En tahtoisi kirjoittaa näin, mutta isäni on painajaisisä helvetistä! Olen 21-vuotias tyttö ja sairastan harvinaista neurologista sairautta, jonka takia saatan halvaantua ennen 30:ä.
Ennen kuin sairastuin, isäni oli vain ankara perinteisellä tavalla, siis vahtii aina että on läksyt tehty, on hyviä numeroita, on kesätöitä, jne., lukiossakin... Suoraan sanottuna se oli ihan hel** rasittavaa ja olin iloinen, että pääsin muuttamaan pois kotoa - toisaalta varmaan tosi yleistä varsinkin täällä Pohjois-Suomessa.
Mutta nyt isäni on muuttunut hirviöksi kokonaan uudella tavalla. Hän on ihan ylikiltti ja mukava minua kohtaan. Lähettelee koko ajan viestejä, postikortteja, ym. Lisäksi hän yrittää auttaa minua elämässä kaikin tavoin, mistä on vain haittaa.
Kun paikkakunnallemme muutti uusi poika, isäni yritti järjestää meidät saman pöydän ääreen "kotiin syömään marjapiirakkaa naapureiden kanssa" - koska pojalla on rikkaat vanhemmat, ja hänestä tulisi kuulemma hyvä poikaystävä!
Kun menin liittymään Maan Ystäviin, isäni soitti minulle kolme kertaa ja ehdotti, että jos nyt kuitenkin ottaisin sen kuvani pois "sieltä eläinoikeushörhöjen sivulta", koska siitä voi kuulemma olla haittaa minulle jatkossa. Isä! En minä tiedä, olenko elossa 20 vuoden päästä, enkä pystynkö liikuttamaan sormeakaan! Ei minua kiinnosta, mitä ihmiset ajattelevat silloin; minun elämäni on tässä ja nyt.
Isä myös ehdottelee minulle kaikenlaisia ammatteja hammaslääkäristä juristiin. Ei minua kiinnosta olla hammaslääkäri... ehkä olisin mieluiten puutarhuri, en edes tiedä, selviänkö opiskeluajasta joutumatta pyörätuoliin.
Jne, jne. mitä vaan voi ikinä keksiä.
Miten saan isäni ymmärtämään ja lopettamaan, ja mistä tämä kaikki johtuu? Onko isäni vaikea hyväksyä sitä, että olen vakavasti sairas, vai aikooko hän mahdollisesti piinata minua loppuikäni?
Painajaisisi
2
104
Vastaukset
- ...
Isäsi välittä sinusta paljon, mutta sinä oletko sinä tytär helvetistä?
- Maijsuu
Hän välittää sinusta ja on varmasti huolissaan sinusta..
Voisitko ehkä kirjoittaa hänelle nuista asioista joita tuossa kirjoitit. Ihan kauniisti ja ystävällisesti kertoisit miltä tuntuu ja mitä toivoisit häneltä ja vuorovaikutukseltanne..
Hän ehkä on niin hädissään ettei osaa yrityksistään huolimatta tuoda asioita esille ja pinnalle oikein...
Keskity nauttimaan elämästäsi ja yritä ymmärtää häntäkin. Hän ei tiedä miltä tilanteessasi tuntuu vaikka läheisesi onkin.
Pikkusiskoni ei koskaan kykene elämään samanlaista elämää kuin esim. minä, eikä äitinsä oikein tahdo sitä kyetä sisäistämään..
Onko se sitten sitä voimattomuutta asialle ja turhautumista avuttomuudestaan..
voimia ja rakkautta väliinne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192