No niin.ASensin tontille vähän aurinkopaneeleja.Paneeleista tulee 55A virtaa aurinkoisena päivänä.Akusto 760Ah. Ei siinä kauaa kestä kun akut tulevat täyteen.Pilvisellä ilmalla lataa 8A.
Kennot ovat moottoriohjattuja,aina aurinkoon suuntautuneina.
Aurinkovoima on todellista.
Aiemmin oli mastossa tuulivoimala,mitätön suuruus.Humpuukia koko tuulivoima.Verrattuna aurinkopaleeleihin.
1100W aurinkopaneelit
9
793
Vastaukset
- humpuukia,
Miten niin ei kauaa kestä? Eihän akustoa saa edes täyteen yhtenä aurinkoisena päivänä. Taidat nähdä unta....
- tyhjää puuhaa
No ei oo paljon. Mulla 1 100w paneeli lataa reilu 5 ampeeria.
- pöytämalli
Oliko se aloittajan tuulivoimala sellainen pöytämalli, pieni ja nätti?
- lämpöä kotiin
Lisää tietoa
Akun kapasiteetti on laskennallinen.760Ah akun todellinen hyöty on noin puolet ilmoitetusta.Syystä että akusto ei vähänkin enemmän kuormitettuna pysy antamaan riittävästi virtaaa.Ja kun jännite tippuu liiaksi,invertteri ei kykene ylläpitämään 220V ulostulojännitettä.Tästä johtuu että akkuun jää noin 35% akun kylkeen merkitystä kapasiteetista.
Aurinkokennon MTTP-lataussäädin näyttää ladatessaan "liian aikaisin" akun olevan täynnä.Syystä että akku ei kykene ottamaan jatkuvasti täyttä amppeerivirtaa.Akun täyttyessä säädin alkaa suojelemaan akkua.
Näistä syistä johtuen akuston täyttymiseen ei kauan aikaa mene.Tässä tapauksessa 6 tuntia .Tällöin säädin näyttää ,99% ladattu.
Akuston koko on valittu täksi koska kesällä ei niin tarvii sähköä.Vaikka aurinkoa riittääkin.Akut riittävät syksyn jakevättalven tarpeeseen mainiosti. - 36 v
Uskon kylläö aurinkoon enemmän kuin tuuleen.
jo nimikin kertoo japaljon on lauluja laulettu tuulen tuomasta ja viemästä varsinkin.
laitoitko ihan sinisähköpn tuottajia vaiko niitä hakkaapäällehalpoja laitteita, ja mille jännitteelle kytkit ?- maksa takaisin
Ja onko takaisinmaksuaika järjellisissä luvuissa vai meneekö ihan maalömpölukemiin !
Minne laitoit sen tuulivoimalan, olisin kiinnostunut ostamaan.
- jone joku
Kun en osaa. Aurinkopaneelin huipputuotto on aurinkoisena päivänä juuri silloin kun viilennys olisi tarpeen. Autossa olisi 12voltilla ilmastointi: saisiko sellaisen eteiseen? Tuskin paneelit jaksaa tuottaa ilmalämpöpumpulle tarpeeksi virtaa sen viilennystoimintoon, vai? Tuona ajankohtana voisi ohittaa lataamisen akuun?
- niin se sitten
Auton kylmäkompura vaatii paljon tehoa kaikkineen eli ei tule kysymykseen mikään muutama paneeli sen pyörittämiseen.
tietysti jos koko auton moottorin kylmineen tuo eteiseen homma ainakin pyörii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388