Moi,,onko kenelläkään näppituntumaa..kuinka usein saunan kiukaan rosteripiippu
pitää nuohota jos pitääkään...on n.s hormipalon kestävä..valmispiippu Harvia...vetää hyvin toimii kuin uutena...tuli vaan mieleen...noin 6 vuotta vähäisessä käytössä..ollut...
T:Make0074
Rosteri piipun nuohous,,
23
11789
Vastaukset
- sldfjk
jos nuohoat, niin käytä rosterisutia. terässuti jättää rautahiukkasia hormin pintaan josta happamat savukaasut aloittavat syövyttämisen
- 1818118
Eiköhän tuo muovisutikin kelpaa, sitä nuohoojat käyttävät.
- Voi juku
Omaan yksityiseen käyttöön pääasiassa tarkoitetun vapaa-ajan asunnon ja sen saunan tulisijat ja hormit on nuohottava kolmen vuoden välein.
Tämä ei ole mitenkään riippuvainen hormin materiaalista täi käytöstä. - Make0074
Terve..kiitokset vastauksista..voi juku lienee oikeassa...jäänyt vain putsaamatta..,mutta asiaan mulla on tosiaan metallimateriaalista valmistettu putsari joten se saattanee jättää pintaan naarmutusta,,kyllä...täytynee tarkastaa onko mahd. rosterikamaa...?...onkos tiedossa muita konsteja kuin tämä "suti"
T:make - näin meillä...
Poista se metallisuti, ja laita kuusehavuja nippusiteellä siihen.
- Make0074
Terve--loistava veto...johan se matikainen voitti,,,"havujen avulla"...
kokeillaan ....TMake - kuittia vastaan
Pitää muistaa että vaikka itse nuohoaa, niin kolmen vuoden välein pitää maksullinen nuohooja tilata.
- nuohoojako
En usko tuota.
Mitä jos olen ammatiltani nuohooja, niin tilaanko ulkopuolisen kolmen vuoden välein vai laskutanko itseäni työstäni?? - djfljsdjfkl
nuohoojako kirjoitti:
En usko tuota.
Mitä jos olen ammatiltani nuohooja, niin tilaanko ulkopuolisen kolmen vuoden välein vai laskutanko itseäni työstäni??joudut laskuttamaan ja maksamaan alvit valtiolle
- Voi juku
nuohoojako kirjoitti:
En usko tuota.
Mitä jos olen ammatiltani nuohooja, niin tilaanko ulkopuolisen kolmen vuoden välein vai laskutanko itseäni työstäni??Jos oikein tarkkoja ollaan niin nuohooja ei voi nuohota omaa tulisijaansa. Tässä tulee kysymykseen esteellisyys vrt. Pelastuslaki.
Samoin kun katsastusmies ei voi katsastaa omaa autoaan.
Verottajan kanta on että itse suoritetusta nuohouksesta on maksettava verot. Tämä perustuu tulkintaan ammatin tai koulutuksen mukaisen työn suorittaminen joka normaalisti teetetään palkatulle työvoimalla.
Eli tilaa nuojooja ja korkkaa kalja.
- se siitä joo
Vakuutusyhtiöt eivät kiellä itsenuohousta, kunhan hormi tarkastetaan samalla huolellisesti.
- valtuutettu nuohooja
Mökin nuohous tulee olla korkeintaan kolmen vuoden välein, ja nuohoojan tulee olla paloviranoimaisten valtuuttama. Sen lisäksi voi tietysti itsekin nuohota.
- Voi juku
Nyt kyllä on lukutaidottomia liikkeellä.
Pelastuslaissa sanotaan että KIINTEISTÖ OMISTAJAN TULEE HUOLEHTIA LAKISÄÄTEISESTÄ NUOHOUKSESTA. Ei että nuohoojan täyttyy tulla silloin kun omistajalle sopii. Mikä tässä on vaikeaa ? Jos tilaat nuohoojan ja hän ilmoittaa että tulee jouluaattona niin on syytä varata itsensä paikalle. Ongelma ei ole nuohoojan vaan kiinteistön omistajan.
Meidän mökillä nuohooja kiertää nuohoamattomat kohteet 3 kertaa kesässä säänölisesti. Jos ei satu olemaan paikalla niin tulee sitten sovittuna aikana. Sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä miten homma tehdään, veloitus on aina sama. - Voi juku
Nyt kyllä on lukutaidottomia liikkeellä.
Pelastuslaissa sanotaan että KIINTEISTÖ OMISTAJAN TULEE HUOLEHTIA LAKISÄÄTEISESTÄ NUOHOUKSESTA. Ei että nuohoojan täyttyy tulla silloin kun omistajalle sopii. Mikä tässä on vaikeaa ? Jos tilaat nuohoojan ja hän ilmoittaa että tulee jouluaattona niin on syytä varata itsensä paikalle. Ongelma ei ole nuohoojan vaan kiinteistön omistajan.
Meidän mökillä nuohooja kiertää nuohoamattomat kohteet 3 kertaa kesässä säänölisesti. Jos ei satu olemaan paikalla niin tulee sitten sovittuna aikana. Sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä miten homma tehdään, veloitus on aina sama. - noet lähtee
Minun mökin piippu nuohottiin virallisen sutarin toimesta viimeksi 2003, sen jälkeen ihan ite. Mitään ongelmia ei ole ollut, ite nuohoan joka kevät.
- Ei korvauksia
Sitten kun sen itsenuohoajan mökki palaa ja vakuutusyhtiö kysyy nuohoustodistusta tai kuittia, voi ongelmia alkaa ilmetä.
- kalakalle.
Ei korvauksia kirjoitti:
Sitten kun sen itsenuohoajan mökki palaa ja vakuutusyhtiö kysyy nuohoustodistusta tai kuittia, voi ongelmia alkaa ilmetä.
Minun mökkini palossa meni ne kuitit muiden papereiden mukana tuhkaksi.
- Niinpä niin
kalakalle. kirjoitti:
Minun mökkini palossa meni ne kuitit muiden papereiden mukana tuhkaksi.
Vastaava paperi pitää löytyä sieltä nuohoojan kirjanpidosta.
- NOUphätä
Ei korvauksia kirjoitti:
Ei ole vakuutusta.
Kuis sitten? - 20+11
Ei korvauksia kirjoitti:
Terveisiä sinulle "Ei korvauksia". Jos se itsenuohoajan mökki palaa, niin eiköhän sentään ensin tutkita mistä palo on saanut alkunsa. Taitaa paloja sentään syttyä useammin viallisista sähkölaitteista, kuin nuohoamattomista hormeista.
- Varokaa ajoissa
Jotkut nuohoaa itse ja luulevat kaiken oleva ok.Mikäli kohde palaa niin se on siinä sitten,jos on vakuutus ei saa uhtään mitään mistään.
Nuohoajallakin pitää olla kirjanpito josta käy ilmi huohous jos kyseessä on esim:ok talo ja myöhästyt vuosi nuohouksesta päivänkin ja talo palaa niin se on siinä,tästä on fakta perästä todistusta kuinka käy omistajalle vakuutus yhtiö on tarkka,se puuttuu kaikessa nuohoukseen jos talossa sattuu jotain muutakin,silloin kohde ei ole lainvoimainen ja vakuutusyhtiö vältää korvauksen,tämä kaikki tieto on hieman pimenoossa olevaa tietoa ja vakuutus yhtiö ei pidä tästä että huudellaan palstoilla millä he välttävät korvauksia.
Siis vaurio voi olla kiinteistössä aivan muuta kuin palaminen ja vakuutusyhtiö tarkastaa nuohouksen ajankohdan täyttääkö kohde lakia. - voiko olla näin
" Siis vaurio voi olla kiinteistössä aivan muuta kuin palaminen ja vakuutusyhtiö tarkastaa nuohouksen ajankohdan täyttääkö kohde lakia. "
Tarkoittaako ylläoleva sitä että jos tulee vesivahinko, niin ei korvata jos piippu on unohtunu nuohota ?- ahhistaapi
Niih, vaikka olis pelkkä hormi ilman tulisijoja.
Ahistaa
Taidampa sannoo vakuutukset irti, niih
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521