Miten valitset parisi treeneissä?

6+14

Millä perusteilla valitset parisi ohjatuissa harjoituksissa? Kerro mielellään myös lajisi ja se, kuinka monta kertaa paria yleensä vaihdetaan treenin aikana. Sillähän on paljon väliä, pääseekö/joutuuko samaa naamaa katsomaan 90 minuuttia putkeen vai vaihdetaanko seuraavaan jo ennen kuin ollaan päästy kunnolla alkuun.

Entä onko parempi harjoitella enimmäkseen tietyn vakioparin kanssa vai vaihdella pareja mahdollisimman paljon? Onko törkeää valita pari itsekkäästi omaa kehitystä ajatellen vai pitäisikö aktiivisesti hakeutua myös niiden pariksi, jotka on niin huonoja tai muuten "vääränlaisia", ettei niiden kanssa treenatessa saa itse paljon mitään irti (mutta se toinen saa hyvän mielen kun se ei jää aina viimeiseksi ilman paria)?

3

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+14

      Harrastan itse kahta lajia, molemmissa valitsen parini eri tavalla:

      1. Aikido, pari vaihtuu n. 10 kertaa treenin aikana: Koitan harjoitella mahdollisimman monen kanssa, mutta suosin seuran edistyneimpiä harjoittelijoita, jotka osaa antaa hyviä neuvoja. Välttelen yli-innokkaita ja isokokoisia aloittelijoita, kun en luota siihen että osaisin suojella itseäni enkä tahdo tulla runnotuksi (olen pieni ja hento ja niveleni on yliliikkuvat).

      2. Aselaji, jossa pari pysyy koko treenin ajan samana: Tässä lajissa valitsen parini tarkkaan, koska koko treeni menee piloille jos pariksi tulee joku jonka kanssa ei pysty harjoittelemaan kunnolla. Koitan valita samantasoisen tai hiukan edistyneemmän parin, mutta kartan huonompien lisäksi selvästi edistyneempiä harjoittelijoita, koska en tahdo olla kenellekään riippakivi.

    • Judoka ....

      No jos löytyy hyvännäköinen nainen niin tottakai hän mattorandoripariksi. Jotain hauskaakin pitää olla välillä.

    • 7+6

      Harrastan thainyrkkeilyä, ja yleensä harjoituksissa ollaan saman parin kanssa loppuun asti. Minulla on harjoituksissa vakipari, joka on itseni kokoinen ja pituinen, mutta vaihtelemme pareja välissä ettemme turru toisen omaan suoritustapaan. Suosin itseäni kehittyneempiä tai ainakin samantasoisia, tuntuu että hieman vähemmillä taidoilla harrastelijat jarruttavat omia treenejäni kun eivät esimerkiksi osaa pitää pädejä kunnolla tai eivät pidä potkujen tai lyöntien voimakkuudesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe