Rahaa rahaa rahaa!

Säästäjäsijoittaja

Paljonko on teidän omaisuutenne ja minkä verran teillä on pörssissä rahaa?
Minkä ikäisiä olette ja onko teillä jokin säästötavoite? Tahtoisin kuulla
millaisia rahapotteja täällä on kerätty?

Itse olen hurahtanut säästämiseen ja sijoittamiseen, säästän kaiken minkä
pystyn! Säästöjä on kertynyt noin 15 000€.

37

1242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästäjä 2

      pörssin osakkeet ja rahastot noin 15500e
      säästötilillä 22 000e

      Tuosta osa on tullut perintönä...

      Ikä 58v ja eläke tulee olemaan aikanaan pieni.
      Kova on huoli, miten voisin vielä säästää lisää.
      Oma asunto on johon tulossa kohta mittavat peruskorjaukset (taloyhtiön)

      Vielä velkaakin noin 15000e, joten säästäminen on ihan välttämätöntä tilanteessani.

    • näin meillä

      Itselläni on omaisuutta kaikkiaan n. 500 000 euron verran. Siitä käteistä n. 50 000 euroa. Käyn jatkuvasti kauppaa pörssissä (Helsinki). Pörssissä kiinni olevan rahan määrä vaihtelee yleensä 10 000-30 000 euroon tilanteesta riippuen. Tällä hetkellä tosin en omista osakkeita ollenkaan, koska haluan ensin nähdä, mitä tuosta Syyrian touhusta seuraa. Pörssiä olen harrastanut keväästä 2009 lähtien. Silloin pääsin aika hyvin kultaisen korkkiruuvin imuun, eli sen jälkeen kun maailma alkoi toipua Lehman Brossin konkurssista. Silloin sain pörssissä bruttovoittoa reilussa kahdessa vuodessa n. 35 000 euroa. Tuolloinhan nousukiito oli tosi rajua. Oli niin rajua, että vauhtisokeus pääsi melkein yllättämään minutkin. Kahden viimeisen vuoden aikana pörssikurssien keikkuminen on ollut aika voimakasta, enkä niin ollen olekaan petannut kestävään kehitykseen, vaan ostan ja myyn jatkuvasti. Välillä tulee voittoa, välillä tappiota, voittoja kuitenkin pitemmässä juoksussa enemmän. Kohdallani voitot/tappiot ovat muutamia satoja euroja per kauppa. Lähden siitä, että jos viidestä kaupasta kolmekin on OK, niin silloin on ihan hyvä. Tämän vuoden aikana olen saanut pörssistä bruttovoittoa n. 4 500 euroa ja sen lisäksi osinkotuottoa nettona n. 1 300 euroa. Tavoitteeni on saada pörssituottoa vuosittain n. 10 000 euroa. Olen viimeiset kaksi vuotta seurannut pörssejä tosi intensiivisesti, myös Tokion ja New Yorkin pörssejä. Kauppaa käyn kuitenkin vain Helsingin pörssissä. Täytyy sanoa, että pörssikurssien ennustaminen etukäteen ei ole ollenkaan helppoa. Esim. tällä hetkellä ei kukaan osaa sanoa, mitä tuosta Syyrian tilanteestakin seuraa. Puolen vuoden päästä tiedetään jo todennäköisesti tarkasti, miten kävi, vaan ei nyt. On aina parempi, mitä enemmän seuraa maailman pörssejä ja yleensäkin kansainvälistä taloutta. Jatkuvasti on ilmassa kaikenlaisia epävarmuustekijöitä. Esim. tällä hetkellä tuo Syyrian tilanne. Tuleeko sota, vai ei? Mitä USA tekee, vai tekeekö mitään? Sitten myös arvuutetaan, että mitä Ameriikoissa Fedin pääjohtaja Ben Bernanke ja kumppanit päättävät. Päättävätkö jo syyskuussa kiristää rahahanoja, vai ei? Sitten kun näistä epävarmuuksista päästään, niin uudet alkavat painaa päälle. Perusfilosofiani on sellainen, että jos jonkun hissin kyyti vie muutamankin päivän ajan selvästi alaspäin, niin hypätään siitä pois ja hypätään hissiin, joka juuri sillä hetkellä on menossa ylöspäin. Eli jos jonkun omistamani osakkeen arvo laskee, niin myyn sen pois ja ostan tilalle suunnilleen samalla rahamäärällä toivon mukaan ylöspäin menevää. Jos joku kauppa menee päin peetä, koetan olla surematta sitä sen enempää, samoin kuin sitäkään, että myymisen jälkeen joku tietty osake jatkaa edelleen nousuaan. Eihän se aina helppoa ole. Koetan ajatella, että tein minkä tein ja sillä siisti ja yritän oppia virheistä. Olen välillä harkinnut varsinaista osakesäästämistäkin, missä homma perustuu osinkotuottoihin. Nuoremmille varmasti ihan hyvä vaihtoehto, mutta minun kohdallani tuo alkaa olla jo myöhäistä ja olen tullut siihen tulokseen, että minulle sopii paremmin jatkuva kaupankäynti. Sitä paitsi se on tosi mielenkiintoisa. Olen kuusikymppinen ja jo pois säännöllisestä työelämästä ja vietän kotona paljon aikaa muutenkin kompuutterin ääressä kirjoitustöitä harrastaen samalla kun seuraan Kauppalehdestä tarkoin pörssiä ja maailman tapahtumia. Toiset pelaavat osakebisnestä omalla tavallaan, minä pelaan kuvaamallani tavalla, eikä nyt ihan huonostikaan ole mennyt. Muutenkin olen aina ollut omien latujen hiihtäjä ja toiminut omalla tavallani. Jos alat panostaa pörssiin enemmänkin, niin perehdy ensin hommaan perusteellisesti. Silloin kun tulee voittoa tuntuu mukavalta, mutta kun tulee tappiota aivan "älyttömistä" kaupoista ei tunnu kovinkaan mukavalta.

    • Joopasjoo!!!!

      Minä olen 25-vuotias ja rahaa on 50 000€ ja suurimman osan olen sijoittanut pörssiin.
      Nämä eivät ole perintörahoja vaan olen kaiken säästänyt. Säästöön jää
      minimissään 1000€/kk ja parina seuraavana vuonna voi jäädä säästöön
      jopa 2800-2900€/kk. Tällä hetkellä vedin osan rahoistani pois osakkeista
      juuri tuon Syyrian sodan uhan vuoksi. Jäin voitolle parin tonnin verran.
      Olen sijoittanut pörssiin nyt parin vuoden ajan. Seuraan Helsingin pörssiä
      joka päivä ja kaikkia kursseja ja uutisia. Olen enemmän sellainen pitkän
      ajan sijoittaja, joka sijoittaa myös sellaisiin yhtiöihin, jotka eivät maksa
      osinkoa, vaan joissa on nousupotentiaalia. Riskisijoituksiakin löytyy.
      Mutta pari kertaa olen shortannutkin ja jäänyt hieman voitolle.
      Mutta shorttaamalla ei tule koskaan täysosumaa. Minä
      aion säästää koko ikäni ja tahdon saada mahdollisimman
      paljon rahaa.


      Yritän löytää pörssiyhtiöistä sellaisia
      hiomattomia timantteja jotka tuplaantuvat/moninkertaistavat
      kurssinsa vuodessa-parissa. Toistaiseksi kaikki on mennyt
      hyvin. Tällä hetkellä tuollaisia yhtiöitä olisivat esimerkiksi
      ixonos, Glaston, Suominen, Innofactor, Comptel, Biotie therapies,
      Sievi capital, Aktia pankki. Biotie therapiesia minulla
      jo onkin 20 000kpl samoin myös Comptelia 20 000kpl.
      Jos jotakin ostan tänä vuonna tuonnempana, ovat
      ne varmaankin Aktia Pankin osakkeita, Suomista ja
      ehkä sitten jotakin muuta vähän turvallisempaa.
      Olen siis valmis ihan jonkinmoista riskiä ottamaan,
      koska jos ei ota riskiä, ei voi tulla täysosumaakaan.
      Minulle enemmän merkitsee kurssinousu kuin osinko,
      ainakin tällä hetkellä. Tahdon saada rahaa ja tiedostan
      että riskit ovat välillä suuret, mutta jos onnistuu yhdenkin
      kerran, tulee paljon rahaa. Tässä iässä pottia pitäisi
      saada kasvamaan, jotta sitten säästynyt summa suurenee
      mahdollisimman nopeasti ja voi sijoittaa enemmän ja
      on rahaa jos tulee taantuma, saa kunnon potin jos
      kurssit rysähtää ja on rahaa ostaa halvalla.
      Varmasti minunkin kohdalle tällainen sattuu ja
      sitten se on kyllä yhtä juhlaa.. Odotan sitä!!

      Jos olen laskeskellut oikein, minulla tulisi olla hyvässä
      lykyssä kasassa eläkeiässä (63v.) noin 800 000€.
      Mutta jos minulla on vähänkään parempi palkka kuin
      2000€ kuukaudessa, voi olla miljoonakin. Koska
      Jos sijoitan rahaa, voi se tuoda hyvätkin voitot per vuosi.
      Tuo summa on, vaikken sijoittaisi mihinkään ja pitäisiä vain tilillä,
      jos ja kun säästän kaiken minkä voin.

      • Joopasjoo!!!!

        Ja vieläpä sanon sen että kannattaa olla rahaa keväällä kun pörssiyhtiöt
        maksavat osinkonsa, maksupäivänä ja vähän ennen sitä kurssit ovat alimmillaan.
        Siinä voi tienata hyvät rahat. Kannattaa silloin olla valppaana. Hyvää lykkyä
        kaikille, maanantaita jo odotellen!


    • Taitaa olla liikaa

      kun jo vähän nolottaa. Tällä hetkellä oman pörssisalkun arvo n. 1.2 miljoonaa josta puolet Nokiaa ja omistamani firman salkussa osakkeita 0,4 miljoonan arvosta. Rahaa tileillä vain muutama kymppitonni kun melkein kaikki on sijoitettu. Oman talon lisäksi muutama sijoitusasunto (vuokra-asunto) joista tulee n. 2500€ tuottoa/kk. Muutama arvoauto ja joitakin moottoripyöriä omistan myös. Ikää 53 vuotta ja onnellisesti naimisissa. Meillä ei ole edes avioehtoa koska vaimollakin on samansuuruinen omaisuus mutta hieman eri lailla painotettuna ja palkkatulot yli 130.000€/vuosi.
      Oma palkka on pienempi mutta pääomatulot vastaavasti suuremmat joten aika tasan menee. Tästä ei muuten tarvitse kenenkään vetää hernettä nenään, kaikki on omalla kovalla työllä ja fiksuilla sijoituksilla tienattu.

      • unelmapilvessä

        Päiväunelmia voi jokainen harjoittaa..ei maksa mitään
        Siitä vaan jatkamaan.


      • sitten joskus

        Oma tarinani on suurin piirtein sama, kuin nimimerkillä "Taitaa olla liikaa". Erona on vaan se, että anopilta on vielä aikanaan tulossa vaimolleni kolmen miljoonan euron perintö.


      • onhan sitä,,,
        sitten joskus kirjoitti:

        Oma tarinani on suurin piirtein sama, kuin nimimerkillä "Taitaa olla liikaa". Erona on vaan se, että anopilta on vielä aikanaan tulossa vaimolleni kolmen miljoonan euron perintö.

        Juu...kappas vaan kun niin samanlaiset tarinat täällä kohtaa!

        Minunkin tarinani on muuten saman kaltainen kuin "sitten joskus".lla, mutta vielä lisäksi tuolta Amerikasta on tätini juuri lahjoittanut meille kerrostalokiinteistön, New Yorkista tietenkin. No se lisää tietenkin bisneksieni hoitoon tarvittavia resursseja, mutta eiköhän tässä pärjäillä. Hoh, hoijakkaa...


      • tietoo on
        onhan sitä,,, kirjoitti:

        Juu...kappas vaan kun niin samanlaiset tarinat täällä kohtaa!

        Minunkin tarinani on muuten saman kaltainen kuin "sitten joskus".lla, mutta vielä lisäksi tuolta Amerikasta on tätini juuri lahjoittanut meille kerrostalokiinteistön, New Yorkista tietenkin. No se lisää tietenkin bisneksieni hoitoon tarvittavia resursseja, mutta eiköhän tässä pärjäillä. Hoh, hoijakkaa...

        Käsittääkseni Helsingin kerrostalokiinteistöt ovat arvokkaampia kuin Manhattanin sellaiset, puhumattakaan ns. New Yorkista joka sinänsä on jo varsin laaja määritelmä. Eli köyhä olet?


      • Taivas maan päällä
        unelmapilvessä kirjoitti:

        Päiväunelmia voi jokainen harjoittaa..ei maksa mitään
        Siitä vaan jatkamaan.

        Voihan kirjoitus olla tosi, kyllä suomessa on miljonäärejä. Jos on hyvin menestyvä
        firma, se ei ole mikään ihme. Miehenikin pyörittää firmaa, jossa liikevaihto on useita
        miljoonia, ja hänen omaisuutensa jo nyt 36-vuotiaana on yli miljoonan, se on kiinni
        muutamassa sijoitusasunnossa, pörssissä muussa omaisuuessa. Hän saa
        hyvän palkan ja osinkoa. Hän on sen itse saanut aikaan, joten turha on muiden
        väittää päiväuniksi. Jokaisella on mahollisuus tulla miljonääriksi. Joten uskon
        ''taitaa olla liikaa'':n puhuvan totta, ainakin se on mahollista.


      • Köyhät kyykkyyn?
        tietoo on kirjoitti:

        Käsittääkseni Helsingin kerrostalokiinteistöt ovat arvokkaampia kuin Manhattanin sellaiset, puhumattakaan ns. New Yorkista joka sinänsä on jo varsin laaja määritelmä. Eli köyhä olet?

        Noh, kyllä ne hinnat ovat korkeammalla New Yorkissa, katso vaikka itse tuosta esimerkkejä,
        tuolla on monta miljoonaa ollaria maksavi asuntoja, kallein tuossakin 25 miljoonaa dollaria..

        http://www.trulia.com/NY/New_York/

        http://www.trulia.com/property/3130398444-2-E-88th-St-FL-11-New-York-NY-10128#photo-2


      • Kapitalisti-Kaisa
        Taivas maan päällä kirjoitti:

        Voihan kirjoitus olla tosi, kyllä suomessa on miljonäärejä. Jos on hyvin menestyvä
        firma, se ei ole mikään ihme. Miehenikin pyörittää firmaa, jossa liikevaihto on useita
        miljoonia, ja hänen omaisuutensa jo nyt 36-vuotiaana on yli miljoonan, se on kiinni
        muutamassa sijoitusasunnossa, pörssissä muussa omaisuuessa. Hän saa
        hyvän palkan ja osinkoa. Hän on sen itse saanut aikaan, joten turha on muiden
        väittää päiväuniksi. Jokaisella on mahollisuus tulla miljonääriksi. Joten uskon
        ''taitaa olla liikaa'':n puhuvan totta, ainakin se on mahollista.

        Ethän vaan ole suostunut avioehtoon?!


      • 2016

      • Taivas maan päällä.
        Kapitalisti-Kaisa kirjoitti:

        Ethän vaan ole suostunut avioehtoon?!

        Olen mieheni kanssa kihloissa/avoliitossa. Asumme yhdessä, mutta emme
        ole toistaiseksi naimisissa. Toki hänen on kannattavaa tehdä avioehto jo
        senkin takia että hänellä on suvussa varakkaita ihmisiä, ja jotta heidän
        rahansa eivät voi päätyä minulle, vaikkakin varmaan hänen sukulaisensa
        ovat suuren omaisuutensa vuoksi huomioineet kaikki seikat. ;) Toki suostun,
        jos hän pyytää avioehtoa vaikka eron varalle, jos hän nyt ylipäätänsä
        tahtoo naimisiin, ainakin tahtoi kihloihin ;) Voihan se olla että hankimme
        lapsen ennen sitä. Enhän minä tiedä onko hänellä edes testamenttia.
        Mutta tiedän että rakastan häntä ja tahdon olla hänen kanssaan ilman rahaakin.
        Hänen rahojansa ne ovat eikä minulla ole niihin oikeutta.

        Mutta kyllähän se nyt hieman ihmetyttäisi minua, jos hankkisimme
        lapsen, olisimme monta vuosikymmentä naimisissa ja hän ei jättäisi minulle mitään, jos
        hän sattuisi kuolemaan ennen minua (Todennäköistä, sillä hän on minua
        10 vuotta vanhempi). Kyllähän itsellänikin on aivan riittämiin rahaa, tuloja ja
        säästöjäkin. Jos olisin itse varakkaampi kuin puolisoni, tottakai jättäisin hänelle ja
        lapselleni suurimman osan omaisuudestani varmaan osan siskolle/siskoille.
        Ja jos voittaisin lotossa pääpotin, niin kyllä todellakin antaisin siittä hänelle,
        lapsellemme ja sukulaisillenikin rahaa. Eihän sitä rahaa hautaan mukaan saa.
        En itse ainakaan valtiolle haluaisi rahojen menevän.


      • Taitaa olla liikaa
        unelmapilvessä kirjoitti:

        Päiväunelmia voi jokainen harjoittaa..ei maksa mitään
        Siitä vaan jatkamaan.

        vaadittu että kaltaisesi kateellinen osaisi edes kuvitella tilannettani. Sijoittaminen alkoi Yhdyspankin osakkeilla ja jatkui Kansallispankin (vai oliko se jo Merita) osakkeilla silloin kun niitä sai melkein ilmaiseksi. Nokiaa ostin aluksi 200-luvun alussa reilulla kympillä/kpl ja samat osakkeet kummittelevat yhä salkussa vaikka niistä tuskin koskaan saa omiaan pois. Senverran olen viimeisen vuoden aikana ostanut lisää että nyt niitä on itsellä noin 150000 kpl, voitolla tällä hetkellä noin 223000€ ja firman salkussa 45000kpl, voitolla noin 50000€. Että tällaisia päiväunelmia meikäläisellä. Lisäksi vielä muut osakkeet molemmissa salkuissa tuplaavat omistukseni. Ja jopa vaimoni salkun arvo on tällä hetkellä yli 700000€ vaikka hän ei uskaltanut Nokiaan panostaa silloin kun olisi pitänyt. Saat muuten kadehtia rauhassa, vaikka koko loppuelämäsi. Ei se meitä heilauta minnekään.


    • nimetön*

      Mulla on aloittajan kaltainen pikku potti, käyttötili mukaan lukien n.17000 €. Haluaisin itse kulla pienempien rahojen sijoittajien kertomuksia, miten heillä on mennyt.
      Mulla on rahamarkkinarahastossa osa ja osakkeissa osa. työkyv.eläkkeellä, Kelan rahoilla sijoitellaan.

    • pien5ijoittaja

      Kohtalaisen hyvin on mennyt nyt, romahduksen jälkeen. Taskurahoja osingoista enimmäkseen. Muutaman firman laput myin(TV) pois suurempien tappioiden välttämiseksi. Miinuksella siitä syystä, mutta kai ne joskus taas nousee.

    • simple4

      laitoin OP-Euroon v. 2008 ja OP-Deltaan v. 2012. Kummatkin nyt plussalla, ja aloittaessa kummatkin miinuksella. Ostetaan kun muut haluu myydä ja myydään, kun muut haluu ostaa.

      • CoverKill

        Kummatkin ei voi olla aloittaessa miinuksella.

        Kyllä ne on aloittaessa nollassa eikä miinuksella.


      • Miten ne voivat

        olla ostohetkellä miinuksella, ei ymmärrä. Minun mielestä ne ovat ostohetkellä - 0 ja kehittyvät siitä lähtien johonkin suuntaan, välillä ylöspäin, välillä alaspäin. Eiköhän voittoja ja tappioita lähdetä laskemaan aina ostohetkestä.


      • Veronalle

        Rahastoissa on aloitusarvo (100%) ja se voi olle paljonkin miinuksella ostohetkellä. Ja silloin tietenkin kannattaa ostaa rahastoa kun siitä voi saada voittoa vaikka aloitusarvosta olisi vielä miinuksella (45%) mutta oston jälkeen hinta on kuitenkin noussut (85%). Ja vielä parempi jos se on noussut yli 100 %:n aloitusarvosta. Silloin nekin, jotka ostivat rahastoa alussa ovat voitolla. Rahaston arvo on menetetty jos se on nolla (0). Jokaisen salkussa rahastolla oma ostohinta, joka alkaa oston jälkeen muuttumaan, joko ylös tai alas huolimatta siitä onko rahasto aloitusarvoarvoon nähden voitolla (yli 100%) tai tappiolla (alle 100%).


    • satapatatatata

      Mulla on sata miljoonaa ja luulen olevani onnellinen siitä.

    • Pörssitär

      Puolet kaksiosta. Maapaikka. 2 sijoitusasuntoa. Osajjeita n. 30 yhtiössä (etupääässä ruotsalaisia sijoitusyhtöitä; Inve, Indu, Ratos, Kinnevik, Latour...) noin 260 000 e. Kaikki tavallisesta palkasta säästettyä. Nykyään säästän eli ostan vain koko ajan pörssistä. Myös suomalaista: Sampo, Fortum, Olvi... surkimus Rautaruukkikin... En myy; ostan siis koko ajan. Töissä on tylsää, mutta pörssi piristää eli tarjoaa ne intellektuaaliset haasteet, jotka työstä puuttuvat. Ikää 50 ja pikkusen päälle. Life i good.

    • simple4

      Coverkillille, niin kyllä se toisessa -224, jos haluat esittää viisasta. Ja ne on eri rahastoja. Toisessa rahasto,- toisessa osakepaino. En tosin muista, paljon osuuden arvo oli siinä vaiheessa, mutta paljon se ei voinut olla.

    • 7+19

      Minulla on parin firman osakkeita n. 10.000€ yhteensä, rahastossa n. 5000€ ja tavallisella tilillä 3000€. Viime vuonna myin osakkeita n. 20.000€:lla, kun ruvettiin rakentamaan.

      Olen pitkäaikaissäästäjä, säästän lähinnä eläkepäiville. Nyt vaan menee kaikki liikenevä raha rakentamiseen ainakin vielä ensivuonna. Sen jälkeen mietin taas sijoittamista.

      Olen. n. 50 v., ja noista myymistäni osakkeista sain voittoa puolet, tosin ensimmäiset niistä oli olleet yli 10 vuotta.

      Nyt ehkä on hyvä aika ostella osakkeita, harmi kun ei ole rahaa:(

    • Köyhä.

      Puoli vuotta pörssissä, 2000 € kiinni osakkeissa ja rahastoissa. Eli joka lantti, mitä perheen elättämiseltä ja maksuilta yli jää palkasta, joka on 1600 € puhtaana käteen kuukaudessa. Ei näillä kuuhun mennä.

    • deflorationfive

      Jos pörssisalkun arvo on 1,2 miljoonaa, mitä teet selailemassa suomi24:sta?
      Vaikea uskoa.

      osinkodipistä osteluun ei kannata latoa hirveitä odotuksia, ne laskevat osingonmaksun jälkeen yleensä vain pikkasen yli osingon verran. odota ennemmin kunnon laskupäiviä kun pörssi kunnolla dippaa jostakin syystä, esim sota tai vaikka jenkkien huonot työllisyysluvut.
      Parissa vuodessa olen saanut kasattua n. 21 000 arvoisen salkun. salkku kiitettävästi plussalla, vaikka punaisellakin ollaan reippaasti käyty.

      Kannattaa miettiä minkälainen sijoittaja olet? Haetko varmoja osingonmaksajia? Mahdollisia raketteja?
      Paljonko pystyt riskiä sietämään?
      Omaa salkkuani olen rakentanut osingonmaksua silmälläpitäen mutta yhtiöitä jotka tulevat taatusti nousemaan kun yleinen talouden nousukausi alkaa.

      • Taitaa olla liikaa

        vaadittu sinultakin että ymmärtäisit kaikentasoisen informaation merkityksen osakemarkkinoilla. Toiseksi, saan tyydytystä lukemalla palstalta ihmisten valituksia, joista huomaa etteivät ole ymmärtäneet koko asiaa oikein. Käyn myös köyhyys-palstalla kun haluan oikein nautiskella. Yleensä vain luen mutta joskus on aivan pakko kommentoida sitä suunnatonta typeryyttä ja täydellistä näkemyksen puutetta mikä luusereiden keskuudessa vallitsee. Ei tarvitse edes ihmetellä, miksi eivät pärjää.


    • 192192

      Viimeksi verotus näytti osinkoja noin 22'000€.
      Helsingissä kohtuu keskustassa asunto.
      Joka kuukausi jää noin 3000€ sijoittamiseen / säästöön.
      En meinannut tämän tarkemmin kertoa.

    • zundap

      Viikko sitten astuin sijoitusmaailmaan ja ostin yit osakkeita 400€. Mielenkiintoista seurata näinkin pienellä alkupanoksella kurssikehitystä. Kuhan rakentamani talon saan myytyä keväällä "penellä voitolla", alkaa 100000€ salkun pyörittäminen tuottaa tuskan hikipisaroita.

      • Mutta...

        sinun olisi kannattanut ostaa mieluummin YIT:stä irtaantunutta Caverionia kuin itse emoyhtiö YIT:tä. Caverion on kaveri sijoittajalle, ja paljon parempituottoinen tällä hetkellä kuin YIT. Todennäköisesti myös tulevaisuudessa.


    • vm kuuskasi

      "taitaa olla liikaa" nimimerkille vaan terveisiä hyvin hoidetusta hommasta, ei tässä tarvi sen ihmeemmin herneitä nuuskata elämä on ...tosi lyhyt :)
      Motiivit kävästä täällä aivan samat kuin siellä. Siitä aikoinaan talon ostamisen jälkeen lähettiin että kaikki lainat pikapikaa pois ja nyt ei pankin valtilkka ole pyörinyt enää muutamaan vuoteen "siellä" härnäämässä.
      Palkasta säästetty reilu 50te tilille ja osakkeina kymppi, vielä pitää saada lisää eläkevaroja kun tulevaisuus näyttää huonolta.
      En sijoittele kovinkaan aktiivisesti kun ei ole töiden vuoksi aikaa ja ei ole harhakuvitelmia omasta erinomaisuudesta sijoittajana.
      Pikkuhiljaa ja ei typeryyksiä, kyllä se siitä kun töitä edes on !

    • hyviäsijoitusvinkkejä

      aloitin vasta muutama kk sitten pörssin seuraamisen. Mitä nyt kannattaiis ostaa?

      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

        Mikä saa sinut vakuuttuneeksi siitä, että nyt kannattaisi ostaa jotakin?


      • fdsk
        sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf kirjoitti:

        Mikä saa sinut vakuuttuneeksi siitä, että nyt kannattaisi ostaa jotakin?

        Nyt kannattaa tottakai ostaa, kunhan ei laita 15 vuoden säästöjä kerralla kiinni. Mieluummin pikkusummalla säännöllisesti suhdanteista välittämättä, kuin koittaa istua rahojensa päällä ja laittaa kaikki kiinni kun amatöörin ajoitus on mielestään oikea.


      • tietäjä.-

        palstalla tulee joskus niin hulluja ehdotuksia, että niiden kanssa saa olla tosi tarkkana.
        Itse on osta nyt mitään, vaan seuraan tilannetta. Sitä en sano, etteikö joku muu voi ostaakin....riippuu strategiasta.
        En anna suosituksia, niin kukaan ei pääse syyttämään rahojensa tuhlaamisesta.


    • säästelijä

      tällä hetkellä noin suunnilleen:
      eri tileillä 100000
      rahasto, josta luovun tilaisuuden tullen 15000
      osakkeet 205000

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      287
      2596
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      95
      2050
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1437
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1278
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe