sinua tänne asti, varmasti samana Amana jatkat. Mekin hiukan kalastelemme, sinulle se tuntuu olevan jokapäiväinen puuha, hyöty ja huvi. Kiva kun lokkejakin muistat, tästä luomakunnasta huollettavat niin vain lopukaan. Täällä merivesi on vielä noin 17, ei onnistu vielä siian kalastus, sitä myöhään syksyllä verkoilla yritetään ja sitä ennen pari kertaa lasketaan silakkaverkot. Kaksi verkkolupaa meillä vain onkin. Onkiminen on lastenlasten kanssa mukavaa, pienetkin ahvenet nyljetään ja paistetaan .
Hyvää syksyä ! rituliini_38 kirjoitti:
Huomenna menen tekemään vuokrasopimuksen,joten tiedän enemmän ja sen että kuinkapaljon jää käyttörahaa,kun laki määrää,ettei joka killinkiä voi viedä.Tiedätkös mitä, rituliini?
Sinä olet se henkilö,joka palstalta on puuttunut enenen itseäsi.
Aikanaan meillä oli lyyli, tuo mainio nainen, joka kirjoitti karjalan murteella juttujaan. Ei koskaan suurta kirjainta, ei pilkkua ei pistettä. lyylin arjesta ja menneisyydestä kuultiin paljon ja aina yhtä eloisasti ja ihanasti esitettynä.
Sinä et ole lyyli etkä kukaan muukaan. asioitasi kuitenkin seurataan ja ikäänkuin mukana ollaan. Lycka till!miranda 43 kirjoitti:
rituliini-38
ps. sain viestisi, kiitosTuulen alle minä yleensä viritän verkot ja lahna ainakin on tuulikala,siis kulkee tuulen mukana.
Nyt luin viikolla Nokian Uutisista,että jos kalaa aikoo saada,niin sokerimaissi on kova sana,sitä ripotellaan veteen ja eikun onkimaan.Särjet ovat kuulema niihin mieltyneet.Ostin purkillisen sokerimaissia liemessä,joten pakko kokeilla illalla,josko tärppäis.
Kauraryynejä minä syöttinä tähänasti olen käyttänyt.
Kyllä minä montakertaa olen tuntenut itseni melkein havukkaaholaiseksi,kun istua kökötän aamuvarhaisella järvenselällä jonkun karin kupeessa ahvenia narraamassa.
Kyllä sitä on niin onnesta mykkänä luonnon keskellä,että sanat eivät vain löydy kuvaamaan sitä olotilaa.- miranda 43
Ramoona* kirjoitti:
Mukavaa kuulla tuollaisia uutisia, saat nyt hengähtää ja ajatella itseäsikin. Yhteys luontoon ja huumori on kantanut sinua tänne asti, varmasti samana Amana jatkat. Mekin hiukan kalastelemme, sinulle se tuntuu olevan jokapäiväinen puuha, hyöty ja huvi. Kiva kun lokkejakin muistat, tästä luomakunnasta huollettavat niin vain lopukaan. Täällä merivesi on vielä noin 17, ei onnistu vielä siian kalastus, sitä myöhään syksyllä verkoilla yritetään ja sitä ennen pari kertaa lasketaan silakkaverkot. Kaksi verkkolupaa meillä vain onkin. Onkiminen on lastenlasten kanssa mukavaa, pienetkin ahvenet nyljetään ja paistetaan .
Hyvää syksyä !Voi, ei, Ramoona
Sinä ja sun merivesi silakoineen ja siikoineen! Ei näköjään riitä, että olen kateellinen Aman kalavesille ja sinä pistit paremmaksi! Mihin tämän kateuden kanssa joutuukaan?
Mutta minulla onkin spaketti kurpitsaa, jota juuri syön ja ihan omasta metrin mittaisesta kasvimaastani. Mahtuu siihen myös munakoiso!, jota tuli 1 klp ja chilipaprikkaa, mutta ne ovat vihreitä, eikä muutu punaisiksi. Voi olla, että ovatkin niitä vihreitä laadultaan?
Kaupan basilika ja rucola viihtyy hyvin, josta on ihanaa napsia lehdyköitä. Ruuneperi kirjoitti:
Tiedätkös mitä, rituliini?
Sinä olet se henkilö,joka palstalta on puuttunut enenen itseäsi.
Aikanaan meillä oli lyyli, tuo mainio nainen, joka kirjoitti karjalan murteella juttujaan. Ei koskaan suurta kirjainta, ei pilkkua ei pistettä. lyylin arjesta ja menneisyydestä kuultiin paljon ja aina yhtä eloisasti ja ihanasti esitettynä.
Sinä et ole lyyli etkä kukaan muukaan. asioitasi kuitenkin seurataan ja ikäänkuin mukana ollaan. Lycka till!Kiitos Ruune toivotuksista,sitä onnenkantamoistahan tässä juuri tarvitaan.Ei se elämä tosta noin vaan loksahde uomiinsa ja ala sujua,vailla huolenhäivää.
Nyt ne huolet vasta alkaakin,kun on aina pelko,että jos mieheni alkaa karkailemaan sieltä täydenpalvelun hotellista.
No eipä toi etähuolehtiminen asiaa paranna,lisää vain omaa ahdistusta,joten nyt on vain nollattava ajatukset ja opeteltava elämään sitä sinkkuelämää.
Ramoonalle kireitä siimoja,on se merielämä niin antoisaa ja kaikki paitsi purjehdus on turhaa,lainatakseni näitä Lasse Morttensonin laulunsanoja.
Nyt alan valmistautumaan mummotaksin tuloon ja pääsen kirkonkylälle katselemaan autoja ja ihmisiä.
Hyvää päivänjatkoa teille kaikilleRuuneperi kirjoitti:
Tämä ratkaisu antaa sinulle hiukan enemmän itsenäistä oloa ja eloa kuin viime aikoina. Mene sinne järvelle niitä körmyniskoja pyydystämään ja anna ajatustesikin levätä jos onnistut.
Ahven onkin meille se paras kala ja niin hyvä, että sitä kannattaa onkia vaikka ei saisikaan. Tuskin olen parempaa ruokaaa syönyt kuin äidin voissa paistama jauhotettu ahven, jossa kermakastike. Kermaa olikin maalaistalossa aina, nykyään monella vain kaupoissa.
Tervehdys minultakin ja hyvän olon toivotus. Niin kuin olet huomannut, me palastalaiset myötäelämme kanssasi niin arjen kuin pyhänkin askareissa.Ruuneperin jurrikastakin löytyy lämminhenkinen lähimmäisensä huomioonottava ihminen,kiitos Ruune.
Säilytä tämä Aman kannanotto ja kätke se sisimpääsi,tulevia eriäviä mielipiteitä ja katsantokantoja silmälläpitäen.
Voi sentään, kirjoitin pitkän iloisen viestin sinulle ja niin se ponnahti eetteriin:D
On niin hauska kuulla, vaikka viestimmekin profiilissa, niin nuo kalajutut kiehtoo minuakin! Niin monet vuodet sitä harrastin saarella ollessani kesällä, heittouostimen lento, hiljainen kelaus ja hups,...haukihan se siinä sätkii:D
Nyt painun uutisia kuulemaan, ikkunat kiiltää, ja hieman on vielä järkättävää huokaluissa paikalleen,...mutta tervehdys täältä sinulle sinne järvenrannan helmaan!
sini-sirkkuOnpa ukavaa kuulla rituliini, että huolenpitoosi saat nyt helpotusta! Varmaan se jo tarpeen olikin! Kaikkea hyvää!
Heittouistinta laiturilta olen minäkin aikaisemmin heitellyt, ja muutamia puihin takertumisia alkuopetteluissa lukuunottamatta sen jo kohtalaisen hyvin hallitsinkin.
Kesäkuva lapsenlapsesta nostamassa ahventa vedestä on hiljattain ilahduttanut.Se että tänään tein vuokrasopimuken,sähkösopimuksen ja muuttosopimuksen,siis taksiautoilijan kanssa,maijjasin mehuksi marjaaroniat ja omenoita maijallisen,avasin myös valkoviinipullon,kun minulle tuli mieleen,että olen oman halvan "pikkuhiprakkani"ansainnut.Olen saanut lähes rapajuopon maineen saitilla,no se siitä.Se on fiksuin joka vaikenee,ei se joka hyökkää
Sainkin aatteen -- Systeemiin menen sittenkun aukee , ei ole jonookaan -- Varastot ovat loppuneet --
. Ei silti --- Konjakkia on aina sen verran " hätätapauksiin " jos ja kun tarvevaatii .
Nautitaan rituliini vielä kun osataan ja voidaan -- elämä jatkuu-- ja mukavaa syksyä sinullekkin -- Laitetaan illalla kunttilät palamaan ja Haaveillaa-- siihen ei kai kellään ole mitään pahaa sanomista - Ja mehän ei vaijeta,
Hijaa mielimusiikkia -- se on siinä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193026
- 1162341
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231976Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2391904Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41895Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin211801Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001586Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051394- 651144
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351106