Miksi saksalainen auto maksaa suomessa enemmän, Kuin vastaava Japanilainen auto, Vaikka autot; "Saksalaiset" tuodaan PALJON lähempää suomeen Saksasta, Kuin Japanista?...........
Onko tässä kyseessä joku kauppapoliittinen jutzka?............
MIKSI.....
15
140
Vastaukset
- sos. pum.......
Pelkkä SUOMI nimisen valtion VEDÄTYS.....
Jonka kaikki suomalaiset näyttävät hyväksyvän.........
Sosiaalipummi kiittää.............. - ottakaa opiksi...
Ei, Vaan MAANOSALISÄ!!!! Saksassa työvoima kallista, Siten järjestys Saksa, tshekki Ja espanja.......
Siis Seat halvin, Ja Audi kallein. Muut siltä väliltä........
Japsit perustivat
tehtaat eurooppaan jo ennen EU:ta....(fiksua japanilaisittain ajateltuna), Ja Tulliongelmia ei ole......... Siksi koska itäautot ovat itäautoja ja länsiautot ovat länsiautoja. Erona on se, että toinen on riisikippo ja toinen on auto. Lähinnä MB, BMW ja Audi ovat näitä autoja.
- laatu maksaa
Saksalainen auto on parempi ja tehty paremmin ja tukevammaksi.
Japanilainen koittaa sästää ihan jokaisessa paikassa mahdollisimman paljon ja sen huomaa kun hieman tutkii auton rakenteita.
Ja tyhmempikin huomaa eron kun käy koeajolla. - DI_
Kehityksestä jälkeen jäänyt, vanhentunut autonvalmistustekniikka ja robotoinnin heikko taso nostavat luontaisesti autonvalmistuksen kustannuksia. Saksalaisten autotehtaiden ongelma on periaatteessa sama kuin siellä valmistettujen tuotteidenkin; luotettavuus on jäänyt jonnekin takavuosien tasolle. Käytännössä tämä ilmenee myös autoille myönnettävien takuuaikojen lyhyytenä.
Kuluttaja joutuu siis teknisesti heikkotasoisten autojen kokeilu- ja maksumieheksi.- mistä näitä dippoja
No nyt inssi on pihalla kuin lumiukko. Takuuaika ei kerro auton laadusta tai kestävyydestä mitään, sitä käytetään lähinnä markkinointikeinona. Esimerkkinä voisi käyttää Rellua jonka oli ihan pakko pidentää takuuta, että saisi niitä lelujaan myydyksi edes hieman ja tietenkin nämä korealaiset joita ei kukaan muuten ostaisi.
Kyllä euroopan tehtaila on ihan ajanmukaiset robotit ja tekniikat käytössä, eikä siellä suunnassa säästellä ihan kaikessa kuten esim. Toyotalla josta saamme lukea uhtenään takaisinkutsujen merkeissä ja pääjohtajan julkisten anteeksipyyntien muodossa. Se että on DI ei takaa että ymmärtää juurikaan mistään mitään, paitsi juuri siitä pikku nurkkateoriasta jonka parissa se ura menee vuodesta toiseen. - dwe22
mistä näitä dippoja kirjoitti:
No nyt inssi on pihalla kuin lumiukko. Takuuaika ei kerro auton laadusta tai kestävyydestä mitään, sitä käytetään lähinnä markkinointikeinona. Esimerkkinä voisi käyttää Rellua jonka oli ihan pakko pidentää takuuta, että saisi niitä lelujaan myydyksi edes hieman ja tietenkin nämä korealaiset joita ei kukaan muuten ostaisi.
Kyllä euroopan tehtaila on ihan ajanmukaiset robotit ja tekniikat käytössä, eikä siellä suunnassa säästellä ihan kaikessa kuten esim. Toyotalla josta saamme lukea uhtenään takaisinkutsujen merkeissä ja pääjohtajan julkisten anteeksipyyntien muodossa. Se että on DI ei takaa että ymmärtää juurikaan mistään mitään, paitsi juuri siitä pikku nurkkateoriasta jonka parissa se ura menee vuodesta toiseen.Hyundai Elantra on maailman 4:neksi myydyin automalli:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota corolla paihitti sittenkin ford focuksen/201304407179
- kysynpähän vaan...
No jos kerran saksalaiset sitten ovat niin ylivoimaisia laatutuotteita, Niin miksi he eivät sitten voi yhtä hyvin antaa laatutuotteillensa pitempiä takuita? Mikä estää?
- mutta niillähän on!
Yhdessäkään japanilaisessa ei ole niin pitkää takuuta kuin saksalaisissa. Saksalaisten takuuta ei kllometrit rajoita, vain aika. Ammattikäytössä ei ole lainkaan tavatonta, että autolla ajetaan takuuaikana 300tkm. Japanilaisten takuu jäät puoleen tuosta (100-150tkm), koska kilometrit tulevat täyteen 1 vuodessa. Ja saksalaisilla kaikki tuo puolta vähemmillä huolloilla.
- kysynpähän vaan...
mutta niillähän on! kirjoitti:
Yhdessäkään japanilaisessa ei ole niin pitkää takuuta kuin saksalaisissa. Saksalaisten takuuta ei kllometrit rajoita, vain aika. Ammattikäytössä ei ole lainkaan tavatonta, että autolla ajetaan takuuaikana 300tkm. Japanilaisten takuu jäät puoleen tuosta (100-150tkm), koska kilometrit tulevat täyteen 1 vuodessa. Ja saksalaisilla kaikki tuo puolta vähemmillä huolloilla.
Miksi tuot taksin tähän keskusteluun, Koska niitä kohdellaan verotuksessa aivan eri tavalla, Kuin yksityisautoilua? Ajappas metrikin ammattikäyttöön rekisteröidyllä taksillasi yksityisajoa, Ja pala siitä, Niin luvat läksi kuin telkkä pöntöstä, Ja mittavat verot kaupan päälle.
Sama kuin vertaisi dieselautoilijoita keskenään näin: Mä ajan dieselpolttoaineella, Johon toinen: Mä ajan moottoripolttoöljyllä........
Sitäpaitsi vaikka ajaisit sen kahdenvuoden aikana vaikka kymmenen miljoonaa kilometriä, Takuu loppuu "saksalaisissa" viimeistään kahden vuoden kuluttua. - arka totuus?
kysynpähän vaan... kirjoitti:
Miksi tuot taksin tähän keskusteluun, Koska niitä kohdellaan verotuksessa aivan eri tavalla, Kuin yksityisautoilua? Ajappas metrikin ammattikäyttöön rekisteröidyllä taksillasi yksityisajoa, Ja pala siitä, Niin luvat läksi kuin telkkä pöntöstä, Ja mittavat verot kaupan päälle.
Sama kuin vertaisi dieselautoilijoita keskenään näin: Mä ajan dieselpolttoaineella, Johon toinen: Mä ajan moottoripolttoöljyllä........
Sitäpaitsi vaikka ajaisit sen kahdenvuoden aikana vaikka kymmenen miljoonaa kilometriä, Takuu loppuu "saksalaisissa" viimeistään kahden vuoden kuluttua.Kilometrithän ne autot tappaa enemmän kuin vuodet ja siksi nuo kilometreihin rajoitetut takuut kertovat enemmän kuin vuosimäärät. Kyllä myyntitykitkin ajavat nuo japskien takuut loppuun ennen kahta vuotta ja millaisia tuskan kilometrejä, huhuu.
- Jo 10 Japanilaista.
Seuraava autoni on Eurooppalainen, merkkiä en viellä tiedä.....
- luulisi ymmärtävän?
No ensinnäkin japanilainen ei vastaa saksalaista, siinä yksinkertainen syy.
- Sakemanni rules
Koska saksalainen auto on huomattavasti parempi. Korit ovat sinkitty kunnolla, pelti paksumpaa, alustan osat jämerämpää tekoa, sisustusmateriaalit huomattavasti laadukkaampia jne.
- NATSISIKA!!!!!!
"nimim." merkille "Luulisi ymmärtävän":
EI TODELLAKAAN VASTAA "SAKSALAINEN IDÄSSÄ KASATTU KOTTERO" JAPANILAISTA!!!!!!!
RUNKKAA VAIKKA SIIHEN "MIKÄLIE" "SAKSALAISESI" PAKOPUTKEEN...
SAKSALAINENHAN ON MUUTENKIN TUNNETTU ANAALI PANIJA KAUTTA MAAILMAN!!!!
HOMOT JALUSTALLE!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110984
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452463- 302153
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131721Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421574Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311260Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351196Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317902