Histamiini

allergiaa?

Hei,

Huomasin täällä vanhan ketjun, jossa oli kerrottu asiasta jotain..

Missähän kaikissa ruoka, ym. on tätä histamiinia? Onko esim. siiderissä?
Hyvin harvoin juon mitään, mutta jo hyvin pienistä määristä tulee migreeni.

Muutenkin migreenipäiviä on paljon ja yleensä useita päiviä peräkkäin.. Täsmälääkkeet vievät sentään kivun pois, mutta olo muuten epänormaali kolmiolääkkeiden jälkeen.
Estolääkkeistä ei ole tullut apua, eikä liioin esim. vitamiineista.

ONKO esim. Camucin oikeasti auttanut ja kuinka pian?

4

1127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+17

Narskutteletko hampaitasi tai puretko niitä stressatessa yhteen? Mikäli, niin suosittelen hammaslääkärille puhumaan, voi teettää hammaskiskot.
      Mulla migreenit loppui seinään, kun sain hammaskiskot.

• migarg

Hei,
      Itselläni Camucin ei ainakaan auttanut. Ärryin histamiinille asteittain ja lopuksi syötäksi kelpaavia ei migreeniä aiheuttavia ruokia oli kourallinen. Pahin kuitenkin histamiiniherkkydessä on se, että aivot nopeasti oppivat reagoimaan kaikkii ruoka-aineisiin samalla tapaa, eli omalla ajattelulla "tästä varmasti tulee migreeni" voi vahingossa helpottaa kohtauksien syntyä.
      Itselläni migreeniä aiheutti helpoiten, rasva (kaikki paistettu), tomaatit (kypsennettynä pahin), juustot, laku salmiakki, kanamuna, lohi, viini, suklaa.. Haastavaa oli kun kaikessa prosessoidussa ruuassa on usein rasvaa (makkarat, pizzat, kalapuikot yms. frittituotteet) samoin kaikki voitaikinapohjaiset leivonnaiset tai rahkapohjaiset piirakat oli ehdottomia kohtauksen aiheuttajia.
      Pahimmillaa söin keitettyjä kasviksia, perunaa ja riisiä sekä haudutettuja vähärasvaisia kaloja, sillä kaiken lihan paistamisesta vapautui luontaisesti rasvaa, eikä näin ollen ollut syöntikelpoista.
      Itselleni apu kuitenkin löytyi suggestioterapiasta. Noin viiden kerran jälkeen maistelin lihapasteijaa ja mozarellapizzaa sekä koskenlaskijamakaronilaatikkoa mielettömällä nautinnolla. Vapautti elämään ja nauttimaan myös ruokaan liittyvissä sosiaalisissa tilanteissa. Kannattaa kokeilla!

• jcbrt554

Epäilin, olinko itse kirjoittanut yo viestin. Listani on niin samanlainen. Kallis Camucin ei auttanut minullekaan. Voitko lähemmin vinkata suggestioterapiastasi, missä olit.
        Olin kerran eräällä hypnologilla ja mua rupesi vaan vietävästi naurattamaan ja juoksin ulos... Eli täytyis olla hyvä...

• migarg
        jcbrt554 kirjoitti:

Epäilin, olinko itse kirjoittanut yo viestin. Listani on niin samanlainen. Kallis Camucin ei auttanut minullekaan. Voitko lähemmin vinkata suggestioterapiastasi, missä olit.
        Olin kerran eräällä hypnologilla ja mua rupesi vaan vietävästi naurattamaan ja juoksin ulos... Eli täytyis olla hyvä...

Suggestioterapia toimii silloin kun asiakas on tarpeeksi hynoosiherkkä eli pääsee syvään hypnoosiin, jossa voidaan asettaa suggestioita. Itse satun olemaan hyvin herkkä ja pääsen vaivuttamaan itseni hypnoosiin ja näin sain harjoiteltua taitoa, jotta suggestio vahvistuu. Se, että sinua nauratti voi olla joko se, ettet ole herkästi hypnotisoitavissa ja tarvitset siihen paljon harjoitusta eli toistoa toistoa toistoa, tai sitten se, että tapa millä sinua koitettiin vaivuttaa hypnoosiin ei ollut sinulle sopiva. Ammattilainen varmasti löytää eri tapoja kokeilla, jotta sopivan tapa löytyy. Suggestioterapiaa sain henkilöltä, joka on tällä hetkellä muussa työssä, eli ei pidä omaa vastaanottoa enää. Päteviä, toiminnassa olevia suggestioterapiaan koulutettuja voi kysellä Suomen Hypnoosiyhdistyksestä. Itselläni on siis kanssa uuden paikan etsintä varmasti edellä, sillä suggestioita on hyvä vahvistaa. Ja tietysti syvään hypnoosiin pääseminen toisen avulla on uskomattoman rentouttavaa. Itselleni toimi ihan voimavarana arkeenkin.

Suosittelen kuitenkin kärsivällisyyttä ja koittamaan vielä uudemman kerran. Ihan vaan, että pääsisit eroon omasta listastasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1589
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      125
      1414
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      82
      1250
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1143
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1018
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      989
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      212
      791
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      763
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      120
      718
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      698
    Aihe