Proviisori- ja lääkisopinnoista

lääkis vai farmasia

Hei!
Opiskelen tällä hetkellä Helsingissä farmaseutiksi ja minulla on opinto-oikeudet myös proviisoriksi. Olisi mukava kuulla millaista se proviisoriopiskelu oikeasti on. Onko kovin rankkaa? Millaista gradun tekeminen on? Ollaanko tällöin maanantaista perjantaihin yliopistolla labrassa/kirjastossa? Onko muuten paljon pakollista opetusta?

Olen miettinyt, pitäisikö minun hakea kuitenkin opiskelemaan lääketiedettä kotipaikkakunnalleni, jolloin voisin viettää enemmän aikaa perheeni kanssa nykyisten pelkkien viikonloppujen sijaan. Toki lääketieteellisessä opinnot kestävät paljon kauemmin, mutta lääkärin ammatti tuntuu tällä hetkellä itselle mieluisemmalta. Myös niistä lääkiksen opinnoista saa kertoa :)

Kiitos paljon etukäteen, jos joku viitsisi auttaa minua päätöksen tekemisessä! :)

3

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SirOpinto-Ohjaaja

      Kuuntele itseäsi: "lääkärin ammatti tuntuu tällä hetkellä itselle mieluisemmalta."

    • nelli v

      paljon kauemmin? siis eikös se oo yhden vuoden enempi?

      haluatko olla proviisorina ja puuhailla joittenki lääkeaineitten kanssa ja toivoa että kenties joskus saisit jostain apteekkarin luvan ja rikastuisit? vai haluatko tehdä työtä jossa kohtaa paljon ihmisiä. palkkahan lääkärillä varmaan usein huonompikin ainakin apteekkariin verrattuna.

      itse puntaroin muutamia vuosia sitten samaa asiaa ja päädyin lääkikseen. haluan tehdä jotain jonka koen oikeasti merkitykselliseksi ja jossa voin auttaa ihmisiä.
      Opinnot ovat sujuneet ihan mukavasti. Hetkeäkään en ole valintaani katuni ja mielenkiintoista on ollut.

      Töitä toki joutuu tekemään mutta ei kai täällä mikään tuu itsestään. Ja ainakin oma arvostukseni tulevaa ammattia kohtaan on sen verta suuri että sen puolesta kyllä jaksaa laittaa itsensä tämänopiskeluajan.

      • 54673890

        Voihan sitä olla lähihoitajana auttaa muita mutta palkan takia suurin osa menee lääkikseen , toki työ on haasteellista mutta sitä varten luetaankin yliopistossa" Ite pyrkimässä Farmasian tiedekuntaan ensi vuonna joten saas nähdä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2465
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1599
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1515
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      1363
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1219
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      944
    7. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      312
      916
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      890
    9. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      835
    10. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      76
      830
    Aihe