Voiko noita tyhjiä kaljatölkkejä palauttaa minnekkään ja lunastaa pantin pois?
Olisi tuossa liiterin nurkkaan kertynyt kolmisen kymmentä laatikollista.
Johan sillä rahalla vaikka tankkaa auton Tallinnassa...
Muttei tuollaista määrää kehtaa mihinkään paikallisen ruokakaupan koneeseen alkaa syöttämään.
Tölkkien palautus?
9
1331
Vastaukset
- näkenyt
Superalkon edessä on ainakin yksi automaatti.
- yebouuuuuuu
Sataman prismassa ja rimissä on ainakin noita automaatteja.
- ????
missä rimin automaatti sijaitsee?
- Tsaka
Kaikkin isoimpiin kauppoihin tai taara vastuvotu punkt ;)))
- Tarkka markka
Saako pantin laivaltakin ostetusta tölkistä?
Katkerana pistänyt Lidlin automaattiin joka ei maksa siitä mitään. yhyy yhyy.- Anonyymi
Ei saa.
- tuhat purkkia
Niissä purkeissa pitää olla se panttimerkki, muistaakseni C siinä viivakoodin vieressä. Kaikissa laivalta ostetuissa purkeissa tätä ei ole eli lyttyyn ja metallilavalle. Tai sitten juurikin Lidlin automaattiin, saksalaisfirmalle lahja.
Prismoissa ainakin on ja muidenkin markettien yhteydessä automaatteja on. Sikupillin Prisman alla oleva palautuspiste on kätevä, viereen pääsee autolla. No mitäs hävettävää purkkien palauttamisessa on ? Pitää päästä siitä yli. Alemmuudesta. Pää pystyssä purkkiautomaatille vaan....- Vallilan Henkka
Joo, 0,33 litran purkeissa on C ja niistä saa 8 snt/kpl.
Sitten muistelen, että olisin muovipulloissa nähnyt B:tä, mutta siitä en tiedä paljonko niistä saa... Kai ne kaikki kirjaimelliset voi palauttaa :D - Anonyymi
Olisi kehityksen paikka, jos palauruskoodi olisi tölkin kannessa, tai pohjassa, ni voisi retkellä ottaa tyhjät tilit ja palauttaa ne automaattiin ja saisi pantin.
Roskikset ei täyttyisi tölkeistä.
Kierrätys kannattaa. Taitaaolla niin, että pantinmaksaja iloitsee jos tölkkejä ei paluteta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1392543Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3591948- 401627
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311473Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281340Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941193- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327917Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles107899Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53762