Voi ei ;(

Huolestunut :/

Joo tota mulla on kolme gerbiiliä, ( 10kk vanhoja ) ja tota kun sain ne, ne oli 4vko ikäisiä suurin piirtein ja ne oli käsikesyjä, eli ne tuli syliin vähä mutta ei kuitenkaan aina, mutta käytännössä ne oli aika uteliaita ja kiipes aina olkapäälle.
Sitten ajan kuluessa ne vähän rupes ravistelemassa ja ei enää tullutkaan niin innolla syliin ja vähän varo mua, yritin kyllä opettaa niitä käsikesyiks kaikin keinon mutta ei.
Nykyään mä joudun jahtaamaan ja pyydystelemään niitä tuolta terraariosta koska ne ei enää uskalla tulla kädelle, ne menee piiloon, oon yrittänyt aina laittaa herkkuja kädelle ja olla rauhallinen niin kyllä ne hakee ne herkut siitä kädeltä mutta jos vähänkin yritän ottaa sitä siitä kädeltä syliin niin se aina hyppää pois :/
Oppiiko ne enää käsikesyiksi? Pitääkö mun seuraavat neljä vuotta jahdata niitä et saisin ne syliin? Koska aina kun napaan jonkun niin se pelästyy ja säikähtää vaikka ne tietää et ei sieltä mikään kotka niitä oo napannut.
Pitääkö mun vaan jatkaa samaan malliin vai oppiiko ne enää käsikesyiksi jos noin "arkoja" ovat?

Ei se minustakaan aina kivaa ole pyydystellä niitä sieltä terraariosta :/

Mitä minun nyt pitäisi tehdä????

4

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerbiilityttö since 2013

      En tiedä tästä muuten, mutta ne on luovutettu liian aikaisin. Gerbiilien luovutusikä on 6vk ja jos olet saanut ne 4viukkoisina ne on erotettu emostaan liian aikaisin. Voisiko tämä oll syynä?

      Tai ovatko ne voineet pelästyä jotain esim. Jos joku vieras on käynyt niitä hoitamassa?

    • 4gerbils

      Aloitat sen kesytyksen alusta lähtien! Laitat herkkuja kädellesi ja annat sen olla siellä juttelet rauhallisessa äänellä ja annat kätesi vaan olla kun gerbiilisi hakevat herkkuja älä yritä ottaa kiinni anna niitten vain ottaa herkku kädestä. Toista joka päivä pari kertaa, mutta aina ei tarvitse olla herkkua. Tee tätä pari viikkoa ja sitten voit alkaa yrittää herkun avulla saada niitä sinun käteesi, pidä gerbiiliä vähän aikaa ja laske se sitten takaisin terraarioon, vähän ajan päästä tee sama uudestaan. Toista monta kertaa päivässä viikko tai pari sen jälkeen voit yrittää ottaa gerbiiliäsi ilman herkkua, mutta ÄLÄ JAHTAA! Se vain huonontaa asiaa. Yritä näitä niksejä minä ainakin sain gerbiilini tällä tavoin kesyiksi. MUISTA, että kesytys vie aikaa ole kärsivällinen!

    • Ipsu

      Okei kiitos vinkeistä. ja kasvattaja kyllä sanoi että ne on luovutus ikäisiä 4 viikkoisna.

      Pitää yrittää saada niiden luottamus takaisin ;)

      • No ei kyllä todellakaan ollut hyvä kasvattaja kyseessä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe