Toyota Avensis 2.0 Multidrive S Premium koeajo arvosana 10+

Rento lol die

Kahvia ja pullaa sai rinkeleitäkin.Sain koeajoon suurimman bensakoneisen porrasperäisenä . Väri oli tummanharmaa (metalligraffiti tms.), se sopi omaan makuuni. Mieluummin olisin ajanut manuaalivaihteilla, mutta tässä autossa oli Multidrive S CVT-vaihteisto. Autossa oli Premium varusteluaso, joka onkin hengästyttävän upea, siinä nimittäin tulee mukana jo avaimeton käynnistys, ettei tarvitse avaimia ruveta taskun pohjalta auton sisällä kaivelemaan. Se on jotenkin niin vanhanaikaista. Autoon sisälle istuttaessa laatuvaikutelma oli kohdallaan, selvästi ylellisempi tunnelma kuin esimerkiksi uudessa Audissa. Kuvien perusteella pidin kojelautaa tavallisena mutta livenä se oli aivan upea.

Ajaminen autolla oli naurettavan helppoa ja mukavaa, ohjaus oli tarkempi kuin missään muussa autossa. Tuntuma äärettömän herkkä ja suuntavakavuus moottoritiellä oli parasta tasoa jopa navakalla sivutuulella, luulin tulleeni kuuroksi sillä Avensis oli häiritsevän hiljainen. CVT-vaihteisto oli miellyttävä ruuhkassa ajettaessa, mutta reippaampi kiihdytys vasta tuotti sellaisia riemun tunteita joita yleensä saa harvoin elämässä. Vaihteisto on siis portaaton eli mitään nykäyksiä ei tuntunut. Mutta kyllähän se meno alkoi maistua, kun laitoin vaihteiston manuaalitilaan ja vaihtelin kiinteitä välityksiä ratin takana olevista läpysköistä. Yleensä en automaattivaihteisia autoja ajaessa ole kokenut tarvetta manuaalisiin vaihtoihin, mutta tässä autossa M-tila oli ahkerassa käytössä koeajon aikana välillä luulin olevani radalla kisaamassa.

Auton alusta parasta mitä rahalla saa, hidastetöyssytkään eivät tuntuneet missään ja kaarteisiin sai ajaa kuin formulalla.. Mukava se toki oli ja penkeissäkin oli miellyttävä istua. Avensiksessa ei ollut nykyautojen tapaan liian kovia ja pieniä penkkejä ja leveä ruhoni mahtui istumaan hyvin. Ajoasento oli kaikinpuolin hyvä, ratista ja penkistä löytyi tarpeeksi säätövaraa. . Itseasiassa etu- ja takatilat tuntuivat suuremmilta kuin Lexuksessa, joka on kuitenkin Avensista suurempi auto. Sähköllä säädettäviin penkkeihin pettyneenä vipujen ja kampien käyttö tuntui kuitenkin rauhoittavalta. Myös hevosvoimia oli laumoittain ja 0-100 kiihtyvyttä riitti niin että välillä hirvitti 0-100 km/h 8,4 sekuntia.

17

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avekuski-71

      Toyotan autot ovat aina luokkansa parhaita. Mukavia, ja penkit semmoset että ei puuduta verenkiertoa kuten sakemanneissa. Ave on äärettömän suuntavakaa ja peittoaa saksalaiset. Koelauta on todella tyylikäs ja ajaton ja muovit sisällä sellaisia nahkamaisia, ja peittoaa Audin selkeästi vaikka sitä aina ylistetään lehdissä. CVT on paras automaatti ja 2-litraisessa koneessa on muikeasti vääntöä joten ajaminen on hauskaa.

    • hyvä!

      Hienoa ironiaa ja sarkasmia jota tojotero ei ymmärrä alkuunkaan.

    • Bavarian sunshine

      pas-kaa yhden aloituksen verran! Jo kolmossarjan hinnat alkaen Bmw 316i vie tota ylihinnoteltua japaninpojan koirankoppia sekä suorituskyvyssä että varsinkin ajettavuudessa.. Ykskään Ave ei mene todellisuudessa 0-100 alle 10s etenkään variaattorinpaskan ollessa voiman välittäjänä..

      • MutteriWiritys

        Hahhah, mitä se bemu poitsu tekee tojo palstalla?


    • tyytyväinen

      Juuri siksi vuosi sitten valitsin itselleni Aven, tosin diisselinä. Eikä ole tarvinut katua.

    • Loistoautovarmaan

      Olipas aika hyvä koeajo :-)

    • et sillei joo

      " Mutta kyllähän se meno alkoi maistua, kun laitoin vaihteiston manuaalitilaan ja vaihtelin kiinteitä välityksiä ratin takana olevista läpysköistä. Yleensä en automaattivaihteisia autoja ajaessa ole kokenut tarvetta manuaalisiin vaihtoihin, mutta tässä autossa M-tila oli ahkerassa käytössä koeajon aikana välillä luulin olevani radalla kisaamassa. "

      Mulla on toi loota ollu jo vuoden, kerran kokeilin rattinamikoita, enkä nähnyt mitään syytä niitä käyttää.

    • P e n t t i

      ....ja sitten heräsit Avensis-esite kädessäsi hiestä märkänä ja muistit että pitää taas tänäkin aamuna tyytyä -85 Corollaan.

    • Matti Kyllöselläkin!

      Tv-autourheilujuontaja/yrittäjä Matti Kyllönen ajaa myös Toyotalla ja mustalla Avensiksella!

      http://www.youtube.com/watch?v=77p6KllDUk4

      Siinäs kateelliset näette! Ja varmasti Kyllöselläkin olisi varaa ostaa mikä tahansa auto ja valita bemari tai audi jos haluaisi. Vaan tietää parhaan...

    • luxusta-tojo? HAHAHA

      Selvästi ylellisempi tunnelma kuin uudessa Audissa!!! : ) Siis ootko sä ihan pilvessä vai mitä ihmettä sekoilet? Ei saa polttaa hassutupakkia ennen kuskinpaikalle istahtamista!

    • skoda rapid

      Minä myös ihastuin uuteen Avensikseen näyttelyssä, pullakaffetkin maistui. Olisin tilannut uuden 1, 8 farmarin, mutta kauppa jäi tekemättä kun kaupanpäälle ei saanut toyota-lippistä, sellaista hienoa punaista, olisi ollut vain liian sporttisia sinisiä.
      Todella upea auto tosin on.

    • En näe mitään lisäarvoo m-asentoon paitsi moottorijarrutuksen aikaan saamiseksi, m-asennossakin vaihteet vaihtuvat automaattisesti jos moottorin pyörintänopeus on liian suuri tai pieni. Jos positiivisesti haluaa ajatella ei ainakaan väärin ajamalla moottoria/lootaa saa hajalle...jurnuttaessa liian pienellä tai isoilla kieroksilla ! Näin se Multidrive S toimii. Olen ollut tyytyväinen kyseiseen askiin...noin tonnin se maksaa lisää manuaalin nähden !

      • aisin gt

        Multidrive on loistava valinta kenelle tahansa.


    • Mondeonisti

      Harvinaisen hyvä kirjoitus.

      Tällaista on turha odottaa saatikka vaatia VW-miehiltä =)

      • VW-miehet

        ajelee museo turboillaan !


    • pelottikiihdyttää

      Minä kävin myös kokeilemassa uutta Toyota Avensis 2.0 Multidrive S Premiumia ja olen ajanut kilpaa useilla erilaisilla autoilla ja voin vakuuttaa,että meno oli kiihdyttäessä kuin entisellä b-ryhmäläisellä yhtään liioittelematta.Ainoa ero oli,että auto on todella hiljainen.Vielä moottoritienopeuksilla kuuli rannekellon tikityksen häiritseväksi.

    • P e n t t i

      Voe helevetti että on Kyllönenkin alipalkattu. Nyt se sitten selvisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

      Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1436
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

      Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1415
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      312
      1191
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

      Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1107
    5. Aika pieni se on

      Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      33
      935
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

      Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      914
    7. vinkki miehille

      Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

      Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      845
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

      Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      827
    10. Pelekäätkönä mua?

      Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe