kävisikö tuohon tavallinen puola, jakaja on kärjetön, ei kai siellä puolan sisäällä ole mitään komponetteja, virta tulee puolalle mutta muuten on täysin pimeä.
Kipinä hävisi Carinasta E:stä,
10
4497
Vastaukset
- a(2)
Kannattaa katsoa, että se ohjaa sitä puolaa, jos ei, niin vika on moottorinasentotunnistimessa tai sytyttimessä, jotka molemmat on virranjakajan sisällä.
Tavallinen kärjellisiin tarkoitettu puola ei todennäköisesti käy, mutta jonkun muun auton kärjetön puola saattaa käydä. Epäsopiva puola voi rikkoa tuon sytyttimen heti, tai pidemmänpäälle.- Tätä minun
uneni tiesi, ettei homma ole kovin yksinkertanen, voiko sitä milään testata tuleeko sieltä jakajalta mitään, näkisikö oskilskoopilla ja mitä, ilmeisesti jonkinlaista pulssia kuitenkin. Toisaalta tarvikepuolat nyt maltaita maksa, valikka kokeilisi summan päälle, onhan se siinä neljäsataatuhatta kilometriä nykyttänyt, kiitti hyvistä tipseistä..
- a(2)
Tätä minun kirjoitti:
uneni tiesi, ettei homma ole kovin yksinkertanen, voiko sitä milään testata tuleeko sieltä jakajalta mitään, näkisikö oskilskoopilla ja mitä, ilmeisesti jonkinlaista pulssia kuitenkin. Toisaalta tarvikepuolat nyt maltaita maksa, valikka kokeilisi summan päälle, onhan se siinä neljäsataatuhatta kilometriä nykyttänyt, kiitti hyvistä tipseistä..
Laitat niihin puolalle meneviin johtoihin siihen puolan tilalle koetinkynän, (siis toinen johti siihen mihin tuli 12V ja toinen johto siihen sytyttimelle menevään piuhaan), niin näät startatessa, että yrittääkö se sytytin ohjata puolaa.
- Sormi suussa,
a(2) kirjoitti:
Laitat niihin puolalle meneviin johtoihin siihen puolan tilalle koetinkynän, (siis toinen johti siihen mihin tuli 12V ja toinen johto siihen sytyttimelle menevään piuhaan), niin näät startatessa, että yrittääkö se sytytin ohjata puolaa.
asiaa on tutkittu urakalla, virta sinne tulee puolalle menevälle johdolle mutta mitään muuta ei tapahdu, ei kynällä ja ei koopilla katsottuna. Vikakooditkitkin luettiin ja antoi nakutuksen ja ilmamäärätunnistimelle virhekoodit, voisiko nuo sammuttaa kipinän, itse epäilen että noi on tullut kun kone on alkanut oidehtia, käynnistysvaikeuksia oli muutama ja nykimistäkin, ehkä viikon ajan ja viimein ei startannut ollenkaan..
- a(2)
Sormi suussa, kirjoitti:
asiaa on tutkittu urakalla, virta sinne tulee puolalle menevälle johdolle mutta mitään muuta ei tapahdu, ei kynällä ja ei koopilla katsottuna. Vikakooditkitkin luettiin ja antoi nakutuksen ja ilmamäärätunnistimelle virhekoodit, voisiko nuo sammuttaa kipinän, itse epäilen että noi on tullut kun kone on alkanut oidehtia, käynnistysvaikeuksia oli muutama ja nykimistäkin, ehkä viikon ajan ja viimein ei startannut ollenkaan..
Nakutustunnistimen vian ei ainakaan pitäisi estää käynnistymistä. Eikä luulisi tuon ilmamassamittarin viankaan. Kokeile toisella virranjakajalla, niin saat asiasta varmuuden.
- i'm back..
a(2) kirjoitti:
Nakutustunnistimen vian ei ainakaan pitäisi estää käynnistymistä. Eikä luulisi tuon ilmamassamittarin viankaan. Kokeile toisella virranjakajalla, niin saat asiasta varmuuden.
Paljon vitaa ja hikeä virrannut Carinani kansa. Kipinä ei olekkaan kiinni varranjakajasta, se toimii aina kunhan vain pyörii, sille menevän johdon voi vaikka irroittaa ja moottori käy, johtoa pitkin kulkee vain tieto kampiakselin asennosta, puolalle tulee impulssi sytytysyksiköltä.eli käytännössä auton tietokoneelta ja se sammuttaa itsensä jos se saa riittävästi ristiriitaista tietoa eri antureilta, siksi kipinäni hävisi. Näissä vanhoissa autoissa tietone ei mene hätämoodiin vaan sammuttaa itsensä kuin Robocop, sen saa resetoitua poistamalla pääsulake tai akunkengä puoleksi tunniksi, syy vikakoodeihin on luonnollisesti selvitettävä tai vika uusiutuu. Tämä on alustavaa tietoa ja ei välttämättä oikeaa, työ on kesken, en ole ehtinyt kahlata korjausoppaita läpi löyytyisikö nämä sieltä, netistä ei löytynyt, moottori kuitenkin käy ja selvittely jatkuu..
- Lopullinen ratkaisu.
i'm back.. kirjoitti:
Paljon vitaa ja hikeä virrannut Carinani kansa. Kipinä ei olekkaan kiinni varranjakajasta, se toimii aina kunhan vain pyörii, sille menevän johdon voi vaikka irroittaa ja moottori käy, johtoa pitkin kulkee vain tieto kampiakselin asennosta, puolalle tulee impulssi sytytysyksiköltä.eli käytännössä auton tietokoneelta ja se sammuttaa itsensä jos se saa riittävästi ristiriitaista tietoa eri antureilta, siksi kipinäni hävisi. Näissä vanhoissa autoissa tietone ei mene hätämoodiin vaan sammuttaa itsensä kuin Robocop, sen saa resetoitua poistamalla pääsulake tai akunkengä puoleksi tunniksi, syy vikakoodeihin on luonnollisesti selvitettävä tai vika uusiutuu. Tämä on alustavaa tietoa ja ei välttämättä oikeaa, työ on kesken, en ole ehtinyt kahlata korjausoppaita läpi löyytyisikö nämä sieltä, netistä ei löytynyt, moottori kuitenkin käy ja selvittely jatkuu..
Vika oli YKK tunnistemessa, eli kampiakselin asennon tunnistemessa joka on jakopäässä, koneessa onkin kaksi tunnistinta, jakajassa ja kampiakselilla. Vikakkodi 13 eksytti pahasti, luulin sen olevan jakajasta, jakajan vikakoodi onkin 12, tulipa kone käytyä perusteellisesti läpi ja jokin varaosakin jäi käteen, pieni vinkki, varaosia kannattaa hamsrata, romiksista kerrottiin että hävitys on jo tämän ikäisistä autoista käynnissä..
- Toyo
Lopullinen ratkaisu. kirjoitti:
Vika oli YKK tunnistemessa, eli kampiakselin asennon tunnistemessa joka on jakopäässä, koneessa onkin kaksi tunnistinta, jakajassa ja kampiakselilla. Vikakkodi 13 eksytti pahasti, luulin sen olevan jakajasta, jakajan vikakoodi onkin 12, tulipa kone käytyä perusteellisesti läpi ja jokin varaosakin jäi käteen, pieni vinkki, varaosia kannattaa hamsrata, romiksista kerrottiin että hävitys on jo tämän ikäisistä autoista käynnissä..
Saman moista ongelmaa omassakin carinassa antaa vian 13 onko anturi koneen takana kampiakselin hihnapyörän vieressä?
- a(2)
Toyo kirjoitti:
Saman moista ongelmaa omassakin carinassa antaa vian 13 onko anturi koneen takana kampiakselin hihnapyörän vieressä?
Riippuu, osassa moottoreista on kaksi asentotunnistinta jakajan sisällä, ja osassa on toinen tunnistin jakajan sisällä, ja toinen kampiakselin päässä.
- Toyo
Toyo kirjoitti:
Saman moista ongelmaa omassakin carinassa antaa vian 13 onko anturi koneen takana kampiakselin hihnapyörän vieressä?
Vika ratkesi tästäkin. Oli juurikin sama anturi kuin aloittajalla joka sijaitsee moottorin takana hihnapyörän vieressä. Antoi vikakoodin 13 vasta 5 sekunnin starttauksen jälkeen ja hävisi kun virrat käytti pois ja ei siis lähtenyt käyntiin. Myöskin samanlaisia oireita kuin aloittajalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.745009Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.153398Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242700Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571747- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2321213Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912