Olen työmarkkinatuella elävä työtön. Minulle kirjoitettiin sairaslomaa. En kuitenkaan haluaisi hakea sitä, sillä laskelmieni mukaan sairaspäiväraha on kuukaudessa huomattavasti pienempi kuin tmt, ero noin 100€, mikä on merkittävä summa. Onko sairaspäivärahaa lain mukaan pakko hakea, jos on työttömänä saanut sairaslomaa?
Vastaa vain jos tiedät varmasti.
Onko sairauspäivärahaa pakko hakea?
5
1247
Vastaukset
- vaikeastiselostettu
jos saat toimeentulotukea on haettava ensisijaista etuutta. Jos kela on tietoinen sairauslomasta esim b-lausunto mennyt suoraan kelalle vaativat hakemaan sairauspäivärahaa koska se on ensisijainen etuus. Voi olla ettet saakkaan sitä koska niin nykyään tehdään ja saat sossusta rahat. Kelahan maksaa työmarkkinatuen ja ei maksa päällekkäin sairauspäivärahaa koska senkin he maksavat. Teeppä miten haluat saat samat rahat.
Saat kyllä puljata papereiden kanssa mahtavasti. Kiitos yhteiskunnan byrokration joka on laatinut älykkö ilman luovaa-ajattelu kykyä. - sdrwtgt
Miksi pitäisi saada/ottaa työttömänä sairauslomaa? Sairauslomaa mistä? Sairausloma on tiettävästi työkyvyttömyyttä, miten työtön on silloin työkyvytön jos ei tee työtä? Työkyvytön hakemaan työtäkö? Onko työnhaku sitten työtä?
- sairas työtön
Ilmeisesti et tiedä tätä seikkaa käytännöstä. Jos saat sairauspvrahaa mutta se ei mene kelassa läpi niin saadaksesi jostain rahaa pitää sinun työkyvyttömänä mennä hakemaan työkkäristä töitä että saat työttömyyskorvauksen. Näitä sairaita ihmisiä työkkärin listoilla on monia, minä yksi heistä.
- sairas työtön
Työtönkin voi sairastua ja kun kyse on pidempiaikaisesta sairaudesta,on henkilö tällöin estynyt ottamaan vastaan töitä. Silloin pitää ensisijaisesti hakea sairauspäivärahaa.
- kannattaahakea
ei voi saada kuntoutusta jos jättää hakematta sairauslomaa ja jos sairaus pitkittyy ei vois saada kuntoutustukea...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663442Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463272Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1443202- 522698
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271890- 481666
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881579Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401555- 391370