Koneurakointi Sammalisto

Risukuski korvesta

Mitä mieltä kys. firmasta? Ajolinjasta luettuna ainakin saa eri kuvan kuin mitä ent. kuskit kertoneet!

237

13437

Vastaukset

  • Niin..niin! Miksi ne kuskit ovat entisiä?Ovat ehkä jotenkin viallisia taikka "vajaita".

    • TÄNNE FIRMAAN HALUTAAN HALVAT KUSKIT JA TYPERIMMÄT.NE JOILLA ON AMMATTITAITOO KIERTÄÄ TALLAISET PULJUT KAUKAA.Tätä firmaa seurannut vuosia ja kukaa ei vielä ole kehunut.Ja kun keskustelu palstalle joku firma pääsee.hälytyskellojen ois soitava.Kyllä näissä poikeuksetta on vilunkia.Ja ainut joka kärsii on kuljettaja.Ne on vaan hyviä mainosmiehiä.Vaikeeta on saada kuskeja kun tieto leviää.Ja firmoilla niinkuin tää kalustokiiltää ja julkisivu pidetään puhtaana.Taustalla on aivan muuta.Proslave välitys firma.Senkin pyörittäjä no ottakaa selvää.Korutonta kerrottavaa.


  • Mitä ent.kuskit kertovat?Kaverini entinen Sammalistolla kertoi vain positiivisia
    asioita.Töitä kyllä pitää tehdä ja Aki on tarkka Isäntä talossa mutta tilit maksetaan
    ja turhasta ei suuta soiteta.Kaverini pääsi työhön josta johon oli kauan odottanut
    ja hyvällä mielellä hän on jälkeenpäin..

  • saman jutun luin, en vaan saanu oikeen selvyyttä että miksi otsikon mukaisesti on "Kiistelty Hake-Sammalisto"?

  • Viikonloppuyönä normipalkalla???Ihme jos on jatkuvasti paikkoja auki..

  • Ei taida tilaajavastuulaki toimia Sammaliston ja vastaavien kanssa. Eiköös UPM ajoja nua ajele? Siinä on yrittäjän joka maksaa kuskeilleen mitä kuuluu vaikia kilpailla noita koijareita vastaan sopimuksista! Vuodesta toiseen nua vaan jatkaa eikä kukaan laita kuriin. Sen tiedän että pohjanmaalta ei kyseinen herra meinaa kuskeja enään saada kun kaikki sen tavat tuntevat!

  • alihankkija varmaan maksaa kuskeille tessin mukaan vai olisko läpäri

    • pöllipolliisi kirjoitti:

      This message has been removed by admin.

      Kannattaa kyllä miettiä solvaako täällä ihmisiä nimellä....voi tulla kalliiksi....


    • pöllipolliisi kirjoitti:

      This message has been removed by admin.

      AKT on ratkaisu tähänkin pulmaan. liity liittoon. Jos palkat
      ei ole kohdillaan niin liiton lakimies/toimitsija paikalle. Kuljetusliike
      mustalle listalle . Siinä se . Tämän jälkeen palkat kohdillaan.
      Kun tilanne on on ohitse niin eroa liitosta jos pieni jäsenmaksu
      tuntuu kohtuuttomalta.


  • Kertokoon tämä Sammalistosta kaiken: TYHJÄN SAA PYYTÄMÄTTÄKIN.

  • Uusimmassa Ajolinjassa oikein juttu kyseisestä firmasta.

  • Ihmekkään notta uhkaillaan! Niin makaa kuin petaa.

    • Taitaa muita tikkiujen ajajia sapettaa un kirjoittelevat tänne...kateelisten ja pieni***aisten juttuja.Ja eikös tämä Suomi ole vapaa kilpailulle, siitä vaan itse ostamaan autoja ja hommaamaan niille ajoja sinäkin aikana kun itkee näillä palstoilla.Ja jos on saanut potkut yrityksestä niin peilin eteen eikä tänne..;)


    • gggrrr3 kirjoitti:

      Taitaa muita tikkiujen ajajia sapettaa un kirjoittelevat tänne...kateelisten ja pieni***aisten juttuja.Ja eikös tämä Suomi ole vapaa kilpailulle, siitä vaan itse ostamaan autoja ja hommaamaan niille ajoja sinäkin aikana kun itkee näillä palstoilla.Ja jos on saanut potkut yrityksestä niin peilin eteen eikä tänne..;)

      Sinun mielestäsi homma käy niin että ostetaan vaan auto ja aletaan kuljetttamaan tavaraa?? Niin helppoako se on??? Ootko kuullut esim. liikenenluvista??


  • Kun sanoo totuuden niin on katellinen, pieni ym muuta?Erikoinen ajatuksenkulku.
    Miks pitäis ruveta ostamaan autoja jos on eri mieltä?Sekö on itkemistä kun
    on eri mieltä?En lähde viikonloppuna normipalkalla liikkeelle enkä sen takia
    ostamaan autoa ja hankkimaan niille ajoja...

    • Minä teen joka viikonloppu normipalkalla töitä ihan yes!!!!!
      Etkö tajua ei ole enää suomessa arkea ja viikonloppua on vain
      päiviä. Kaupat ja kaikki muut palvelut on vain työpäiviä ja vapaapäiviä
      Tämä on surullista mutta tähän on ajauduttu kaiken EU-kömpötyksen
      keskellä.Sinunkin jääräpään on pakko siihen tootua jos meinaat
      'tilin saada. Ei se yrittäjäkään saa mitään ns.Pyhälisää


    • Sitten vaan kortistoon valittaja....


    • Facta homma kirjoitti:

      Minä teen joka viikonloppu normipalkalla töitä ihan yes!!!!!
      Etkö tajua ei ole enää suomessa arkea ja viikonloppua on vain
      päiviä. Kaupat ja kaikki muut palvelut on vain työpäiviä ja vapaapäiviä
      Tämä on surullista mutta tähän on ajauduttu kaiken EU-kömpötyksen
      keskellä.Sinunkin jääräpään on pakko siihen tootua jos meinaat
      'tilin saada. Ei se yrittäjäkään saa mitään ns.Pyhälisää

      En ole sinulla töissä ja sinä et mun tiliin vaikuta millään tavalla.Kusettajien
      unelma sinunkaltainen ajatusmaailma.Sinulta jää mitali saamatta ja yrittäjä
      nauraa seläntakana kun teet talkoita viikonloppuna...Hyvä tietysti kun olet
      itse tyytyväinen!


    • Emil Retee kirjoitti:

      Sitten vaan kortistoon valittaja....

      Kävin ajamassa ko. firmalle tulevaa 730hv 76t hake yhdistelmää, ei tota moittia voi. Tosin 76 painoista voi..


    • Facta homma kirjoitti:

      Minä teen joka viikonloppu normipalkalla töitä ihan yes!!!!!
      Etkö tajua ei ole enää suomessa arkea ja viikonloppua on vain
      päiviä. Kaupat ja kaikki muut palvelut on vain työpäiviä ja vapaapäiviä
      Tämä on surullista mutta tähän on ajauduttu kaiken EU-kömpötyksen
      keskellä.Sinunkin jääräpään on pakko siihen tootua jos meinaat
      'tilin saada. Ei se yrittäjäkään saa mitään ns.Pyhälisää

      Niin mieluummin töissä viikonloput mukaan lukien normiliksalla, kuin kortistossa ja jossakin "työllistymis kurssilla".


    • Facta homma kirjoitti:

      Minä teen joka viikonloppu normipalkalla töitä ihan yes!!!!!
      Etkö tajua ei ole enää suomessa arkea ja viikonloppua on vain
      päiviä. Kaupat ja kaikki muut palvelut on vain työpäiviä ja vapaapäiviä
      Tämä on surullista mutta tähän on ajauduttu kaiken EU-kömpötyksen
      keskellä.Sinunkin jääräpään on pakko siihen tootua jos meinaat
      'tilin saada. Ei se yrittäjäkään saa mitään ns.Pyhälisää

      no älä sitten rupee itkeen kun on kebabinvääntäjä lämmittämässä eukkoas, kun oot viikonloput töissä, sillä NORMIPALKALLA...ei saa sekään varmaan mitään LISIÄ..


    • Facta homma kirjoitti:

      Minä teen joka viikonloppu normipalkalla töitä ihan yes!!!!!
      Etkö tajua ei ole enää suomessa arkea ja viikonloppua on vain
      päiviä. Kaupat ja kaikki muut palvelut on vain työpäiviä ja vapaapäiviä
      Tämä on surullista mutta tähän on ajauduttu kaiken EU-kömpötyksen
      keskellä.Sinunkin jääräpään on pakko siihen tootua jos meinaat
      'tilin saada. Ei se yrittäjäkään saa mitään ns.Pyhälisää

      Yrittäjällähän on heti alusta alkaen hinnoittelu mennyt pieleen jos ei ole tuollaista pyhäkorvausta älynnyt pyytää!


  • Liittoon vaan soitto!

    • Saakohan autoilija/yrittäjä viikonloppuna suoritetuista ajoista parempaa taksaa? Enpä usko.. Miksi työntekijänkään pitäis saada. Kannattaa tosiaan miettiä, että jos ei viikonloppu työt maistu niin voipi olla ettei arkenakaan tarvi rattiin tarttua.
      Liitot ovat suomalaisen työn turma. Onhan se nähty mihin lakkoilut yms. johtaa. Eikä suomalaisen kuskin etu ole mikäli esim. Virolaiset pyörittää suomalaisten autoilijoiden ratteja..


    • Benjamin75 kirjoitti:

      Saakohan autoilija/yrittäjä viikonloppuna suoritetuista ajoista parempaa taksaa? Enpä usko.. Miksi työntekijänkään pitäis saada. Kannattaa tosiaan miettiä, että jos ei viikonloppu työt maistu niin voipi olla ettei arkenakaan tarvi rattiin tarttua.
      Liitot ovat suomalaisen työn turma. Onhan se nähty mihin lakkoilut yms. johtaa. Eikä suomalaisen kuskin etu ole mikäli esim. Virolaiset pyörittää suomalaisten autoilijoiden ratteja..

      sen ihan omaa tyhmyyttään, kun on tehnyt niin paskat kuljetussoppimukset että voi voi.


  • Laittakaa palkanvalittajat oma firma pystyyn vaan alkakaa yrittään niin tulee sitä rahaa!!! Ylitöitä ei maksa yksikään suomen kuljetusyritys ja os maksaakin niin ei saa tehä!! kyllä sitä pienemälläkin palkalla pärjääkö tekee kovasti töitä!!

    • Miks laittaa ittiänsä kuseen?Laittakoon ne yrityksen jotka on siitä kiinnostuneita!
      Firma HÖHH??Mitä se vaikuttaa palkanmaksuun,tiätäs vaan?


    • Kyllä maksetaan ylitöitä monessakin kuljetusliikkeessä ja sunnuntai yms. lisät. 18 vuotta ollut sellaisessa talossa.


    • Juurikin näin


    • ...maksaa ne jolla on rahaa, niitäkin on...helvettiäkö se pitää perseaukisille mennä töihin...


  • Ajolinja on ajolinja..... se on Kaania-ja sprintermiesten erikoislehti.
    Joku toimittaja jaksaa myös hehkuttaa Mannin ja sisun peräänkin Daffia unohtamatta..
    Eipä sitä nyt kukaan yrittäjä halua sanoa lehdessä ,että olen hankala
    tapaus. Ainoa poikkeus Hjallis Harkimo joka sanoo suoraan asiat
    niin kun ne on tilanteessa kuin tilanteessa.

  • Onko Hjalliksella oma kuljetusliike? kenelle ajaa ja mitä? maksaako Tessin?

    • Hjalliksella ei ole kuljetusliikettä. On se sen verran bisnesmies että
      ymmärtää ettei kuljetusalalle todellakaan kannata lähteä. Hänellä on
      aina sanavalmis mielipide asiaan kuin asiaan ja tuo sen heti julki
      sen enempiä ajattelematta.Se tässä oli pointtina


  • mutku ne lisät

    • tuleeko tilit ajallaan. vähennetäänkö tunteja


  • Hatun nosto sammalistolle, paskapuheista huolimatta, aika hyvää tulosta tekee kuljetusliikkeeksi.. voitte pistää nimiä kehiin jotka tekee parempaa tulosta.

    • A*ttila ja K*rsu ainakin tekevät selvästi parempaa tulosta. Kun kerran halusit tietää.


  • Löytyy nuita "sammalistoja"pohjoisestaki,joten taitaa olla maan tapa.kuljettajien
    kannattais katsoa itseään peiliin, kun tehdään näin jopa ajetaan isäntien dikikortilla
    jonka ole itse nähny. Lapsellista toimintaa kummaltakin osapuolelta.

  • säälittävää jauhamista niiltä jotka asioista ei tiedä

  • Aiheesta en tiedä,enkä lähde sitä spekuloimaan,mutta näin yleisellä tasolla jutuissa on monesti ainakin puolet totta,harvoin ne tyhjästä lähtee. Tietysti on myös ihan "tuulestakin" temmattuja "paskapuheita". Asianomaiset tietävät sitten miten homma on.

  • voi voi mitä paskanjauhamista. Menkää töihin jos osaatte rekkaa ajaa ja kokeilkaa äläkää täälä haukkuko ihmisiä ja firmoja jotka päriää, kateellisten panettelua!

    • jaa!!! sinusta se on kateellisten panettelua kun firman tulos otetaan kuskien palkasta ja sitä ei hyväksytä. aika tehokkaasti vääristää kilpailua kyseinen toiminta ja haittaa sitä kautta kaikkien asiansa hoitavien yritysten pärjäämistä alalla.


    • lnjklbjk kirjoitti:

      jaa!!! sinusta se on kateellisten panettelua kun firman tulos otetaan kuskien palkasta ja sitä ei hyväksytä. aika tehokkaasti vääristää kilpailua kyseinen toiminta ja haittaa sitä kautta kaikkien asiansa hoitavien yritysten pärjäämistä alalla.

      ihan hyvin sammalistolla menee jos pystyy kuskien palkoistakin repimään 515000 tuloksen.. =) ja on se jo niin iso firma, et kyllä siellä täytyy olla asioiden reilassa.


    • näin sen täytyy olla kirjoitti:

      ihan hyvin sammalistolla menee jos pystyy kuskien palkoistakin repimään 515000 tuloksen.. =) ja on se jo niin iso firma, et kyllä siellä täytyy olla asioiden reilassa.

      alihankkija kaveri tekee kans kovaa tulosta .


  • Ollaan tyytyväisiä kun on näin monta henkilöä työllistävä yritys.Raha ei Suomessa pesää tee ainakaan kuljetus alalla.

  • Kun joku tuossa mainitsi 515000e tulon, jos autoja on 20kpl on autokohtainen tulos 25 000 e, onko se paljon? Saman saat Siwan kassalta eikä tarvii paljo ressata. Jos autoja on 2kpl niin se on jo hyvä tulos! Hahaha! Yrittäjän tulisi kattaa kulut ja maksaa vehkeet, nostaa oma palkka, tehdä yritysvoittoa ja mitäs vielä. Oma raha ei ole = yrityksen raha! Näillä kommenteilla otan kantaa yleiseen keskusteluun mutta tarkoituksena ei ole ruotia ky. kuljetusyrittäjää, hänestä minulla ei ole mitään tietoa, tuntemusta tai sanottavaa. Kuljetusala on teatteria, jonka kulissit ovat näyttelyissä ja totuus rasvamontussa.

    • Jos et ymmärrä, niin tuo summa on viivan alle jäävä summa! Kohtuullinen tulos tämän pvän kuljetuusliikkeellä, mutta helpolla ei tule!


    • Ja voihan sitä yrittää mennä kahdenkymmenen siwan kassalle istumaan, voi alkaa sekin stressaamaan...


  • Akilta ei saa ylitöitä, viikonloppuja, arkipyhiä, ei palkkaa direktiivi päiviltä, loma tuntipalkan saa kuudelta päivältä ja lomaltapaluurahan, 12 pekkasta vuodes.

    Sitten Niemistö invest (alihankkia)! Muuten samat sävelet mutta vähän parempi liksa max 1e/h. Mutta vuorolisiä ja pekkasia tule ollenkaan.

    Kilometri korvaukset saa tankata firmankortilla mikäli omistaa diisseli.

    18egee saa sentäs päivärahaa!

    • Aika samaa kaava kuin tuolla K-Suomessakin lastujen ajajilla, ja ne jutut huh huh...alakoululaisetkin puhuu aikuismaisemmin..Ajetaan 5 Miljoonaa kilometriä ja polttoainetta kuluu 23 miljoonaa litraa...Maha sen kun vaan kasvaa....=D


    • Tämmöinen palkkaussysteemi sopii hyvin laskutaidottomille kuskeille, jotka baarissa kehuu parempaa tunti palkkaansa. Eivät osaa ottaa huomioon juuri näitä lisiä yms...


  • Onko tällä Sammalistolla turvesoita ja maanviljelystäkin? Täytyy kyseiselle herralle hattua nostaa firma kasvaa ja kehittyy. Kummiski kuljetusala melko kilpailtu ala. :) tsemppiä hänelle. :)

  • Joopajoo....Katteet kuskien selkänahasta, kalusto takametsien myynnistä. Mutta mitä väliä kun vaan komialta näyttää.

  • Siitä katteesta en tiiä mistä. Mut toisaalta näkyihän tuolla oy llä olevan miljoona velkaakin.

  • Onko tää sammalisto taas jotakin taksoja polkenut kun on alkanut autoja pyörinään kaakkois-suomessakin?

  • Selviää soitolla jos haluat tietää? Vai?

    • No sinähän sitten oikein viisaan kommentin jaksoit punnertaa!!!
      Luuletko tosiaan että sammalisto jotain kertois vaikka sille soittaisinkin???

      Kaikkihan toki kuskeille tietysti maksetaan niinkuin kuuluu ja muutenkin toiminta on jokaisen lain kirjaimen mukaista, (siis ainakin noin teoriassa ja julkisuudessa).


  • Minä kun on jo sompaillut vuoden pari virolaisella kalastuskortilla,ku ei nuo haalaripäälliset tinanapit ole
    vielä satuneet toppaamaan,eivätkä peltipoliiisitkaan iskeneet silimää...

  • Kajaanissakin näkyy sammaliston rekka pyörivän näyttää liikkuvan viikonloppuisin myös miten lie lisien ja pyhä 100 pros maksu vai ajaako kuskit vähän vähemmällä kun niin paljon on valoja värkätty.

  • Entiset kuskit kertoneet. Siinähän se....

    • sen torppari hakee 10kpl kuskeja töihin 24/7 sammaliston ajoihin facebookista ja tuurauspörssi joku niemistö


    • houdinileisson kirjoitti:

      sen torppari hakee 10kpl kuskeja töihin 24/7 sammaliston ajoihin facebookista ja tuurauspörssi joku niemistö

      Sama "rehellinen" pohojalaanen alihankkija jätti palkkoja ja veroja maksamatta ja konkurssin kautta uuteen nousuun! Kiertäkää kaukaa!


    • Parkanonparoni kirjoitti:

      Sama "rehellinen" pohojalaanen alihankkija jätti palkkoja ja veroja maksamatta ja konkurssin kautta uuteen nousuun! Kiertäkää kaukaa!

      Koskas se tälläsen kuprun on kerinny tekee? Ihan hiljattaen?


  • juu en tieedä yhtään minkälainen työpaikka on , mut pitäis työt aloittaa jossain vaiheessa tätä kesää , mitä mieltä kyseisestä firmasta , saako rahat ajallaan ja minkälainen työporukka muuten on ??

  • Onko kenelläkään kokemuksia tästä nykyisestä proslave oy:stä? Tuleeko palkat ajallaan yms.?

    • Ei voi olla totta. Vitsiksi luulin tuota nimeä, mutta onkin ihan oikea. Nyt on yrittäjällä kyllä huumorintajua.


    • palkat tulee milloin kerkiää laittamaan ja osa niistäkin pihistetään


    • niemistöinvest lainvoima.com siellä on .rehellisiä pohojalaasia.


    • Melkoista huumoria on ukoilla ollut nimeä keksiessä. Proslave=ammattiorja. Vähän siltä se touhu kuulemma vaikuttaakin.


    • puremunkkii kirjoitti:

      Melkoista huumoria on ukoilla ollut nimeä keksiessä. Proslave=ammattiorja. Vähän siltä se touhu kuulemma vaikuttaakin.

      Vai olisko "orjanpuolesta"?


  • hei, jos tää sammalisto on teille liian iso pala purtavaksi niin aina voi mennä myös viidalle hommiin johan olis kommareille töitä. heh heh

    • Viidalla tulee kyllä palkat ihan pilkulleen tesin mukaan! Muuhun en ota kantaa.. :)


  • Kertoivat, että Sammaliston vetureita ei saisi koristella? Edes omakstanteisesti. Pitääkö paikkansa? Minä en todellakaan mene ajamaan veturia, jota en saa laittaa mieleisekseni.

    • Ehkä se kertoo kuskin lapsellisuudesta jos pitää niitä viirejä ja verhoja laittaa tuulilasi täyteen niin kuin Keski-Suomessa on näillä sahajauhon ajajilla.hyvä että ulos näkevät tulilasista...Pienten poikien touhuja..


    • Pallomaha trans:n autoissa näkyy noita viirejä olevan kans..:D


    • isolohkoscania kirjoitti:

      Ehkä se kertoo kuskin lapsellisuudesta jos pitää niitä viirejä ja verhoja laittaa tuulilasi täyteen niin kuin Keski-Suomessa on näillä sahajauhon ajajilla.hyvä että ulos näkevät tulilasista...Pienten poikien touhuja..

      Kuuleppa pena, ihan olet pikkupoika itekkin, siulle ei se kuulu, mitä toiset autoihinsa laittaa, pijä oma tonttis vaan kunnossa...


    • Sanoiko pallomaha nuo sanat suuhusi..Buahahahahahaha


  • Kyseisen Firman auto tuli 21.9 Mikkelissä vauhdilla STOPmerkin takaa eteen ja jatko Jyväskylään.Minun edessä veti auto liinat kiinni ja mulla täys pöllikuorma seuraavana.
    Onneksi oli tietyö ja 40 nopeus.
    Onkohan nyt saatu jo halvimmat kuskit töihin.

  • Mikäs tämä palkanmaksaja Niemistö invest on Koneurakointi Sammalistolla ja kuuluuko miehet saha-alanliiton palkkauksen alaisuuteen ?

