Asumistuki suoraan vuokranantajalle...?

Uunituore-Sopimus

Hei!

Vuokrasopimuksessani lukee, että asumistuki maksetaan suoraan vuokranantajan tilille. Allekirjoittaessani ajattelin asian olevan selvää pässinlihaa.
Nyt aloin kuitenkin miettimään...

Eli miinustetaanko asumistuki ilmoitetusta vuokrasta itse. Vai onko minut huijattu tähän, että asumistuki menee vuokranantajalle ja siihen päälle vuokra!! Asumistukihan on 200-300 euroa ja uusi asuntoni on vuokraltaan noin 500 euroa. Eli onko tavallaan vuokrani 700-800 euroa, kun asumistuet menevät vuokranantajalle!? Vai onko niin, että 500 euron vuokrasta miinustetaan se 200-300 euroa asumistukea?

Olen asunut kyllä vuokralla monta kertaa, mutta ensimmäistä kertaa vuokranantaja haluaa asumistuen suoraan. Sen tiedän, että kelasta tämä hoidetaan ja sieltä pistetään menemään tuo tuki suoraan vuokranantajan tilille.

En kuitenkaan lähde Kelaan kysymään tätä, enkä todellakaan ota yhteyttä vuokranantajaan, mikäli olen itse vain h*lvetin tyhmä :D Auttakkee!

6

5005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuokraemäntä

Vähennät siitä vuokrasta asumistuen, eli 500-300 = 200, eli maksat vuokranantajalle erotuksen 200 €.

• ymmyrkäinen

Muistat sitten myös muuttaa maksamasi summan, kun(jos) asumistuki muuttuu. Vuokranantajaa kiinnostaa vain että hän saa vuokran kokonaisuudesssaan tilille. Hän ei halua, että saa vahemmän, jos asumistuki laskee, mutta ei hän myöskään halua vaivaa siitä, jotta joutuu palauttelemaan liikaa saatua, jos asumistukesi nousee.

• kjsgksgcq

Asumistuen pitäisi mennä automaattisesti vuokranantajan tilille.kun vuokrarästi tulee niin asunnosta olisi saatu eds jotain.

• tyhmää

Pikkasen ärsyttävää! Ennen minä itse huolehdin ja oli helppo vaan maksaa tasaisen summan ja nyt joudun miettimään ja laskemaan ja lisäksi, kun pätkätöitä tehdään niin tilanne hyppii...

• Pätkätyöläinen 2

Mulla lukee kans vuokrasopparissa tuo asumistukijuttu, MUTTA kun pistin asumistukihakemuksen vetämään, niin laitoin asumistuen saajaksi itseni. Tuntuu toimivan, kela maksaa as-tuen mulle ja meikä maksaa vuokranantajalle. Vuokranantajalle ei kuulu pätkän vertaa saanko asumistukea vai en ja kuinka paljon...

• koko vuokra

Minä en ole moisesta välittänyt. Kun minun vuokrasopimuksessani lukee noin, olen joka tapauksessa laittanut Kelan hakemukseen, että asumistuki maksetaan minulle. Kukaan ei ole koskaan peräänkuulutanut asiaa. Koska olen maksanut vuokran ajallaan ja luottotiedot on ihan kunnossa.
      Tosin kerran oli tarkoitus tehdä niin, mutta hakemuksesta unohtui vuokranantajan tilinumero. Kelasta sitten soitettiin ja silloin päätin, että tulkoon minun tililleni. Joten siis maksan täyden vuokran (se mikä vuokrasopimuksessa on) ja asumistuki tulee minun tililleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8437
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4568
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4128
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3612
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2596
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      37
      2358
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe