DVD-soitin räjähti

Pelästynyt

Laitoin virran päälle, jolloin laite päästi niin kovan jysäyksen (sellainen suhahtava pamaus), että eukkokin huoneen toisessa päässä aivan pelästyi.
Sen jälkeen ei laitteen punainen merkkivalokaan enää palanut. Sensijaan laitteen takaa tuli sellainen paha palaneen käry.
Entäs jos tuollainen olisi tapahtunut, kun paikalla ei ole ketään ja olisi syttynyt tulipalo?
Laite on Philips, model no: DVP3310/12. Tätä ei ole edes paljoa käytetty. Ei silti varmaan ole enää takuutakaan.
Mikähän sille tuli ja saako korjattua?

2

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hipilipsi

No eipä olisi tapahtunut mitään jos ketään ei olisi ollut paikalla laittamassa siihen virtaa päälle.Tuo pamaushan aiheutui juurikin sen jälken kun laitteeseen kytkettiin jännite. Todennäköisesti virtalähteestä on joku kondensaattori niin sanotusti ottanut lopputilin jonka jälkeen soitin ei toimi kun se ei saa sähköä.

DVD-soittimet ovat niin halpoja, että korjaaminen ei liene järkevää. Uuden ostaessaan saa kaupanpäällisinä vähän uudempaa tekniikkaa ja ehkä parempia ominaisuuksia.

• Pelästynyt

Halpahan se oli, että olen samaa mieltä, että ei kannata viedä ainakaan mihinkään liikkeeseen korjattavaksi.
      Laitteessa ei ole erillistä virtakytkintä lainkaan. Siinä on aina se herätevirta päällä, jos tepseli on pistorasiassa. Ja silloin palaa se punainen herätevirran merkkivalo. Siksi käytänkin virtakytkimellista jatkojohtoa, jonka kytkimestä katkaisen aina virran, kun lähdetään esim. mökille pariksikin päiväksi.
      Mutta jos en käyttäisi tätä virran katkaisua ja herätevirta olisi jatkuvasti päällä, niin aina sillointällöin olevien sähkökatkojen (esim. ukonilma) jälkeen sähköt taas kytkeytyvät päälle.... Siinä se olisi se vaaranpaikka, jota tarkoitin ja onhan elektronikka aiheuttanut tulipaloja. Siksi en mielellään laitteita jätäkään herätevirran varaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 55
      725
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      694
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      640
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38