Ponnistusvaihe

Huvikseen

Oma ponnistusvaiheeni kesti 12 min ja olen siis ensi synnyttäjä.
Onko 12 min nopea vai ihan normi aika?
Kuinka kauan muilla kestänyt?

17

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Random.

      Varmaan tiedät itekkin, että suht nopea aika.

      Ite ponnistin 45min jonka jälkeen vauva avitettiin imukupin kanssa ulos sydänäänien laskun takia.

    • mjv1

      Itse ensisynnyttäjänä ponnistun n.20min.

    • .........

      Ensisyn. ponnistusvaihe merkitty 1 t 35 mn.

    • a.b.c.

      Itsekin ensisynnyttäjä kesti 21 minuuttia, kuulemma nopea aika :)

    • fisutt

      Itselläni ponnistukset kestänyt 10min ja 4min.

    • .....jj

      Itsellä 33 min.. Ihan keskiverto aika vissiin :)

    • ..............

      Esikoinen 4min, toinen 10min koska lapsi oli avotarjonnassa.

    • s s

      Toisilla vaan on kuin saapas

    • näin meillä

      Eiköhän tuo 12 min ole aika nopea.

      Itselläni meni puoli tuntia.

    • 52 minuuttii meni mulla ensisynnyttäjänä. :)

    • näin meillä

      Luin neuvolast v. 2010 saamastani synnytysoppaasta, että ensisynnyttäjien ponnistusvaihe kestää yleensä 15-30 minuuttia ja uudelleensynnyttäjien 10 minuuttia. Tällainen tilastotieto...

      Olinkin sitten puolella tunnillani tilastollisesti katsoen hitaammasta päästä. Kyllähän se kätilökin hoputti, että hopi hopi, sulle tulee pukamat jos ei vauva pian synny. Tuli ne silti.

    • emppu^^92

      esikoisesta kesti 17min ja toisesta 9 min.

    • Yllätysvauva ulkom.

      Ponnistusvaihe kesti 1h 14 min, olen ensisynnyttäjä. Sinänsä otollinen tilanne alatiesynnytykselle, kun oli pienikokoinen lapsi ja takaraivotarjonnassa. Kestoa ehkä lisäsi se, että olin vähän heikossa hapessa. Lapsi syntyi 60 tuntia lapsiveden menosta, oli suonensis. antibiootti tulehdukseen, piti paastota mahdollisen sektion varalta, synnytystä käynnisteltiin toista vuorokautta ja supistuksia ei tullut ilman oksitosiinitippaa. Joskus tunnin jälkeen tuli sellainen olo että en jaksa enää, mutta kyllähän tuo napero saatiin maailmaan omin voimin. Nyt sillä on ikää 2 viikkoa :)

    • -----

      1. synnytyksessä 55 min.
      2. synnytyksessä 25 min.

    • Deepi

      Ekassa synnytyksessä ponnistin 8 minuuttia. Joskin syynä oli se, että kun käskivät alkaa ponnistaa, niin kytkivät epiduraalipumpun samalla pois päältä. Kauhuissani ajattelin, että sen vaikutus loppuu ihan yhtä äkkiä kuin alkoikin (eivät muistaneet mainita, että teho kestäisi vielä pitkään), niin päälimmäinen ajatus oli, että lapsi ulos ja heti. Lisäksi olen hyvässä kunnossa, nuori, hoikka ja lapsikin oli vain 2,7kg ja juuri sopivassa asennossa sekä kivunlievitys oli juuri kohdillaan (kipua ei tuntunut, mutta silti lihaskontrolli oli tallella). Takana ei myöskään ollut voimia vievää useamman päivän kärvistelyä, vaan käynnistys ja muutaman tunnin kunnon kipuilut ennen epiduraalia. Eli kaikki edellytykset nopeaan ponnistukseen olivat kohdillaan.

      Pitkän linjan kätilöltä kysyin asiasta hänen ihmeteltyään nopeaa ponnistamista ja ilmoitettuaan, että aiempi "ennätys" hänen kohdallaan ensisynnyttäjällä oli tuo 12minuuttia. Yleensä menee kuulemma 30-45 minuuttia.

      Onnellinen olen, että nopeasti meni, joskin asia johtuu niin monen sattuman summsta.

    • 2011-13

      ensimmäinen 25 min ja toisella 5 min, jolloin piti oikeen pidätellä muutama supistus ettei tule liian nopeaa ulos. ekalla ei puudutuksia ollenkaan,nii ei kärsinyt ponnistaa kunnolla, olis varmaan tullut nopeampaa jos oisin pystynyt ponnistaan kunnolla. ja sängyllä synnytin puoli istuvassa asennossa. toisella sain spinaalin ja kaikki kivut hävis sen siliän tien. ja synnytysjakkaralla synnytin. jos vielä muksuja tulee niin ehottomasti jos kerkeän, otan spinaalin ja jakkaran käyttöön. Niin oli helppoa!

    • huonosynnyttäjä...

      mä täällä olen kateudesta vihreä ja häpeän omia ponnistuksia.

      Esikoinen 47min
      ja nuorimmaista sitten ponnistin 52min...ihan hirvittää kolmannen kanssa että piteneekö vaan.

      en käsitä missä vika, miksi en osaa synnyttää. olen pienikokoinen, joo mutta tuskin se siihen liittyy ja vauvat olleet normikokosia kumpikin.
      Toisella oli pää jotenkin oudossa tarjonassa ja pää oli aika iso 37,5cm. ja aloin ponnistaan liian aikasin (reunaa jäljellä), että se pitkitti ilmeisesti ainakin jonkin verran...ja kummassakin käynyt niin että kun kätilö nippasu välilihaa on vauva siitä maailmassa ollut muutaman minuutin jälkeen.

      Mutta kumpaakaan ei tarvittu imukuppia vaikka siihen oltiin jo valmistauduttu siinä vaiheessa kun imukuppia siis valmisteltiin tuli se lopullinen voima ja sisu jostain ja vauva syntyi...pelotti jotenkin se imukuppi.

      että joo, kyllä tuo 12min on NOPEA ensisynnyttäjälle!

      ...sitten kun kolmas syntyy haluan että pääsen juttelee ajoissa, siis toki ennen synnytystä synnytyspolille tms, että haluan välilihan leikkauksen hyvissä ajoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe