Autossa on Pioneer DEH-P3600MP MP3/CD-soitin ja ensiasennuskaiuttimet.
Nyt olen tässä suunnitellut, että heivaisin ne ensiasennusroskat ja ostaisin tilalle halvan erillissarjan (vaikka tällaisen: http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1365).
Miten liitän nuo? Vanhoista kaiuttimista johdot irti ja kolvilla tms. kiinni uusiin? Vai pitääkö vetää uudet johdot, ja mihin ne kiinnitetään vahvarin päässä (vanhat ovat kiinni ISO-liittimellä)? Tarvitsenko jakosuotimia, ja mihin väliin ne kiinnitetään?
Myöskin: riittääkö tuon Pioneerin mainoswatit 4x50W soittelemaan tuota sarjaa riittävän hyvin? Ei huvittaisi panostaa paria sataa euroa ylim. vahvariin kun mitään subbaria ei ole tarkoitus laittaa..
Uusien kaiuttimien asennus
7
11610
Vastaukset
- eki
vastaan tuohon mainoswatti asiaan.
Ei riitä soittamaan tuota. Minul oli tuollaiset mainos vatit mankassa, kokeilin ihan piruuttani soitella spl dynamicsin koaksaali T-402:sta ja ei tahtonut siihenkään riittää kun siel tulee se 10-15Wrms. Jos suosittelen sit ostamaan jonkun 2-kanavaisen sille etupäälle. Joku riittävän hyvä on varmasti joku 2x50W ja ne maksaa jotain 80-120€.
Tietty ne soi sil mankan vahvarilla, mut jos hiemankaan nautit siitä että joskus soitat hieman lujempaa niin vahvari tulee olla. Ja varsinkin motarilla jos haluaa kuunnella, ja kun jos on vanha auto niin melua tulee sen verran jo autosta että joudut vääntämään volume nuppia kaakkoon, jolloin mankan tehot ei riitä. :(- nu-bee
Tuota kyllä vähän pelkäsinkin. Budjetti on kuitenkin tällä hetkellä niin tiukka, että täytyy ensin tyytyä ostamaan pelkästään tuo erillissarja. Vahvaria sitten myöhemmin kun taloudellinen tilanne on parempi. Parannusta äänentoistoon on kuitenkin saatava pikimmiten.
Osaisiko joku siis vastailla noihin aiempiin kysymyksiin mm. jakosuotimista ja asennuksen johdotuksesta?
Ja mitähän kannattaisi noille takaovissa oleville 5,25" ilmeisesti 2-tie kaiuttimille tehdä? Laatu ensiasennusroskaa. - Guru
nu-bee kirjoitti:
Tuota kyllä vähän pelkäsinkin. Budjetti on kuitenkin tällä hetkellä niin tiukka, että täytyy ensin tyytyä ostamaan pelkästään tuo erillissarja. Vahvaria sitten myöhemmin kun taloudellinen tilanne on parempi. Parannusta äänentoistoon on kuitenkin saatava pikimmiten.
Osaisiko joku siis vastailla noihin aiempiin kysymyksiin mm. jakosuotimista ja asennuksen johdotuksesta?
Ja mitähän kannattaisi noille takaovissa oleville 5,25" ilmeisesti 2-tie kaiuttimille tehdä? Laatu ensiasennusroskaa.teet että jos ne johdot niinkuin melko varmasti ovat kovin ohuet niin kannattaa laittaa paksumpaa kaapelia peliin...ja taakse ei kannata/ole järkeä laittaa erillissarjaa niin osta vaikka 2tie koaksiaalit takaoviin esim. Dragster tai Focal on hyviä vaihtoehtoja...Dls :än kakstiet oli mielestäni yllättävän huonosti soivat kun mulla kerran oli takana mutta DLS:än erillissarjat on kyllä hyvin soivaa kamaa...passiivi jakosuotimet kuuluu siihen sarjaan
- nu-bee
Guru kirjoitti:
teet että jos ne johdot niinkuin melko varmasti ovat kovin ohuet niin kannattaa laittaa paksumpaa kaapelia peliin...ja taakse ei kannata/ole järkeä laittaa erillissarjaa niin osta vaikka 2tie koaksiaalit takaoviin esim. Dragster tai Focal on hyviä vaihtoehtoja...Dls :än kakstiet oli mielestäni yllättävän huonosti soivat kun mulla kerran oli takana mutta DLS:än erillissarjat on kyllä hyvin soivaa kamaa...passiivi jakosuotimet kuuluu siihen sarjaan
Kiitoksia!
Vanha rimpula korvataan siis tavallisella kaiutinjohdolla, joka on riittävän paksu? Mitenkäs sen uuden kaiutinjohdon kiinnitys mankan puolelle, jossa on sellainen ISO-liitin, joka yhdistää kaikki johdot yhteen liittimeen? Vanha revitään vaan pois siitä ISO-liittimestä, ja uudet jotenkin (miten?) tilalle? - eki
Guru kirjoitti:
teet että jos ne johdot niinkuin melko varmasti ovat kovin ohuet niin kannattaa laittaa paksumpaa kaapelia peliin...ja taakse ei kannata/ole järkeä laittaa erillissarjaa niin osta vaikka 2tie koaksiaalit takaoviin esim. Dragster tai Focal on hyviä vaihtoehtoja...Dls :än kakstiet oli mielestäni yllättävän huonosti soivat kun mulla kerran oli takana mutta DLS:än erillissarjat on kyllä hyvin soivaa kamaa...passiivi jakosuotimet kuuluu siihen sarjaan
Minä kuuntelen myös paljon takana ja haluan että takana kuuntelvat saavat myös laatua. Ymmärrän kyl kommentin ei ole järkeä 2-tie erkkaa taakse. No itselläni kyl tosin on focalin 165W2 takana, ja kyl voin sanoa omana mielipiteenä, että kahta en vaihda... niit focaleit siel takana ja turun sinappia. :))
Tosin jos haluaa ne 6x9 laittaa ni sanoisin et dragsterin ovat hinnassa tosi hyvät. :)
hei kyselisin millase kajarit ois hyvä laittaa taakse takakonttiin jotta takana ki istuvat kuulisi ?? ja miten ne laitetaan mä oon ummikko kun en vielä paljoo autoista tiedä olen niinku vasta ostanut auton ja eessä on kunnon kajarit mutta takana ei oo joten olisi kiva jos joku kertoisi miullekki miten ne asennetaan mulla on pioneerin mp3 soitin että silleesti t sartsa89
- humppasepi
Ne voi laittaa hattuhyllyyn upotettuna tai pinta-asennuksena. Myöskin oviin jos siellä on kaiuttimen paikat. Kontin sisälle turha laittaa kun ei ne kuulu sieltä mihinkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182592Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162091931Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591649Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491456Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2021313- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1521127Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13907