Olen 10kk vauvan äiti ja en olis ikinä kuvitellut että yösyöttöjen lopetus olisi näin vaikeaa! Olen yli kuukauden ajan tehnyt niin etten anna tissiä yöllä. Silti tuo heräilee pahimmassa tapauksessa 20 kertaa! En usko, että mitkään unikoulut auttaa tässä tilanteessa. Olen niin väsynyt fyysisesti kuin henkisestikin, tämä univelka saa mut repimään kohta hiuksetkin päästä. Rakastan vauvaani, mutta en tiedä kuinka kauan enää jaksan.
Nyt vauvalla on flunssa ja on kipeän oloinen niin uskon että se häiritsee unta vielä enemmän. Heräsi viimeyönä ennen kahta ja sai kauheat itkuraivarit mun sylissä eikä rauhoittunut millään. No mitä mä sitten tein? Annoin tissiä! Tunnen itseni niin epäonnistuneeksi yksilöksi. En jaksanut enään kaiken näiden valvomisien jälkeen! Tuttia tuo ei huoli, ei ole ikinä huolinutkaan.
Joillakin heräämiskerroilla pitelen vauvaa sylissä keskiyöllä ja hän tapittaa vaan siinä ja valvoisi vaikka kuinka kauan. Jos lasken sänkyyn, konttii seisomaan ja itkee. Saatte vaikka kivittää minut nyt mutta en nykyään tunne oikein mitään positiivisia tunteita vauvaani kohtaan, lähinnä ärsytystä. Vielä kun on noin vaativaluonteinen kitisijä. Joskus haluaisin vain lähteä pois eikä palata!
Mieheltäni en apua saa, koska hän käy töissä ja eikä siitä tule mitään jos valvoo. Vanhempani asuvat yli 300 km:n päässä joten tuosta vaan ei äitini voi tulla auttamaan. Toki voi tulla, muttei niin usein. Neuvolasta olen saanut apua ja tulisi hoitajakin, mutten uskalla ottaa apua vastaan. Kuitenkin vauva vaatii vielä minua ja tissiä päivittäin. Huoh! Tuntuu et olen ainut maailmassa tämän asian kanssa!
Voi että mua ärsyttää!
niiinväsynytäiti
1
452
Vastaukset
- hetki kerrallaan
Hei,jatka vaan niitä yösyöttöjä.Itse pariinkin otteeseen yritin vauvaa opettaa et nyt ei tissiä tule..mutta jouduin antamaan aika monesti periksi.Tuntui et just noiden mun yritysten takia se tissittely venyi ja venyi.Vauva ei vaan ollu vielä valmis lopettamaan.Olin niin väsynyt et lopulta heräsin aina kun oli syöttö,mut sit saman tien ku vauva söi,niin nukahdin.
Jaksamista sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252490Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.551806Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111204Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2991067- 259992
- 146903
- 56884
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9797- 47780
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.111775