Voi että mua ärsyttää!

niiinväsynytäiti

Olen 10kk vauvan äiti ja en olis ikinä kuvitellut että yösyöttöjen lopetus olisi näin vaikeaa! Olen yli kuukauden ajan tehnyt niin etten anna tissiä yöllä. Silti tuo heräilee pahimmassa tapauksessa 20 kertaa! En usko, että mitkään unikoulut auttaa tässä tilanteessa. Olen niin väsynyt fyysisesti kuin henkisestikin, tämä univelka saa mut repimään kohta hiuksetkin päästä. Rakastan vauvaani, mutta en tiedä kuinka kauan enää jaksan.

Nyt vauvalla on flunssa ja on kipeän oloinen niin uskon että se häiritsee unta vielä enemmän. Heräsi viimeyönä ennen kahta ja sai kauheat itkuraivarit mun sylissä eikä rauhoittunut millään. No mitä mä sitten tein? Annoin tissiä! Tunnen itseni niin epäonnistuneeksi yksilöksi. En jaksanut enään kaiken näiden valvomisien jälkeen! Tuttia tuo ei huoli, ei ole ikinä huolinutkaan.

Joillakin heräämiskerroilla pitelen vauvaa sylissä keskiyöllä ja hän tapittaa vaan siinä ja valvoisi vaikka kuinka kauan. Jos lasken sänkyyn, konttii seisomaan ja itkee. Saatte vaikka kivittää minut nyt mutta en nykyään tunne oikein mitään positiivisia tunteita vauvaani kohtaan, lähinnä ärsytystä. Vielä kun on noin vaativaluonteinen kitisijä. Joskus haluaisin vain lähteä pois eikä palata!

Mieheltäni en apua saa, koska hän käy töissä ja eikä siitä tule mitään jos valvoo. Vanhempani asuvat yli 300 km:n päässä joten tuosta vaan ei äitini voi tulla auttamaan. Toki voi tulla, muttei niin usein. Neuvolasta olen saanut apua ja tulisi hoitajakin, mutten uskalla ottaa apua vastaan. Kuitenkin vauva vaatii vielä minua ja tissiä päivittäin. Huoh! Tuntuu et olen ainut maailmassa tämän asian kanssa!

1

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hetki kerrallaan

Hei,jatka vaan niitä yösyöttöjä.Itse pariinkin otteeseen yritin vauvaa opettaa et nyt ei tissiä tule..mutta jouduin antamaan aika monesti periksi.Tuntui et just noiden mun yritysten takia se tissittely venyi ja venyi.Vauva ei vaan ollu vielä valmis lopettamaan.Olin niin väsynyt et lopulta heräsin aina kun oli syöttö,mut sit saman tien ku vauva söi,niin nukahdin.
      Jaksamista sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6598
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2490
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      100
      1928
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1507
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1059
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      939
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe