Hei!
Vuokrasopimuksessani lukee, että asumistuki maksetaan suoraan vuokranantajan tilille. Allekirjoittaessani ajattelin asian olevan selvää pässinlihaa.
Nyt aloin kuitenkin miettimään...
Eli miinustetaanko asumistuki ilmoitetusta vuokrasta itse. Vai onko minut huijattu tähän, että asumistuki menee vuokranantajalle ja siihen päälle vuokra!! Asumistukihan on 200-300 euroa ja uusi asuntoni on vuokraltaan noin 500 euroa. Eli onko tavallaan vuokrani 700-800 euroa, kun asumistuet menevät vuokranantajalle!? Vai onko niin, että 500 euron vuokrasta miinustetaan se 200-300 euroa asumistukea?
Olen asunut kyllä vuokralla monta kertaa, mutta ensimmäistä kertaa vuokranantaja haluaa asumistuen suoraan. Sen tiedän, että kelasta tämä hoidetaan ja sieltä pistetään menemään tuo tuki suoraan vuokranantajan tilille.
En kuitenkaan lähde Kelaan kysymään tätä, enkä todellakaan ota yhteyttä vuokranantajaan, mikäli olen itse vain h*lvetin tyhmä :D Auttakkee!
Asumistuki suoraan vuokranantajalle...?
6
4775
Vastaukset
- Vuokraemäntä
Vähennät siitä vuokrasta asumistuen, eli 500-300 = 200, eli maksat vuokranantajalle erotuksen 200 €.
- ymmyrkäinen
Muistat sitten myös muuttaa maksamasi summan, kun(jos) asumistuki muuttuu. Vuokranantajaa kiinnostaa vain että hän saa vuokran kokonaisuudesssaan tilille. Hän ei halua, että saa vahemmän, jos asumistuki laskee, mutta ei hän myöskään halua vaivaa siitä, jotta joutuu palauttelemaan liikaa saatua, jos asumistukesi nousee.
- kjsgksgcq
Asumistuen pitäisi mennä automaattisesti vuokranantajan tilille.kun vuokrarästi tulee niin asunnosta olisi saatu eds jotain.
- tyhmää
Pikkasen ärsyttävää! Ennen minä itse huolehdin ja oli helppo vaan maksaa tasaisen summan ja nyt joudun miettimään ja laskemaan ja lisäksi, kun pätkätöitä tehdään niin tilanne hyppii...
- Pätkätyöläinen 2
Mulla lukee kans vuokrasopparissa tuo asumistukijuttu, MUTTA kun pistin asumistukihakemuksen vetämään, niin laitoin asumistuen saajaksi itseni. Tuntuu toimivan, kela maksaa as-tuen mulle ja meikä maksaa vuokranantajalle. Vuokranantajalle ei kuulu pätkän vertaa saanko asumistukea vai en ja kuinka paljon...
- koko vuokra
Minä en ole moisesta välittänyt. Kun minun vuokrasopimuksessani lukee noin, olen joka tapauksessa laittanut Kelan hakemukseen, että asumistuki maksetaan minulle. Kukaan ei ole koskaan peräänkuulutanut asiaa. Koska olen maksanut vuokran ajallaan ja luottotiedot on ihan kunnossa.
Tosin kerran oli tarkoitus tehdä niin, mutta hakemuksesta unohtui vuokranantajan tilinumero. Kelasta sitten soitettiin ja silloin päätin, että tulkoon minun tililleni. Joten siis maksan täyden vuokran (se mikä vuokrasopimuksessa on) ja asumistuki tulee minun tililleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374