Onko ikinä käynyt mielessä kun aina voitetaan testejä mm. Tekniikanmaailma ja Tuulilasi lehdessä että miksei teitä valotettu ajoissa TSI ja DSG ongelmista?
Onko puhdasta sattumaa ettei(Tuulilasin kysy Ketoselta) Ketonen "ehtinyt istua internetissä" pariin kolmeen vuoteen juuri siihen aikaan kun edm. ongelmista olisi pitänyt alkaa raportoimaan lukijakunnan etujen varmistamiseksi?
Tekniikanmaailmasta sanottakoon sen verran ettei ole tainnut vieläkään nähdä asiakseen informoida lukijakuntaa "muodollisilla pikkuseikoilla" jotka voivat tulla heille hyvin kalliiksi.
Epäilyttävätkö testivoitot?
24
480
Vastaukset
- Kysymys on siitä,
että kenen leipää syöt, sen lippua kannat. Ajelen kyllä itsekin testivoittajalla - Skoda Yetillä, mutta TDI 2,0 - nelivetomallilla ja manuaalivaihteistolla varustettuna. Mutta en autoani ole valinnut testivoittojen takia, sillä silloin, kun autoni ostin ei testivoittoja ollut vielä Yetille kertynyt. Nelivetoisuus oli tärkein kriteeri tuolloin. Auto on kyllä hyvin palvellut ja täyttänyt odotukset. VAGin tsi-dsg yhdistelmää en edes harkitsisi tällä hetkellä. Testit ovat vain suuntaa antavia, eivätkä kerro tekniikan kestämisestä pitkällä aikavälillä yhtikäs mitään.
- En uskaltaisi ostaa
Toivottavasti tuossa moottorissa ei ole sama Bochin ruiskupumppu. kuin wolkkarissa. Voi tulla erittäin kalliiksi yllättävän pienillä kilometreillä.
- turha liioitella
"Onko puhdasta sattumaa ettei(Tuulilasin kysy Ketoselta) Ketonen "ehtinyt istua internetissä" pariin kolmeen vuoteen juuri siihen aikaan kun edm. ongelmista olisi pitänyt alkaa raportoimaan lukijakunnan etujen varmistamiseksi?"
Sinulle varmasti olisi ollut mieleen jos Ketonen oli epävarmoilla ja hatarilla tiedoilla lähtenyt kampanjoimaan TSI/DSG ongelmista heti ensimmäisten tapausten tultua julki? Eeei! Ketonen on sen verran vastuullinen ettei epävarmoja uutisia lähde julkaisemaan jos saattaisi saisi lakimiesarmeijan niskaansa. Ketonen on toiminut juuri niin kuin vastuullisen journalistin pitääkin.
Mitä tulee tarkoittamiesi autojen testivoittoihin, testeissä ja vertailuissa tutkitaan autojen ominaisuuksia eikä yritetä keksiä mistä autot mahdollisesti hajoavat aikaa myöten. Minkä sille voi jos nuo autot ovat ominaisuuksiltaan osin ylivertaisia ja siksi niitä ostavat erityisesti sellaiset, jotka viihtyvät paremmin tien päällä kuin marmorilla kahvia ryystämässä huollon valmistumista odotellessa ja autotalleissaan peltiä puunaamassa . Ennenaikaisen rikkoutumisen varalle on takuut ja tuotevastuulaki.
Itselläni on yli 1,5 milj. km:n kokemus Volkswagen-konsernin valmistamista autoista, eikä yhtään ongelmayksilöä ole sattunut kohdalle. Näin on varmasti suurimmalla osalla merkkien omistajista. Ennenkaikkea olen ollut tyytyväinen autojen ominaisuuksiin ja käytön kokonaistaloudellisuuteen. Muitakin merkkejä on tullut kokeiltua, mutta aina on palattu takaisin entisiin.- bggjjh
Kuulosti melko lailla volkkarimyyjän höpinöiltä. Muutama tuttu ihan työn puolesta käyttää noita volkkarin pakuja joissa ei ole kumpaakaan susitekniikkaa, siitä huolimatta ovat kokonaistaloudellisesti olleet erittäin huonoja ratkaisuja.
- tojosusi
bggjjh kirjoitti:
Kuulosti melko lailla volkkarimyyjän höpinöiltä. Muutama tuttu ihan työn puolesta käyttää noita volkkarin pakuja joissa ei ole kumpaakaan susitekniikkaa, siitä huolimatta ovat kokonaistaloudellisesti olleet erittäin huonoja ratkaisuja.
bggjjh
Kuulosti tojomyyjän höpinöiltä! Tojolla ei ole omaa pakua nyt myynnissä ja PSA:n tekeleeseen eivät paatuneimmät tojofanaatikot usko. Nälkä panee tojomyyjän livertelemään muitten merkkien palstoilla kun kauppa ei käy. - bggjjh
tojosusi kirjoitti:
bggjjh
Kuulosti tojomyyjän höpinöiltä! Tojolla ei ole omaa pakua nyt myynnissä ja PSA:n tekeleeseen eivät paatuneimmät tojofanaatikot usko. Nälkä panee tojomyyjän livertelemään muitten merkkien palstoilla kun kauppa ei käy.Mitäs vittua se meikäläistä liikuttaa vaikka yhtään tojoa ei myytäisi enää huomisesta lähtien, siitä huolimatta olen sitä mieltä että nämä volkkarin hyötyautot on ihan täyttä paskaa.
Ennemmin ostaisin takaveto Vitoja tällä hetkellä. - hgvcjhfxd
Ei ne mitenkään ylivertaisia ole, jos piste-ero seuraavaan on pari desimaalia, kun asteikko on olevinaan 1-10.
- paras kaikessa....
hgvcjhfxd kirjoitti:
Ei ne mitenkään ylivertaisia ole, jos piste-ero seuraavaan on pari desimaalia, kun asteikko on olevinaan 1-10.
"sakasalinen on aina paras kaikessa"........Muistakaa se.........
- paska ei pärjää
No Toyota ei voita tai edes pärjää missään päin maailmaa vertailuissa länsi-autojen kanssa, ei siitä kannata olla katkera. Voit sinäkin aina vaihtaa sen japskisi oikeaan ja mukavaan autoon ja lopettaa kärsimyksesi liiikenteessä.
- Tojotero25433
Eipäs liioitella. Muutama vuosi sitten kun Volkswagen Group jäi saksan verottajalle kiinni lahjontarahastostaan jolla voideltiin niin autolehdet kuin saksan ammattiyhdistysjohtajat/maksettiin näiden huorat voitti Toyota Auris jopa saksalaisissa testeissä Volkswagen Golfin.
Tosin meillä täällä suomessa Tekniikanmaailma testasi parivaljakon ja volkkari kammettiin väkisin voittajaksi, hieman jopa naurettavin perustein, annettiin meinaa tylsyydestäkin pisteet ja höpötettiin jotain konservatiisia ostajia miellyttävästä muotoilusta. Toisaalta ymmärtäähän tuon kun sama lehtitalo kustantaa myös volkkarin asiakaslehteä. - Vagniikan maailma
Tojotero25433 kirjoitti:
Eipäs liioitella. Muutama vuosi sitten kun Volkswagen Group jäi saksan verottajalle kiinni lahjontarahastostaan jolla voideltiin niin autolehdet kuin saksan ammattiyhdistysjohtajat/maksettiin näiden huorat voitti Toyota Auris jopa saksalaisissa testeissä Volkswagen Golfin.
Tosin meillä täällä suomessa Tekniikanmaailma testasi parivaljakon ja volkkari kammettiin väkisin voittajaksi, hieman jopa naurettavin perustein, annettiin meinaa tylsyydestäkin pisteet ja höpötettiin jotain konservatiisia ostajia miellyttävästä muotoilusta. Toisaalta ymmärtäähän tuon kun sama lehtitalo kustantaa myös volkkarin asiakaslehteä.No VAGeista tehdään väkisin voittaja.
-VW:n istuin on aina jämäkkä kun toisissa sama tuntuma on epämukavan kova.
-VW:n vanhahtava kojelauta on selkeä, kun muissa vastaava näkymä on tylsä tai sitten modernimpi näkymä sekava.
-VW:ssä kovat pyörä-äänet ovat aina taajuudella, joka ei häiritse, kun muissa desibelitolkulla hiljaisemmat matkustamot ovat sävyltään ikäviä.
-Joskus VW:n laimea suorituskyky oli joustavaa ja helppoa arkikäsiteltävyyttä, kun taas varsinkin japanilaisten sekuntitolkulla terävämpi suorituskyky oli liian äkkinäistä tai kulutusta nostavaa tarpeettomuutta. Nykyisin tilanne on se että turbon suosimisen takia pitää aina ohittaa kuutosella, vaikka neljästäkympistä ylöspäin, koska on liian vaikea vaihtaa ohituksen ajaksi pari pykälää pienemmälle ja sitten ohituksen jälkeen takaisin kuutoselle
-Tehokkaammilla jarruilla varustettu kilpailija on aina liian äkkinäinen poljintuntumaltaan. - nolo Teropoika?
Tojotero25433 kirjoitti:
Eipäs liioitella. Muutama vuosi sitten kun Volkswagen Group jäi saksan verottajalle kiinni lahjontarahastostaan jolla voideltiin niin autolehdet kuin saksan ammattiyhdistysjohtajat/maksettiin näiden huorat voitti Toyota Auris jopa saksalaisissa testeissä Volkswagen Golfin.
Tosin meillä täällä suomessa Tekniikanmaailma testasi parivaljakon ja volkkari kammettiin väkisin voittajaksi, hieman jopa naurettavin perustein, annettiin meinaa tylsyydestäkin pisteet ja höpötettiin jotain konservatiisia ostajia miellyttävästä muotoilusta. Toisaalta ymmärtäähän tuon kun sama lehtitalo kustantaa myös volkkarin asiakaslehteä.Hehee, nyt Tero sekoaa ihan kybällä. Toyotako kaunis, sulavalinjainen, nykyaikainen ja klassikko.
Ei nuo salaliitttoteoriat ole kuin hyvää viidettä ja tietysti trollin ruokaa. - Tojotero367456
nolo Teropoika? kirjoitti:
Hehee, nyt Tero sekoaa ihan kybällä. Toyotako kaunis, sulavalinjainen, nykyaikainen ja klassikko.
Ei nuo salaliitttoteoriat ole kuin hyvää viidettä ja tietysti trollin ruokaa.Ne oli kyllä ihan tunnettuja faktoja, saksan verottaja volkkarin antoi ilmi ihan julkisesti epäselvästä rahaliikenteestä. Myöhemmin sitten paljastui homman yksityiskohdat.
- Iso Petteri
Tojotero367456 kirjoitti:
Ne oli kyllä ihan tunnettuja faktoja, saksan verottaja volkkarin antoi ilmi ihan julkisesti epäselvästä rahaliikenteestä. Myöhemmin sitten paljastui homman yksityiskohdat.
Ammattiliittojen voitelu Saksassa on tuttu tarina, ja VW:n talouspäällikkö taisi myöntää lahjukset. Autolehtien testien "maksamisesta" en ole nähnyt faktaa, voitko esittää sellaista?
- hyvavelisaksal
VW maksoi 30 toimittajan matkat Pekingin olympialaisiin.
Verottaja puuttui asiaan, no VW maksaa toimittajien verot sitten myös.
http://www.thetruthaboutcars.com/2009/01/vw-offers-to-pay-taxes-on-journo-bribes/
Että ei vaikutuksia lehtien kirjoituksiin ja autotesteihin ????- menestystä täälläkin
Ja tietysti Tuulilasin ja Tekniikan Maailman toimittjat olivat mukana, vai oliko sittenkään?
- jugkxuirtkk
menestystä täälläkin kirjoitti:
Ja tietysti Tuulilasin ja Tekniikan Maailman toimittjat olivat mukana, vai oliko sittenkään?
Sen lauluja laulat kenen leipää syöt, kaikki muut ymmärtää paitsi skodavolskiaudistit.
- cgjkk
Ei toimittajia voi syyttää asiasta, itte myisin sieluni volkkarille jo hyvästä konjakkipullosta. Itse ajelisin siitä huolimatta eri merkkisellä autolla.
- Saksa
Lopetan AUTO BILD lehden tilauksen siksi koska Saksalainen voittaa aina.......
- noloahan se on, vai?
Tero ei voi tilata mitään autolehteä, koska Tpyota ei voita koskaan mitään testiä tai vertailua missä on mukanan eurooppalaisia autoja.
- SEpi_
Kun nämä autot mukaan lukien Volvo hajoavat jo testin aikana puhutaan TM:ssa "yllättävästä laatupoikkeamasta".
- -eemeli-
Taas loputonta juupas, eipäs hyödytöntä jargonia. Joka ainoan automerkin sivustolla samat joko henkisesti tai muuten vain kesken kasvuiset räksyttämässä ja haukkumassa autoja, joista itsellä ei minkäänlaista omakohtaista kokemusta. On vain kuultu joltain tutulta tai tutun tutulta jotain ja sitten täällä suu vaahdossa meuhkataan.
- fjsiojfiojierogr
80-luvullahan Opelit voitti useimmat vertailut ja esim. E-Kadett valittiin myös vuoden autoksi 1985. Eipä tuo silti mikään ihmeellinen auto ollut ainakaan kestävyyden puolesta, hammashihna onneton kestävyydeltään, ruostui, vetelä kori jolloin jokapaikka nitisi ja natisi, sähkövikoja jo uudekseltaan, ym.
Olihan se kyllä hyvä ajaa ja 1.6S moottori oli tehokas ja taloudellinen, takakontti oli tilava sedanissa joten niillä avuilla kai se vertailuissa pärjäsi, kestävyys on ihan eri asia.
VW Golffihan on paraikaa ainakin Tuulilasilla kestotestissä, siinähän tuon kestävyydestä saa jonkinlaista kuvaa, tosin TM ajaa kaksi kertaa pidemmän matkan ja purkaa auton osiksi mitaten kuluneisuudet jne. joten siinä vasta tulee parempi kuva pidemmän ajan kestävyydestä. - HUUTO NAURUA !!!!!
Saksalaisten autojen omistajat lukevat noita voideltuja autolehtiä kuin raamattua. Uskovat hölmöt että sakut olevat parhaimpia ja ostavat tietysti niitä sätöksiä. Tsi- ja DSG sepitteet vain paukkuu ja neropatit ostavat vain lisää noita saksan sätöksiä, KYLLÄ SAA NAURAA !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822