  • Taas hakevat porukkaa töihin. Niemistö vissiin vuokraaa sammalistolle. Halvimmat pääsee hommii

  • Veivät pallo-ramin ja limpun hommat hankasalmen versolta, siihen varmaan kuskeja hakevat

    • Hankasalmen wersolta Sammalisto tosiaan vei työt.Konnekuljetukselta joka on firma joka hoitaa asiansa.Kuljettajat on arvossaan ja palkkaus kohdallaan.Voi olla et Sammallisto on vähän aikaa ja poistuu kun rahat loppuu.On käynyt Vapon aikana samallalailla.Ei pystynyt hoitamaan töitään.


    • Sanpän kirjoitti:

      Hankasalmen wersolta Sammalisto tosiaan vei työt.Konnekuljetukselta joka on firma joka hoitaa asiansa.Kuljettajat on arvossaan ja palkkaus kohdallaan.Voi olla et Sammallisto on vähän aikaa ja poistuu kun rahat loppuu.On käynyt Vapon aikana samallalailla.Ei pystynyt hoitamaan töitään.

      Olen ollut akilla töissä ja taloa en voi moittia mitenkään ja joskus minun aikana tuli toinen firma ja polki hankasalmen hinnan ja ajot meni akilta mutta sitten noin 2-3kk päästä soitettiin että otatko ajot takaisi kun nykyinen firma ei pysty hoitamaan sitä ja siilot pursuaa yli. :) tässä teille faktat kun puhutte mitä sattuu. Ja loistava johtaja on Aki!! Jos sen kans ei pärjää niin silloin täytyy katsoa itte peiliin! Ja miksi jäin pois? No siksi että lähdin viikkokuntaan. Kiitos ja anteeksi. Ps palkat tulee niin kun kuuluuki.


  • Ei vieläkään tajuta ,että Suomessa kaikki työt kilpailutetaan. Oli sitten reilua tai ei. Oli sitten ollut hyvä yrittäjä kuinka pitkään vaan. Sillä ei nyt vaan ole mitään merkitystä.Avainsana on vapaakilpailu. Jokaisella on mahdollisuus yrittää jos ei onnistu niin sitten taas uusi tarjouskierros.Jokaisella yrityksellä on täysi oma päätäntävalta asiassa. Jatkuva kilpailutus vai pitkä alihankintasuhde ja homma toimii.Suurin osa yrittäjistä haluaa olla Hannu Hanhia ja kokeilee mieluummin onneaan. Sääli sillä näin moni laadukas perinteinen suomalainen yritys lopettaa toimintansa varsinkin kuljetusalalla. 35-vuotta toiminut kuljetusyrittäjä lähtee tällaisen nöyryytyksen jälkeen "rengiksi" johonkin firmaan selkä on kumara ja mieli maassa,masennus painaa.Ymmärrän kyllä.Unelma on tuhottu.Kaveri laskee päivä milloin pääsee eläkkeelle.

    • On se niin väärin kun poljetaan hintoja ja käytetään alihankkijoita ja alihankkijoitten alihankkijoita. No toivotaan että tilaajavastuulaki alkais pureen näihin pelleihin.Tuskinpa heillä on mitään käsitystä työehtosopimuksista!!!!!!!!!!!!!!!!


  • Tässä firmassa märkäkorvia opetetaan.Käyvät sellaisen korkeakoulun et joskus tosiaan vituttaa.Tekevät ilmaista työtä.Itse eivät sitä ymmärrä.Tai ymmärtävät sit kun paskat on housussa.

  • Jaaa hakeevat hankasalmee 6 kuskia nyt.. Nyt FAKTAAa kys firmasta.. Kannattaako hakea??

    • EI !


  • Viiime tippaa meinoo sit jäädä kuskien saanti kun viikonpäästä alkaa ajot :D ainakin otavasta verson sahalta

    • No eiköhän nuo nyt oo jo löytyny, tes-palkka ja ei millään vanhoilla romuilla tartte kruisailla niin senku valihtee parhaat hakijoista.


    • Mikään tessin palkka ole, mol.fi sivuilla sanotaan et sopimuksen mukaan, tossakin asiassa pitää valehdella!!!!


  • Jaahas vai että oikein kuskeja arvostetaan ja palkkaus kohdallaan..Onko nämä lippispojut jotka laittaa tuulilasin täyteen viirejä ruenneet oikein kirjoittelemaan 24:n palstoille, oletteko vähän katkeria? :) Tämä on markkinataloutta, ja mitä enemmän isännät pullistelee maha pystyssä lehdissä niin sitä enempi rupeaa tuulemaan..se on nähty vuoskymmenet, Eipä nuo muutkaan yrittäjät ole koko aikaa jossai Pirkka uutisissa kehumassa että vastuuta on hirveesti ja kuskin pitää olla tietotekniikkainsinööri...no sitten nämä lippispojut on palkkakuopassa jos niin pitää olla..:D

    • Ettei vaan ois sammalisto ite tai sitte herra liiketoimintakielto(proslave oy) joka tämmösiä kirjottaa.. Satutko tietämään faktaa miten konnekuljetus maksaa kuskeilleen? Ite tiedän tarkalleen mitä ite sammalisto maksaa kuskeilleen, kaveri on siinä töissä ja tiedän mitä proslave maksaa, 14.5€ läpituntipalkka, ei hyvältä vaikuta... Proslave oy siis tän herra liiketoimintakiellon veljen nimissä mutta tiedetään kyllä kuka sitä puljua pyörittää..


  • Proslave Oy ja johtajana joku Niemistö. Toimiala henkilöstön vuokraus.Etsin näistä kahdesta sankarista tietoo.Aikalailla oli negatiivistä palautetta.Ja kun tunnen noita yrittäjiä keski-suomesta.Nyt ovat hakemassa kuskeja varmaankin nuoria kloppeja.Klopit pääsee oikein korkeakouluun.Hakemuksessa et taloudellisenajotavan omaavia ja huolellisia.Mistä luulette tallaisia olevan.Läppä tiskiin ja läppäri kouraan.Kehut lentää miten tässä ajetaan.Ja palkanmaksussa tilinauha huutaa tunteja ja lisiä.Vuokratyöntekijä on helppo heittää ulos.Et älkää menkö ettei tarvitse katua.Nyt matuille puhelu siellä halvat hyvät miehet.Niitä ei kannata kusettaa.Voivat tulla yllätys vierailulle porukalla.Tekee kipeetä kun kassit tippuu ai mitkä.Miettikääpä sitä

    • Kuuleppa punikki! persaukisella kuskihampilla ei ole varaa valita työpaikkaa , jos sellaisen sattuu edes saamaan.


  • No eikö se kerro jo firmasta jotain jos työntekijät pitää hakee mollin kautta?Sillo ei ole kaikki kohdallaan kun näin pitää toimia, en edes ymmärrä miks kuskit pitää palkata jonku vuokra firman kautta?vai onko niin et helpompi päästä hankalista kuskeista eroon? Tyhmää mennä ajamaan kyseiseen firmaan jollain 14€ lämpituntipalkalla, jos akt mukaan menis niin lämpituntipalkka pitäisi olla vähitään 20€ Et vähän kannattaa miettiä mihin firmaan menee töihin!!!!!

    • 14euroo on ihan hyvä palkka näinä aikoina.Ei muuta kun kanikalle kenkää ja viihdelinjoille


    • mulle lupas 16ekua.Päiväraha.Firmankortilla saa ostaa tiisseliä.rajoitettu 140litraan.Uusin auto pystyputket ja karvanopat.Saa kuulemma ajaa puukenkisä.Oltava kumiskin valkoiset tennis hukat.kysyin luvan et saako kaverin ottaa kyytin lupasvat vielä sillekkin maksaa palkan.Nyt elämä hymyilee purukumipojat.Tinkasin vielä perjantai pullon.Sekin tuli ja pari lootoo olutta ja lonkeroo.mitähän vielä keksis pyytee.Kun näin hyvin on minun vaatimuksiin suostuttu.vastauksia jään mielenkiinnolla odotteleen Tuskin maltan nukkua.No voi voi työhönmeno tarttenhan mie työvaatteet ja kenkät lippis ja rukkaset mielellään valkoiset.Ja pari kartonkia tupakkia.Jokohan nyt tikut ja purunen liikkuu.Vielä tärkein dikikortti molemmilta kioskin pitäjältä pittee suaha.Sua ajjoo pitkee päevee.Ter.Savonmuan SONNI


  • Se on helppoa tehdä voitollinen tulos.Kuljettajat tän maksaa.Ei tarvitse olla kummoinen laskupää kun tämän johto päätöksen tekee.Mutta höynäytettäviä tässä maassa riittää.Läpitunti palkka joista moni ei edes ole kuullut.Mollin ilmoituksessa palkka sovitaan.Eli ota tai jätä.Ei kuski pysty neuvottelemaan mitää.Näillä ilmaisilla miehillä tehdään tili.Tilaaja vastuulaki,asiat voi näyttää paperilla vaikka todellisuus on kaukana.Ise en suosittele näitä firmoja .

  • Hieno kalusto mutta siihen se hienous päättyy.Ois mukavaa mainosta yrittäjälle kun kuskit kehuis.Ei tarvitsis kuskeja etsiä koirien ja kissojen kans.Nykyään tieto liikkuu nopeasti ja kaikki asiat on helppo ottaa selville.Konkurssit liiketoiminta kielto kaveri piirit....sieltä nää kieroilijat paljastuu.Käy sääliks näitä kuskeja

    • Julkisivu pitää olla HIENO.Taka ovesta tulee totuus esiin.Se ei ole mitenkään mieltä ylentävä.Pohjanmaalla on enemmänkin näitä rehellisiä yrittäjiä joilta laskut jää maksamatta.kaikki yön Timot soitteleen.Ja turha on kysellä ammattitaitoo.Se on nähty miten firma menee konkkaan.Siinähän sitä ammattitaitoo on vaikka muille jakaa.


  • Tää viestiketju on ihan samanlainen kuin joku aika sitten kun Onnibus vei Jyväskylän kaupungin henkilökuljetus kilpailussa ajot...siellä jyväskylän liikenteen kuskit itki kuukausitolkulla asiaa..ja täällä nämä lippispojut kirjoittelee samaan tyyliin..Älkää nyt saatanan tollot edes mainitko mitä joku konnakuljetus maksaa tiliä kun te paljastutte vaan katkeriksi ratinkääntäjiksi jotka itkemällä yrittää saada muutosta!

    • Onnibussilla ei ollut tarkoituskaan saada kaupungin ajoja.Vedätettiin niin pitkään et saatiin myytyä ajot jyvääskylänliikenteelle.Molemmat teki tilin.Onnibussilla ei olisi ollut mitään mahdollista hoitaa tätä liikennettä.Mistä ostat nopeasti euro6set.Et mistään.Tää pojat on miesten peliä.Tekivät helpon tilin.Eikä täällä kuskit itkeneet.Varmat hommat.Kannattaa olla kuulolla....sisäpiiri tiedoilla pärjää.Moni kirjoittelee satuja joita te paskahousut illat ja yöt luette.Ja sitten teidän pikku aivot rupee raksuttaan.Kirjotellaan miehekkäästi asia vierestä


    • missäs tallainen konnakuljetus toimii.Ois hyvä saada osoite.Ajaako ne vankeja paikasta A paikkaan B vai C.Työ olis minulle kuin luotu.Mites palkkaus ja muut luontais edut.Viikonlopulla mukava saada 200% tunnit- En minä ole katkeraratin kääntäjä.Minä käännän mummoja.Eikä minua itketä eikä omantunnontuskia ole.minulla on no arvatkaa mikä.....vaalea nainen jo huutelee panolle.Hyvää yötä runkkarit.Eikös harmita kun Nyrkki Kyllikki vatkaa sitä heikkoo naperoo.Älä pidä kovin kovaa ääntä ettei äitis herää.


  • Voi teitä katkeria punaisten autojen kuskeja..teillehän nauraa jo naurismaan aidatkin! :) Markkinataloudessa on yleensä semmoinen tapa että hintoja kysellään ja sillä selvä.Syyttäkää versoa eikä jotain muuta kuljetusyrittäjää!
    Ja sitten kun te olette sen pikku palkan saaneet siitä ratin pyörittämisestä niin ostatteko te siihen muutaman tonnin auton koslaamme kylän kalleinta polttoainetta?
    Tai jos teidän vuokrakämpiltä hajoaa pesukone niin kyllä te kyselette mistä sen saa sopuhintaan..Niin sama pätee myös kuljetusalan kilpailuun jos te lippispojut ette sitä tajua!!! :D

    • Kilpailussa jatkaa ne jotka ei maksa sitä mitä pitäisi (tes), näiden autot sitten liikkuu kuljettajien voimin jotka ajavat sopuhinnalla.


    • Punaisen auton kuljettajana,en ole katkera.Meillä on töitä niin paljon kun kerkee ajamaan.Teitä tässä sääliks käy .ootko varma tarvitaanko sinua huomenna.Vuokratyö paikka.Kyllä täälläkin tiedetään missä mennään.Vähän aikaa sotkette ja sitten se loppuu.Ei siinä lisävalot sun muut visiirit auta.Ja te olette kuuluisia tumpputajia.Yks teidän kuski jäi itseteosta kiini kätöseen vedost.Pohjanmaalla on pikkumunaiset runkkarit.


    • Punaisten autojen kuskit ei tumputtele. Sen verran on joukkuehenkeä työyhteisössä että kaverille pyllistetään. Ovat pojat jääneet kiinni eräänkin sahan pihalla peppuleikeisään.


  • Se on poijjaat peli menetetty, itkekää itkut ja sillä selvä...

    • Kuka maksaa sahahakkeen ajosta tes palkan?


    • Wersovood senkin typerys.Yrittäjä saa kyllä kohtuu korvauksen.Viivan alle jää ja loppu otetaan kuskin palkasta.Tää on helppoo matematiikkaa.Saa nähdä miten homma lähtee käyntiin.Pikkusen aikaa ajavat ja häipyvät nuoleenpersettään.Pers karvat tässä palaa.Pohjanmaalta on täällä ennenkin käyty yrittämässä laihoin tuloksin.


  • Ei kuulemma olla katkeria mutta ruetaan haukkumaan muun yrityksen kuljettajia, minä ainakin jos olisin työnantaja ja lukisin tuon polkon kommentin niin suoraan kengän kuva perseeseen! Naurettavia lippispojujahan tuollaiset kommentin kirjoittajat on!

    • Äitis kirjotti sinä sanelit kun kirjoitus taito puuttuu


  • Onko sama firma jossa oli se paksu pötikkä töissä? Jutta hoiteli sen tv ohjelmassa. Pötikkä sai perinnön ja nosti kytkintä. Ei ollut siitä automieheksi ei.

  • Menkääpäs punaisten autojen pikkupoikalippispääfinninaamakuskit nukkumaan ja imemään tuttia.
    Ja ois kannattanut sen verran siellä peruskoulussa opiskella että olisi tuo kirjoitustaito edes jotenkin hyppysissä..:D

  • taispa pelletin ajot sammalistolta mennä näille punasille autoille.

  • Eivät aja pitkää samoja ajoja.Eivät pysty hoitamaan ajoja.Osui metsä lehti käteen ja kumma kyllä.Siellä kyseinen firma.Kuskeilla oikein kouluttaja.Mutta kuski oli sen oloinen et pakko sitä on opettaa.Monesti täs firmassa toitotetaan taloudellista ajotapaa.Vittu rajotinta vastaan vaan.

    • Se maassa seisova oli opettaja. Mutta tämä opettaja on nykyisin muissa hommissa. Sammalisto ei tiedä akt:n mukaisista palkoista mitään. Vähentelee oman mielensä mukaan aiheettomasti tunteja ilman perusteita. Ja niemistöt ovat apinoita jotka hakkaavat lautasia yhteen siten miten sammmalisto haluaa. Tässäkin"firmassa" tulee jäämään pää vetäjän käteen.


  • Kaikki hakkeen ajajat ei kerkee käydä lypsyllä niin kuin eräät. :)

  • Juupa juu! Pelletin varasto siirrot meni sille joka teki halvinman tarjoksen!

    • Aika usein näin käy. Palkkauskin on ihan yhtä usein "sopimuksen mukaan"


  • hunttalan matti eiku sammalisto suomen osti

  • www.vero.fi käräytä naapurisi/sammalisto.painukoot wittuun nuot hinnan polkijat kle.ja tuo proslave samaan läjään.stana. pankaa akt. ja jos ei auta.nii työsuojepiiri.ja verottaja perään nii loppuu tuo isottelu/jos ei sekään auta nii viron perintä.kle .na nappi ohtaan.

    • Samanlaisia hinnanpolkijoita ne on muutkin!


  • ne polkee toisensa nurin ja lippis poijaat ajaa ku ku saaa waan ajaaa. palkasta wiis wälittäwät.

  • aatu auttaa ss/doitsland ja kaasua

  • Millonkahan nää orjakuskit alkaa täällä itkemään.Luulisin kun ekatili tulee.Oispa mukava nähdä ilme.Siinä kassa kone käy.2viikon tili käteen kertokaahan sit kun tulee.Vaatteista ja hajusta päätellen rahaa ei tuu eikä ole.Werson ajoja ajajat älkää tulko liepeen shellille kahville.siinä köyhyys haisee.Ja kolitset roikkuu puolipolvessa vaosta nousee paskan käry.

    • Tuu sinä raukka esittäytymään liepeen shellille. Terveisin kolitsimies.


    • Mä oon siellä joka päivä.Nyt mä muistan kolitsihousut jotka oli paskoo täynnä.Olit kuullemma syönyt puolukoita.Niin kerroit kassalla.Kehottivat poistumaan.haisit tosi paskalle laardiperse.Såikähdit niin taskustas tippui teko pillu.Käytätkö pliukuu vai kuivana.Äitis häpee sua.oisko laittaa s.postia työnantajalle.Hytis voimakkaat aromit.ajokaveri samanlainen .DDt tä vuoron vaihdossa.karvanopat puukuula istuin.Onks pallit vaaleenpunaiset kuin sialla.Tyttö kaverii sulla ei voi olla jos on niin mistä karannut.minä kun esittäydyn sulle tulee nukku matti.Siinä tanner tömähtää kun laardiperse tippuu.Titityy ja 3viikon velli kuurille.


  • Opetelkaa punaisten autojen finninaamalippiskarvanoppatoyotakuskit edes oikeinkirjoitustaito ennen kuin tulette itseänne tänne palstalle nolaamaan katkeruuksissanne! :D

  • Meillä on vara kirjoittaa vaikka mitö mitenpäin minne sinne tänne tuolla kuka mitä missä mä oon.Pohjanmaan autokuskienpöyräs,Kuuntelen niiren typeriä juttuja.Pöydäs pikku kikkeli äeteenpoeka.finniperse kolitsipöksy jolla molemmat tarpeet lahkeessa.Teko pimpero ei oo saanut naiselle lakia.Patterikone on estepeli .Sanoi hän ja häipyi kanikan hyttiin itteensä kiusaamaan. Hei hetkinen nyt saapui kesku-suomen MIEHET.No heipä hei lakeuksien isopuheiset juntit.Kertokaa äitille terveisiä vaikka se ei oo äitis.

  • RahtiPenalla onkin tietoa palkasta ! Läpitunti palkka 20€ = tuntipalkka iltalisä yölisä yli 80h ,12 ensimmäistä tuntia 50% ja loput ylityötunnit 100% ruokarahat jotka on verotonta !! Kannattas niiden puukenkä kuskien perehtyä alan Tyehtosopimukseen AKT !! Ps. Ajan Alan Tes: in mukaan ja nautin lisät ja ylityöt !!!

  • Ei hän niillä mikään raksuta.Saavat ilmaiseksi ajaa.Eivät kehtaa tiliään kehua.Kehumista siinä ei ole.Vuodessa näiltä halppis kuskeilta jää saamatta noin.10-15tuhatta ekua.Siis puhdasta.Koulussa ei ollut matikka päätä.Mutta vanhemiten kun rahasta on kyse sen päälle ymmärtää tyhmempikin.Mutta ei pohjanmaalla.Laskekaa työaika ei ajotöissä ole8h vaan mielummin 11-12tuntii.Jos 14euroo tunti ja lisät.Laskekaa mitä tekee.Pohjanmaalta kotoisin olevat älkää vaivautuko teille tulee kumminkin lasku virhe.Kuinka monta autoo ja autoo kohden 3kuskia.Helppo tehdä teidän onnettomien kustannuksella tili.Oliko muistaaksee 515000tuhatta.Kuskien rahoja.Talkoo töitä EI OLE kielletty.

  • Pohjanmaalla on isoja perheitä.Jonnekin pojat on töihin laitettava.Näkevät vähän pidemmälle kuin omat varpaat.Uskovaista tsakkii uskollisia kuskeja.eivät osaa pyytää tyytyvät karkki rahaan.

  • 300h/kk 10e/t = 3000e/kk vaaau

    • 200h/kk 15e/t(?) = 3000e/kk juujuu


  • 200h/kk 19.50e/t Ylityöt 50-100% p.raha40e/vrk tuurauksia talonauto majoitus repikää siitä.Istutte hytissä ja paskotte ja kusette housuunne.Viikon ootte samoissa vetimissä.Hotellimajoitus ja tanssi ilta.Sieltä nainen yöksi.Ette voi edes siitä uneksia.

    • jaa mikä firma nii haetaan het sinne


  • Oma firma en tartte teitä

    • Aika hauskaa sulle. Moni saa enemmän tunnilta ilman että tarttee asua edes hotellissa. Tai polkea jotain yh-huoraa puutteeseen. Voisit itse uneksia välillä ihan normi-ihmisen elämästä.


    • olololo..aivan selvästi homo


    • ai me ollaanki tuttuja?


  • Yksi asia on matkan varrella selkeästi muuttunut. Viime vuosina ympäristöasioihin on alettu kuljetusalallakin kiinnittää entistä enemmän huomiota, monellakin tapaa. Suunnittelemme ja optimoimme reittejä parhaamme mukaan, jotta ylimääräistä ajoa ja päästöjä ei tulisi. Olemme alkaneet seurata myös hiilijalanjälkeämme. Uusissa rekoissa pyritään aina vähentämään ilmanvastusta, pienentämään kulutusta ja alentamaan päästöjä entisestään.

    Meillä on periaatteena, että kalusto pidetään hyvässä kunnossa ja mahdollisimman uutena. Tavoitteenamme on, että ensi vuoden alusta kaikki rekkamme ovat Euro VI-luokan rekkoja, joissa on päästötasoltaan alhainen ja tehokas moottori.

    Työntekijöitä meillä on noin 70, ja parhaimpina kausina meillä on ollut lähes 100 työntekijää. Tarjoamme työtä lisäksi usealle alihankkijalle asiakkaiden muuttuvien tarpeiden mukaisesti. Ajokaluston suhteen tärkeintä on turvallisuus, käytettävyys ja ympäristöystävällisyys.

    Minusta on hienoa, että saamme olla mukana UPM BioVerno –dieselin kampanjassa. Onhan se kaikin puolin hyvä juttu, että Suomessa valmistetaan puupohjaista dieseliä, joka vähentää päästöjä

    • Kerro ihmeessä miks sit täydellisesti puljussa on noin suuri työntekijä vaihtuvuus??? Olisko syy kenties omistajan ja alihankinta firman maksamattomat eläkemaksut, työnantajan uhkailu työntekijöitä kohtaa, ei makseta tessin mukaista palkkaa, jos tien päällä sattuu jokin haaveri autolle, joutuu työntekijä maksaa ne omasta pussista... Mut nythän siellä menee mallikkaasti kun sammalisto on palkannut alihankkija ja alihankkijalla on vielä alihankkija... Ei aikaakaan kun koko paska leviää...


  • Tämä mies voittaa valehtelun Suomen mestaruuden.
    Kaikista uusista rekoista poistettu AdBlue järjestelmät käytöstä!! Tietääköhän UPM:n väki tätä??
    Tosi ympäristö ystävällistä toimintaa..
    Kuinkas kaikki vaihtoautot?
    Niissä ei yhdessäkää AdBlue järjestelmät kunnossa kun on heti uutena otettu pois käytöstä.
    Puhuu toista ja tekee toista.

    • Tuskin tietävät, mutta tuskin niitä edes kiinnostaa/ haluaisivat tietää kun on niin halpaa. Siihen asiaanhan saattaisi vaikka joutua puuttumaan jos asia tulisi "ilmi" ja sitä myöten saattaisi vaikka tulla rahtitasoon korotuspaineita. Raha se on mikä ratkaisee ja vitut ympäristöasioista ja tilaajavastuulaista.


  • Vuoratyö paikkoja voi voi

  • Ei oo tainnu tulla nurinoita palkoista

    • Palkoistako ei oo vara sanua.Oltava kiltisti saahaa mitä antavat.Voivat näyttee ovvee.Monon kera.Pittäis piästä punasen rattiin.


  • Montakos päivää uudet kuskit on kerennyt ansaita lomapäiviä kunnes sahojen lomat alkavat pyörimään. Tuliko mieleen että taitaa tulla palkatonta vapaata.

  • Taitaa scanialla olla vuoden päästä pitkä rivi myynnissä mustia autoja kun ajot taas vuoden päästä loppuu oman/kuskien osaamattomuuden takia.

  • Eikös ne osaamattomimmat kuskit ole punaisissa autoissa..

    • Mustissa ne älävänät on.Mikkelissä musta parkissa kuski runkkaamassa.Osaavat sentään hytin sotkee.Voi olla kanikan hytissä aromit ...spermaa ja paskaa.Vaihtoon tullaan -80 luvun ropposella.Tili on hirmuinen.Taas hakivat Mikkeliin kuskeja.Kohta menee sahat kiinni no kuskit saavat olla kotona perse auki.Ja nää apinat kun ei osaa edes ajaa.Joku käpynen opettaa niitä ajamaan.Vai urea laitteet on pois pelistä.Kaikki säästö on kotio päin.Kuskin palkka on kyllä karsittu.Niin hienoo k.autoo ei ole rakennettu et näillä palkoilla ajaisin.Saatteko edes puolikasta kotimaan päivärahaa.Onko moni kuski lestadiolainen tai jehuva.Ne ne tykkää tehdä ilimatteeksi.Palkan maksussa housut nilkkoihin ja p.pystyyn.Sieltä roiskahtaa liukua ja sit tulee jormaa


    • Siis herranjumala sää olet sakea ihminen... ja joku maksaa viel palkkaa tuollaiselle? Ps. Sammalisto makselee akt palkkoja..


  • tilaajavastuulaki koskee myös ko firmaa.sitäkautta saatavat saapi

  • Viranomaiset tehneet ratsia kyseiseen firmaan.Eipäs siitä oo nää kuskit huudelleet.Alkakaa kehua niin perkeleesti miten hienosti menee.Ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.Ei taida tulla------tietoo on

  • Joko punaisten tikkuautojen haltija on saanut akanvaihdon suoritettua...??

  • Tuo edellinen ei kyllä kuulu tälle palstalle...Ehkäpä tuo parisuhteet ja niiden ongelmat palsta voisi olla osuvampi..

    • Kuuluu se ainaki sen puolesta että helpompi tässä maassa on päästä eroon huonosta akasta kuin paskasta kuskista


  • Ja jotkutnäkyy pitävän kahta yhtä aikaa...aika luusereita kun ei osaa yhden kanssa olla

  • 15eskoo läpitunti hintana ja ruokaraha kylkee hakkeen ajosta kyllähä tolla pärjää ja kilometrejä näkee ei pahaa sanomista periaattees oo kyseisest touhust

  • Oho, ompa lippiksellä iso palkka...sillä saa avensikseen jo erikoisvanteet ja eukolle rakennekynnet..

  • Jos ajetaan läpituntipalkalla niin sen pitäisi olla vähän yli 20 euroa tunti,et käteen jäis saman verran kuka ajaa akt tessin mukaan,itse kyllä vähän miettisin viitsiikö talkoo työnä ajaa?? Ehkä myös tarkastaisin et työeläke maksut on maksettu niin se eläke kertyy,ei tule jossain vaiheessa yllätyksenä et ei ole eläke kertyny työssä olo aikana..

    • Niemistö invest Oy ei ainakaan hoitanut työntekijöiden vakuutuksia eikä eläkkeitä.. Eli tokkopa hoitavat Niemistö uusi firmakaan...


  • Onko tämä Sammalisto keskustelu ihan paskapuhetta koko touhu vai ei, kuskeja kun olen jututtanut niin ihan tyytyväisiä ovat olleet? Mitenhän on tuon tilaajavastuun laita JOS niitä palkkoja ei ole maksettu niin kuin kuuluu? Tai siis lakihan sanoo että työn tilaaja maksaa, jos ei asiat ole niin kuin tilaajavastuulaissa on sovittu. Eli tietääkö metsäteollisuus tuosta jos on asiat noi kuin niinkuin tätä keskustelupalstaa lukiessa saattaa ymmärtää. No en tiedä, mutta aikamoinen savuhan tästä näyttää nousseen. ko. yrittäjäjällä on suomen mittapuun mukaan paras kalusto hakkeen ajoon määrään nähden.

    • Milläs mittapuullaa tuo on laskettu. Ko yritykseltä löytyy useita reilun miljoonan ajettua kalustoa ja uusista autoista kun ottavat ureat pois käytöstä niin nehän on suoraan tieliikenteeseen kelpaamattomia... jos tuolla tolalla on suomen hakkeen kuljetus kalusta niin kohta ne ajetaan taas hevosella =)


    • Joo, mutta työntilaajalla ei ole mitään velvollisuutta, eikä monella varmaan edes todelllista kiinnostusta selvittää, noudatetaanko tuota todellisuudessa. Riittää että urakoitsija itse ilmoittaa noudattavansa.


  • Suurin möly on lähtenyt ajot hävinneen yrittäjän ja renkien suusta...Se ei kuulosta kovin aikuismaiselta kun isomahaiset yrittäjät mollaavat toisia yrittäjiä ja töitä.Voitaishan tällä palstalla vastavuoroisesti pohtia sitä onko oikein pettää vaimoaan vuositolkulla kaiken maailman kylänheitukoiden kanssa...Jos kerta ruetaan sohimaan keittoa niin sohitaan kunnolla...pitää olla omapesä puhtaana muuten voi mennä omaan nilkkaan.
    Ja joka osaa lukea rivien välistä ja on yhtään jyvällä niin osaa yhdistää oikeisiin henkilöihin!

  • Joko paksumaha on mennyt maatalon emännän kanssa yhteen..

    • Onko tällä vaikutusta kuljetussopimuksiin?


  • Yleiskuva ihmisestä joka on lähimmäisilleen epärehellinen....pettäminen on luuseritouhua!!!

  • Viestiketjun aloittaja Risukuski Korvesta ihmetteli miksi Ajolinja lehdessä ollut juttu antoi niin erilaisen kuvan yrityksestä verrattuna mitä entiset Sammaliston kuljettajat julistavat katkerina maailmalla.Tässä oli vähänaikaa sitten iso juttu oikein julisteen kera kyseisessä lehdessä Porvoolaisesta isohkosta kuljetusyrityksestä jossa oltiin työn ohessa tehty todella merkittävää vapaaehtoistyötä pienten koululaisten parissa jotta liikenneturvallisuus paranisi ja koululaisten olisi turvallista liikkua liikenteessä.Lehden jutun perusteella firmalla meni tosi hyvin.Kalusto uutta ja hyvä meininki henkilöstöllä.Kuukauden kuluttua olikin talousvaikeuksissa ja joutui tekemään rankkoja päätöksiä jotta homma jatkuisi. Ajolinjan kirjoittajista on iso osa avustajia eli freelancer-toimittajia. Hyvä ystäväni kirjoitti aikoinaan monenmonta juttua linja-auto puolelta.Hyvästä jutusta maksetaan ihan asiallinen korvaus. Jos kirjoittaa positiivisen jutun hyvien valokuvien kera niin juttu julkaistaan ja lehti myy ja lukioille jää hyvä mieli. Luin itse tuon Sammaliston jutun lehdestä ja mielestäni juttu oli kyllä tehty siltä pohjalta,että toimittaja halusi selvittää miksi kyseinen yritys nostattaa kuumia tunteita joissakin ihmisissä.Eli nostettiin ns.kissa pöydälle.

    • Onhan se sanomattakin selvää kun kyseessä on ammatilaisten lehti eikä 7 päivää tai Hymy että julkaistavat jutut ovat positiivisia. Kukaan yrittäjä ei anna tehdä juttua jossa solvataan kyseistä yritystä.Kun juttu on kirjoitettu niin kirjoituksen kohde lukee huolella jutun ja antaa sitten julkaisuluvan.Lehden kustantajalla ei ole mitään halua lähteä raastupaan selvittämään onko kyseessä herjaava kirjoitus. Eli positiivisella tavalla nämä jutut kirjoitetaan ja julkaistaan. Ja kaikilla on hyvä mieli.Ammatilaisten lehtiä kun ei myydä kohuotsikoilla.


  • www.nettikone.com 9.kpl sammaliston autoja myytävänä.ostaa ken pystyypi

  • Sammalisto hävinny kuulemma jotain ajoja kotinurkilta punaisille autoille. :)

  • Näin elämä menee nyky-Suomessa. Ja ihan oikeasti reilulla meiningillä. Välillä voitetaan tarjouskilpailu välillä hävitään. Se on ihan normaalia yrityskulttuuria. laitetaan muutama auto seisomaan. Vapautuneet kuljettajat laitetaan hoitamaan tulevan kesän lomatuuraukset. Ei tarvitse miettiä mistä saataisiin lomatuuraajat. Syksyllä on hyvin aikaa pistää uudet tarjoukset kilpailutukseen ja siinähän se napsahti hommat taas käyntiin . Ei tarvinnut ketään irtisanoa.
    Vanhanajan kommunisti HAKETIN ei kannata ilakoida etukäteen. Elämme markkinataloudessa.
    Jos muunlaista taloutta haluat niin muuta pohjois-Koreaan. Muista taputtaa kun suuri johtaja puhuu,muuten sinua voidaan ampua singolla.Saat vielä yleisön paikalle kun sinun maalliset ,jäänteet pamahtaa taivaan tuuliin tuhannen pillun päreiksi..

  • Punaisten autojen omist....eikun haltija pettää eukkoaan ihan avoimesti maatalon emännän kanssa ja siitä tietää todella iso joukko ihmisiä...onko haketin sinusta reilun ja suoraselkäisen miehen malli? :D Ainahan voi puhua miljoonista kilometreistä ja poltetuista litroista mutta jos ihmisyys on kadoksissa niin voi reppanaa..

  • Ja keltaisen auton omistaja polkee autoaan ihan hurjana...haketin vetää kouraansa ihan kun näkee tietyn värisen kuormurin...lippis päähän ja ajelemaan pankin omistamaan pikkuiseen mökkiinsä rahoitusyhtiön bemmulla tai avensiksella..:D
    Jaska vetää mustaa kumia vanteen päälle..reksu työntää aisaa kitaan...rekkajulli kiskoo ymym.

  • Enpä ole Konnan leipää syömässä.
    Tuntuu olevan herkkä aihe jollekkin. :)

    • Kaikki työ jotka tänne kommentoitte. Kannattaa muistaa se että kun toiseen suuntaan kumarran ni toiseen suuntaan pyllistän. Näin pieni maa ei kestä moista eri puraa. Tällä porukalla ei olisi talvella aikanaan pärjätty.


  • Joo ! Sammalisto hakee edelleen vuokrasällin välityksellä kuskeja taloon mm. Tuuraajapörssissä !! Noudatetaankohan talossa alan työehtosopimusta AKT TES ? Nuoria kuskeja vaan taloon ovat helposti narrattavissa ! Nyt työnhaussa pitää olla jo suosittelia !

    • Hyvä Rekkarenki. Olen jo monet kerran sanonut,että mielipide joka asetetaan kysyvään muotoon ja perään laitetaan kysymysmerkki on syvältä hanurista. Kirjoittajan tarkoitus on vain mustamaalata kuljetusyrittäjää. Hänellä ei ole pienintäkään ajatusta asialle,että yrityksessä voi olla palkka-asiat ihan kohdillaan.Kirjoittaja ei ole edes ottanut selvää asioista todellisuudessa pääasia on luoda mahdollisimman negatiivinen kuva yrityksestä oli sitten asiat kuinka tahansa todellisuudessa. Mitä tulee,nuoriin kuljettajiin,niin nuorten on todella vaikea saada se ensimmäinen työpaikka kun on valmistunut autonkuljettajaksi ammattioppilaitoksesta. On todella hyvä asia,että joku yrittäjä palkkaa näitä nuoria kuljettajan alkuja töihin. Kun kokemusta kertyy niin jokaisella on mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa jos siltä tuntuu.
      Siihen asiaan onko Sammalisto hyvä vai huono työpaikka en ota kantaa . Tässä suhteessa minulla ei ole mitään mielipidettä. Minulla kun ei ole tapana antaa arvioita yrityksistä jos en niistä mitään tiedä varsinkaan kysyvässä muodossa.


  • Olisiko tässä sellainen yrittäjä joka antaisi kukseille viiknonloput vapaaksi. Antaisi mahdilliusuden
    myös työttömille ja opiseljoille tehdä työtä kusetusalalla. On paljon ihmisiä jotka haluaisi tehdä vain työtä perjantai-launantaina ja muuten pitää vapataa ja nostaa loppupalkan YTK:sta. Se on hyvin toimiva malli,minä olen silä pelillä pelanut jo monen monta vuota. Ja voin suositella samaa kaikille suomalaisille kusjeille jotka ratia vääntävät työskeen . Täällä Turun suunalla tällaiset hyvät viikonloppuduunit on kiven alla. Vain harva yritäjä palkkaa tällaisin viikonloppuhomiin. Olen kolunut jo kaiki mahdolliset. Paska hommia olivat.No YTK:n tuella kyllä pärjä.

  • Vitut mitään tessiä maksa. Alihankkija Pro orja etenkin kusettaa kuskeja. Kuskit vaihtuu koko ajan ja se jo kertoo paljon.

  • liekkö prooo orjat lomalla kun punaset vehkeet ajelee muttei sammaliston vehkeitä paljoo näy .

  • Nää Toyota Corollan omistavat lippispojut vaan jaksaa nuolla pallomahan persettä ja uskovat kaiken mitä sen suusta tulee...onko maatalon emäntä vielä jalkavaimona, kysykää samalla kun soitatte palkankorotuksen perään?

  • Entisenä kuskina tuurin nurkilta.Kuskeilta kyllä vaaditaan vaikka mitä.Niitä vahditaa uuden tietotekniikan avulla.Vittuillaan pienimmäisestäkin virheestä! Palkkaus on edelleenkin läpitunti palkkaus.Lisiä ette saa.Kyllä te kuskit ootte typeriä.Jatkuvastihan noita kuskin paikkoja on auki.Se kertoo paljonSiis kytätään ja vittuillaan

    • Muttakun saa ajaa "hienoilla" autoilla niin voi antaa palkasta anteeks. Kyllä mieltä lämmittää pyhinä nähdä orjia liikenteessä kun ette mitään lisiä siitä saa ja ne ketkä istuu kotona ei saa sitä pyhääkään rahana. Hehehe


    • Jos on läpituntipalkka ollu, nii ei oo ollu sammalisto joka on maksajana ollu ;) nimim: ei oo 7v aikana ollu yhtään tiliä jossa oli läpi palkka :D ilta/yö jne lisät niinku pitää ja kuuluu. Vittuilua ei tule ennenkun on aihetta moiseen. itsellekkin mahtuu muutama virhe mukaan, mutta se vittuilu on jääny kyllä pois. Virheesä kun on sanonu ja tunnustanu nii ei mitään ongelmaa ole ollut missään asiassa. taitaa olla vastaanottajassa se vika, jos ottaa joka-asiassa ihteesä :D pittää opetella ottamaan palaute vastaan, eikä ottaa kaikkea vittuiluna! ;)


  • Hyvä työläistoverini shhakuha. Firma kuin firma,ala kuin ala muukin kuin kuljetusala. Seurantajärjestelmät ovat tulleet jäädäkseen ,koska niiden avulla pystytään tehostamaan työntekoa. Se ei tarkoita työn tekemistä kovempaa tahtia vaan, kaikki työ mikä tehdään tehdään siten ettei tehdä mitään turhia työvaiheita vaan juurikin mahdollisimman tehokkaasti se ollennainen mistä se raha tulee firmaan Tällaisen LEAN järjestelmän on alunperin luonut TOYOTAN autotehdas Japanissa Sitä käytetään ihan tehtaista aina sairaalatyöhön ja kuljetusalla se on tekemässä läpimurtoa myös Suomeen. Kaikki isot kuljetusalan yritykset käyttävät jo erilaisia seurantajärjestelmiä joilla tiedetään reaaliajassa missä mikäkin auto on ja näin pystytään mahdollisimman tehokkaasti hyödyntämään kuljetuskapasiteetti ja ohjaamaan lähimmät vapaat autot uusiin kohteisiin ja näin säästyy mm. polttoainetta kun ei ajella turhaan pitkiä siirtymiä tyhjänä. Uudemmassa kalustossa autojen maahantuojat tarjoavat viikkoraportit kuljettajien ajotavoista. Siitä selviää mm. tyhjäkäynnin määrä,voimakkaat jarrutukset,onko hyödynnetty auton omaa energiaa ns. rullausenergiaa ja tietysti keskikulutus ja hiilidioksidipäästöt . Viisas yrittäjä hyödyntää tällaista seurantatietoa. Tiedot voidaan yksilöidä kuljettajakohtaisiksi digikortin avulla.
    Pieni bonus palkkaan kannustaa ajamaan taloudellisesti ja yhteistä luontoa säästäen. Jos yrittäjä lukee kuin piru raamattua näitä raportteja niin henkilösuhteet tulehtuvat hetkessä ja seurannasta ei ole mitään hyötyä. Itse olen vanhankansan mies ja en niin perusta tällaisista digiajan jutuista. Minua ei kuitenkaan häiritse ollenkaan vaikka "isoveli valvoo" minua joka hetki kunhan tämä valvonta suoritetaan siten ettei siitä tule päätarkoitus.Ulkomaanliikenteessä se on tosi tärkeä asia jo rikollisuuden vuoksi. Ei tarvitse kuin mennä Ruotsiin niin kuskien huumaaminen heidän nukkuessaan hytissä on ihan arkipäivää. Sitten häviää auto ja sen lasti. Ilman hyvin piilotettua seurantalaitetta varastettua autoa ei välttämättä löydy koskaan. En tunne tätä Sammalistoa,mutta olettaisin,että kyseessä on suuri tai ainakin suurehko yritys,joten on täysin päivän selvää,että
    nykyaikana menestyäkseen kuljetusliikeellä pitää olla uusinta tietotekniikkaa ja seurantajärjestelmiä. Ja mitä virheisiin tulee. Kukaan ammattipätevä kuski ei tee koskaan mitään virheitä,ainakaan omasta mielestään. Mitään ei ainakaan myönnetä.

  • Täyttä asiaa edelliseltä kirjoittajalta.En kommentoi yksittäisiä kuljetusliikkeitä,mutta sen sanon,että kun omassa työpaikassa otettiin seurantalaitteet käyttöön ja läppärit tuli firman puolesta autoihin niin hemmetin paljon mukavampaa on töitä tehdä,kun ajomääräykset tulevat selkeästi tarkoilla asiakastiedoilla varustettuna näyttöpäätteeseen ja pienellä vaivalla hoidat kaikki asiat kätevästi mitä työhön liittyy läppärillä. Voi mennä jopa viikko tai kaksi ettei yhtään puhelua tule firmalta. Ohjelmistot on helppoja käyttää ja homma sujuu hyvin myös yli 60 vuotiailta. Karttaohjelmat helpottavat työntekoa jne. En vaihtaisi enää takaisin siihen vanhaan järjestelmään jossa joku keskenkasvanut nöösipoika juitsari soittelee kymmeniä kertoja päivässä ja ei osaa selkeästi sanoa mitä pitäisi tehdä ja milloin.Kaikki ohjeet epämääräisiä ja lopuksi saatesanoiksi huudellaan " en tiedä ja eipä paljon kiinnosta". Yleensä tällaiset nimimerkki Shhakuha kaltaiset
    ihmiset vastustavat tällaisia seurantalaitteita ja kehitystä,koska heillä on omia toimintatapoja työnteossa jotka eivät kestä päivänvaloa työnantajan silmissä.Kuljettajien työ on kaikesta huolimatta todella vapaata,kun vertaa toimistoihmisiä jotka joutuvat leimaamaan jopa pissalla käynnin kulunvalvontajärjestelmään ruokailusta nyt puhumattakaan.

  • punaisilla menossa kissa hiirileikki kuulemma.isäntä väittää että kuskit kusettaa tunteja ja nää isot johtajat ei maksa pyhiä ja huhujen mukaan kusettaa lomarahoissa yms jostain tuulesta temattu kta liekkö hallin lyhennys erät alkaneet juosta mutta näin baari pöydässä turistaa saa nähdä onko perää.

  • Pikku Kärsä kulkee kuulemma joka huushollissa jossa on kuorma-autoja anelemassa että joku tulis uuteen halliin öljynvaihtoon..:D
    Ei oo mitään uutta Isolta Kärsältä että kusettaa lomarahoissa, niinhän sen isäkin kuulemma teki kaikille, ei ole omena kauas tippunut ja teki vielä kuulemma konkurssin vielä kaupan päälle.

  • Proslave hakee lappeenrantaan kuskia, uhka vai mahdollisuus?

  • Kova on vaihtuvuus kuskeissa ainakii, muuta en tiedä.

  • samaa paskaa taitaa olla molemmat firmat ei punasillakaan sunnuntailisät juokse oli mikä juhla pyhä vain ja ajaa pitäisi sama koskee kas kanssa

  • Sammalisto ojassa tänään konnevedellä. ONNEKSI on korjaamo siinä lähellä

  • Korjaamo jonka piha on tyhjä koko ajan..omistajalla jalkavaimona maatilan emäntä.

  • Röyh..otan olutta sen kunnniaks...

  • Eivät aja enää ”MG” n ajoja? Miksi?

  • Mielessä oli hakea proslavelle kun näyttäisi paikka olevan mikkelissä auki... kannattaako?

  • No mikä ettei . On uskomatonta kun täällä kysellään aina kannattaako mennä johonkin firmaan vai ei töihin. Tämä on ensinnäkin aivan väärä paikka kysellä yhdestäkään yrityksestä yhtään mitään,sillä
    täältä et saa totuudenmukaista vastausta. Yleensä tällä foorumilla kaikki firmat ovat riistokapitalistien omistuksessa ja työnantajan päätarkoitus on riistää kuljettajaa joka ei osaa puolustaa omia etujansa. Vaikka todellisuudessa 95% työnantajista haluaa kuljettajia jotka sitoutuvat työhönsä ja pysyvät pitkään talossa jopa eläkkeelle asti. Kuljettajia jää joka viikko paljon eläkkeelle ja osaavista kuljettajista jotka hoitavat hankalatkin tilanteet ihan itse alkaa olla todellinen pula. Kuljettaja joka hoitaa oman työnsä täysin itsenäisesti ja ajattelee myös kokonaisuutta eli yrityksen menestystä jossa on töissä eli puhaltaa yhteen hiileen yrittäjän kanssa on kultaakin arvokkaampi työntekijä nykypäivänä. Jostain syystä sellaiset kuljettajat eivät kirjoittele tällä foorumilla. Heillä menee siis liiankin hyvin. Nuorikuljettaja mene vain kyseiseen yritykseen työhön. Jos homma tuntuu hyvältä niin hyvä juttu jos ei niin se on hyvin helppoa ottaa lopputili ja sanoa " Että tällainen meininki ei ole oikein minun makuuni" Kyllä se todella hyvä työpaikka löytyy ennemmin tai myöhemmin.... etsivä kyllä löytää.Suomi on mahdollisuuksien maa.

  • Sammaliston ajasalo on alkanut,ei nyt ehkä näy heti mutta ennen juhannusta kuullaan uusia uutisia.Kuljettajia lähtee jatkuvasti ja vanhat vielä ajavat kyselevät jo töitä koko ajan.Kyllä kalusto ihan hyvää jne.palkan maksuun en ota kantaa mutta kuljettajat ovat kyllästyneet jatkuvaan huutamiseen päälystötaholta omistaja mukaan lukien.Kyllä se hermoja kiristää kun kassa huutaa hoosiannaa.Samoin asiakkaat ovat hakemassa uusia yhteistyökumppaneita hiljaisuudessa etenkin kun sopimukset päättyvät ja sen tuomat velvollisuudet.Se on vaan tosi asia että tappiollista työtä ei voi tehdä ja syy ei ole ole kuljettajien.

    • Kyllä alasajo jo näkyy. Punaset vie kuoret korkkarilta


    • Onko maatalon emäntä jo punaisten"korjaamon"palkkalistoilla oman emännän lisäksi?


    • Pettäjäntie kirjoitti:

      Onko maatalon emäntä jo punaisten"korjaamon"palkkalistoilla oman emännän lisäksi?

      Taidat olla joku pulla kuski? Aika pihalla kun olet isojen poikien hommista sääli sinulle katoppa kun kumpikaan ei ole ollut korjaamon palkkalistoilla saatika ees toimistossa ja tää on faktaa


  • Samaa huutamistahan tuo pallomaha tekee kun vkloppuna kuulema autot ei liiku tarpeeks..nää ajothan menee tarjousten mykaan eikä baaripuheiden ja onko tuo nyt ylpeyden aihw jos ajaa halvemmalla kuin muut.mielummin tekee semmoista työtä missä ei tarjouskilpailua ole liiemmin..kuten esimerkiksi ohjelmointityö 145€/h Alv 0%..pääseekö yhdistelmällä ees tuohon tuntiansioon..eri asia on sitten onko sanansa mittainen niin yksityis-kuin työelämässä..vois kysyä maatalon emännän puolisolta asiaa...jonkun työn vie toinen ja jonkun työn taas tekee joku..ei nää ajot suomesta lopu..
    Edellisen lippuspojun löpinöitä ei taida uskoa edes lippispoju itsekkään...

  • Joka talossa on paskaa mutta erikoista että punaisilla vaihtuvuus tosi pientä ja Akilla käy ovet kun saluunassa 3 äijää jo Akilta punasilla töissä ja tuntus viihtyvän ja minulla epäilys kun seurannut näitä maatalon emäntä juttuja kuka kirjoittaja on kun hänen muulloinkin kuulleen sanaa käyttäneen voin järjestään sinulle keskustelu tilaisuuden... Kanssa joka xc 90 ajaa voit kertoa onko se pannut sunkin akkaa ja sehän kertoo siitä että että olet tajuttoman surkea itse eukkos kans

  • Puoli Keski-Suomeahan tietää tämän avioliiton ulkopuolisen suhteen.Ja kysehän on Pallomahan ja maatalon emännän jutusta.
    On aivopestyä porukkaa jos tuollaista pitää puolustella...jos ihminen on rehellinen pohjimmiltaan niin tekeekö tuollaista??kysyn vaan..

    • Pallomaha on K-Suomen spermapankki.


  • Oon seurannu näitä kuljetusalan keskusteluita naisnäkökulmasta..tää itse asiahan on rivennyt alkuperäisestä näiden punaisten joko renkien tai isäntien kommenteilla.Huomaa hyvin miten joidenkin yrittäminen aiheuttaa kateutta ja sitä kautta tyhjänpäiväistä kirjoittelua.Ei pohjanmaan suunnasta haukuta pallomahan touhua mutta päin vastoin kyllä
    Itse kuljetusalalla jo pitkään vaikuttaneena naisena tiedän tämän yhden seikkailuista ja moni muukin Keskisessä Suomessa tietää tämän maatalon emännänkin ja ennen sitähän oli lounaskahvila yrittäjä nainen Jyväskylästä jalkavaimona..
    Että jos ruetaan turhaan kivittämään niin joskus voi tulla kimmoke takaisin!😀
    Hyvää ja aurinkoista kevättä kanssa sisaret ja veljet.

  • Pohjanmaalla on kahdenlaisia isäntiä niitä hyviä ja kas ja erikoista että aika yksin saa tää kas pohjanmaalaistenkin kesken olla ja toiset sieltä pelaa keskisuomen kans samaan pussiin ja kovasti.. Ja mitä jalkavaimoon sehän on poikkeus tällä alalla jos ei ole käynyt kynii naapurin lissua tai yö baarin tainaa..

  • On tämä hauska viihdesivusto. Ei tarvitse mitään parisuhdeohjelmia TV.stä katsella. Mikä ihme on jos tämän keskustelufoorumin aihealue on KULJETUSALA JA LAINSÄÄDÄNTÖ SILLOIN JOKAINEN TÄYSIJÄRKINEN fiksu kuljettaja kirjoittaa vain aiheesta kuljetusala ja lainsäädäntö. Kertoo kohtaamista ongelmista kuljetusalan ja lainsäädännön sääntöviidakossa. Kukaan ei ole myöskään kieltänyt kertomasta positiivisia asioita jopa omasta työnantajasta. Tässä vaikeessa astuukin kehiin tämä suomalaisen kuljetusalan jakautuminen kahteen leiriin. Menestyjiin jotka eivät edes mielipidettä tänne kirjoita ja sitten luusereihin jotka eivät ymmärrä mikä on ammatillista asiaa ja mikä on jonkun yrittäjän henkilökohtaisen elämän mollaamista. On aika ihmeellistä ettei tämä puupää porukka ymmärrä sitä ,että kaikki tällainen herjaava teksti täyttää lain kriteerit kunnianloukkauksesta. On hyvä kirjoittaa sontaa kun sen nimettömänä saa tehdä niin siitä ei voi jäädä kiinni. Todellisuudessa tällainen porukka on yhteiskunnan pohjasakkaa ja samalla nakertaa koko kuljetusalan arvostusta hyvänä ammattina. Se on surullista koska samalla tämä roskasakki mustaa koko kuljetuslan mainetta eikä edesauta tulevaisuudessa että meillä Suomessa ajaa suomalaiset rehdit ja ahkerat kuljettajat jotka tekevät työnsä ammattitaidolla.

  • Niin .... olen kyllä niin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa kuin vain voi ammattikuljettaja toveri olla. Onhan tämä täysin sairasta kirjoittelua. Ei kenenkään henkilökohtaiset asiat ja ihmissuhteet voi olla yleinen keskusteluaihe kun kyseessä on ammattiin keskittyvä keskustelufoorumi. Miten kuorma-auto ja yrittäjän avioliiton ulkopuolinen suhde johonkin toiseen naiseen liittyy mitenkään työntekoon. Yksityisasiat on yksityisasioita ja työ on työtä. Asuuko siellä ladella keski-suomessa ja savossa jotain todella sairasta porukkaa. Kuten edellinen kirjoitti kuljetusala on mennyt pilalle on kahdenlaisia kuljettajia.
    Menestyjiä ja luusereita. Sorry. Olen samaa mieltä.

  • Mutta kun elämä tarjoaa vain sontaa. epärehelliset yrittäjät 95 % yrittäjistä tarjoaa ainoastaan pelkkää kurjuutta orjatyötä kuljetusalalla. Olkaa se 5 % onnellisia ja Please olkaa ihan hiljaa ,olkaa onnesta soikeana. Ihan isot onnittelut vilpittömät olette onnistuneet elämässä ja en ole kateellinen siitä. Lottovoittokin osuu joskus kohdalle. Totuus on kuitenkin se ,että valtaosa suomalaisista kuljettajista elää todellisessa köyhyydessä ihan nälkärajalla. palkat on myöhässä tai niitä ei tule ollenkaan On tällaisia Sammalistoja ja sitten tämä muu porukka joka näillä sivustoilla on viihtynyt vuosia.Ainoa kannustin on hulppeat autot palkasta viis. Uskon ,että jos alle laitetaan aito venäläinen Kamaz joka on kuljetusalan aatelia,vaikka sitä ei Suomessa arvosteta niin jos palkka olisi kohdillaan niin Kamaz olisi maailman paras kuorma-auto. Suomi poika ajaisi sillä maailman tappiin.

  • Aika yksin saa punainenkin olla keskisuomessa, pakkohan se on tehdä yhteistyötä muiden kanssa kun on pilannut yhteistyön keskisuomessa takinkäännöllä.
    Joten asioila on aina kaksi puolta.
    Ja mitä yksityiselämään tulee niin kyllä ne teor sillä puolella kertoo siitä perusluonteesta aika paljon..

  • Xxzzddssaahhbb . Hyvä työläistoverini . Nyt pitää vain huomioida se seikka kenen yksityiselämää
    arvostellaan ja miten tuo seikka perusluonteesta oikeasti kertoo yhtään mistään mitään.Nykymaailma on rauhaton paikka ja ei ole enää mitään elämän pituista suhdetta ikävä kyllä.
    Kun vielä puhutaan kuljetusyrittäjästä eikä mistään julkkiksesta niin yksityiselämän koukerot eivät pitäisi mielestäni olla mitenkään tapetilla. sillä suomalaiset miehet ovat karskia porukkaa ja ottavat eron ja menevät jopa 3 kertaa naimisiin kuten SDP :n puheenjohtaja Rinne. Vihreiden Touko Aallollakin oli joku todella ihmeellinen ihmissuhde kohun poikanen ja jokaisen peruskuskin
    paras eduskuntavaaliehdokas perussuomalaisten puoluejohtaja Jussi Halla-ahollakin oli melkoinen ihmisuhdesäätö jota vatvottiin 7-päivää lehdessä ,mutta kas kansa antoi heille kaikille anteeksi ja asioista ei oikeasti puhuttu juuri ollenkaan. Eli kyllä Suomenmaassa vaikeita ihmissuhde ongelmia piisaa ja yksi Sammalisto on pisara meressä,nyt on vaan tilanne se ,että joku törkyporukka haluaa mustamaalata tieten tahtoen yksityishenkilöä. Niin ......... onhan se hassua sillä työ on työtä.Duunari tekee firmassa töitä ja lähtee kotiin Firma maksaa palkan. Piste
    Ei siihen pitäisi mitenkään liittyä yrittäjän omat henkilökohtaiset asiat???? Ei voi ymmärtää. Mikä siinä niin kiinnosta??? Vai onko Keski-Suomessa kaikki toisin kun muualla Suomessa.

  • Niin sitä minäkin ihmettelen,onko tämä joukko valittajia sellainen hännystelijä joukko "perskärpäsiä" tässä Sammaliston firmassa,ollaan töissä ja hymyillään ja sitten vapaa-ajalla haistatellaan täällä.
    Kyllä kyse on oikeasti jostain vellihousuista jotka eivät osaa ja jaksa hakea hyviä työpaikkoja vaan kituuttelevat ja valittavat omaa surkeuttaan. Keski-Suomessa paperiteollisuus esimerkiksi on merkittävä työllistäjä. Joka viikko jää tätä isojen ikäluokkien miestä eläkkeelle pöllin ajohommista ja monen monta kuskin paikkaa vapautuu todella hyvistä pitkänlinjan yrityksistä joilla on hyvä maine. Onko kynnys hakea hyvää työpaikkaa liian korkea vai missä mättää. pelottaako jos oikein joutuu ruumillista työtä tekemään?

  • Olen samaa mieltä edeltäjien kirjoittajien kanssa. Työsuhde on työsuhde ja yrittäjän yksityiselämä ei mitenkään pitäisi liittyä työntekijän työntekoon. Vaikea ymmärtää tätä asiaa. Vai onko Sammaliston yhtiössä kaikki myös kuskit osa suurta omaa perhettä,kuten Snellmannin makkaratehtaalla.kaikki on kaikkien lestadiolainen sukulainen. Nyt sitten ihan asiaan. Minulle sydämenasia on ollut aina kuljetusala jo ihan pojan nöösistä alkaen. Jo ihan pikku poikana olin sedän mukana kunnon hommissa kun Jämsän ja Jyväskylän välillä louhittiin 1970-luvulla pönttövuoren tunnelia ja rakennettiin rataverkostoa. Helsinkiläispoikana oli mahtavaa päästä sedän luokse lomalle Keski-Suomeen ja tositoimiin Volvo N 88 kanssa. Ne oli hyviä aikoja. Ja pitkään sen jälkeenkin oli kuljetusalalla hyviä aikoja,mutta kun kuljetusala vapautettiin kilpailulle ja kuka vaan käytyään kuukauden kurssit pystyi aloittamaan kuljetustoiminnan niin siitä se alamäki alkoi.Riittää kun istuu opintopäivät ja harjoittelee etukäteen oikeat vastaukset ja läpäisee kurssit niin on tosi PRO ! Nykymaailma haluaa vain halpoja kuljetuksia ja tilaajalaki on ihan pelkkä vitsi !Ja vielä lisäksi yksinkertaisen ihmisen taloudelliseen ahdinkoon. Jos päättäjillä olisi edes vähän ollut järkeä niin kuljetusyrityksen perustamiseen olisi vaadittu taloudesta vastaava henkilö jolla numerot olisivat olleet arkipäivää. Tänään kymmenen uutisissa kerrottiin poliisien tekemistä ratsioista takseihin ja kerrottava oli tosi ikävää kuunneltavaa,osalla kuskeista ei ollut edes ajokorttia.Haluaako Suomi laadukkaita kuljetuksia vai ainoastaan halpaa hintaa.
    Niin jos yhteenvedon haluaa tästä kaikesta niin fiksu kuljettaja ei mustamaalaa omaa työpaikkaansa ja jos työpaikka ei ole se unelma duuni niin jaksaa hakea sellaisen hyvän työpaikan. Suomi on sellaisia täynnä.Niin moni vanha konkari jää eläkkeelle joka viikko.
    Politikot ja muutkin päättäjät voisivat ottaa jotain opikseen kun "vapauttavat" näitä säädeltyjä aloja,jos vapautetaan niin vaaditaan nyt edes yrittäjän aluilta jotain konkreettista osaamista!!!

  • Moi taas vielä pakko kommentoida tohon xxxwwaaa vai mikä nyt olikaan kun muuta ei keksinyt mutta onko jo jäänyt konnaa kohtaan 2000 luvulta raakapuun ajoilta katkeruus elämään, sinä tai te muutama jotka olette jääneet sen yhden kalikka auton kan reuhaa vituttaa uskon kun Juha jatkanut eteen päin ja nyt 60 henkee työllistää ja kalusto vaihtuu aika tiuhaan kuten teillä suurella osalla siellä kalikka puolla ja osa painaa vanhalla ratsulla menee,,, mutta jotain Juha ja Mika nykyään oikein tekee sakki ei vaihdu suhkot ok kalusto ja sekin vielä ettei keskisuomessa ole hitu/kylki aukeavaa tossa määrin että vois ees kilpailla ja pallo Rami kaiketi vanhin kumppani ja muita tullut mukaan ajan kanssa hyväksi koitti mitä sitä muuttaa että ei kun lootat selkään niihin kalikka autohin ja tarjousta vetää joka paikkaan vapaa maa

    • Kyllä taas jaksat jauhaa vanhaa riitaa. Kerranko sitä persuoleen kalinkan tunkee,vaikka aika sika olit Swe,mutta oletkin se ruottalainen petteri


  • Todella järkevä ja hyvin perusteltu kommentti. Nyt sitten tässä kun on sellainen vastatuulen haukka ja anarkisti perusluonteeltaan. Tein taustatyötä ja tutkin tämän yhtiön taustoja ja sieltä ei lötynyt mitään ihmeellistä ja lainvastaista.Kun yrityksellä on tällainen huono maine oikeasta syystä tai aiheetta niin varmasti viranomaiset ovat syynänneet ja huolella koko yrityksen taloushistorian.
    Ajolinja on aikoinaan tehnyt jutun yrityksestä ja tehnyt muistakin ongelmayrityksistä juttuja Kuten kuljetusliike Kouhiasta kotipaikka Helsini- Tammisaari ja mitään epäselvyyksiä ei löytynyt.
    Kouhian tapauksessakin tyyttyväisyys työhön oli kuskeilla huippuluokkaa,vaikka tämä sivusto aikoinaan väitti ihan muuta. Fiksu ihminen luottaa vain omaan järkeen kun työpaikan valitsee.

  • Niin samaa mieltä. Jouko Kouhia oli tässä vuosia sitten tapetilla kovasti negatiivisessa mielessä.
    Sitten oli Ajolinja lehdessä juttu jossa puhuttiin asiat halki myös negatiivista asioista. Niin Kouhian autot painaa tuolla valtateillä edelleen ja firman talous on mallillaan on aina ollut. Uusia hyvin pidettyjä menopelejä. Tyytyväisiä pitkänlinjan kuskeja jotka ovat ihan tyytyväisiä työhönsä. Tämä nettimaailma ja somettelu vääristää niin halutessaan kenen vaan yrityksen työilmapiirin kurjuuteen ja työntekijöiden riistoon ...siis virtuaalisessa mielessä. Vaikka todellisuudessa on asiat ihan toisin.
    Vastuu on siis siirretty lukijalle. Lukijan pitää osata päättää mikä on totta ja mikä satua,Onneksi siihen on työkalut. Kun katsoo täällä netin ihmemaailmassa yrityksen taloustiedot niin siitä voi jo itse paljon päätellä.Sellainen yritys jonka talousluvut on kohdillaan ei voi myöskään olla huono työpaikka,sillä niissä yrityksissä työntekijä on yrityksen tärkein voimavara.

  • mikäs sammaliston firmassa on vika? nämä suurin osa kommenteista voi vetää wc alas,menkää pulisiat ite kokeilemaa yritys hommia taitaa tulla tenkka puu vastaan! terv: harri artell

  • Vai puu?

    • Se on tenkka poo eikä puu tai jos Soinissa sanotaan toisten


  • karavaani kulkee ja koirat haukkuu, tämmösille epäonnen itkijöille piippu suuhun omasta takaa..

  • Konnekuljetuksella alkaa yt heidän kuski kertoi ei se pelkkää nousukiitoa sielläkään ole

  • Mitä rupeeko liimataisen selkä taittumaan akin pyörityksessä ja perse aukeamaan ulospäin kyllä ollaan takki levällään mutta jostain se raha on revittävä leveään elämään ei muurit murru silloin

    • vuonvaehteessa tulossa pitkät seisokit sahoille. suattaa hiljetä koko ala kun vienti ei vedä...


    • Anonyymi kirjoitti:

      vuonvaehteessa tulossa pitkät seisokit sahoille. suattaa hiljetä koko ala kun vienti ei vedä...

      Otavassa vaihtuu valta.
      Pro orjat saa kenkää.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Otavassa vaihtuu valta.
      Pro orjat saa kenkää.

      Kukas sinne nyt tulee urakoimaan?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kukas sinne nyt tulee urakoimaan?

      Huhtala


Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.