Uteliaisuutta kysyn mitenkä aikareleen kytkentä tapahtuu kun koulussa pitäs tuomonen kytkeä valaistukseen?
Ei kereny alotella tuota vielä kun päivä tuli täyteen ja seuraavan kerran jatketaan hommia vasta parin viikon päästä.
Tällä hetkellä on asennettu 5 kytkin, valaisin, ja kaksi pistorasiaa joista toinen lähtee suoraan keskuksesta ja se on kytketty vikavirtasuojakytkimen taakse.
Kyseessä on Hager EZ001 aikarele.
Ite olettaisin tuon kytkennän menevän niin, että kytketään vaihe releen A1 /B1 reikään ja lähtee 16 tai 18 reiästä valaisimen sulakkeelle ja A2 lähtee nollajohto kiskoon. Vai pitääkö tuo kytkeä jälkeen vai ennen sulaketta?
Aikareleen kytkentä
13
4237
Vastaukset
- näin....
Vai että vetohidasteinen aikarele valaistukselle? Kaikkea sitä...
A1/B1:een ohjausjännite kytkimeltä, A2:een nolla, 15:een jatkuva vaihe, 18:sta vaihe valaisimille. Ja tadaa, kun kytkintä painetaan, valaistus syttyy asetetun ajan kuluttua ja sammuu kun valot suljetaan kytkimestä. Hieno sovellutus vetohidasteiselle aikareleelle. - IP 68
Toimii paremmin kun kytket nollan vikiksen nollaan, ei laukee vikis
- Anonyymi
Tässä hieman erilainen ongelma: 12 V valaisin kytketän päälle ja sitten säädettävän ajan kuluttua jonkin "ajastimen" tulee sammuttaa valo.
Valon palamisen aika olisi esim. 5 sekuntia.
Kytkin palautuu itsestään johtamattomaan tilaan .- Anonyymi
Mitäs ongelmaa tuossa on -painonappi ja vaikka joku monitoimiaikarele sen perään niin homma hoituu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs ongelmaa tuossa on -painonappi ja vaikka joku monitoimiaikarele sen perään niin homma hoituu.
Auton sisävalon viivekytkimestäkin tuon voisi saada turattua vähimmällä vaivalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton sisävalon viivekytkimestäkin tuon voisi saada turattua vähimmällä vaivalla.
Jeps, joku tuommnen ehdottamani monitoimiaikarele on turhan kallis ratkaisu jos kyseessä ei ole mikään pro-tason tai verkkovirran kanssa tekemisissä oleva projekti.
Esim. Ebay on pullollaan erilaisia halpoja viivereleitä jotka homman hoitaa
Tuossa vain esimerkkinä yksi jolla homma hoituisi:
https://www.ebay.com/itm/DC-5V-12V-Adjustable-Timing-Timer-Delay-Turn-OFF-Relay-Switch-Time-Module-1-10s/262548458823?hash=item3d211b8d47:g:jrQAAOSwIgNXk5TX
- Anonyymi
Mikä ongelma seuraavaksi?
- Anonyymi
No sinä ainakin.
- Anonyymi
Onkohan koulussa saayu ongelma seitsämössä vuodessa jo ratkaistu a
Edisonni- Anonyymi
Ei näytä alkoholiongelmasi vielä ratkenneen.
- Anonyymi
Ei ole, kohta tulee saman tapainen palstan aktivointi!
- Anonyymi
Pistä copy-pasteen valmiiksi ulinaviesti aktivoinnista ja odota muna kovana sormet näppiksellä kun joku postaa jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistä copy-pasteen valmiiksi ulinaviesti aktivoinnista ja odota muna kovana sormet näppiksellä kun joku postaa jotain.
=P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006