Kipinä hävisi Carinasta E:stä,

mikä puola ?

kävisikö tuohon tavallinen puola, jakaja on kärjetön, ei kai siellä puolan sisäällä ole mitään komponetteja, virta tulee puolalle mutta muuten on täysin pimeä.

10

3981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a(2)

      Kannattaa katsoa, että se ohjaa sitä puolaa, jos ei, niin vika on moottorinasentotunnistimessa tai sytyttimessä, jotka molemmat on virranjakajan sisällä.

      Tavallinen kärjellisiin tarkoitettu puola ei todennäköisesti käy, mutta jonkun muun auton kärjetön puola saattaa käydä. Epäsopiva puola voi rikkoa tuon sytyttimen heti, tai pidemmänpäälle.

      • Tätä minun

        uneni tiesi, ettei homma ole kovin yksinkertanen, voiko sitä milään testata tuleeko sieltä jakajalta mitään, näkisikö oskilskoopilla ja mitä, ilmeisesti jonkinlaista pulssia kuitenkin. Toisaalta tarvikepuolat nyt maltaita maksa, valikka kokeilisi summan päälle, onhan se siinä neljäsataatuhatta kilometriä nykyttänyt, kiitti hyvistä tipseistä..


      • a(2)
        Tätä minun kirjoitti:

        uneni tiesi, ettei homma ole kovin yksinkertanen, voiko sitä milään testata tuleeko sieltä jakajalta mitään, näkisikö oskilskoopilla ja mitä, ilmeisesti jonkinlaista pulssia kuitenkin. Toisaalta tarvikepuolat nyt maltaita maksa, valikka kokeilisi summan päälle, onhan se siinä neljäsataatuhatta kilometriä nykyttänyt, kiitti hyvistä tipseistä..

        Laitat niihin puolalle meneviin johtoihin siihen puolan tilalle koetinkynän, (siis toinen johti siihen mihin tuli 12V ja toinen johto siihen sytyttimelle menevään piuhaan), niin näät startatessa, että yrittääkö se sytytin ohjata puolaa.


      • Sormi suussa,
        a(2) kirjoitti:

        Laitat niihin puolalle meneviin johtoihin siihen puolan tilalle koetinkynän, (siis toinen johti siihen mihin tuli 12V ja toinen johto siihen sytyttimelle menevään piuhaan), niin näät startatessa, että yrittääkö se sytytin ohjata puolaa.

        asiaa on tutkittu urakalla, virta sinne tulee puolalle menevälle johdolle mutta mitään muuta ei tapahdu, ei kynällä ja ei koopilla katsottuna. Vikakooditkitkin luettiin ja antoi nakutuksen ja ilmamäärätunnistimelle virhekoodit, voisiko nuo sammuttaa kipinän, itse epäilen että noi on tullut kun kone on alkanut oidehtia, käynnistysvaikeuksia oli muutama ja nykimistäkin, ehkä viikon ajan ja viimein ei startannut ollenkaan..


      • a(2)
        Sormi suussa, kirjoitti:

        asiaa on tutkittu urakalla, virta sinne tulee puolalle menevälle johdolle mutta mitään muuta ei tapahdu, ei kynällä ja ei koopilla katsottuna. Vikakooditkitkin luettiin ja antoi nakutuksen ja ilmamäärätunnistimelle virhekoodit, voisiko nuo sammuttaa kipinän, itse epäilen että noi on tullut kun kone on alkanut oidehtia, käynnistysvaikeuksia oli muutama ja nykimistäkin, ehkä viikon ajan ja viimein ei startannut ollenkaan..

        Nakutustunnistimen vian ei ainakaan pitäisi estää käynnistymistä. Eikä luulisi tuon ilmamassamittarin viankaan. Kokeile toisella virranjakajalla, niin saat asiasta varmuuden.


      • i'm back..
        a(2) kirjoitti:

        Nakutustunnistimen vian ei ainakaan pitäisi estää käynnistymistä. Eikä luulisi tuon ilmamassamittarin viankaan. Kokeile toisella virranjakajalla, niin saat asiasta varmuuden.

        Paljon vitaa ja hikeä virrannut Carinani kansa. Kipinä ei olekkaan kiinni varranjakajasta, se toimii aina kunhan vain pyörii, sille menevän johdon voi vaikka irroittaa ja moottori käy, johtoa pitkin kulkee vain tieto kampiakselin asennosta, puolalle tulee impulssi sytytysyksiköltä.eli käytännössä auton tietokoneelta ja se sammuttaa itsensä jos se saa riittävästi ristiriitaista tietoa eri antureilta, siksi kipinäni hävisi. Näissä vanhoissa autoissa tietone ei mene hätämoodiin vaan sammuttaa itsensä kuin Robocop, sen saa resetoitua poistamalla pääsulake tai akunkengä puoleksi tunniksi, syy vikakoodeihin on luonnollisesti selvitettävä tai vika uusiutuu. Tämä on alustavaa tietoa ja ei välttämättä oikeaa, työ on kesken, en ole ehtinyt kahlata korjausoppaita läpi löyytyisikö nämä sieltä, netistä ei löytynyt, moottori kuitenkin käy ja selvittely jatkuu..


      • Lopullinen ratkaisu.
        i'm back.. kirjoitti:

        Paljon vitaa ja hikeä virrannut Carinani kansa. Kipinä ei olekkaan kiinni varranjakajasta, se toimii aina kunhan vain pyörii, sille menevän johdon voi vaikka irroittaa ja moottori käy, johtoa pitkin kulkee vain tieto kampiakselin asennosta, puolalle tulee impulssi sytytysyksiköltä.eli käytännössä auton tietokoneelta ja se sammuttaa itsensä jos se saa riittävästi ristiriitaista tietoa eri antureilta, siksi kipinäni hävisi. Näissä vanhoissa autoissa tietone ei mene hätämoodiin vaan sammuttaa itsensä kuin Robocop, sen saa resetoitua poistamalla pääsulake tai akunkengä puoleksi tunniksi, syy vikakoodeihin on luonnollisesti selvitettävä tai vika uusiutuu. Tämä on alustavaa tietoa ja ei välttämättä oikeaa, työ on kesken, en ole ehtinyt kahlata korjausoppaita läpi löyytyisikö nämä sieltä, netistä ei löytynyt, moottori kuitenkin käy ja selvittely jatkuu..

        Vika oli YKK tunnistemessa, eli kampiakselin asennon tunnistemessa joka on jakopäässä, koneessa onkin kaksi tunnistinta, jakajassa ja kampiakselilla. Vikakkodi 13 eksytti pahasti, luulin sen olevan jakajasta, jakajan vikakoodi onkin 12, tulipa kone käytyä perusteellisesti läpi ja jokin varaosakin jäi käteen, pieni vinkki, varaosia kannattaa hamsrata, romiksista kerrottiin että hävitys on jo tämän ikäisistä autoista käynnissä..


      • Toyo
        Lopullinen ratkaisu. kirjoitti:

        Vika oli YKK tunnistemessa, eli kampiakselin asennon tunnistemessa joka on jakopäässä, koneessa onkin kaksi tunnistinta, jakajassa ja kampiakselilla. Vikakkodi 13 eksytti pahasti, luulin sen olevan jakajasta, jakajan vikakoodi onkin 12, tulipa kone käytyä perusteellisesti läpi ja jokin varaosakin jäi käteen, pieni vinkki, varaosia kannattaa hamsrata, romiksista kerrottiin että hävitys on jo tämän ikäisistä autoista käynnissä..

        Saman moista ongelmaa omassakin carinassa antaa vian 13 onko anturi koneen takana kampiakselin hihnapyörän vieressä?


      • a(2)
        Toyo kirjoitti:

        Saman moista ongelmaa omassakin carinassa antaa vian 13 onko anturi koneen takana kampiakselin hihnapyörän vieressä?

        Riippuu, osassa moottoreista on kaksi asentotunnistinta jakajan sisällä, ja osassa on toinen tunnistin jakajan sisällä, ja toinen kampiakselin päässä.


      • Toyo
        Toyo kirjoitti:

        Saman moista ongelmaa omassakin carinassa antaa vian 13 onko anturi koneen takana kampiakselin hihnapyörän vieressä?

        Vika ratkesi tästäkin. Oli juurikin sama anturi kuin aloittajalla joka sijaitsee moottorin takana hihnapyörän vieressä. Antoi vikakoodin 13 vasta 5 sekunnin starttauksen jälkeen ja hävisi kun virrat käytti pois ja ei siis lähtenyt käyntiin. Myöskin samanlaisia oireita kuin aloittajalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Järkyttävä tieto Purrasta

      Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      224
      4681
    2. Näin asia on

      Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3459
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

      Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      263
      2015
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

      Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      8
      1832
    5. Aavistan tai oikeastaan

      tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1247
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

      Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1209
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

      https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      964
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

      todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      777
    9. Uskotko että halaatko

      Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61
      767
    10. Tiistaipäivää pakkastakin on

      Hyvää päivää huomentakin. Olin vähän kaupungilla käymässä 😊❤️🌞❄️☕
      Ikävä
      176
      750
    Aihe