Uuden Auriksen sisustuskin huonoin

Huh huh!

36

2045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä pääsee

      köyhälle kansalle HK:n sinistä, näinhän se on.

    • Poootpooott

      Ai ai. Kaikki on nyt huonosti.

      Mitäs jos lähtisit vaikka kylille mopoilemaan, jos se vaikka helpottaisi?

      • Mikä ettei!

        Kyllähän Pappa-Tunturi tai Monarkin Topper olisivat ihan mukavia pelejä, niillä aloitin mopoilu-urani. Uusi Avensiksen diesel tuntui kyllä aivan mopolle kun kokeilin, kiitos ei minulle moista rytöä.


    • kauppa se kannattaa

      Vituttaako suku rutsaajaa kun Tojon kauppa käy kuin siima. Äitis odottaa jo.....tiedäthän mihin

      • IhmetteIijä

        Ketäs se nyt harmittais jos kauppa käy. Huonostihan se Tojon kauppa Euroopassa käy.
        Itse pääasiassa Suomessa ajelevana tykkään, että ei tule joka kadunkulmassa samanlainen auto.

        Harmittais kyllä jos on oman auton sisusta ois noin ruma, vaan ei sellaista halppista tule ostettua. Varaa kun on oikeaan autoon, ihan uuteen vieläpä.


    • totta on!

      Hämmästys oli suuri, kun otin viime viikonloppuna farkku-Auriksen koeajolle. Pimeällä totesin ettei siinä ole hitto vieköön valaistu edes ovessa olevia ikkunannostimien katkaisimia, vaan ainoastaan yksi niistä eli kuskin ovi-ikkunan nostinkatkaisin! Typerää säästämistä moinen! Samoin sisältä tehtävän ovien lukituksen nappulat ovat ilman valaistusta. Tulee kyllä mieleen 70-luvun alun autot!

      Muutenkin helvetin muovinen ohjaamo, kovaa naarmuttuvaa muovia ovien reunat ja alaosat ja kojelauta nitisi monitoiminäytön kohdilta.. No, oli se hybridi muutenkin ristiriitainen eli vaikka kulutus kohtuu pientä niin verkkainen liikkeissään eli menisi hermot liikenteessä. CVT huutaa karmeasti vähässäkin ylämäessä kun joutuu painamaan kaasua. Rengasmelu aika kova, ei niin paha kuin Skoda Octaviassa mutta liikaa.

      Ei tullut Aurista itselleni!

      • AurisHSD

        Ai on hybrid mielestäsi verkkainen? Kokeilitko sitä power-moodia lainkaan?

        Itse en viitsi poweri-moodia käyttää kun pk-seudun liikenteessä kiipeää hybridillä muutenkin edellä olevien autojen selkään.

        Eli en mitenkään ymmättä väitettä laiskuudesta. ECO-moodissa auto on toki laiskan tuntuinen, mutta siihen auttaa sen oikeapuolimmaisen pedaalin painaminen, sillä kyse on vain harhasta.


      • Laiska on!
        AurisHSD kirjoitti:

        Ai on hybrid mielestäsi verkkainen? Kokeilitko sitä power-moodia lainkaan?

        Itse en viitsi poweri-moodia käyttää kun pk-seudun liikenteessä kiipeää hybridillä muutenkin edellä olevien autojen selkään.

        Eli en mitenkään ymmättä väitettä laiskuudesta. ECO-moodissa auto on toki laiskan tuntuinen, mutta siihen auttaa sen oikeapuolimmaisen pedaalin painaminen, sillä kyse on vain harhasta.

        Pwd-moodia käytin koeajolla kun myyjä sitä esitteli liikkeen pihassa. Eipä laiskuutta paljoa poistanut, hitusen parempi kaasuvaste ja herkemmin otti kierroksia mutta ei se autoa laiskasta muuta. Valoista vaikuttaa eka 20 m että lähtee livakasti mutta muut on heti juonessa mukana rinnalla ja tehot/vääntö tekee sen että vaikkapa 2-litraiset turbodiiselit ja vagin tsiipat meni menojaan. Ja hirveä tosiaan se koneen mölyäminen kun CVT piti kierrokset tapin tuntumassa pitkään ja herkästi tasanopeudellakin pienessäkin ylämäessä vouauttaa.

        Ei kiitos!


      • 3+3=6
        Laiska on! kirjoitti:

        Pwd-moodia käytin koeajolla kun myyjä sitä esitteli liikkeen pihassa. Eipä laiskuutta paljoa poistanut, hitusen parempi kaasuvaste ja herkemmin otti kierroksia mutta ei se autoa laiskasta muuta. Valoista vaikuttaa eka 20 m että lähtee livakasti mutta muut on heti juonessa mukana rinnalla ja tehot/vääntö tekee sen että vaikkapa 2-litraiset turbodiiselit ja vagin tsiipat meni menojaan. Ja hirveä tosiaan se koneen mölyäminen kun CVT piti kierrokset tapin tuntumassa pitkään ja herkästi tasanopeudellakin pienessäkin ylämäessä vouauttaa.

        Ei kiitos!

        Mistä tiedät paljonko siellä oli kierroksia?


      • HSD -10
        3+3=6 kirjoitti:

        Mistä tiedät paljonko siellä oli kierroksia?

        Viisarin ollessaan tapissaan tarkoittaa n. 6500 k/min, se ensimmäinen ECO - alue on 2000-3500 k/min, toinen ECO - alue taas sinne 5000 k/min asti.


      • 3+3=6
        HSD -10 kirjoitti:

        Viisarin ollessaan tapissaan tarkoittaa n. 6500 k/min, se ensimmäinen ECO - alue on 2000-3500 k/min, toinen ECO - alue taas sinne 5000 k/min asti.

        Juu, tiedän. OBDII lukija ja Torque käytössä :)
        Toivoin, että nimim. Laiska on! olisi vastannut: kierroslukumittarista ;)


    • järkeä vai ei

      Auriksen 1.6 vaparivinguttimen hintaan kun lisää pari kolme tonnia, niin saa jo ihan eri luokan autoja, joiden kulutuskin on vielä pienempi. Onko Teroilla järkeä vai ei?

      • ...

        ...


      • Avesti

        Toki, sillä vaparivinguttimen hinnalla nokkaketjun venyttimen.


    • Naurettava auto

      Sisustuksessa "kakofoniaa, hirvittävän kovaa muovia ja vinyyliä..."

      • ...

        ...


    • köfffffff

      järkyttävää paskaa TAAS TOJOTALTA. ei myy ja laatu kuraa. ja takaisin kutsua pukkaa joka viikko tojota poitsulle. ja kaikki korjataan tojota poitsun kukkarosta.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      • vw ei kehuttava

        Toyota tuntee vastuunsa ja lähettää takaisinkutsuja. Volkkari ei lähettele vaan maksattaa omat mokansa asiakkaalla. Volkkarikuraa on myyty vuosikaudet; TSI, DSG, kaksimassa, ovien ja luukkujen ruoste, maalausvirheet, rullantuvat ovet, katkeavat kaasupolkimet jne jne jne


      • eivolkkariaikinä
        vw ei kehuttava kirjoitti:

        Toyota tuntee vastuunsa ja lähettää takaisinkutsuja. Volkkari ei lähettele vaan maksattaa omat mokansa asiakkaalla. Volkkarikuraa on myyty vuosikaudet; TSI, DSG, kaksimassa, ovien ja luukkujen ruoste, maalausvirheet, rullantuvat ovet, katkeavat kaasupolkimet jne jne jne

        Auris Hybrid on hyvä auto. Polttoaineen kulutus on ollut keskimäärin 4,1 l/100 km. Vieläpä hiljainen ajossa (kevyesti rullaavat laaturenkaat). Auto on ollut minulla jo kaksi vuotta ja ei ole valittamista eikä ole ollut korjattavaa. Huollot on tehty ajallaan.


    • F30-8v

      Onko sinulla joku ongelma tuulipukujen kanssa?

      Minulla on erilaisia ulkoiluasuna kymmenkunta. Tuulipukuja käytän maastofillarien maastomotoripyörien kanssa. Mitenkäs sinulla?

      Katsoppas Golffin esitettä. Harmaa auto jossa harmaa sisusta. Lähinnä oksettava yhdistelmä mutta se on suosituin Saksassa ja sopii Goffin ostajille.

      • Huh huh!

        Tuulipuvut ovat huvittavia.

        Tuulipukuja en käytä mutta erilaisia ulkoiluasuja on varmaan parikymmentä. Jo hiihtoon on tullut hankittua puolenkymmentä lämppäripuvut mukaan laskettuna, sitten on kalastuspukuja kahluuhousuineen, suunnistukseen omat vaatteet kenkineen, samoin lenkkeilyyn, golfiin, veneilyyn, pari metsurin pukua, pilkkihaalari, kevythaalari lumitöihin jne.

        En viitsi katsoa Golfin esitettä muuta uskon sen olevan upea kuten autotoimittajat kehuvat. Eikä varmasti rämise niinkuin Tojon kojelaudat.


    • Jorma Korolla-55

      Minusta Auriksen koelauta edustaa laatua ja minimalismia parhaimmillaan. Retrohenkinen, erottuu eurolaatikoista. Eikä natise tai kitise vielä 15 vuoden päästäkään. Ilmankos uusi Auris myy kuin häkä.

      • Oopperatalosta

        Minusta Auriksen kojetaulu on oikein tyylikäs ja navi maksaa 25pros siitä mitä sakemannit vaatii omistaan. Tyytyväinen Auriksen omistaja olen.
        Farmaria en odotellut,koska takakontti riittää lyhyessäkin.


    • Säästetty liikaa...

      Itse olen jonkin aikaa ajellut HSD-Auriksella siis tätä uutta mallia, hb...Moni asia sisustuksessa ja toteutuksessa raivostuttaa. jatkuvat ´piippausäänet ovat inhoittavimmat; peruutusvaihteen kytkiessä alkaa helvetinmoinen piippaus, sen saa pois kuulemma tojoliikkeessä koodaamalla jos maksaa lisähintaa. Sitten on ne busines-packin kanssa tulleet etu-ja takatutkien anturit; anturit ovat yliherkät eli piippaavat jos olen ruuhkajonossa seisomassa ja taakse tulee auto suht lähelle eli piippaa vaikka minulla on vaihde eteenpäin eli D-asennossa! Jos autolla lähtee pihasta viistetyn katureunan yli, pienikin etuniiaus saa etututkan piippaamaan.

      Auriksessa on säästetty myös valaistuksessa eli ikkunannostimien kytkimistä vain kuskin oven kytkin on valaistu. Kaikki muut pimeät, samoin oven sisäpuolisen lukituksen tai ikkunoiden avaamisen estopainikkeen napit pimeät. Tosi veemäistä välillä nyt syksyn pimeällä. Mittariston / kojelaudan valaistuksen voimakkuutta ei voi säätää joka on jo käsittämätöntä 2010-luvulla tämän hintaluokan autossa, nyt valaistus on matka-ajossa liian kirkas.

      Kojelauta itsessään nyt on askeettinen ja tosi muovinen, ja natisee nyt navin tienoilta, samoin keskikyynärnoja alkanut natista kuten aikoinaan Avensiksessakin. Ovien muoviosat naarmuttuvat todella helposti, kaukana esim. Volkkarin muovien kestävyydestä kulumista vastaan. Siis pelkkä parkkikiekko hipaistessan ovilokerosta sitä nostaessa saa aikaan inhat naarmut kotelon yläpuoliseen kovamuoviin.

      Jotain hyvääkin: alkuperäiset kangasmatot ja kumimatot ovat laadukkaan tuntuisia, kangasmatto kestää hemmetin hyvin kulútusta ja kumimaton kiinnitys on lukituskappaleilla joten pysyy paikallaan.

      Sisävalaistus on muutenkin halpis eli säästetty kuluissa; himmeä hehkulankapolttimoilla toteutettu eikä valaisuteho ole hyvä. Lisäksi on säästetty kattovalon turvallisuustoteutuksessa eli jos vahingossa jätät kattovalon päälle ja lähdet autosta ovet lukiten, ei ole automatiikkaa mikä sammuttaisi aikaviiveellä valon vaan se jää palamaan ja voi tyhjentää auton akun.

      Eli liiallista halpisjuttua on esillä ja näkee että kuluja on karsittu....ei hyvä.

      • 4+10=14

        Mikä malli?

        Omassa HSD:ssäni (2011 -mallin SOL ) näin:

        -Kaikki ikkunan nostimen kytkimet valaistu (kuskin ovessa 4, muissa 1).

        -Sisäpuolisen lukituksen on valaistu (ikkunoiden estopainike ei muistaakseni ole).

        -Mittariston valaistuksen voimakkuutta voi säätää.
        (Valot päällä parkissa ollessa tripin nappia painelemalla löytyy lisänäyttö jossa on pylväikkö. Siinä pystyy säätämään. Ajon aikana tai ilman valoja ei onnistu).
        Luulisi tuon Sinunkin autostasi löytyvän.

        Tutkasta ei kokemusta koska tuossa on peruutuskamera jonka näyttö ilmestyy taustapeiliin kun indegroitua navigaattoria ei tuossa ole.

        Sisävaloja on 3. Tuon katossa olevan lisäksi etupenkkiläisille on kummallekin oma "lukuvalo" ja aurinkolippojen peileissä on myös valaistus.

        Tuon sisävalon sammumisen suhteen lienet oikeassa jos se on manualiasennossa. Itselläni se on aina ovien ohjaamana jolloin se sammuu viiveellä.

        Kojelautakaan ei natise.


      • Säästetty liikaa...
        4+10=14 kirjoitti:

        Mikä malli?

        Omassa HSD:ssäni (2011 -mallin SOL ) näin:

        -Kaikki ikkunan nostimen kytkimet valaistu (kuskin ovessa 4, muissa 1).

        -Sisäpuolisen lukituksen on valaistu (ikkunoiden estopainike ei muistaakseni ole).

        -Mittariston valaistuksen voimakkuutta voi säätää.
        (Valot päällä parkissa ollessa tripin nappia painelemalla löytyy lisänäyttö jossa on pylväikkö. Siinä pystyy säätämään. Ajon aikana tai ilman valoja ei onnistu).
        Luulisi tuon Sinunkin autostasi löytyvän.

        Tutkasta ei kokemusta koska tuossa on peruutuskamera jonka näyttö ilmestyy taustapeiliin kun indegroitua navigaattoria ei tuossa ole.

        Sisävaloja on 3. Tuon katossa olevan lisäksi etupenkkiläisille on kummallekin oma "lukuvalo" ja aurinkolippojen peileissä on myös valaistus.

        Tuon sisävalon sammumisen suhteen lienet oikeassa jos se on manualiasennossa. Itselläni se on aina ovien ohjaamana jolloin se sammuu viiveellä.

        Kojelautakaan ei natise.

        Vastaus:

        Malli siis Auris active hybrid 2013, lisävarusteena busines-paketti (xenonit, etu-takatutkat, pysäköintiavustin)

        En ainakaan tästä löytänyt ohjeesi mukaisesti mittarivalojen säätöä.

        Tosiaan myös ikkunannostimien katkaisimet ovat pimeät, ainoastaan kuskin ikkunaa koskevassa napissa valaistu teksti "auto", ei muuta. Eipä niihin muiden ikkunoiden nostimien katkaisinnappeihin valaistusta saisikaan edes ohjelmoimalla, koska napeissa ei ole tarkastikaan katsomalla mitään valaistavaa "logoa/merkkiä" tms., sellaiset kuviot erottuisivat kyllä mustista katkaisinten väristä eli ne kohdat joissa valokuvio palaisi. Tämä puute kyllä ketuttaa kun ei ole kyse edes karvalakki-mallista vaan keskimmäinen active, hintaa 30 donaa!


      • Luetaan se ohjekirja
        Säästetty liikaa... kirjoitti:

        Vastaus:

        Malli siis Auris active hybrid 2013, lisävarusteena busines-paketti (xenonit, etu-takatutkat, pysäköintiavustin)

        En ainakaan tästä löytänyt ohjeesi mukaisesti mittarivalojen säätöä.

        Tosiaan myös ikkunannostimien katkaisimet ovat pimeät, ainoastaan kuskin ikkunaa koskevassa napissa valaistu teksti "auto", ei muuta. Eipä niihin muiden ikkunoiden nostimien katkaisinnappeihin valaistusta saisikaan edes ohjelmoimalla, koska napeissa ei ole tarkastikaan katsomalla mitään valaistavaa "logoa/merkkiä" tms., sellaiset kuviot erottuisivat kyllä mustista katkaisinten väristä eli ne kohdat joissa valokuvio palaisi. Tämä puute kyllä ketuttaa kun ei ole kyse edes karvalakki-mallista vaan keskimmäinen active, hintaa 30 donaa!

        Kierrä valot päälle, niin voit säätää valaistuksen. Muuten valikkoa ei näy.


    • HSD -10

      Pystyy niitä mittarivaloja säätämään myös ajossakin, ainakin -10 Auris Hybrid Solissa kuten myös tässä uudemmassa Auris farkku Hybridissä.

      • 5+3=8

        Piti oikein käydä testaamassa :)

        Tuohan hauska vehje on:
        Auto pihalla parkissa ja tunnistimen mielestä niin valoisaa, että se pitää päivävalot päällä.
        -Säätövalikkoon ei pääse
        Pakotetaan ajovalot päälle manuaalisesti.
        -Säätövalikkoon ei pääse

        Lähdetään ajamaan ja toistetaa em. testit.
        -Säätövalikkoon ei pääse

        Ajetaan hämärään autokatokseen jolloin automatiikka sytyttää ajovalot.
        -Säätövalokkoon pääsee
        Pakotetaan em. katoksessa ajovalot päälle manuaalisesti.
        -Säätövalikkoon pääsee

        Eli tuohon tunnistimeen tämä liittyy ainakin 2011 Sol -versiossa.

        Pitää tosiaan vielä pimeällä testata pääseekö tuohon myös ajon aikana kunhan tunnistimen mielestä on niin pimeä, että se sytyttää ajovalot.


      • 16+12=28
        5+3=8 kirjoitti:

        Piti oikein käydä testaamassa :)

        Tuohan hauska vehje on:
        Auto pihalla parkissa ja tunnistimen mielestä niin valoisaa, että se pitää päivävalot päällä.
        -Säätövalikkoon ei pääse
        Pakotetaan ajovalot päälle manuaalisesti.
        -Säätövalikkoon ei pääse

        Lähdetään ajamaan ja toistetaa em. testit.
        -Säätövalikkoon ei pääse

        Ajetaan hämärään autokatokseen jolloin automatiikka sytyttää ajovalot.
        -Säätövalokkoon pääsee
        Pakotetaan em. katoksessa ajovalot päälle manuaalisesti.
        -Säätövalikkoon pääsee

        Eli tuohon tunnistimeen tämä liittyy ainakin 2011 Sol -versiossa.

        Pitää tosiaan vielä pimeällä testata pääseekö tuohon myös ajon aikana kunhan tunnistimen mielestä on niin pimeä, että se sytyttää ajovalot.

        Ja nyt tuli testattua.

        Olit HSD-10 ihan oikeassa. Pystyy niitä näköjään ajon aikanakin säätämään kunhan on niin pimeä, että tunnistin on keksinyt siirtyä päivävaloilta ajovaloille.


    • HSD -10

      Kaikissa ovissa on valaistut ikkunan nostimet ja kuskin ovessa kaikki neljä ikkunan nostinnäppäintä on valaistu, samoin kuin keskuslukituksen näppäin. Kojelaudassa peilien, AFS OFF, parkkitutkien näppäin ja peruutusavustin on myös valaistu. Katossa on erillinen pieni LED-lamppu osoittamassa kohti vaihdevalitsinta. Hienosti on valaistu Touring Sport Hybrid Premiumissa ainakin.

      • ohoh!

        Siis häh? Onko muka premium-varusteisessa valaistu kaikki oven ikkunannostimien näppäimet????

        Ainakaan active-tasossa ei ole, ja auto rekisteröity 5/2013. Voiko olla todella niin että tuossakin asiassa Tojon on pitänyt säästää eli laittaa valaistus vain kalleimpaan versioon? naurettavaa!

        Samoin nuo kojelaudan vasemmassa alalaidassa olevat peilien, etututkan jne nappulat ovat pimeät vaikka ajovalot on kytketty päälle. Niisä sentään on tekstipohja joka viittaisi siihen että valaistus pitäisi olla. Mutta ovien ikkunannostin-näppäimissä ei ole edes tekstipohjaa vaan mustaa muovia kokonaan.

        Todella siis naurettavassa asiassa säästetty! Sitten on kuitenkin vaikkapa navi vakiona!


      • HSD -10
        ohoh! kirjoitti:

        Siis häh? Onko muka premium-varusteisessa valaistu kaikki oven ikkunannostimien näppäimet????

        Ainakaan active-tasossa ei ole, ja auto rekisteröity 5/2013. Voiko olla todella niin että tuossakin asiassa Tojon on pitänyt säästää eli laittaa valaistus vain kalleimpaan versioon? naurettavaa!

        Samoin nuo kojelaudan vasemmassa alalaidassa olevat peilien, etututkan jne nappulat ovat pimeät vaikka ajovalot on kytketty päälle. Niisä sentään on tekstipohja joka viittaisi siihen että valaistus pitäisi olla. Mutta ovien ikkunannostin-näppäimissä ei ole edes tekstipohjaa vaan mustaa muovia kokonaan.

        Todella siis naurettavassa asiassa säästetty! Sitten on kuitenkin vaikkapa navi vakiona!

        Farkku premiumissa on tosiaan sininen valaistus kaikissa noissa missä mainitsin, se ledivalo joka on siinä kartanlukuvalojen välissä se on kirkas ja nämä kaikki ed.mainitut valot vaativat siis sen että ajovalot ovat päällä, suottahan niitä niiden huomiovalojen kanssa edes pitäisikään päällä, valoisaahan silloin päivällä on.


      • 15+5=20
        HSD -10 kirjoitti:

        Farkku premiumissa on tosiaan sininen valaistus kaikissa noissa missä mainitsin, se ledivalo joka on siinä kartanlukuvalojen välissä se on kirkas ja nämä kaikki ed.mainitut valot vaativat siis sen että ajovalot ovat päällä, suottahan niitä niiden huomiovalojen kanssa edes pitäisikään päällä, valoisaahan silloin päivällä on.

        Ihmettelin vielä lisää tuota mittarivalon säädön käyttäytymistä -11 Sol -mallissa.
        Sekään ei näköjään tuo säätömahdollisuutta esiin että tunnistimen mielestä pimeyden vuoksi siirrytään päivävaloilta ajovaloille.

        Eilen oli tilanne, että se sytytti ajovalot, mutta mittarivalot jäivät kirkkaalle. Tällöin mittarivalaistuksen säätövalikkoon ei päässyt.

        Hetken kuluttua kun pimeni lisää se himmensi mittarivalotkin. Nyt säätövalikkoon pääsi. Vekkuli vehjes...


      • ....................
        ohoh! kirjoitti:

        Siis häh? Onko muka premium-varusteisessa valaistu kaikki oven ikkunannostimien näppäimet????

        Ainakaan active-tasossa ei ole, ja auto rekisteröity 5/2013. Voiko olla todella niin että tuossakin asiassa Tojon on pitänyt säästää eli laittaa valaistus vain kalleimpaan versioon? naurettavaa!

        Samoin nuo kojelaudan vasemmassa alalaidassa olevat peilien, etututkan jne nappulat ovat pimeät vaikka ajovalot on kytketty päälle. Niisä sentään on tekstipohja joka viittaisi siihen että valaistus pitäisi olla. Mutta ovien ikkunannostin-näppäimissä ei ole edes tekstipohjaa vaan mustaa muovia kokonaan.

        Todella siis naurettavassa asiassa säästetty! Sitten on kuitenkin vaikkapa navi vakiona!

        En tiedä Auriksesta, mutta ainakin 2006 Versossa on muistaakseni kaikissa neljässä ikkunannostimen napissa on valaistus silloin, kun muita ikkunoita ei ole lukittu siitä lukitusnappulasta. Kun lukitusnappula on painettu, vain toimivan, eli kuskin ikkunan napissa palaa valo.


    • Tojo on huono.

      Floppihan siitä tulikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      198
      5183
    2. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      42
      2588
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1739
    5. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      147
      1239
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

      Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1213
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

      Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      105
      969
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

      Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      119
      903
    Aihe