syytöntä leimataan rikolliseksi

asiat oikein päin

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/62169-kuolonkolari-rovaniemella-rekka-ja-henkiloauto-tormasivat

ymmärränkö oikein tämän linkissä olevan tarinan.. jos rekka/kuorma-auto on omalla kaistalla ja vastaan tuleva h-auto ajaa siihen osuman niin miksi kirjoitetaan että rekka/kuorma-auto törmäsi.

tästä median kirjoittelusta saa sen kuvan että jos ajat h-autolla vastaantulevan raskaankaluston edustajan alle on se rekkamies syyllinen onnettomuuteen ajamalla omalla kaistallaan.

10

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekkaveturi

      Luin toisaalta tapahtuma-ajaksi n. klo 5, eli varhaisaamu.
      Epäilen vahvasti henkilöauton kuljettajan nukahtaneen rattiin.
      Juuri aamuvarhaisella väsyttää raskaimmin.

    • ******

      Syyllinen on se, joka jää henkiin. Vainajalle ei saa edes pientä sakkoa kirjoittaa. Vaikka olet kuinka syytön kolariin, niin olet se joka on vielä hengissä kolarin jälkeen, niin sinua silloin syytetään vähintään jostain rikkeestä.

      • Kuollut on syyllinen

        Vanhasta liikenneturvallisuuskirjasta löysin seuraavat luvut kolarien syyllisyydestä. Määrät ovat vähentyneet, mutta perusasia lienee ennallaan. Enkä tarkoita tällä ottaa kantaa aloituksessa mainittuun onnettomuuteen.

        Onnettomuudessa kuolleista jalankulkijoista katsottiin syyllisiksi 81 %, mutta loukkaantuneista vain 59 %.
        Polkupyöräilijöistä vastaavat luvut ovat 83 % ja 64 %, mopoilijoista 77 % ja 62 %.
        Alioikeuksissa syytetyistä kolarikuljettajista tuomittiin 66 %, jos vastapuoli oli kuollut. Jos vastapuoli oli jäänyt henkiin, tuomion sai 89 %.

        Syyllinen on siis se, joka ei pysty kertomaan omaa versiotaan tapahtumista. Kuolleet eivät puhu.


      • lexlaki
        Kuollut on syyllinen kirjoitti:

        Vanhasta liikenneturvallisuuskirjasta löysin seuraavat luvut kolarien syyllisyydestä. Määrät ovat vähentyneet, mutta perusasia lienee ennallaan. Enkä tarkoita tällä ottaa kantaa aloituksessa mainittuun onnettomuuteen.

        Onnettomuudessa kuolleista jalankulkijoista katsottiin syyllisiksi 81 %, mutta loukkaantuneista vain 59 %.
        Polkupyöräilijöistä vastaavat luvut ovat 83 % ja 64 %, mopoilijoista 77 % ja 62 %.
        Alioikeuksissa syytetyistä kolarikuljettajista tuomittiin 66 %, jos vastapuoli oli kuollut. Jos vastapuoli oli jäänyt henkiin, tuomion sai 89 %.

        Syyllinen on siis se, joka ei pysty kertomaan omaa versiotaan tapahtumista. Kuolleet eivät puhu.

        Kuolleet eivät pysty enää todistamaan syyttömyyttään. Mutta henkiinjäävät voidaan todeta syyllisiksi ja todistaa myös.


    • beepbeepbeep

      Jos haluatte että perhe saa varmasti korvauksia niin ajaa rekan alle, näin takaatte ettei kukaan voi todistaa ilman jäähyväiskirjettä sitä että teit itsarin rekan valoihin..

    • Kysymys kuuluu: Mitä voit tehdä ajaessasi 60 tonnista yhdistelmää ja huomaat, että toinen ajoneuvo ajautuu tuntmattomattomasta syystä kaistallesi? Vastaus: Et mitään. Sellaista massaa ei niin vain pysäytetä eikä tällaisella yhdistelmällä tehdä niitä nopeita väistöliikkeitä.

      Itse kiistäisin loppuun asti kynsin hampain tuollaisessa tapauksessa. Ainahan epäillään mahdollisista rikkeistä, jotka sitten saattaa muuttua tai raueta tutkinnan edetessä.

      Ylinopeusa toki huoidaan. Silloin syyllistyy rikkeisiin.

    • XxYy1

      Taannoinen Enonkosken tapaus osoittaa hyvin nyky-yhteiskunnan ajattelumallin. Siellähän alempi oikeusaste tuomitsi rekkakuskin tapauksessa, jossa sivutieltä tuli henkilöauto suoraan eteen ylikansoitettuna, kuljettaja todennäköisesti juopunut tai ainakin hyvin väsynyt. Eloon jääneestäpiti saada syyllinen, mutta onneksi vielä ylemmissä oikeusasteissa oli vähän maalaisjärkeä jäljellä.

      • jdjkbdjkdb

        ja millos tollanen tapaus on enonkoskella ollut?


      • fcc5yhcr
        jdjkbdjkdb kirjoitti:

        ja millos tollanen tapaus on enonkoskella ollut?

        Jos tuo on se sama tapaus mitä luulen, niin taitaa olla 3-4 vuoden takaa, kesältä.


      • jdjkbdjkdb
        fcc5yhcr kirjoitti:

        Jos tuo on se sama tapaus mitä luulen, niin taitaa olla 3-4 vuoden takaa, kesältä.

        ai enonkoskella?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe