Prkl ei kalan kalaa

kymmenenkilonhauki

Alkaa pikkuhiljaa vituttaan tää kalastus. Koko kesänä ei kalan kalaa. Ei edes niinku irtipäässeitäkään. Kesän aikana olen viskonut uistimia erityisen hartaasti ympäri Pohjolaa. Ruotsin Mälardenilla olin viikon. Saman reissun aikana Oslossa Drammen- virralla. Kotimaan perusjoet Ii- Oulu- Pyhä - ja Kalajoki tuli koluttua. Päijänteellä ja Puulalla mutta vitut. Ei sintin sinttiä. Nälkään olis kuollut jos olis tän varaan laskenut.

Ei pitäisi olla vehkeissäkään vikaa. Pari Abun kelaa, toinen avokela heittoon ja hyrräkela uisteluun. Hyvät vavat. Uistimia on pari pakillista. On perus räsästä, krokodiilia ja vaikka mitä lusikkaa. Vaappuja isoja pieniä ja siltä väliltä. Kaikkia värejä. Toukokuussa ostin jigejäkin monella sadalla eurolla, eri väristä ja kokoista. On lippaa, on isoa ja pientä kalankuvaa, on paikallisia erikoisuuksia matkoilta ja lahjaksisaatuja kalliita vuosikertauistimia. Vittu saatana eikä kalan kalaa. Toissa kesänä sain lipalla yhden ahvenen, tänä kesänä ei sitäkään.

Muutkin vehkeet on hyvät. On reppua, lakkia ja liiviä. Reisitaskuhousuja ja vaikka mitä aurinkolasia, mutta eipä näytä kalaa tulevan.

Sanokaa nyt saakeli soikohon, notta mikä tässä mättää?

6

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minäkään. Tana

Paha sanoo. Mutta et oo ainoo joka ei ole saanut kalaa. Muutama sentään. Jotenkin tuntuu, että on ollu ihmeen huono syönti ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
      Kohta tietysti joku alkaa kehuskella oikein Pietarin kalasaaliilla. Ei tarvii, kiitos.

• kymmenenkilonhauki

Jos vielä tarkentaa niin en ole niitä helkutin kaloja saanut ikinä vaikka 20 vuotta olen "harrastanut". Toissa kesänä siis lipalla ahven, vuonna 2005 kesällä alamittainen hauki krokodiililla. Samana kesänä Reposaaressa Tobylla kaksi kuhaa. 1993 sain kesän aikana 5 haukea. Siinä on mun kalat. Saakeli soikohon, että laittaa mielen mustaksi ja tekis mieli viedä kaatopaikalle kaikki kalavehkeet ja alkaa vegaaniksi.

• Vanerivene
        kymmenenkilonhauki kirjoitti:

Jos vielä tarkentaa niin en ole niitä helkutin kaloja saanut ikinä vaikka 20 vuotta olen "harrastanut". Toissa kesänä siis lipalla ahven, vuonna 2005 kesällä alamittainen hauki krokodiililla. Samana kesänä Reposaaressa Tobylla kaksi kuhaa. 1993 sain kesän aikana 5 haukea. Siinä on mun kalat. Saakeli soikohon, että laittaa mielen mustaksi ja tekis mieli viedä kaatopaikalle kaikki kalavehkeet ja alkaa vegaaniksi.

Sama tauti olen vetänyt uistinta säännöllisesti joka viikonloppu vain kolme haukea.Ei täältä päijänteeltä ammattikalastajat saa kalaa ylös vain muikkua ja muutamia haukia ja kuhaa siikaa ei tule.

• vapapapa

Vika voi olla siinä päässssä joka pitelee vapaa

• dfgfhgjgf

https://www.youtube.com/watch?v=fCohucT7FmQ

Tässä syy, miksi kalat kuolevat, metsät kuolevat, mekin pian kuolemme. Katsokaa tämä, te, jotka rakastatte luontoa, ja haluatte elää. Lähettäkää linkki9 mahdollisimman monelle. Tästä asiasta vain harvat tuntuvat tietävän, vaikka myrkkyvanat ovat pitkin poikin taivasta joka puolella maailmaa.

• norpan kaveri

Viikko sitten uistelemassa lietvedellä, 2 tuntia uistelua puoli huolimattomasti 4 haukea yteispaino noin 7-8 kiloa, enemmäkkin olisi tullut, mutta liika on liikaa.
        Kalastusta harrastuksena vaatimattomasti 50 v. Kyllä aika opettaa miten kalaa otetaan, pyrkikää siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2019
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1405
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      98
      1361
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1225
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1141
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      997
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      986
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      981
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      950
    10. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      900
    Aihe