Ihan päivittäinen päänsärky

niin_kyllästynyt

Tää on ihan kamalaa. Mulle tuli kolme viikkoa sitten ensimmäistä kertaa ikinä kamala näköhäiriökohtaus. heti herättyäni ensin näkökenttään ilmestyi pieni valopallo, aivan kun olisi katsonut aurinkoon tai lamppuun tms. joka alkoi sitten leviämään ja muutti muotoaan sahalaidaksi,välkkyväksi "alueeksi". Pelästyin tottakai ja hätäännyin että mitäs nyt, soitin itselleni ambulanssin koska olen vasta muuttanut eli en osaa vielä liikkua täällä enkä olisi autolla ollut kovin turvallinen kuski kun ei nähnyt eteensä... :D

Lanssi vei mut sitten terveyskeskukseen josta lääkäri kirjoitti lähetteen meilahteen neurologipäivystykseen. taksi sinne ja siellä ilmottautuessani näköhäiriö alkoi taas, ja kesti noin tunnin, niinkuin aamullakin. Tässä vaiheessa ei ollut päänsärkyä ollenkaan, ehkä jotain todella lievää.

Siellä sitten neurologisella tarkkailuosastolla makailin ja olo alkoi jo olemaankin ihan OK. Neurologi antoi diagnoosiksi "ehkä migreeniä, hartiat niska jumissa yms." ei mitään jatkotutkimuksia? Siellä maatessani tuli kuitenkin vielä yksi näköhäiriö kohtaus joka kesti myös about tunnin niinkuin aiemmatkin. Yhdistin sen siinä vaiheessa ehkä jotenkin jännitykseen, nimittäin juuri ennenkuin tämä viimeisin tuli niin lääkäri oli sanonut mulle että voin lähteä kotiin, ehkä jotenkin alitajuisesti stressasin sitä? kummallinen on ihmisen mieli..

Siitä sitten seuraavana päivänä, ja joka päivä aina tähän päivään saakka on ollut ihan hirveä pääkipu. Se alkaa aina aamuisin, tänään heräsin jo 03.00 tähän kipuun.
Särky on ainoastaan oikealla puolella, ohimolla ja jossain silmän takana. ja kivun luonne on sykkivää. Puhuminenkin saa aikaan kamalan sykkimisen, ja sen aikana ei voi pitää edes silmää auki ja tuntuu että taju lähtee. Kipu tuntuu ohimolla kokoajan, mutta kun esimerkiksi nousen sängystä niin alkaa ihan yliluonnollinen kipu joka kestää n.15sekunttia kaikista pahimpana.
Onko kenelläkään muulla mitään tällaista? Kai tää loppuu joskus?
Se piti vielä sanoa että lääkkeenä olen käyttänyt niinkun stydiä kamaa kuin panadol forte 1g. se auttaa joskus vähän, joskus ei mitään vaikutusta niinkuin esim. tänään. Olen myös miettinyt maksa-arvojani joissa on ollut jotain häikkää, niin tämä päivittäinen särkylääkkeiden käyttö ei varmasti tee hyvää.

Tätä on kestänyt "vasta" 3viikkoa ja oon jo aivan kypsä tähän ja oon lähes kokoajan itku kurkussa, mitään muuta ei voi ajatella kuin kipua. Koulussakin pitäisi jaksaa käydä.

Olen siis nainen ja 22v. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Tulipa pitkä sepustus, pakko oli edes johonkin päästä avautumaan. En viitsi poikaystäväle tai kavereillekkaan kokoajan tätä valittaa kun tuntuu ettei nykyään mitään muuta asiaa olisikaan... huoh.

4

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihasjännitys

      Näkökään meillä on varsin samanlainen sairaushistoria! Minullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sain tuontapaisiin "aurakohtauksiin" Stesolidin ja Triptylin, mutta ne eivät hävittäneet ohimokipua vasemmalla puolella. Buranaakin kului vain 1 tabl./pv, vaikka migreeni oli kokopäiväistä yli kolme vuotta. Lounais-Suomesta ei muuta apua tullut.

      Apu löytyi Kuopion yksityiseltä neurologilta: lihasjännityspäänsärky. Klotriptyl oli kuuriluonteisesti käytössä, hieronta ja venytys säännöllistä sekä itse että ammattilaisella. Ergonomia on hyvä huomioida työssä.

      Maksa-arvoja minulla ei ole testattu useampaan vuoteen.

    • uusi reissu

      Kolme viikkoa päätä särkenyt ja olet käynyt vain yhden kerran lääkärissä? No kiva, että panadol riittää sinulle.
      Kannattais kyllä mennä uudestaan lääkäriin.

    • niin_kyllästynyt

      Niin no, sain lääkäriajan vasta kolmen viikon päähän kun sitä varasin. Ja eihän se ole riittänytkään, jos se veis kivun pois niin ei kai siinä olis mitään ongelmaa :D

      Eilen soitin sinne ja sanoin että en kyllä odota enää päivääkään, ja sain peruutusajan samalle päivälle. Lääkäri oli joku huithapeli, tyyliin kyseli multa että mitähän lääkettä tohon kannattaisi määrätä. Oli sitä mieltä että päätä tai silmiä ei tarvitse sen kummemmin tutkia, pakko varmaan omakustanteisesti käydä tutkimuksissa että saan mieleneauhan.
      Määräsi sitten pronaxen 500mg illalla otettavaksi sekä jotain migreenilääkettä en nyt muista että mitä. Oli kyllä senverran tietämättömän tuntunen lääkäri että taidanpa huvikseni käydä vielä yksityisellä neurologilla vähän kyselemässä.

      Olipa muuten kyseinen lääkäri sitä mieltä että maksa-ja kilpirauhasarvojani ei ole tarpeellista labrata. Mikä on aika jännä, kun maksa-arvot on kuitenkin mystisesti ollut koholla kesällä(en esim.käytä alkoholia enkä silloin ollut käyttänyt edes särkylääkkeitä) ja kilpirauhasen vajaatoiminta on todettu vasta maaliskuussa 2013 eli aika tuore homma, ja ne arvoni on ollut ihan miten sattuu,lääkitystä on ollut vaikea saada kohdalleen mikä on aivan yleistä ja oloni on senkin puolesta ihan kamala joka päivä. Sitten tähän päälle vielä tämä migreenitouhu.
      Enpä olisi pari vuotta sitten uskonu että elämäni tulee olemaan tällaista kuraaa..
      no ehkä tämä tästä.

      • Jotain ...

        Kylläpä jouduit hapelin lääkärin kohteeksi! Tietenkin kilpirauhashormonit kuuluu testata säännöllisesti, vähintään kahdesti vuodessa. Vastaavasti maksa-arvot. Suosittelen valitsemaan endokrinologin tai kilpirauhassairauksiin erikoistuneet sisätautien erikoislääkärin.

        Tosiaan neurologille kannattaa mennä migreenistä. Täytyy mainita, että minun piti käydä kuudella neurologilla ennen kuin apu löytyi. Arvauskeskuksista on turha odottaa sopivan lääkityksen löytymistä koskaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2850
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      111
      2096
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe