Asunnon myyminen töiden vuoksi

jos lähtö tulee

Olette varmaan joskus olleet tilanteessa, että muutatte vaikka töiden perässä toiselle paikkakunnalle ja sen vuoksi teidän täytyy myydä nykyinen asuntonne. Olen katsellut töitä muualta ja tämä tilanne tulisi eteen, jos onnistun saamaan työpaikan. Asun siis omistusasunnossa ja minun pitäisi myydä se jos lähtö tulee. Uudelta paikkakunnalta tuskin kannattaa heti lähetä ostamaan asuntoa, lähinnän lainan saannin vuoksi. Nykyäänhän pankit eivät tietääkseni myönnä uutta asuntolainaa, jos entinen on vielä alla. Näin ollen kannattaisi muuttaa ensin vuokralle, vaikka se vuokranmaksu tuntuukin typerältä. Mutta miten tuo asunnon myyminen kannattaisi ajoittaa töiden aloitukseen nähden, jotta ei tarvitsisi maksella lainanlyhennyksiä ja vuokria samaan aikaan?

4

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekisin niin

Tarviiko tuota paljon miettiä kun lukee uutisia. Myyntiajat ovat pidentyneet. Jos ne on ennen ollut 4 viikkoa niin nyt voi mennä 10 viikkoa että ostaja löytyy. Tee välitysliikkeen kanssa sellainen sopimus että myydään vain jos työpaikka löytyy. Välitysliike etsii sillä välin sopivaa ostajaehdokasta. Jos kauppoja ei tule niin silloinhan välityspalkkiotakaan ei tarvinne maksaa.

• kyllä myöntää

Kyllä pankit myöntää tottakai lainaa jos vakuudet on kunnossa eli nykyinen asuntosi säilyy nykyisen lainan takuuna ja uutta asuntoa vastaan saat lainan (tai muita vakuuksia vastaan). Eihän kukaan voisi ostaa sijoitusasuntojakaan jos ei voisi omistaa kuin yhden asunnon kerrallaan. Pankin virkailija luultavasti sanoo ettei lainaa saa, koska hänellä ei ole valtuuksia sitä myöntää mutta pitää kysellä ylempää.

Itse olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle, töitä ei sieltä ainakaan vielä ole mutta pystyn kulkemaan 75 km suuntaansa kyllä päivittäin nykyiseen työhöni vaikkei sieltä töitä löytyisikään. Asunnon ostin jo sieltä ja nykyisessä on remontti menossa, ensi viikolla koitan saada sen myyntiin. Kun hinta on sopiva, taatusti menee kaupaksi.

• jos lähtö tulee

No mitä ovat ne pankkien varoittelut "kahden asunnon loukusta"? Eikö se nimen omaan tarkoita sitä, että entinen on saatava kaupaksi, ennenkuni saa uuden lainan uutta asuntoa varten.

• keväällä myynnyt

Älä missään nimessä kerro välittäjille tai ostajille että myyt sen paikkakunnan vaihton takia. Ostajat tietävät että olet jossain määrin pakkoraossa sen myymisen suhteen ja tarjoukset senmukaisia. Välittäjätkin käyttävät sitä tietoa härskisti hyväkseen jos myyntiaika venyy...'

Minulla oli tuossa keväällä eduksi kertoa myynnin syyn. Muutto 800 metrin matkan päähän suurempaan. Kieli että viihtyy alueella:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7485
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3977
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3520
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2814
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2662
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2401
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2289
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2248
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1972
    Aihe