Minulla on viime kesänä ostettu runkoruusu, jonka toivoisin kestävän hengissä talven ylitse. Ongelma on se, että meillä ei ole viileää kellaria, jonne voisin ruusun viedä. Onko kenelläkään kokemusta siitä, talvehtiiko ruusu ok normaalissa huonelämpötilassa (tai lähellä sitä) ja kohtalaisessa valossa? Pitäisikö kastella tällaisissa oloissa? Pitääkö ruusun välttämättä saada 'lepokausi' vai voiko sitä hoitaa normaaliin tapaan sisätiloissa talven ylitse?
Runkoruusun talvehtiminen
2
2148
Vastaukset
- ikävä
se on pakko talvehdittaa-sisällä kasvurytmi menee sekaisin. Parvekettakin voisi ajatella talvisuojauksineen, es. huopa. kastelu ennen talvehdittamista.
- Ainomieli1981
Minulla olisi vähän samanlainen ongelma. Sain kesällä runkoruusun (lajike Rosmarin, lieneekö sillä mitään merkitystä) eikä minullakaan ole kellaria missä talvettaa se. Minulla on kaksi vaihtoehtoa, kumpi on pienempi paha:
-autotalli jossa on lämmintä vajaa 10 astetta
-lasitettu terassi. Lähes yhtä kylmää kuin ulkonakin, mutta tuulelta ja lumelta suojattu.
Mikä se ihannelämpötila oikein on? Jossain sanottiin 5 astetta, toisaalla pari astetta pakkasen puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233081Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122179Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.712043Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001863Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761593Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥401376Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta151309Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001275- 1111105
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151076