Opetettiinko sinua alussa?

metsään ehkä menee?

Opetettiinko sinua tilitoimistossa aloittaessasi työt? Vai onko normaalia, että heti ensimmäisestä työpäivästä alkaen lyödään mappi eteen ja kirjanpito-ohjelmiston käyttöohje, ja käsketään alkaa työt, ilman että kukaan näyttää miten kirjanpitoa tehdään?

Mietin vain, että aika kova haaste, jos aluksi (kuten minulla oli) pitää kaikki oppia itse. Ohjelmiston käytöstä alkaen. En vieläkään tajua alv-kirjauksia kunnolla, mutta koska kukaan niitä ei ole opettanut, eikä tule opettamaan, niin vedetään perstuntumalla, vaikka menisi ihan totaalisen väärin.

Sen tosin olen tajunnut mielessäni, etten ikimaailmassa antaisi oman yritykseni kirjanpitoa tilitoimistoon tehtäväksi. Täällä se saatetaan antaa täysin osaamattoman pellen käsiin, joka ei oikeasti tiedä mitä tekee. Ihan oikeasti. Se on pelottavaa.

2

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+17

Omassa paikassa ensimmäinen kuukausi meni siinä opetellessa (muilla opettaessa), vaikka varmasti oli aika suht. tiukalla. Ainahan se on jonkinlaista opettelua, kun kaikkea ei voi tietää. Riippuu täysin tilitoimistosta kuinka hoidetaan. Osahan ei palkkaa ollenkaan jos ei ole kokemusta ja osa palkkaa mielummin kokemattomia, jotta on helpompi opettaa talon tavoille ja oikeisiin käytäntöihin. Työnteko on alussa hyvinkin hidasta, eli ei hyvä toimiston kannalta, mutta myöhemmin sitten tulokset parantuu.

• ei kai...

Niin, nämähän kehuvat että taitavista kirjanpitäjistä on pulaa. Ja järjestetään sitten taloushallinnon osaaja yms. -kursseja siellä sun täällä. Eli oletko sinä saanut minkäänlaista taloushallinnon koulutusta?

Kamalaa, jos yritysten kirjanpito on täysin tietämättömien hoteissa. Mites sä sinne töihin edes pääsit?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe