Hei!
Opiskelen tällä hetkellä Helsingissä farmaseutiksi ja minulla on opinto-oikeudet myös proviisoriksi. Olisi mukava kuulla millaista se proviisoriopiskelu oikeasti on. Onko kovin rankkaa? Millaista gradun tekeminen on? Ollaanko tällöin maanantaista perjantaihin yliopistolla labrassa/kirjastossa? Onko muuten paljon pakollista opetusta?
Olen miettinyt, pitäisikö minun hakea kuitenkin opiskelemaan lääketiedettä kotipaikkakunnalleni, jolloin voisin viettää enemmän aikaa perheeni kanssa nykyisten pelkkien viikonloppujen sijaan. Toki lääketieteellisessä opinnot kestävät paljon kauemmin, mutta lääkärin ammatti tuntuu tällä hetkellä itselle mieluisemmalta. Myös niistä lääkiksen opinnoista saa kertoa :)
Kiitos paljon etukäteen, jos joku viitsisi auttaa minua päätöksen tekemisessä! :)
Proviisori- ja lääkisopinnoista
3
340
Vastaukset
- SirOpinto-Ohjaaja
Kuuntele itseäsi: "lääkärin ammatti tuntuu tällä hetkellä itselle mieluisemmalta."
- nelli v
paljon kauemmin? siis eikös se oo yhden vuoden enempi?
haluatko olla proviisorina ja puuhailla joittenki lääkeaineitten kanssa ja toivoa että kenties joskus saisit jostain apteekkarin luvan ja rikastuisit? vai haluatko tehdä työtä jossa kohtaa paljon ihmisiä. palkkahan lääkärillä varmaan usein huonompikin ainakin apteekkariin verrattuna.
itse puntaroin muutamia vuosia sitten samaa asiaa ja päädyin lääkikseen. haluan tehdä jotain jonka koen oikeasti merkitykselliseksi ja jossa voin auttaa ihmisiä.
Opinnot ovat sujuneet ihan mukavasti. Hetkeäkään en ole valintaani katuni ja mielenkiintoista on ollut.
Töitä toki joutuu tekemään mutta ei kai täällä mikään tuu itsestään. Ja ainakin oma arvostukseni tulevaa ammattia kohtaan on sen verta suuri että sen puolesta kyllä jaksaa laittaa itsensä tämänopiskeluajan.- 54673890
Voihan sitä olla lähihoitajana auttaa muita mutta palkan takia suurin osa menee lääkikseen , toki työ on haasteellista mutta sitä varten luetaankin yliopistossa" Ite pyrkimässä Farmasian tiedekuntaan ensi vuonna joten saas nähdä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764