Lapsenvahdit aliarvostettuja

skfljffj4

Kirjoitin tämän tänne perhe-osiolle koska olen jo kauan halunnut kysyä nykyajan vanhemmilta: Miksi hemmetissä teidän pitää raahata lapset välttämättä joka paikkaan? Vaikka rakastatte lapsianne niin ei se välttämättä tarkoita että me muut kansalaiset näkisimme heidät yhtä ihanina tai edes siedettävinä. Pikkulapset ovat pilanneet monet häätunnelmat kirkossa eivätkä tosiaankaan älyä koko tapahtumasta mitään, koskee myös tavallisia kirkkotapahtumia. Samoin vauvat elokuvateattereissa vaikka ne toukat eivät älyä koko showsta mitään niin te silti kannatte ne mukananne kuin jotain hemmetin pokaaleja. Miksi raahaatte kakaroitanne aikuisten kahvikutsuille jonne he eivät kuitenkaan halua ja alkavat sitten kiljua tylsyyttään niin että ikkunat helisee? Ostokset tavaratalossa ja käynnit kahviloissa miehenne kanssa olisivat aivan varmasti helpompia ja romanttisempia teille kuin lapsienne kanssa jotka kirmaavat jaloissanne ja melkein juoksevat liikenteen tielle. Bussissa niiden vintiöiden huutoa joutuu kestämään vaikka olisi napit korvilla ja musiikki täysillä. Suomalaisen lapsen kiljunta jotenkin vain sattuu korviin pahemmin kuin kovaäänimimmänkin hevikarjujan huuto. (Vaikka en heviä kuuntelekkaan). Ei mitään vihjailua mutta niin monella perustuloisen perheen finninaamaisella teinilläkin on auto, ei mikään hyväkuntoinen tai uusi mutta silti vitun auto, tiedän monia joilla on sellainen vaikka asuvat vieläkin vanhempiensa luona eivätkä todellakaan ole rikkaita. Miksei töissäkäyvillä vanhemmillakin siis ole? Miksi he haluavat pilata julkisen liikenteen 24/7?

Ai niin, yksi lähipäivien todiste. Olin viime viikonloppuna poikaystäväni kanssa romanttisella illallisella, oikein olin kauan etukäteen haaveillut. Ravintolassa oli hieman täyttä joten oli pakko mennä lapsiperheen pöydän lähelle. Tiesin jo etukäteen että nuo pikkuriiviöt alkaisivat kiljua tai saamaan jotain tyhjänpäiväisiä kohtauksia ja koko ilta ja tunnelma menisi pilalle ja niinhän siinä kävikin. Ihmettelin kun ei todellakaan ollut mikään perheravintola enkä olisi uskonut että siellä vielä siihen aikaan ipanaperheitä sattuisi olemaan niin olipahan vaan. Omapahan on kallis perhelaskunne. Omasta mielestäni kuitenkin lapsiperheiden pitäisi ruveta maksamaan jonkin sortin meluveroa noista kakaroistaan. Lapsenvahti-ilmoituksia on lehdissä ja netissäkin. Ei sen aina tarvitse olla joku naapurin sussu vaan voi olla joku vähän vieraskin, ei teidän koko lompakkoanne tarvitse heille todellakaan tyhjäksi maksaa. Itse muistan miten lapsuudenpäivinäni miten joskus 5-vuotiaana oli oikea onnenpotku jos vanhempani lähtivät kahdestaan viettämään iltaa ja saimme lapsenvahdin ja vuokraleffan. Eivät ne kersatkaan varmasti jaksa teidän mukananne joka paikkaan raahautua.

1

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      Toivottavasti,et miehesi kanssa tee yhtään lasta!!!
      Terv. Äiti ja Lastenhoitaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe