Painajaisisi

maisu_92

En tahtoisi kirjoittaa näin, mutta isäni on painajaisisä helvetistä! Olen 21-vuotias tyttö ja sairastan harvinaista neurologista sairautta, jonka takia saatan halvaantua ennen 30:ä.

Ennen kuin sairastuin, isäni oli vain ankara perinteisellä tavalla, siis vahtii aina että on läksyt tehty, on hyviä numeroita, on kesätöitä, jne., lukiossakin... Suoraan sanottuna se oli ihan hel** rasittavaa ja olin iloinen, että pääsin muuttamaan pois kotoa - toisaalta varmaan tosi yleistä varsinkin täällä Pohjois-Suomessa.

Mutta nyt isäni on muuttunut hirviöksi kokonaan uudella tavalla. Hän on ihan ylikiltti ja mukava minua kohtaan. Lähettelee koko ajan viestejä, postikortteja, ym. Lisäksi hän yrittää auttaa minua elämässä kaikin tavoin, mistä on vain haittaa.

Kun paikkakunnallemme muutti uusi poika, isäni yritti järjestää meidät saman pöydän ääreen "kotiin syömään marjapiirakkaa naapureiden kanssa" - koska pojalla on rikkaat vanhemmat, ja hänestä tulisi kuulemma hyvä poikaystävä!

Kun menin liittymään Maan Ystäviin, isäni soitti minulle kolme kertaa ja ehdotti, että jos nyt kuitenkin ottaisin sen kuvani pois "sieltä eläinoikeushörhöjen sivulta", koska siitä voi kuulemma olla haittaa minulle jatkossa. Isä! En minä tiedä, olenko elossa 20 vuoden päästä, enkä pystynkö liikuttamaan sormeakaan! Ei minua kiinnosta, mitä ihmiset ajattelevat silloin; minun elämäni on tässä ja nyt.

Isä myös ehdottelee minulle kaikenlaisia ammatteja hammaslääkäristä juristiin. Ei minua kiinnosta olla hammaslääkäri... ehkä olisin mieluiten puutarhuri, en edes tiedä, selviänkö opiskeluajasta joutumatta pyörätuoliin.

Jne, jne. mitä vaan voi ikinä keksiä.

Miten saan isäni ymmärtämään ja lopettamaan, ja mistä tämä kaikki johtuu? Onko isäni vaikea hyväksyä sitä, että olen vakavasti sairas, vai aikooko hän mahdollisesti piinata minua loppuikäni?

2

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Isäsi välittä sinusta paljon, mutta sinä oletko sinä tytär helvetistä?

• Maijsuu

Hän välittää sinusta ja on varmasti huolissaan sinusta..

Voisitko ehkä kirjoittaa hänelle nuista asioista joita tuossa kirjoitit. Ihan kauniisti ja ystävällisesti kertoisit miltä tuntuu ja mitä toivoisit häneltä ja vuorovaikutukseltanne..
      Hän ehkä on niin hädissään ettei osaa yrityksistään huolimatta tuoda asioita esille ja pinnalle oikein...
      Keskity nauttimaan elämästäsi ja yritä ymmärtää häntäkin. Hän ei tiedä miltä tilanteessasi tuntuu vaikka läheisesi onkin.

Pikkusiskoni ei koskaan kykene elämään samanlaista elämää kuin esim. minä, eikä äitinsä oikein tahdo sitä kyetä sisäistämään..
      Onko se sitten sitä voimattomuutta asialle ja turhautumista avuttomuudestaan..
      voimia ja rakkautta väliinne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      550
      2112
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      386
      1699
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1529
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1408
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1096
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1092
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1077
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      848
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      12
      833
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe