En tahtoisi kirjoittaa näin, mutta isäni on painajaisisä helvetistä! Olen 21-vuotias tyttö ja sairastan harvinaista neurologista sairautta, jonka takia saatan halvaantua ennen 30:ä.
Ennen kuin sairastuin, isäni oli vain ankara perinteisellä tavalla, siis vahtii aina että on läksyt tehty, on hyviä numeroita, on kesätöitä, jne., lukiossakin... Suoraan sanottuna se oli ihan hel** rasittavaa ja olin iloinen, että pääsin muuttamaan pois kotoa - toisaalta varmaan tosi yleistä varsinkin täällä Pohjois-Suomessa.
Mutta nyt isäni on muuttunut hirviöksi kokonaan uudella tavalla. Hän on ihan ylikiltti ja mukava minua kohtaan. Lähettelee koko ajan viestejä, postikortteja, ym. Lisäksi hän yrittää auttaa minua elämässä kaikin tavoin, mistä on vain haittaa.
Kun paikkakunnallemme muutti uusi poika, isäni yritti järjestää meidät saman pöydän ääreen "kotiin syömään marjapiirakkaa naapureiden kanssa" - koska pojalla on rikkaat vanhemmat, ja hänestä tulisi kuulemma hyvä poikaystävä!
Kun menin liittymään Maan Ystäviin, isäni soitti minulle kolme kertaa ja ehdotti, että jos nyt kuitenkin ottaisin sen kuvani pois "sieltä eläinoikeushörhöjen sivulta", koska siitä voi kuulemma olla haittaa minulle jatkossa. Isä! En minä tiedä, olenko elossa 20 vuoden päästä, enkä pystynkö liikuttamaan sormeakaan! Ei minua kiinnosta, mitä ihmiset ajattelevat silloin; minun elämäni on tässä ja nyt.
Isä myös ehdottelee minulle kaikenlaisia ammatteja hammaslääkäristä juristiin. Ei minua kiinnosta olla hammaslääkäri... ehkä olisin mieluiten puutarhuri, en edes tiedä, selviänkö opiskeluajasta joutumatta pyörätuoliin.
Jne, jne. mitä vaan voi ikinä keksiä.
Miten saan isäni ymmärtämään ja lopettamaan, ja mistä tämä kaikki johtuu? Onko isäni vaikea hyväksyä sitä, että olen vakavasti sairas, vai aikooko hän mahdollisesti piinata minua loppuikäni?
Painajaisisi
2
126
Vastaukset
- ...
Isäsi välittä sinusta paljon, mutta sinä oletko sinä tytär helvetistä?
- Maijsuu
Hän välittää sinusta ja on varmasti huolissaan sinusta..
Voisitko ehkä kirjoittaa hänelle nuista asioista joita tuossa kirjoitit. Ihan kauniisti ja ystävällisesti kertoisit miltä tuntuu ja mitä toivoisit häneltä ja vuorovaikutukseltanne..
Hän ehkä on niin hädissään ettei osaa yrityksistään huolimatta tuoda asioita esille ja pinnalle oikein...
Keskity nauttimaan elämästäsi ja yritä ymmärtää häntäkin. Hän ei tiedä miltä tilanteessasi tuntuu vaikka läheisesi onkin.
Pikkusiskoni ei koskaan kykene elämään samanlaista elämää kuin esim. minä, eikä äitinsä oikein tahdo sitä kyetä sisäistämään..
Onko se sitten sitä voimattomuutta asialle ja turhautumista avuttomuudestaan..
voimia ja rakkautta väliinne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2822584Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001379- 1081251
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831241Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi971198Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581185- 451053
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi71946Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22900- 33797