Minulla on viime kesänä ostettu runkoruusu, jonka toivoisin kestävän hengissä talven ylitse. Ongelma on se, että meillä ei ole viileää kellaria, jonne voisin ruusun viedä. Onko kenelläkään kokemusta siitä, talvehtiiko ruusu ok normaalissa huonelämpötilassa (tai lähellä sitä) ja kohtalaisessa valossa? Pitäisikö kastella tällaisissa oloissa? Pitääkö ruusun välttämättä saada 'lepokausi' vai voiko sitä hoitaa normaaliin tapaan sisätiloissa talven ylitse?
Runkoruusun talvehtiminen
2
1823
Vastaukset
- ikävä
se on pakko talvehdittaa-sisällä kasvurytmi menee sekaisin. Parvekettakin voisi ajatella talvisuojauksineen, es. huopa. kastelu ennen talvehdittamista.
- Ainomieli1981
Minulla olisi vähän samanlainen ongelma. Sain kesällä runkoruusun (lajike Rosmarin, lieneekö sillä mitään merkitystä) eikä minullakaan ole kellaria missä talvettaa se. Minulla on kaksi vaihtoehtoa, kumpi on pienempi paha:
-autotalli jossa on lämmintä vajaa 10 astetta
-lasitettu terassi. Lähes yhtä kylmää kuin ulkonakin, mutta tuulelta ja lumelta suojattu.
Mikä se ihannelämpötila oikein on? Jossain sanottiin 5 astetta, toisaalla pari astetta pakkasen puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003124339- 152183
- 1871994
- 1041423
- 701285
- 74952
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57927IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2869Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119804Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59726