Millä perusteilla valitset parisi ohjatuissa harjoituksissa? Kerro mielellään myös lajisi ja se, kuinka monta kertaa paria yleensä vaihdetaan treenin aikana. Sillähän on paljon väliä, pääseekö/joutuuko samaa naamaa katsomaan 90 minuuttia putkeen vai vaihdetaanko seuraavaan jo ennen kuin ollaan päästy kunnolla alkuun.
Entä onko parempi harjoitella enimmäkseen tietyn vakioparin kanssa vai vaihdella pareja mahdollisimman paljon? Onko törkeää valita pari itsekkäästi omaa kehitystä ajatellen vai pitäisikö aktiivisesti hakeutua myös niiden pariksi, jotka on niin huonoja tai muuten "vääränlaisia", ettei niiden kanssa treenatessa saa itse paljon mitään irti (mutta se toinen saa hyvän mielen kun se ei jää aina viimeiseksi ilman paria)?
Miten valitset parisi treeneissä?
3
172
Vastaukset
- 6+14
Harrastan itse kahta lajia, molemmissa valitsen parini eri tavalla:
1. Aikido, pari vaihtuu n. 10 kertaa treenin aikana: Koitan harjoitella mahdollisimman monen kanssa, mutta suosin seuran edistyneimpiä harjoittelijoita, jotka osaa antaa hyviä neuvoja. Välttelen yli-innokkaita ja isokokoisia aloittelijoita, kun en luota siihen että osaisin suojella itseäni enkä tahdo tulla runnotuksi (olen pieni ja hento ja niveleni on yliliikkuvat).
2. Aselaji, jossa pari pysyy koko treenin ajan samana: Tässä lajissa valitsen parini tarkkaan, koska koko treeni menee piloille jos pariksi tulee joku jonka kanssa ei pysty harjoittelemaan kunnolla. Koitan valita samantasoisen tai hiukan edistyneemmän parin, mutta kartan huonompien lisäksi selvästi edistyneempiä harjoittelijoita, koska en tahdo olla kenellekään riippakivi. - Judoka ....
No jos löytyy hyvännäköinen nainen niin tottakai hän mattorandoripariksi. Jotain hauskaakin pitää olla välillä.
- 7+6
Harrastan thainyrkkeilyä, ja yleensä harjoituksissa ollaan saman parin kanssa loppuun asti. Minulla on harjoituksissa vakipari, joka on itseni kokoinen ja pituinen, mutta vaihtelemme pareja välissä ettemme turru toisen omaan suoritustapaan. Suosin itseäni kehittyneempiä tai ainakin samantasoisia, tuntuu että hieman vähemmillä taidoilla harrastelijat jarruttavat omia treenejäni kun eivät esimerkiksi osaa pitää pädejä kunnolla tai eivät pidä potkujen tai lyöntien voimakkuudesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446