Asunnon myyminen töiden vuoksi

jos lähtö tulee

Olette varmaan joskus olleet tilanteessa, että muutatte vaikka töiden perässä toiselle paikkakunnalle ja sen vuoksi teidän täytyy myydä nykyinen asuntonne. Olen katsellut töitä muualta ja tämä tilanne tulisi eteen, jos onnistun saamaan työpaikan. Asun siis omistusasunnossa ja minun pitäisi myydä se jos lähtö tulee. Uudelta paikkakunnalta tuskin kannattaa heti lähetä ostamaan asuntoa, lähinnän lainan saannin vuoksi. Nykyäänhän pankit eivät tietääkseni myönnä uutta asuntolainaa, jos entinen on vielä alla. Näin ollen kannattaisi muuttaa ensin vuokralle, vaikka se vuokranmaksu tuntuukin typerältä. Mutta miten tuo asunnon myyminen kannattaisi ajoittaa töiden aloitukseen nähden, jotta ei tarvitsisi maksella lainanlyhennyksiä ja vuokria samaan aikaan?

4

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekisin niin

      Tarviiko tuota paljon miettiä kun lukee uutisia. Myyntiajat ovat pidentyneet. Jos ne on ennen ollut 4 viikkoa niin nyt voi mennä 10 viikkoa että ostaja löytyy. Tee välitysliikkeen kanssa sellainen sopimus että myydään vain jos työpaikka löytyy. Välitysliike etsii sillä välin sopivaa ostajaehdokasta. Jos kauppoja ei tule niin silloinhan välityspalkkiotakaan ei tarvinne maksaa.

    • kyllä myöntää

      Kyllä pankit myöntää tottakai lainaa jos vakuudet on kunnossa eli nykyinen asuntosi säilyy nykyisen lainan takuuna ja uutta asuntoa vastaan saat lainan (tai muita vakuuksia vastaan). Eihän kukaan voisi ostaa sijoitusasuntojakaan jos ei voisi omistaa kuin yhden asunnon kerrallaan. Pankin virkailija luultavasti sanoo ettei lainaa saa, koska hänellä ei ole valtuuksia sitä myöntää mutta pitää kysellä ylempää.

      Itse olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle, töitä ei sieltä ainakaan vielä ole mutta pystyn kulkemaan 75 km suuntaansa kyllä päivittäin nykyiseen työhöni vaikkei sieltä töitä löytyisikään. Asunnon ostin jo sieltä ja nykyisessä on remontti menossa, ensi viikolla koitan saada sen myyntiin. Kun hinta on sopiva, taatusti menee kaupaksi.

      • jos lähtö tulee

        No mitä ovat ne pankkien varoittelut "kahden asunnon loukusta"? Eikö se nimen omaan tarkoita sitä, että entinen on saatava kaupaksi, ennenkuni saa uuden lainan uutta asuntoa varten.


    • keväällä myynnyt

      Älä missään nimessä kerro välittäjille tai ostajille että myyt sen paikkakunnan vaihton takia. Ostajat tietävät että olet jossain määrin pakkoraossa sen myymisen suhteen ja tarjoukset senmukaisia. Välittäjätkin käyttävät sitä tietoa härskisti hyväkseen jos myyntiaika venyy...'

      Minulla oli tuossa keväällä eduksi kertoa myynnin syyn. Muutto 800 metrin matkan päähän suurempaan. Kieli että viihtyy alueella:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe