Koirallani piilokivekset

testosteronipojun omistaja

Tänään todettiin koirallani piilokivekset :(
Siinä siis syytä koiran mielettömään seksuaaliviettiin,
jota on jatkunut jo pitkään..
Eläinlääkäri suositteli leikkausta, jonka suorittaisi hänen työkollegansa.
Leikkaukseen liittyvät riskitekijät, kokemukset ja jälkimaininki kiinnostavat luonnollisesti
En tahdo koirastani makaavaa lahnaa, mut tääkin wirtaisuus ottaa jo hermoon välistä. Lisäksi huolestuttaa kivessyövän (jostain luin et kolmetoista kertainen riski )puhkeamisalttius.

Asia on minulle hiukka outo ja lisätietoa ei tahdo löytyä mistään !?

5

6053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kain

Kertomasi vaiva koiralla on kehno ja todellakin hoidettavissa. Sinulta jäi kertomatta minkä ikäinen koirasi on? Ja tuntuivatko kivekset ylävatsassa? Huolesi koiran ylivilkaudesta voisi kevetä leikkauksen myötä ja (viimeistään noin 3 vuoden iässä usein pakolliseksi tuleva) leikkaus todellä pelastaisi syöpäriskiltä. Itse en suosittele ko. leikkausta jostain syystä kuin ja ainoastaan jos lemmikin terveys on vaarassa tai koira on muuten ylivilkas ja vaikeasti hallittavissa. Uskon vakaasti, että lääkärit harkitsivat yhdessä parhaan vaihtoehdon ja minustakin se pitemmällä tähtäimellä on paras ratkaisu. Näin te molemmat voitte nauttia yhdessäolosta täysin siemauksin. Mutta sinähän asian loppujen lopuksi ratkaiset ja toivonkin sinulle voimia siinä!

• testosteronipojun omistaja

Koiralla ikää nyt 2 vuotta ja risat päälle. Eläinlääkäri ei tuntenut mitään vatsassa, mut sanoi et on ihan varma et täl jäpällä on vähintään yks kives piilossa. Siihen malliin oli wirkkuna siin pöydälläki ja ruikki sinne ja tänne ko oli nartun hajuja.....
        Ei tässä kyllä tiedä mitä täs tekis. On meinaan vaikea päätös et leikkauttaakko vaiko ei. Kaikista eniten mietityttää et vaikuttaako se jotenkin koiran luonteeseen negatiivisesti. Tottakai myös itse leikkaus mahdollisine komplikaatioineen pelottelee....

• kain
        testosteronipojun omistaja kirjoitti:

Koiralla ikää nyt 2 vuotta ja risat päälle. Eläinlääkäri ei tuntenut mitään vatsassa, mut sanoi et on ihan varma et täl jäpällä on vähintään yks kives piilossa. Siihen malliin oli wirkkuna siin pöydälläki ja ruikki sinne ja tänne ko oli nartun hajuja.....
        Ei tässä kyllä tiedä mitä täs tekis. On meinaan vaikea päätös et leikkauttaakko vaiko ei. Kaikista eniten mietityttää et vaikuttaako se jotenkin koiran luonteeseen negatiivisesti. Tottakai myös itse leikkaus mahdollisine komplikaatioineen pelottelee....

Jos koirasi on jo tuonkin ikäinen, ja oireet tuota luokkaa, ratkaisu pitäisi olla helppo. Jos eläinlääkäri ei tuntenut toista kivestä ja toinenkin oli peitteissä, paras ratkaisu on leikkaus. Olen ollut niissä mukana, ja tiedän niiden olevan varsin rutiiniluontoisia, komblikaatioita on tosi harvoin ja toipuminen nopeaa. Kun koira on jo tuonkin ikäinen, näkisin sillä olevan hieman kiirekkin, ettei pahempaa seuraa. Kun kivekset ovat siellä ylhäällä lämpimässä(ei viileässä kuin normaalisti kivespussissa), ne kasvavat pinnalle syöpää ja erinl. kasvaimia, ne siksi suositellaan leikattavan 3-v. ikäiseltä pois. Armeliainta olisi leikkuuttaa ja siten varmasti saatte mielekkäämpiä yhteisiä hetkiä pitemmäksi aikaa. Tämä on tietenkin minun näkemykseni useita tapauksia sivusta seuranneena, eikä koirasi tilanteessa ole järkevämpää vaihtoehtoa. Toivon teille mukavaa syksyä, ja levollista mieltä lopullisen ratkaisun teossa. Olen hengessä mukana.

• Issukka

ennen näitä kultaisia collieuros, jolla molemmat kivekset jäivät laskautumatta. Eivät kuitenkaan aiheuttaneet koiralle mitään vaivoja!
      Tuttavani ajokoiralta leikattiin kivekset pois, kun ostivat erirotuisen nartun, eivätkä halunneet ottaa riskiä, että pahin mahdollinen tapahtuisi. Koira kuitenkin oli leikkauksenkin jälkeen erittäin kiinnostunut nartusta, lisäksi se muuttui erittäin hyökkääväksi omistajiaan, kuin myöskin perheen lasta kohtaan! Vaihtoehtoja sen jälkeen ei ollut kuin yksi.

• ei vaivaa

Kullannupullani on piilokivekset. Poitsuni on jo 9v. Poitsuni on lempeä, iloinen, ystävällinen... ei ole syytä leikata. Käytä poikaasi vielä toisella lääkärillä, ettei oireiden taustalla ole jokin muu syy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82