Ponnistusvaihe

Huvikseen

Oma ponnistusvaiheeni kesti 12 min ja olen siis ensi synnyttäjä.
Onko 12 min nopea vai ihan normi aika?
Kuinka kauan muilla kestänyt?

17

422

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Random.

Varmaan tiedät itekkin, että suht nopea aika.

Ite ponnistin 45min jonka jälkeen vauva avitettiin imukupin kanssa ulos sydänäänien laskun takia.

• mjv1

Itse ensisynnyttäjänä ponnistun n.20min.

• .........

Ensisyn. ponnistusvaihe merkitty 1 t 35 mn.

• a.b.c.

Itsekin ensisynnyttäjä kesti 21 minuuttia, kuulemma nopea aika :)

• fisutt

Itselläni ponnistukset kestänyt 10min ja 4min.

• .....jj

Itsellä 33 min.. Ihan keskiverto aika vissiin :)

• ..............

Esikoinen 4min, toinen 10min koska lapsi oli avotarjonnassa.

• s s

Toisilla vaan on kuin saapas

• näin meillä

Eiköhän tuo 12 min ole aika nopea.

Itselläni meni puoli tuntia.

• 52 minuuttii meni mulla ensisynnyttäjänä. :)

• näin meillä

Luin neuvolast v. 2010 saamastani synnytysoppaasta, että ensisynnyttäjien ponnistusvaihe kestää yleensä 15-30 minuuttia ja uudelleensynnyttäjien 10 minuuttia. Tällainen tilastotieto...

Olinkin sitten puolella tunnillani tilastollisesti katsoen hitaammasta päästä. Kyllähän se kätilökin hoputti, että hopi hopi, sulle tulee pukamat jos ei vauva pian synny. Tuli ne silti.

• emppu^^92

esikoisesta kesti 17min ja toisesta 9 min.

• Yllätysvauva ulkom.

Ponnistusvaihe kesti 1h 14 min, olen ensisynnyttäjä. Sinänsä otollinen tilanne alatiesynnytykselle, kun oli pienikokoinen lapsi ja takaraivotarjonnassa. Kestoa ehkä lisäsi se, että olin vähän heikossa hapessa. Lapsi syntyi 60 tuntia lapsiveden menosta, oli suonensis. antibiootti tulehdukseen, piti paastota mahdollisen sektion varalta, synnytystä käynnisteltiin toista vuorokautta ja supistuksia ei tullut ilman oksitosiinitippaa. Joskus tunnin jälkeen tuli sellainen olo että en jaksa enää, mutta kyllähän tuo napero saatiin maailmaan omin voimin. Nyt sillä on ikää 2 viikkoa :)

• -----

1. synnytyksessä 55 min.
      2. synnytyksessä 25 min.

• Deepi

Ekassa synnytyksessä ponnistin 8 minuuttia. Joskin syynä oli se, että kun käskivät alkaa ponnistaa, niin kytkivät epiduraalipumpun samalla pois päältä. Kauhuissani ajattelin, että sen vaikutus loppuu ihan yhtä äkkiä kuin alkoikin (eivät muistaneet mainita, että teho kestäisi vielä pitkään), niin päälimmäinen ajatus oli, että lapsi ulos ja heti. Lisäksi olen hyvässä kunnossa, nuori, hoikka ja lapsikin oli vain 2,7kg ja juuri sopivassa asennossa sekä kivunlievitys oli juuri kohdillaan (kipua ei tuntunut, mutta silti lihaskontrolli oli tallella). Takana ei myöskään ollut voimia vievää useamman päivän kärvistelyä, vaan käynnistys ja muutaman tunnin kunnon kipuilut ennen epiduraalia. Eli kaikki edellytykset nopeaan ponnistukseen olivat kohdillaan.

Pitkän linjan kätilöltä kysyin asiasta hänen ihmeteltyään nopeaa ponnistamista ja ilmoitettuaan, että aiempi "ennätys" hänen kohdallaan ensisynnyttäjällä oli tuo 12minuuttia. Yleensä menee kuulemma 30-45 minuuttia.

Onnellinen olen, että nopeasti meni, joskin asia johtuu niin monen sattuman summsta.

• 2011-13

ensimmäinen 25 min ja toisella 5 min, jolloin piti oikeen pidätellä muutama supistus ettei tule liian nopeaa ulos. ekalla ei puudutuksia ollenkaan,nii ei kärsinyt ponnistaa kunnolla, olis varmaan tullut nopeampaa jos oisin pystynyt ponnistaan kunnolla. ja sängyllä synnytin puoli istuvassa asennossa. toisella sain spinaalin ja kaikki kivut hävis sen siliän tien. ja synnytysjakkaralla synnytin. jos vielä muksuja tulee niin ehottomasti jos kerkeän, otan spinaalin ja jakkaran käyttöön. Niin oli helppoa!

• huonosynnyttäjä...

mä täällä olen kateudesta vihreä ja häpeän omia ponnistuksia.

Esikoinen 47min
      ja nuorimmaista sitten ponnistin 52min...ihan hirvittää kolmannen kanssa että piteneekö vaan.

en käsitä missä vika, miksi en osaa synnyttää. olen pienikokoinen, joo mutta tuskin se siihen liittyy ja vauvat olleet normikokosia kumpikin.
      Toisella oli pää jotenkin oudossa tarjonassa ja pää oli aika iso 37,5cm. ja aloin ponnistaan liian aikasin (reunaa jäljellä), että se pitkitti ilmeisesti ainakin jonkin verran...ja kummassakin käynyt niin että kun kätilö nippasu välilihaa on vauva siitä maailmassa ollut muutaman minuutin jälkeen.

Mutta kumpaakaan ei tarvittu imukuppia vaikka siihen oltiin jo valmistauduttu siinä vaiheessa kun imukuppia siis valmisteltiin tuli se lopullinen voima ja sisu jostain ja vauva syntyi...pelotti jotenkin se imukuppi.

että joo, kyllä tuo 12min on NOPEA ensisynnyttäjälle!

...sitten kun kolmas syntyy haluan että pääsen juttelee ajoissa, siis toki ennen synnytystä synnytyspolille tms, että haluan välilihan leikkauksen hyvissä ajoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      64
      1061
    2. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      687
    3. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      90
      685
    4. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      26
      678
    5. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      9
      661
    6. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      648
    7. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      635
    8. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      68
      629
    9. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      42
      560
    10. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      82
      558
    11. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      22
      558
    12. 61
      549
    13. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      62
      546
    14. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      534
    15. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      46
      530
    16. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      134
      508
    17. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      492
    18. Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?

Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.
      Ikävä
      27
      447
    19. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      47
      442
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      29
      433
    Aihe