Olette varmaan joskus olleet tilanteessa, että muutatte vaikka töiden perässä toiselle paikkakunnalle ja sen vuoksi teidän täytyy myydä nykyinen asuntonne. Olen katsellut töitä muualta ja tämä tilanne tulisi eteen, jos onnistun saamaan työpaikan. Asun siis omistusasunnossa ja minun pitäisi myydä se jos lähtö tulee. Uudelta paikkakunnalta tuskin kannattaa heti lähetä ostamaan asuntoa, lähinnän lainan saannin vuoksi. Nykyäänhän pankit eivät tietääkseni myönnä uutta asuntolainaa, jos entinen on vielä alla. Näin ollen kannattaisi muuttaa ensin vuokralle, vaikka se vuokranmaksu tuntuukin typerältä. Mutta miten tuo asunnon myyminen kannattaisi ajoittaa töiden aloitukseen nähden, jotta ei tarvitsisi maksella lainanlyhennyksiä ja vuokria samaan aikaan?
Asunnon myyminen töiden vuoksi
4
155
Vastaukset
- tekisin niin
Tarviiko tuota paljon miettiä kun lukee uutisia. Myyntiajat ovat pidentyneet. Jos ne on ennen ollut 4 viikkoa niin nyt voi mennä 10 viikkoa että ostaja löytyy. Tee välitysliikkeen kanssa sellainen sopimus että myydään vain jos työpaikka löytyy. Välitysliike etsii sillä välin sopivaa ostajaehdokasta. Jos kauppoja ei tule niin silloinhan välityspalkkiotakaan ei tarvinne maksaa.
- kyllä myöntää
Kyllä pankit myöntää tottakai lainaa jos vakuudet on kunnossa eli nykyinen asuntosi säilyy nykyisen lainan takuuna ja uutta asuntoa vastaan saat lainan (tai muita vakuuksia vastaan). Eihän kukaan voisi ostaa sijoitusasuntojakaan jos ei voisi omistaa kuin yhden asunnon kerrallaan. Pankin virkailija luultavasti sanoo ettei lainaa saa, koska hänellä ei ole valtuuksia sitä myöntää mutta pitää kysellä ylempää.
Itse olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle, töitä ei sieltä ainakaan vielä ole mutta pystyn kulkemaan 75 km suuntaansa kyllä päivittäin nykyiseen työhöni vaikkei sieltä töitä löytyisikään. Asunnon ostin jo sieltä ja nykyisessä on remontti menossa, ensi viikolla koitan saada sen myyntiin. Kun hinta on sopiva, taatusti menee kaupaksi.- jos lähtö tulee
No mitä ovat ne pankkien varoittelut "kahden asunnon loukusta"? Eikö se nimen omaan tarkoita sitä, että entinen on saatava kaupaksi, ennenkuni saa uuden lainan uutta asuntoa varten.
- keväällä myynnyt
Älä missään nimessä kerro välittäjille tai ostajille että myyt sen paikkakunnan vaihton takia. Ostajat tietävät että olet jossain määrin pakkoraossa sen myymisen suhteen ja tarjoukset senmukaisia. Välittäjätkin käyttävät sitä tietoa härskisti hyväkseen jos myyntiaika venyy...'
Minulla oli tuossa keväällä eduksi kertoa myynnin syyn. Muutto 800 metrin matkan päähän suurempaan. Kieli että viihtyy alueella:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798