Tuulimuna vertaistukea

tuulimunaksi

Menin varhaisultraan yksityiselle 7 4 niukan verenvuodon takia. Siellä mulla todettiin tuulimunaraskaus ja vastasi kuulemma viikkoa 7. Seuraavana päivänä tyhjennys. Ja siitä viikon päästä uudestaan uusi lääkesatsi. Nyt odottelen vuodon loppumista.

Miten tämä voi tuntua näin pahalta, vaikkei siellä koskaan ollut edes ketään?
Pelkkä tyhjä pussi. Koko ajan käy mielessä että entä jos ultraajat tekivät virheen, ja raskaus olikin niin alussa, ettei sieltä voitu edes mitään nähdä.

Näin viimeyönä untakin että synnytin terveen pojan. Pahalta tuntuu. Toisinaan ei miltään. Ja jotenkin sellainen tunne, että seuraava raskauskin tulee olemaan tuulimuna. Toisaalta tekisi mieli äkkiä raskautua uudestaan - ajatuksella haluan sen vauvan joka mulle luvattiin. Toisaalta mietin, että uskaltaako sitä enää koskaan tulla raskaaksi. Onhan niitä muitakin raskausongelmia kuin tuulimuna. Jos tämä sattui kohdalleni, miksei sitten muutkin ongelmat.

Ilman esikoista en varmasti jaksaisi.

4

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokohan?84

      Vaikeita asioita ja tunteita joiden kanssa painit. Siinä ei omaa oloa helpota yhtään ajatus, "eihän siellä ketään edes oikeasti ollut", saati jos joku muu tuota sanoo.

      Omalle kohdalle tuulimunaraskaus sattui 4/2012. Varhaisultraan innoissaan mentiin tarkistuttamaan, että kaikki on hyvin. No eipä ollut ei. Sitä tunnetta on vaikea kuvailla, totta kai suru tuli päällimäisenä, mutta myös todella "huijattu" olo! Oma kroppa valehtelee raskauden ja pitää sisällään jotain tyhjää pussia mistä ei koskaan mitään elävää tule! Aivan kuin matto olisi vedetty jalkojen alta pois tai joku olisi tyrkännyt jyrkänteeltä alas. Kaavinnassa poistettiin sikiöpussi ja muu raskausmateriaali koska epäilyksenä oli rypäleraskaus. Onneksi tutkimuksissa varmistui sitten, että kyseessä oli tosiaan "vain" tuulimuna.

      Fyysisen toipumisen jälkeen mielikin parani pikkuhiljaa. Toki kaavinta antoi muistuttaa itsestään vuodolla useita viikkoja. Kun hcg oli laskenut nollaan oli oli helpottunut. Asian sai jättää taakseen, vaikka toki se mielessä ailahtelee edelleen ajoittain. Varsinkin kun syli on edelleen tyhjä.

      Kaavinnan jälkeen raskauduin uudelleen ja 8/2012 todettiin sitten vuuorostaan kohdunulkopuolinen raskaus. Tuulimuna ja KU ei lääkärin mukaan liittynyt mitenkään toisiinsa, minulla oli vvaan "arpaonni" sattunut kohdalleni kahdesti, joo-o.kylläpäs itseni varsin onnekkaaksi tunsinkin :)

      Turhaan ei kannata pelätä tulevaa etukäteen, tuskin sinulla yhtä huono tuuri käy kuin minulla. Nämä on asioita joille ei vaan voi mitään, niin kurjalta kuin se tuntuukin. Ei muuta kuin antaa itselleen aikaa toipua juuri sen verran kuin tarvitsee ja sen jälkeen rohhkeasti kohti tulevaa :) Tsemppiä ja voimia sinulle!

    • tuulimunaksi

      Juuri nimenomaan huijattu olo!

      Nyt mielessä pyörii, josko he olisivat lääkärissä tehneet virheen. Kun ensimäisessä epikriisissä luki "ei alkiokaikua" ja seuraavassa lukikin "tiiviskaikusempi löytö jonka voi tulkita residuaksi" :O Mitä mieltä tästä?

      Lisäksi eilen jouduin käymään päivystyksessä kun oli niin iso kimpale raskausmateriaalia, ettei ulos mahtunut. :( Olen taas nähnyt unia että kaikesta huolimatta synnytänkin terveen poikavauvan. :o

      No ehkä näillä ei kannata itseään kiusata.. Meni jo.. :(

      Varmasti rankkaa kun kaksi kertaa käy huonosti! Vaikka kyse onkin huonosta tuurista, voin vain kuvitella kuinka surullista, vihastuttavaa ja turhauttavaa on :(
      Toivon tosiaan, että teitä seuraalla kerralla onni potkaisee. Tätä paskaa ei toivo kenellekkään, saati sitten useaan kertaan.

      Kiitos ja tsemppiä myös sinulle!

    • vauva 2012

      Rankkaa on se tiedän omien kokemuksien kautta. Olen kaksi keskenmenoa kokenut puolenvuoden sisällä ja niistä aivan hajalle mennyt. Tulin kolmannen kerran raskaaksi ja menin yksitiselle cynelle varhaisraskauden ultraan, cyne toteaa kylmästi ettei sikiö kaikua ole, ei sykettä, ei edes sikiöpussia. Sain ajan polille 1,5 viikon päähän jossa oli tarkoitus tyhjentää kohtu. Lääkäri lukee paperit jotka hänelle annoin ja toteaa, että katsotaan nyt vielä... hetken hiljaisuus ja toteaa "selvä tapaus (hiljaisuus) ei epäilystäkään tämä on aivan selvätapaus, TEILLE TULEE VAUVA! Menin aivan shokkiin, itkin ja tärisin varmaan puolituntia sen jälkeen. En vielä tänä päivänäkään ymmärrä miksi, sikiö kaikua ei tullut silloin aikaisemmin, eikä kukaan ole sitä selittämään pystynyt... Raskaus viikot täsmäsi sikiön kokoon...

      Kirjoitin kokemukseni siksi, että virheet ultrauksessa on todellakin mahdollisia!!

    • tuulimunaksi

      Voi kuinka ihanaa! Meinasi itku tulla :')

      Olisin niin toivonut, ja toivoinkin, että meille olisi käynyt noin.

      Pelottaa, että kävikin, mutta tyhjennys oli jo käynnissä.

      Diagnoosi kummassakin epikriisissä kuitenkin sama Ovum abortivum. Kuitenkin hämää tuo "tiiviskaikuisempi löydös" ja lääkärin sanat toisella päivystyskäynnillä : "Viikko sitten oli kuitenkin niin pieni, välillä tämmöisiä käy".
      Mietin että tarkoittikohan hän ,että siellä olikin sikiö, vai sitä, että kun viikko sitten oli niin pientä tavaraa että olisi pitänyt tyhjentyä.
      Menin jotenkin ihan shokkiin enkä saanut sanaa suustani kun hoitaja talutti mienua jo huoneesta pois ja lääkäri aloitti sanelun.. Ahdistaa ajatus että minulle olisi tehty abortti :O

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe