Työtehoni on laskenut viimeisen puolen vuoden aikana huomattavasti. Joudun tosissani kamppailemaan itseni kanssa, että saan tehtyä vastuullani olevat työt. Ajatukseni harhailevat jossain aivan muualla kuin itse asiassa. Aamuisin työpaikalle saavuttuanu olen nukahtaa työpisteeni ääreen, mutta parilla kahvikupillisella saan pidettyä itseni "käynnissä". En tahdo sietää, jos joku työkaveri tulee heti aamusta kysymään minulta jotain. Mielelläni olisi ensimmäiset pari tuntia omissa oloissa, ennenkuin haluan jutella kenellekään. Myös tällöin joudun ponnistelemaan, etten vahingossakaan töykeilisi muille. Kerroin asiasta muutamalle työkaverille ja pahoittelin, jos olen joskus heitä loukannut, mutta eivät kuulemma olleet huomanneet mitään. Heidän mielestään olen vain ollut normaalia hiljaisempi.
Töiden ulkopuolella, eli vapaa-aikana olen sitten aivan toisenlainen. Mieli on pirteä ja jaksan harrastaa, kuntoilen nimittäin paljon. Joskus tuntuu, että kuntoilu vie suurimman osan vapaa-ajastani. Olen kavereihini yhteydessä ja vietän heidän kanssaan aikaa aina kun on mahdollista.
Alan jo houlestua tilanteestani, sillä pahimmassa tapauksessa voin menettää työpaikan. Onko tämä jonkinasteista masennusta, vai mihin tuo "työpahoinvointi" liittyy?
Töissä väsyttää ja tylsistyttää
4
198
Vastaukset
- ajoissa ratkaistava
Kun vapaa-ajalla elämä on rentoa ja jaksat, niin vaikuttaa että työ ei taida olla sinulle sopivaa? Oletko oikealla alalla? >Vai onko niin että kulutat liikaa energiaa työn ulkopuolella ja puhti ei sitten enää riitä työhön?
Sinun pitää nyt mennä työterveyshoitajalle ja lääkäriin. Kannattaa nyt miettiä, voiko avapaa-ajan jutuista tinkiä, ottaa lomaa. Älä odota niin pitkään että päädyt burn outiin.- tylsistynyt1
Tämä nykyinen työ tai työpaikka ei ole tarjonnut minulle mitään uutta pitkiin aikoihin. Eli työni ei ole enää haasteellista. Kun aloitin tässä työssä, niin kaikki oli uutta. Kyseessä on siis ensimmäinen vakituinen työpaikkani koulusta valmistumisen jälkeen ja koulussa ei tietenkään tämän toimialan asioita opittu. Tuolloin mieli pysyi virkeänä, kun opettelin asiat itse, minua ei edes perehdytetty. Siinä olis siis haastetta. Nyt kun hallitsen työtehtäväni, niin mitään uutta ei sitten ole tullut.
Olen miettinyt samaa vapaa-ajan käytön suhteen. Liikunta vie tosiaan nykyään suurimman osan vapaa-ajastani, mutten oikein osaa irrottautua siitä. Siitä on tullut tavallaan päivittäinen rutiini. Jos jään töiden jälkeen sohvalle makaamaan, niin illalla olen sitten tuskastunut kun en ole tehnyt mitään, ajatukset ovat sekaisin eikä unikaan tule. Kun rasitan kehoani, niin sen jälkeen olo on mukavan raukea ja uni maittaa. Eli liikunta on kuin huume.
- pysähtymisen paikka
Tuli mieleen että jotain on pielessäsi työn ulkopuolella, kun nautit mutta aamulla töihin tultua pitää nuokkua kaksi tuntia kahvin voimalla. Olisko mahdollista vaihtaa alaa tai ainakin työpaikaa.
Myös vapaa-ajalla pitää olal muutakin kuin vain liikuntaa. Tavallaan pakenet jotain myös tuohon liikuntahuumeeseen. Elät kuin näytellen ja suorittaen. Koetko yksinäisyyttä? Mitä pakoilet? Tarvitset myös varmaan unta enemmän?- tylsistynyt1
Työpaikan vaihdos tuntuu nykyään todelliselta riskiltä, joten ensisijaisesti hakisin ratkaisua ongelmaan muualta. Tietenkin jos muu ei auta ja se työpaikan ja/tai maiseman vaihdos nimenomaan on se, joka laukaisisi tämän tilanteen.
Vapaa-ajalla olen yksinäinen, paitsi silloin kun tapaan kavereitani. Olen nykyään sinkkumies (tuli sukupuolikin vasta nyt kerrottua) ja minulla on pitkäaikainen suhde takana, joka päättyi vähän ikävään eroon. Nykyään tunnen helpotusta, että riitaisa suhde päättyi, eli se oli molempien osapuolten kannalta paras ratkaisu. Sain tuolloin tukea niin sukulaisilta kuin kavereiltanikin, heille iso kiitos. En kuitenkaan koe, että tuo ero vaikuttaisi nyt tähän tilanteeseeni, sillä eron jälkeen tunnen "syntyneeni uudelleen", näin värikkäästi ilmaistuna :) Tuntuu vain, että olen pitkästynyt nykyiseen elämäntilanteeseeni ja tuo liikunta on nyt ainoa henkireikä, johon puran turhautumiseni. No se sitten näköjään kostautuu työelämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek195183Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5502633Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192352Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512220- 242007
- 821654
- 1461535
- 1271241
- 128946
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40899