Yamaha 20hv autolube 92vm

Yamaha 20

Moro,eli sellanen ongelma et ensin kone kävi nätisti ja yhellä nykäsyllä käyntiin mutta tuntui että ei kaikkia kierroksia ottanu mitä olis pitäny(ei kiekkamittari,kuulon perusteella) niin päätin ottaa kaasarit irti ja putsasin ne ja sit kun laitoin takas niin ensin lähti käyntiin mut sit rupes yskimään ja ei meinannu pysyä käynnissä jos ei antanu jenggaa ja lopulta ei lähteny enää edes käyntiin.....prkl.....ja kaikki on niin kun aikasemminkin!!! suuttimiakaan ei vissiin voi laittaa liian kireelle vai voiko?

10

1100

    Vastaukset

    • Ei vika välttämättä kaasarista löydy.
      Sähköpuolen syynäys on tärkeä toimenpide myös.
      Joku kontaktihäiriö maadoituksessa, tai tulppa pimeänä,voi myös sekoittaa käynnin.
      Voihan pensan saamattomuuteen vika löytyä myös pumpusta,suodattimesta tai letkuista yleensä.
      Suuttimet (kiinteät) ruuvataan normaali kireyteen,rikkomatta niitä, paitsi säätösuutin seokselle, joka on yleensä karvan yli kierroksen auki,siitä aletaan sitten käyntiä seoksen avulla passaamaan.

    • thanks,vika oli juuri sähköpuolella....tulpanhatut ruuvasin irti ja takas paikoilleen niin rupes toimimaan :) onko toi seossuuttimen säätö tarkkaa kun tuntui että 2 kierrosta auki toimi parhaiten? ja mistä nään et mitä mallia toi kone on että tiedän hommaanko isommat kaasarit vai poistanko kuristuksen?

    • Niin ja tunnin ajon jälkeen tulpat oli käytännössä valkoiset vielä eli säädänkö mitä ?eikö niitten pitäis olla vaalean maitokahvin väriset? kiitti etukäteen vastauksesta

    • Laihalla on, putsaa kaasarit kunnolla ennenkuin tulee isoa vahinkoa. Se seossäätö on pelkästään tyhjäkäynnille.

      • Kyllä minun käsitykseni ns. seosruuvilla ( myös ilmaruuviksi kutsutulla ) on muukin käyttötarkoitus. Yleensä kaasarissa on myös tyhjäkäyntisuutin, joten seosruuvin avulla ruokitaan koko järjestelmän perustarvetta. Jos seosruuvin kiertää kokonaan kiinni,kone ei toimi. Perussäätö on yleisemmin n.kierros tai vähän toista,riippuu tietenkin koneesta. Jos tulpan väri on muuta kuin "kahvin ruskea", ( ei mikään maitokahvin) voi seosta lisätä tai vähentää ruuvia kiertämällä, oikea seoksen (värin ) löytämiseksi. Kannattaa tarkistaa ettei ole ylimääräisiä ilmavuotoja imupuolella ennen seoksen säätämistä. Tyhjäkäyntiä voi lisätä myös mekaanisesti. Harvoin ennakko on niin pielessä että sitä täytyisi alkaa muuttelemaan. Liian rikas seos ei ole niin vaaraksi, kuin laiha. Kaasarit ja niiden kuristukset on tehtaalla oikeaksi mitoitettu, joten niiden tietämätön muuttelua en suosittele.


    • Niissä kun onkin kiinteet pääsuuttimet...sorry nyt vaan ja kun kaasarissa on paskaa niin ei kone saa soppaa vaan käy liian laihalla. Nöyrästi vaan kaasarit puhtaaksi eikä kikkailla mutu neuvoilla

    • Kannattaa noi yammut kiertää kaukaa ja siirtyä oikeisiin perämoottoreihin

    • Paaliin.

    • Heitä tosiaan metallinkeräykseen tuo. Muutenkin nuo vanhat jamahat on paskoja koneita ja airot on tarpeen jos meinaat rannasta lähteä.

    • Samanlaista ongelmaa oli omassa 20DEO -90 koneessa että yskähteli tyhjäkäynnillä ja sammuili välillä. Huollosta ohjeet että tyhjäkäynti/seosruuvit 2 kierrosta auki ja siitä +- 1/4 kierrosta säätöä. Hyvä tuli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      404
      11902
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      204
      8772
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

      kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      472
      4698