laitoin eilen avun pyynnön,mutta ei näy missään.
Minulla on punainen karhunköynnös ihana-ja runsaasti kukkiva,samoin elämänlanka.
MITEN otan uusia pistokkaita,tai talvehdutan,ovat nyt korkeissa laatikoissa.
Nämä köynnökset ostin keväällä,ilman syysohjeita.
Menestyvätkö kuusamon korkeudella taven yli..vai otanko pistokkaita ja mistä???????
asiasta tietoinen voisitko vastata vaikka e-mailiini.umrosvasti2@suomi24 KIITÄN jo etukäteen!!
apua!NEUVOJA odottava,pakkanen jo tullut
11
564
Vastaukset
- itse
ne, kellarissa tai vastaavassa, pistokasjuurrutus esim. vedessä lienee jo liian myöhäistä. Kastelu ennen talvehdittamista ja huolehdi ettei pahemmin kuivu talven aikana. Katso esim. Kauppilan hoito-ohjeita, www.kauppila.fi.
- kukkia rakastava ja kasvattaja
Kiitän vastauksestasi,toivottavasti ne kaikki ihanat kukat alkavat ensi kesänä kasvamaan ja kukkimaan kuten tänä vuonna.
terv.kuusamon kukkahullu - sivuja
kukkia rakastava ja kasvattaja kirjoitti:
Kiitän vastauksestasi,toivottavasti ne kaikki ihanat kukat alkavat ensi kesänä kasvamaan ja kukkimaan kuten tänä vuonna.
terv.kuusamon kukkahullumyös esim. www.puutarha.net hakuineen ja linkkeineen. Kannattaa katsella. Siemenkasvatusta kannattaa harkita.
- vielä
sivuja kirjoitti:
myös esim. www.puutarha.net hakuineen ja linkkeineen. Kannattaa katsella. Siemenkasvatusta kannattaa harkita.
että siemenkasvatus perennojen ja köynnösten suhteen on helppoa, huokea ja lajikevalikoima valtava, myös pohjoisessa. AINA kannattaa kokeilla. Ei muuta kuin perennakirja esiin-niistä on väri-iloa vuosiksi.
- aivan
vielä kirjoitti:
että siemenkasvatus perennojen ja köynnösten suhteen on helppoa, huokea ja lajikevalikoima valtava, myös pohjoisessa. AINA kannattaa kokeilla. Ei muuta kuin perennakirja esiin-niistä on väri-iloa vuosiksi.
myös pohjoisessa ilmastossa menestyy, kokeile siemeniä Maatiaiselta, Isoäidinkasveilta jne.
Siitä vaan. Kokeilu pohjoisessakin kannattaa aina. Puutarha-harrastus on aina kotimaa-muu maa
-tilanne-molemmat ovat hyviä. Siitä vain. - apua neuvoja odottava.
aivan kirjoitti:
myös pohjoisessa ilmastossa menestyy, kokeile siemeniä Maatiaiselta, Isoäidinkasveilta jne.
Siitä vaan. Kokeilu pohjoisessakin kannattaa aina. Puutarha-harrastus on aina kotimaa-muu maa
-tilanne-molemmat ovat hyviä. Siitä vain.Muuten hyvä ehdotus,mutta olen asunut täällä vasta tämän vuoden,olen nimittäin keskisuomen korkeudelta,eikä siellä ollut näin kovia pakkasia -35,joten yritän kaikkeni,Muut kaikki kukat säilyivät hyvin peitettyinä.
Suur kiitos kuitenkin avusta ja neuvoista.
terv.uma - minä
apua neuvoja odottava. kirjoitti:
Muuten hyvä ehdotus,mutta olen asunut täällä vasta tämän vuoden,olen nimittäin keskisuomen korkeudelta,eikä siellä ollut näin kovia pakkasia -35,joten yritän kaikkeni,Muut kaikki kukat säilyivät hyvin peitettyinä.
terv.umaolen myös K-Suomesta, siis ei mitään hätää, suosittlen vain sinnnekin pohjoiseen perennopja-niillä saa NIIN helposti väriä ja vihreyttä pohjoiseeennkin. Ei muuta. Ei PIDÄ aliarvioda
asemaansa. Myös pohjoisessa voi harrastaa kaseveja, kuten Maatiainen ry., Isoäidin kasvit ry. katso sivut. Myös siemeniä pohjoiseen.... - juuri
minä kirjoitti:
olen myös K-Suomesta, siis ei mitään hätää, suosittlen vain sinnnekin pohjoiseen perennopja-niillä saa NIIN helposti väriä ja vihreyttä pohjoiseeennkin. Ei muuta. Ei PIDÄ aliarvioda
asemaansa. Myös pohjoisessa voi harrastaa kaseveja, kuten Maatiainen ry., Isoäidin kasvit ry. katso sivut. Myös siemeniä pohjoiseen....olen myös itse JKL-seudulta-ei pidä aliarvioida asemaasi, se on niin helppoa. Perennoilla saa koristeellisen puutarhan minne vaan. Siitä vaan kokeilemaan. Isoäidin kasvit/Maatiainen omaa hyvät kasvilajikkeet myös pohjoiseen-siitä vain kokeilemaan-JA myös eteläisemmät lajikkeet voi menstyä pohjoisessa. Jos itse asuisin pohjoiseesa, kokeilisin AINA, koskaan ei tiedä mikä menestyy myös pohjoisessa. Ei pidä alairvioida asemaansa-totta. Perennat ovat LOISTAVA keino luoda uutta ja perinteistä puutarhakulttuuria myös pohjoiseen Suomeen. Siis, pliis, kokeile lähes kaikkea mahdollista alalta ja ota selvää siemenliikkeistä-uudet katalogit tulossa tammikuussa. Puutarhakulttuurin perinne on yhdistää perinteistä luontoa ja eksotiikkaa-sopii kokeilla sitä myös pohjoisessa.
- esim
juuri kirjoitti:
olen myös itse JKL-seudulta-ei pidä aliarvioida asemaasi, se on niin helppoa. Perennoilla saa koristeellisen puutarhan minne vaan. Siitä vaan kokeilemaan. Isoäidin kasvit/Maatiainen omaa hyvät kasvilajikkeet myös pohjoiseen-siitä vain kokeilemaan-JA myös eteläisemmät lajikkeet voi menstyä pohjoisessa. Jos itse asuisin pohjoiseesa, kokeilisin AINA, koskaan ei tiedä mikä menestyy myös pohjoisessa. Ei pidä alairvioida asemaansa-totta. Perennat ovat LOISTAVA keino luoda uutta ja perinteistä puutarhakulttuuria myös pohjoiseen Suomeen. Siis, pliis, kokeile lähes kaikkea mahdollista alalta ja ota selvää siemenliikkeistä-uudet katalogit tulossa tammikuussa. Puutarhakulttuurin perinne on yhdistää perinteistä luontoa ja eksotiikkaa-sopii kokeilla sitä myös pohjoisessa.
Maatiaisella on hyviä pohjoisiakin kantoja.
- siis
apua neuvoja odottava. kirjoitti:
Muuten hyvä ehdotus,mutta olen asunut täällä vasta tämän vuoden,olen nimittäin keskisuomen korkeudelta,eikä siellä ollut näin kovia pakkasia -35,joten yritän kaikkeni,Muut kaikki kukat säilyivät hyvin peitettyinä.
terv.umavoi viljellä siemenestä - saa siemenliikkeistä - mutta viljely sisällä jo tammikuusta alkaen ettei kukinta viipyisi.
- kyllä
siis kirjoitti:
voi viljellä siemenestä - saa siemenliikkeistä - mutta viljely sisällä jo tammikuusta alkaen ettei kukinta viipyisi.
lisäisin että teidän köynnöksenne voivat JO tuottaa sopivia siemeniä viljelyynn. Siitä vaan edellisten ohjeiden mukaan. Siitä vain tarkistamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569