Painajaisisi

maisu_92

En tahtoisi kirjoittaa näin, mutta isäni on painajaisisä helvetistä! Olen 21-vuotias tyttö ja sairastan harvinaista neurologista sairautta, jonka takia saatan halvaantua ennen 30:ä.

Ennen kuin sairastuin, isäni oli vain ankara perinteisellä tavalla, siis vahtii aina että on läksyt tehty, on hyviä numeroita, on kesätöitä, jne., lukiossakin... Suoraan sanottuna se oli ihan hel** rasittavaa ja olin iloinen, että pääsin muuttamaan pois kotoa - toisaalta varmaan tosi yleistä varsinkin täällä Pohjois-Suomessa.

Mutta nyt isäni on muuttunut hirviöksi kokonaan uudella tavalla. Hän on ihan ylikiltti ja mukava minua kohtaan. Lähettelee koko ajan viestejä, postikortteja, ym. Lisäksi hän yrittää auttaa minua elämässä kaikin tavoin, mistä on vain haittaa.

Kun paikkakunnallemme muutti uusi poika, isäni yritti järjestää meidät saman pöydän ääreen "kotiin syömään marjapiirakkaa naapureiden kanssa" - koska pojalla on rikkaat vanhemmat, ja hänestä tulisi kuulemma hyvä poikaystävä!

Kun menin liittymään Maan Ystäviin, isäni soitti minulle kolme kertaa ja ehdotti, että jos nyt kuitenkin ottaisin sen kuvani pois "sieltä eläinoikeushörhöjen sivulta", koska siitä voi kuulemma olla haittaa minulle jatkossa. Isä! En minä tiedä, olenko elossa 20 vuoden päästä, enkä pystynkö liikuttamaan sormeakaan! Ei minua kiinnosta, mitä ihmiset ajattelevat silloin; minun elämäni on tässä ja nyt.

Isä myös ehdottelee minulle kaikenlaisia ammatteja hammaslääkäristä juristiin. Ei minua kiinnosta olla hammaslääkäri... ehkä olisin mieluiten puutarhuri, en edes tiedä, selviänkö opiskeluajasta joutumatta pyörätuoliin.

Jne, jne. mitä vaan voi ikinä keksiä.

Miten saan isäni ymmärtämään ja lopettamaan, ja mistä tämä kaikki johtuu? Onko isäni vaikea hyväksyä sitä, että olen vakavasti sairas, vai aikooko hän mahdollisesti piinata minua loppuikäni?

2

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Isäsi välittä sinusta paljon, mutta sinä oletko sinä tytär helvetistä?

• Maijsuu

Hän välittää sinusta ja on varmasti huolissaan sinusta..

Voisitko ehkä kirjoittaa hänelle nuista asioista joita tuossa kirjoitit. Ihan kauniisti ja ystävällisesti kertoisit miltä tuntuu ja mitä toivoisit häneltä ja vuorovaikutukseltanne..
      Hän ehkä on niin hädissään ettei osaa yrityksistään huolimatta tuoda asioita esille ja pinnalle oikein...
      Keskity nauttimaan elämästäsi ja yritä ymmärtää häntäkin. Hän ei tiedä miltä tilanteessasi tuntuu vaikka läheisesi onkin.

Pikkusiskoni ei koskaan kykene elämään samanlaista elämää kuin esim. minä, eikä äitinsä oikein tahdo sitä kyetä sisäistämään..
      Onko se sitten sitä voimattomuutta asialle ja turhautumista avuttomuudestaan..
      voimia ja rakkautta väliinne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2824
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1162
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      990
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      123
      982
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      942
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      317
      909
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    9. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      507
      858
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe