meillä vajaa 10 vuotta vanha upo tiskari, toiminut tähän mennessä suht moitteettomasti mutta nyt astiat ovat ruvenneet haiaemaan voimakkaasti pesuaineelle pesun jälkeen, muuten näyttävät puhtailta. onkohan vika koneessa vai pesuaineessa (fairyn kapselit)? sama pesuaine ollut kyllä käytössä jo pidemmän aikaa.
astioihin jää pesuaineen haju?
2
2304
Vastaukset
- sticktome
Kaikki suurten valmistajien konetiskiaineet sisältävät hajusteita, jotka ovat täysin tarpeettomia. Vaihda esim. LV konetiskitablettiin, joka on hajusteeton, fosforiton ja zeoliititon. Itse vaihdoin kyseiseen valmisteeseen aikaisempien hajustamattomien aineiden (pirkka, eldorado...) aiheutettua pumpun toimintaan ujellusta - LVn pesutulos on myös hyvä.
Ennen uuden pesuaineen käyttöönottoa sinun olisi syytä puhdistaa koneesi sihti käyttöohjeen mukaan ja ajaa pidempi pesuohjelma koneen puhdistusainetta käyttäen. Koneen puhdistusaineen löydät samasta hyllystä kuin konetiskiaineet.
Jotenkin nämä all-in-one-aineet epäilyttävät, sillä eihän huuhteluaine voi mitenkään säilyä pesuvaiheen yli tai sitten se on liiankin "pysyvää" ja ainakaan minä en niiltä astioilta haluaisi syödä. - ttwhth
Upon tiskari käytti jo tuolloin vettä korkeintaan 11 litraa per pesu. Tiskiainetabletit on mitoitettu oimimaan 20 litrassa, joten tabletteja käyttämällä annostellaan ain liikaa ainetta.
Haju saattaa lähteä koneestasi, kun peset kuumimman pesun kone tyhjänä, sitruunahappoa annostelijaan ja avot....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659