Epäilyttävätkö testivoitot?

afsdafsdasfdfasdasfd

Onko ikinä käynyt mielessä kun aina voitetaan testejä mm. Tekniikanmaailma ja Tuulilasi lehdessä että miksei teitä valotettu ajoissa TSI ja DSG ongelmista?

Onko puhdasta sattumaa ettei(Tuulilasin kysy Ketoselta) Ketonen "ehtinyt istua internetissä" pariin kolmeen vuoteen juuri siihen aikaan kun edm. ongelmista olisi pitänyt alkaa raportoimaan lukijakunnan etujen varmistamiseksi?

Tekniikanmaailmasta sanottakoon sen verran ettei ole tainnut vieläkään nähdä asiakseen informoida lukijakuntaa "muodollisilla pikkuseikoilla" jotka voivat tulla heille hyvin kalliiksi.

24

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys on siitä,

      että kenen leipää syöt, sen lippua kannat. Ajelen kyllä itsekin testivoittajalla - Skoda Yetillä, mutta TDI 2,0 - nelivetomallilla ja manuaalivaihteistolla varustettuna. Mutta en autoani ole valinnut testivoittojen takia, sillä silloin, kun autoni ostin ei testivoittoja ollut vielä Yetille kertynyt. Nelivetoisuus oli tärkein kriteeri tuolloin. Auto on kyllä hyvin palvellut ja täyttänyt odotukset. VAGin tsi-dsg yhdistelmää en edes harkitsisi tällä hetkellä. Testit ovat vain suuntaa antavia, eivätkä kerro tekniikan kestämisestä pitkällä aikavälillä yhtikäs mitään.

      • En uskaltaisi ostaa

        Toivottavasti tuossa moottorissa ei ole sama Bochin ruiskupumppu. kuin wolkkarissa. Voi tulla erittäin kalliiksi yllättävän pienillä kilometreillä.


    • turha liioitella

      "Onko puhdasta sattumaa ettei(Tuulilasin kysy Ketoselta) Ketonen "ehtinyt istua internetissä" pariin kolmeen vuoteen juuri siihen aikaan kun edm. ongelmista olisi pitänyt alkaa raportoimaan lukijakunnan etujen varmistamiseksi?"

      Sinulle varmasti olisi ollut mieleen jos Ketonen oli epävarmoilla ja hatarilla tiedoilla lähtenyt kampanjoimaan TSI/DSG ongelmista heti ensimmäisten tapausten tultua julki? Eeei! Ketonen on sen verran vastuullinen ettei epävarmoja uutisia lähde julkaisemaan jos saattaisi saisi lakimiesarmeijan niskaansa. Ketonen on toiminut juuri niin kuin vastuullisen journalistin pitääkin.
      Mitä tulee tarkoittamiesi autojen testivoittoihin, testeissä ja vertailuissa tutkitaan autojen ominaisuuksia eikä yritetä keksiä mistä autot mahdollisesti hajoavat aikaa myöten. Minkä sille voi jos nuo autot ovat ominaisuuksiltaan osin ylivertaisia ja siksi niitä ostavat erityisesti sellaiset, jotka viihtyvät paremmin tien päällä kuin marmorilla kahvia ryystämässä huollon valmistumista odotellessa ja autotalleissaan peltiä puunaamassa . Ennenaikaisen rikkoutumisen varalle on takuut ja tuotevastuulaki.
      Itselläni on yli 1,5 milj. km:n kokemus Volkswagen-konsernin valmistamista autoista, eikä yhtään ongelmayksilöä ole sattunut kohdalle. Näin on varmasti suurimmalla osalla merkkien omistajista. Ennenkaikkea olen ollut tyytyväinen autojen ominaisuuksiin ja käytön kokonaistaloudellisuuteen. Muitakin merkkejä on tullut kokeiltua, mutta aina on palattu takaisin entisiin.

      • bggjjh

        Kuulosti melko lailla volkkarimyyjän höpinöiltä. Muutama tuttu ihan työn puolesta käyttää noita volkkarin pakuja joissa ei ole kumpaakaan susitekniikkaa, siitä huolimatta ovat kokonaistaloudellisesti olleet erittäin huonoja ratkaisuja.


      • tojosusi
        bggjjh kirjoitti:

        Kuulosti melko lailla volkkarimyyjän höpinöiltä. Muutama tuttu ihan työn puolesta käyttää noita volkkarin pakuja joissa ei ole kumpaakaan susitekniikkaa, siitä huolimatta ovat kokonaistaloudellisesti olleet erittäin huonoja ratkaisuja.

        bggjjh
        Kuulosti tojomyyjän höpinöiltä! Tojolla ei ole omaa pakua nyt myynnissä ja PSA:n tekeleeseen eivät paatuneimmät tojofanaatikot usko. Nälkä panee tojomyyjän livertelemään muitten merkkien palstoilla kun kauppa ei käy.


      • bggjjh
        tojosusi kirjoitti:

        bggjjh
        Kuulosti tojomyyjän höpinöiltä! Tojolla ei ole omaa pakua nyt myynnissä ja PSA:n tekeleeseen eivät paatuneimmät tojofanaatikot usko. Nälkä panee tojomyyjän livertelemään muitten merkkien palstoilla kun kauppa ei käy.

        Mitäs vittua se meikäläistä liikuttaa vaikka yhtään tojoa ei myytäisi enää huomisesta lähtien, siitä huolimatta olen sitä mieltä että nämä volkkarin hyötyautot on ihan täyttä paskaa.
        Ennemmin ostaisin takaveto Vitoja tällä hetkellä.


      • hgvcjhfxd

        Ei ne mitenkään ylivertaisia ole, jos piste-ero seuraavaan on pari desimaalia, kun asteikko on olevinaan 1-10.


      • paras kaikessa....
        hgvcjhfxd kirjoitti:

        Ei ne mitenkään ylivertaisia ole, jos piste-ero seuraavaan on pari desimaalia, kun asteikko on olevinaan 1-10.

        "sakasalinen on aina paras kaikessa"........Muistakaa se.........


    • paska ei pärjää

      No Toyota ei voita tai edes pärjää missään päin maailmaa vertailuissa länsi-autojen kanssa, ei siitä kannata olla katkera. Voit sinäkin aina vaihtaa sen japskisi oikeaan ja mukavaan autoon ja lopettaa kärsimyksesi liiikenteessä.

      • Tojotero25433

        Eipäs liioitella. Muutama vuosi sitten kun Volkswagen Group jäi saksan verottajalle kiinni lahjontarahastostaan jolla voideltiin niin autolehdet kuin saksan ammattiyhdistysjohtajat/maksettiin näiden huorat voitti Toyota Auris jopa saksalaisissa testeissä Volkswagen Golfin.
        Tosin meillä täällä suomessa Tekniikanmaailma testasi parivaljakon ja volkkari kammettiin väkisin voittajaksi, hieman jopa naurettavin perustein, annettiin meinaa tylsyydestäkin pisteet ja höpötettiin jotain konservatiisia ostajia miellyttävästä muotoilusta. Toisaalta ymmärtäähän tuon kun sama lehtitalo kustantaa myös volkkarin asiakaslehteä.


      • Vagniikan maailma
        Tojotero25433 kirjoitti:

        Eipäs liioitella. Muutama vuosi sitten kun Volkswagen Group jäi saksan verottajalle kiinni lahjontarahastostaan jolla voideltiin niin autolehdet kuin saksan ammattiyhdistysjohtajat/maksettiin näiden huorat voitti Toyota Auris jopa saksalaisissa testeissä Volkswagen Golfin.
        Tosin meillä täällä suomessa Tekniikanmaailma testasi parivaljakon ja volkkari kammettiin väkisin voittajaksi, hieman jopa naurettavin perustein, annettiin meinaa tylsyydestäkin pisteet ja höpötettiin jotain konservatiisia ostajia miellyttävästä muotoilusta. Toisaalta ymmärtäähän tuon kun sama lehtitalo kustantaa myös volkkarin asiakaslehteä.

        No VAGeista tehdään väkisin voittaja.

        -VW:n istuin on aina jämäkkä kun toisissa sama tuntuma on epämukavan kova.
        -VW:n vanhahtava kojelauta on selkeä, kun muissa vastaava näkymä on tylsä tai sitten modernimpi näkymä sekava.
        -VW:ssä kovat pyörä-äänet ovat aina taajuudella, joka ei häiritse, kun muissa desibelitolkulla hiljaisemmat matkustamot ovat sävyltään ikäviä.
        -Joskus VW:n laimea suorituskyky oli joustavaa ja helppoa arkikäsiteltävyyttä, kun taas varsinkin japanilaisten sekuntitolkulla terävämpi suorituskyky oli liian äkkinäistä tai kulutusta nostavaa tarpeettomuutta. Nykyisin tilanne on se että turbon suosimisen takia pitää aina ohittaa kuutosella, vaikka neljästäkympistä ylöspäin, koska on liian vaikea vaihtaa ohituksen ajaksi pari pykälää pienemmälle ja sitten ohituksen jälkeen takaisin kuutoselle
        -Tehokkaammilla jarruilla varustettu kilpailija on aina liian äkkinäinen poljintuntumaltaan.


      • nolo Teropoika?
        Tojotero25433 kirjoitti:

        Eipäs liioitella. Muutama vuosi sitten kun Volkswagen Group jäi saksan verottajalle kiinni lahjontarahastostaan jolla voideltiin niin autolehdet kuin saksan ammattiyhdistysjohtajat/maksettiin näiden huorat voitti Toyota Auris jopa saksalaisissa testeissä Volkswagen Golfin.
        Tosin meillä täällä suomessa Tekniikanmaailma testasi parivaljakon ja volkkari kammettiin väkisin voittajaksi, hieman jopa naurettavin perustein, annettiin meinaa tylsyydestäkin pisteet ja höpötettiin jotain konservatiisia ostajia miellyttävästä muotoilusta. Toisaalta ymmärtäähän tuon kun sama lehtitalo kustantaa myös volkkarin asiakaslehteä.

        Hehee, nyt Tero sekoaa ihan kybällä. Toyotako kaunis, sulavalinjainen, nykyaikainen ja klassikko.
        Ei nuo salaliitttoteoriat ole kuin hyvää viidettä ja tietysti trollin ruokaa.


      • Tojotero367456
        nolo Teropoika? kirjoitti:

        Hehee, nyt Tero sekoaa ihan kybällä. Toyotako kaunis, sulavalinjainen, nykyaikainen ja klassikko.
        Ei nuo salaliitttoteoriat ole kuin hyvää viidettä ja tietysti trollin ruokaa.

        Ne oli kyllä ihan tunnettuja faktoja, saksan verottaja volkkarin antoi ilmi ihan julkisesti epäselvästä rahaliikenteestä. Myöhemmin sitten paljastui homman yksityiskohdat.


      • Iso Petteri
        Tojotero367456 kirjoitti:

        Ne oli kyllä ihan tunnettuja faktoja, saksan verottaja volkkarin antoi ilmi ihan julkisesti epäselvästä rahaliikenteestä. Myöhemmin sitten paljastui homman yksityiskohdat.

        Ammattiliittojen voitelu Saksassa on tuttu tarina, ja VW:n talouspäällikkö taisi myöntää lahjukset. Autolehtien testien "maksamisesta" en ole nähnyt faktaa, voitko esittää sellaista?


    • hyvavelisaksal
      • menestystä täälläkin

        Ja tietysti Tuulilasin ja Tekniikan Maailman toimittjat olivat mukana, vai oliko sittenkään?


      • jugkxuirtkk
        menestystä täälläkin kirjoitti:

        Ja tietysti Tuulilasin ja Tekniikan Maailman toimittjat olivat mukana, vai oliko sittenkään?

        Sen lauluja laulat kenen leipää syöt, kaikki muut ymmärtää paitsi skodavolskiaudistit.


      • cgjkk

        Ei toimittajia voi syyttää asiasta, itte myisin sieluni volkkarille jo hyvästä konjakkipullosta. Itse ajelisin siitä huolimatta eri merkkisellä autolla.


    • Saksa

      Lopetan AUTO BILD lehden tilauksen siksi koska Saksalainen voittaa aina.......

      • noloahan se on, vai?

        Tero ei voi tilata mitään autolehteä, koska Tpyota ei voita koskaan mitään testiä tai vertailua missä on mukanan eurooppalaisia autoja.


    • SEpi_

      Kun nämä autot mukaan lukien Volvo hajoavat jo testin aikana puhutaan TM:ssa "yllättävästä laatupoikkeamasta".

    • -eemeli-

      Taas loputonta juupas, eipäs hyödytöntä jargonia. Joka ainoan automerkin sivustolla samat joko henkisesti tai muuten vain kesken kasvuiset räksyttämässä ja haukkumassa autoja, joista itsellä ei minkäänlaista omakohtaista kokemusta. On vain kuultu joltain tutulta tai tutun tutulta jotain ja sitten täällä suu vaahdossa meuhkataan.

    • fjsiojfiojierogr

      80-luvullahan Opelit voitti useimmat vertailut ja esim. E-Kadett valittiin myös vuoden autoksi 1985. Eipä tuo silti mikään ihmeellinen auto ollut ainakaan kestävyyden puolesta, hammashihna onneton kestävyydeltään, ruostui, vetelä kori jolloin jokapaikka nitisi ja natisi, sähkövikoja jo uudekseltaan, ym.
      Olihan se kyllä hyvä ajaa ja 1.6S moottori oli tehokas ja taloudellinen, takakontti oli tilava sedanissa joten niillä avuilla kai se vertailuissa pärjäsi, kestävyys on ihan eri asia.
      VW Golffihan on paraikaa ainakin Tuulilasilla kestotestissä, siinähän tuon kestävyydestä saa jonkinlaista kuvaa, tosin TM ajaa kaksi kertaa pidemmän matkan ja purkaa auton osiksi mitaten kuluneisuudet jne. joten siinä vasta tulee parempi kuva pidemmän ajan kestävyydestä.

    • HUUTO NAURUA !!!!!

      Saksalaisten autojen omistajat lukevat noita voideltuja autolehtiä kuin raamattua. Uskovat hölmöt että sakut olevat parhaimpia ja ostavat tietysti niitä sätöksiä. Tsi- ja DSG sepitteet vain paukkuu ja neropatit ostavat vain lisää noita saksan sätöksiä, KYLLÄ SAA NAURAA !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe