Prkl ei kalan kalaa

kymmenenkilonhauki

Alkaa pikkuhiljaa vituttaan tää kalastus. Koko kesänä ei kalan kalaa. Ei edes niinku irtipäässeitäkään. Kesän aikana olen viskonut uistimia erityisen hartaasti ympäri Pohjolaa. Ruotsin Mälardenilla olin viikon. Saman reissun aikana Oslossa Drammen- virralla. Kotimaan perusjoet Ii- Oulu- Pyhä - ja Kalajoki tuli koluttua. Päijänteellä ja Puulalla mutta vitut. Ei sintin sinttiä. Nälkään olis kuollut jos olis tän varaan laskenut.

Ei pitäisi olla vehkeissäkään vikaa. Pari Abun kelaa, toinen avokela heittoon ja hyrräkela uisteluun. Hyvät vavat. Uistimia on pari pakillista. On perus räsästä, krokodiilia ja vaikka mitä lusikkaa. Vaappuja isoja pieniä ja siltä väliltä. Kaikkia värejä. Toukokuussa ostin jigejäkin monella sadalla eurolla, eri väristä ja kokoista. On lippaa, on isoa ja pientä kalankuvaa, on paikallisia erikoisuuksia matkoilta ja lahjaksisaatuja kalliita vuosikertauistimia. Vittu saatana eikä kalan kalaa. Toissa kesänä sain lipalla yhden ahvenen, tänä kesänä ei sitäkään.

Muutkin vehkeet on hyvät. On reppua, lakkia ja liiviä. Reisitaskuhousuja ja vaikka mitä aurinkolasia, mutta eipä näytä kalaa tulevan.

Sanokaa nyt saakeli soikohon, notta mikä tässä mättää?

6

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minäkään. Tana

      Paha sanoo. Mutta et oo ainoo joka ei ole saanut kalaa. Muutama sentään. Jotenkin tuntuu, että on ollu ihmeen huono syönti ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
      Kohta tietysti joku alkaa kehuskella oikein Pietarin kalasaaliilla. Ei tarvii, kiitos.

      • kymmenenkilonhauki

        Jos vielä tarkentaa niin en ole niitä helkutin kaloja saanut ikinä vaikka 20 vuotta olen "harrastanut". Toissa kesänä siis lipalla ahven, vuonna 2005 kesällä alamittainen hauki krokodiililla. Samana kesänä Reposaaressa Tobylla kaksi kuhaa. 1993 sain kesän aikana 5 haukea. Siinä on mun kalat. Saakeli soikohon, että laittaa mielen mustaksi ja tekis mieli viedä kaatopaikalle kaikki kalavehkeet ja alkaa vegaaniksi.


      • Vanerivene
        kymmenenkilonhauki kirjoitti:

        Jos vielä tarkentaa niin en ole niitä helkutin kaloja saanut ikinä vaikka 20 vuotta olen "harrastanut". Toissa kesänä siis lipalla ahven, vuonna 2005 kesällä alamittainen hauki krokodiililla. Samana kesänä Reposaaressa Tobylla kaksi kuhaa. 1993 sain kesän aikana 5 haukea. Siinä on mun kalat. Saakeli soikohon, että laittaa mielen mustaksi ja tekis mieli viedä kaatopaikalle kaikki kalavehkeet ja alkaa vegaaniksi.

        Sama tauti olen vetänyt uistinta säännöllisesti joka viikonloppu vain kolme haukea.Ei täältä päijänteeltä ammattikalastajat saa kalaa ylös vain muikkua ja muutamia haukia ja kuhaa siikaa ei tule.


    • vapapapa

      Vika voi olla siinä päässssä joka pitelee vapaa

    • dfgfhgjgf

      https://www.youtube.com/watch?v=fCohucT7FmQ

      Tässä syy, miksi kalat kuolevat, metsät kuolevat, mekin pian kuolemme. Katsokaa tämä, te, jotka rakastatte luontoa, ja haluatte elää. Lähettäkää linkki9 mahdollisimman monelle. Tästä asiasta vain harvat tuntuvat tietävän, vaikka myrkkyvanat ovat pitkin poikin taivasta joka puolella maailmaa.

      • norpan kaveri

        Viikko sitten uistelemassa lietvedellä, 2 tuntia uistelua puoli huolimattomasti 4 haukea yteispaino noin 7-8 kiloa, enemmäkkin olisi tullut, mutta liika on liikaa.
        Kalastusta harrastuksena vaatimattomasti 50 v. Kyllä aika opettaa miten kalaa otetaan, pyrkikää siihen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe