Nuoren ihmisen muistihäiriö

surumielinen

Mieheni on pian puolessa välissä neljääkymmentä ja kolmeakymmentä, ja muistiongelmat pahenevat. Lyhytkestoinen muisti on ollut heikko jo vuosia, mutta nykyisin tuntuu että mies on aina ärtyisä ja eilen jopa hiemanaggressiivinen. Aivoissa havaittu lievää kutistumaa niillä alxheimer-alueilla, mutta koska oireet ovat alkaneet ennen 30 ikävuotta, ei pidetä alzheimerina. Minua kuitenkin pelottaa, isot lainat, pienet lapset.... vastuu kaikesta kaatuu mun päälle kun toinen ei muista, ei ole kiinnostunut uusista asioista (oppiminen ja ajattelu niin vaikeaa) eikä hoida asioita.

näin nuoriin muistisairaisiin ei törmää missään, kaikki on vähintään 50v, meillä kuitenkin tilanne on aivan eri kuin jo pian kuusikymppisillä. Onko ketään joka tietäisi muita näin nuoria muistihäiriöisiä?

10

1789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • very saad

      olen törmännyt alzheimersairaaseen joka kuoli 38 vuotiaana... on niitä nuoriakin...ja lisää tulee,sinun pitää nyt pyytää apua jostain ja jos mies aggressiivinen ,kerroppa lekurille...

    • ei provoille

      Kuulostaa provolta.

    • löysässä hirressä

      Onko tehty esim. likvor-koetta, eikö se kuitenkin varmistaisi altzheimerin, jos sellaisesta on kysymys. Entä neuropsykologista testiä.
      Onhan tuossa kertomassasi paljon dementiasairauteen liittyvää ja persoonallisuuskin saattaa muuttua agressiiviseksi.

      Nämä etenkin nuoremmilla henkilöillä saattaa olla vaikeasti diagnosoitavissa.
      Puolisolleni tehtiin 4 vuotta sitten otsalohkodementiadiagnoosi. Silloin 51 v.
      Diagnoosi tehtiin neur.psyk.testin, pään mri-kuvausten ja gammakokeen perusteella. Silloin oli muistinkin kanssa ongelmia ja lääkärikin ennusteli puheen häviämisellä n. puolen vuoden kuluessa.

      Nyt on kuitenkin se neljä vuotta kulunut ja tilanne ei ole muuttunut neljän vuoden takaisesta huonompaan suuntaan ollekaan ja puhekin on säilynyt.

      Onhan nämä joskus niin kiemuraisia ja vaikeita tilanteita vaikka itellä ei enää niitä pieniä lapsia ja asuntovelkoja olekkaaan.

    • Minulla on tosi huono muisti. Löytyi aikuisiän add nyt 40 v. Se on tarkkaavaisuushäirö, ilman adhd:n vilkkautta. Minulla on myös ahdistumishäiriö. Molemmat vaikeuttavat muistiin painamista. Onko mieheltäsi tutkittu näitä?

      • Add-mummoikäinen

        Samoin kuin herttarouvalle kävi mulle. Tutkittiin onko varhain alkava Alzheimer, ei löytynyt. Löytyi Add. Ikää n. 60 v.


      • Add-mummoikäinen
        Add-mummoikäinen kirjoitti:

        Samoin kuin herttarouvalle kävi mulle. Tutkittiin onko varhain alkava Alzheimer, ei löytynyt. Löytyi Add. Ikää n. 60 v.

        Ai niin, muistihäiriöitä on tutkittu 10 vuotta ja niitä nyt on aina ollut. Siis nuorenakin.


    • Apuaon

      Loiset aiheuttaa myös tälläistä, enkä laske leikkiä. Biorsonanssihoito on paras. Ihmisen kannabinoidista järjestelmää pitää myös tukea jotta saadaan hiiva elimistöstä pois kun sellainen on loisille mieleen. Ja suomalaisillakin voi olla loisia. Ei oo kauaa aikaa sitten kun suomessa apteekista sai ilman reseptiä matolääkkeet ja monet otti sen kerran vuodessa. Mulla sama ongelma

      • Jappe52

        Yksi kaverikin suositteli tosiaan bioresonanssihoitoa.

        Itselläni amalgaamimyrkytys vei lähimuistin ja koko olon tosi heikoksi, poistatin amalgaamit biohammaslääkärillä, ja olen hiljalleen toipumassa funktionaalisen lääkärin avulla. Hän sanoi, että Suomessa ei oikein ole osaamista kertyneen elohopean poistamiseen elimistöstä, mutta sitä tässä tehdään seleenin, magnesiumin, c-vitamiinin ym avulla pikkuhiljaa. Vaihtoehtolääketieteen mukaan monet neurologiset häiriöt voivat olla elohopean aiheuttamia.

        Netissä esim sivustolla https://th1.ktd.krakow.pl/ taas esitetään ajatus, että se, mitä ajatellaan elohopean aiheuttamana myrkytyksenä, onkin bakteerien tai loisten aikaansaamaa - ja nämä ovat päässeet villiintymään elimistössä, kun elohopea tuhosi kehon immuunipuolustusjärjestelmän.

        Toivottavasti alkuperäisen viestin kirjoittaja löysi apua. Ylläoleva nimimerkki ja minä kaiketi jatkamme ketjua tuodaksemme esiin mahdollisuuden löytää apua. Itse suosittelen alkuun käyntiä funktionaalisella lääkärillä.


    • eiharvinaistaerisyitä

      Muistisairaudet nuorillakaan eivät ole enää nykysin harvinaisia. Tosin useimmat sairastuvat n kuusikymppisinä ja siitä ylöspäin.
      Esim. päähän osuneet iskut sattaavat aiheuttaa muistin heikkenemistä. Samoin aivoverenvuodot, niitä voi olla nuorillakin. Huumeiden ja alkoholinkäyttö myöskin, on tavattu tästä syystä jo parikymmpisillä dementiaa.
      Ja tietysti aivokasvaimet , jotka yleistyvät koko ajan nuorillakin.

      Nuorin Alzhaimerpotilas jonka tiedän on ollut alle nelikymppinen sairastuessaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe