Olen ahdistunut miespuolisesta ystävästäni joka on ihastunut minuun. Hän on yksinäinen ja olen siitä johtuen vastaillut hänen puheluihinsa ja viesteihin usein. Nyt hänen kontaktin ottaminen on alkanut ahdistaa jo liikaa.
Häneltä voi tulla päivittäin useita viestejä, esimerkiksi eilen "mitä tänään teet"- viestejä ja tänään "mitä sinulle nykyisin kuuluu"? Aikaa on kulunut päivä??? Järkevää?
Humalatilassa ollessaan hän lähettää viestejä että ikävöi. Olen suoraan hänelle sanonut etten hänestä ole rakkaudessa/ihastumisessa kiinnostunut. Mitä tehdä?
Miten eroon ihastuneesta
59
2773
Vastaukset
- haitaribiussi
sano ettet ole kiinnostunut hänestä ihastumismielessä. Problem solved!
- apua7
Jos on tarkat tiedot henkilöstä,joka häiritsee,niin ilmoita hänelle, että et ole kiinostunut..! Jos jatkaa edeleen,niin kerro,että teet, polisillee ilmoituksen..! Eli häiköinnistä, ilmoitus poliisille..!
- sähkösanomat
Miten työpaikalla tapahtuvaan todistettavaan ahdisteluun, häirintään ja vainoamiseen -aina ilmoitus poliisilleko? Ei saa olla pöllö, että sanoo asiasta vieruskaverille, joka pieree asian pomolle, joka nuhtelee ahdistelijaa, joka lukee viestin, eikä kadu aiheuttamaansa sotkua. STOP.
- inhottavaa hyväksikä
kyseessä oli siis miespuolinen ystäväsi, jos hänen käytös ahdistaa sinua, lopeta yhteydenpito häneen tai vaadi häntä lopettamaan ahdistelu ystävyyden varjolla.
Mikäli hän ei jätä rauhaan sinua, tee rikosilmoitus poliisille. Kirjoitit että olet sanonut hänelle ettet ole hänestä kiinnostunut ihastusmielessä, hän on kyllä epätoivoinen kun ei ymmärrä suoraa viestiäsi.
Minulla oli samanlainen riippakivi, hän lopetti vasta kun tein ilmoituksen poliisille (ja hän oli ystäväni aiemmin!)
Hän kyllä yritti udella kokoajan elämässäni olevista miespuolisista ystävistä, minun ulkona käynnistä, kenen kanssa, missä olen ym. sekä manipuloida avautumaan hänelle henkilökohtaisista asioistani, joissa hän sitten "auttaa, tukee ja ymmärtää". Kannattaa varoa, nämä voivat valitettavasti olla susia ystävien vaatteissa. Tunnistaa sanonnasta "sinun parastasi minä vain ajattelen" kun antaa huonoja neuvoja. Onneksi oikeat ystäväni saivat minut huomaamaan hänen käytöksen ja pääsin hänestä eroon.
Yhteys suoraan poliisiin jos ei lopeta.- Miettikää
vähän millaisia itse olette toisillenne. En voisi kuvitella mitään sen törkeämpään, kuin tehdä toisen ihastuksesta joku poliisiasia. Mitä itse tykkäisit vastaavassa tilanteessa moisesta? Minkähänlaiset traumat olet itse jättänyt toiseen ihmiseen? Täällä tuntuu tulevan kasapäin plussia ja myötätuntoa, mitä törkeämmin ihastunutta on kohdeltu. Täällä kehotetaan tekemään ihmisille mitä katalampia temppuja. Samalla unohtaen, mitä on olla ihminen ihmiselle. Jos teillä on suu, te osaatte kyllä ratkaista asiat toisinkin. Jos teillä on sydän, te osaatte myös kohdella toista ihmistä oikein.
- samaamieltä..
Miettikää kirjoitti:
vähän millaisia itse olette toisillenne. En voisi kuvitella mitään sen törkeämpään, kuin tehdä toisen ihastuksesta joku poliisiasia. Mitä itse tykkäisit vastaavassa tilanteessa moisesta? Minkähänlaiset traumat olet itse jättänyt toiseen ihmiseen? Täällä tuntuu tulevan kasapäin plussia ja myötätuntoa, mitä törkeämmin ihastunutta on kohdeltu. Täällä kehotetaan tekemään ihmisille mitä katalampia temppuja. Samalla unohtaen, mitä on olla ihminen ihmiselle. Jos teillä on suu, te osaatte kyllä ratkaista asiat toisinkin. Jos teillä on sydän, te osaatte myös kohdella toista ihmistä oikein.
Minäkin luin että ompa todella ikävä tilanne, mutta ei käynyt mielessäkään että olisi poliisiasia. Ei kukaan hyödy siitä että mennään pahimman kautta. Todella nyt järki ja empatia mukaan. Varmasti puhumalla selviää. Ystävien tuki mukaan ja ei mitään syytöksiä mitkä aiheuttaa hysteriaa..
- Anonyymi
Miettikää kirjoitti:
Samaa mieltä sun kanssasi tuosta. Kylmää ja tunteetonta tuollainen. Reilusti puhumalla paras. Mutta Eiku vaan välttely- ghostaus, lähestymiskielto, otetaan joku henkivartijaksi jolle mustamaalataan joksikin raiskaajaksi tms. Sitten poliisia kiusaamaan jollain lähestymiskiellon epäillyllä rikonnalla...useimmiten jotain häiriöitä pääkopassa näillä vainotuilla kuin muka vainoojilla. En sano etteikö niitäkin löydy.
- lyhyesti oikeinpäin
Kerrot yksiselitteisesti, ettet nyt ehdi hänen viesteihin reagoida, mutta olet kuulolla myöhemmin.
- näin neuvon
sano ettet ole kiinnostunut muuten kuin ystävänä
- Älä vastaa
Ystäväkin voi ahdistaa jos ottaa liikaa yhteyttä. Pakkoko viesteihin ja puheluihin on vastata? Älä vastaa! Jos sekään ei auta ja häirintä jatkuu, viimeinen vaihtoehto on ottaa poliisiin yhteyttä.
- porkkanaa nakertaa
eikös ap sanonut että hän on kertonut ettei ole kiinnostunut ihastumismielessä, jos ei siitä ymmärrä jo lopettaa, niin mitä muuta kuin virkavallalle ilmoitus.
tuo manipulointi ei vaikuta hyvälle, henkilö kerää tietoja tekemisistäsi ja yrittää sitten vakoilla elämääsi. Huono ystävä, tai en pitäisi ystävänä lainkaan ja jos vielä leikkii lohduttajaa sinulle kun on huono päivä/hetki niin selvä hyväksikäytön vaara.
Narsistit usein myös neuvovat haluavansa toisen parasta vaikka tavoittelevat omaa etuaan, tässä tapauksessa sinun rakkauttasi ja se on myös hyväksikäyttöä ystävyyden varjolla! Jos hän vielä kehuu sinut maasta taivaisiin ja lupailee kaikkea mutta teot eivät vastaa puheitaan, niin juokse! Voi olla narsku. Petollinen on joka tapauksessa. - 18+6
Ei hän välttämättä mikään narsisti ole, mutta yksinäinen vain. Ihastunut sinuun ja toivoo sinusta itselleen kumpania. Ehkä pitää itsellään mielessään illuusiota sinusta ja siitä millainen muka olet.
Ennen kuin lähet mitään poliiseille ilmoittaan niin kokeille välien katkaisua. Jokainen kerta kun hänelle vastaat, huolimatta vastauksen sisällöstä, hän kokee että välität koska vastasit. Ei hän tule ymmärtämään, jos sanot ettei kiinnosta. - neuvo teuvo neuvo
Ainahan sä voit tappaa sen niin pääset eroon
- hjhkjhkjhvkj
Otan osaa, koska tiedän kuinka ahdistavaksi tuo voi mennä. Tuossa alempana joku jo neuvoikin hyvin, että poliisille vaan ilmoitusta jos ei muu auta.
Homma etenee todella kierolla tavalla: mies hivuttautuu vähitellen lähemmäksi ja lähemmäksi ja sinulta alkaa mennä omat rajasi sekaisin.
Nyt vain tiukka ei ja varmuuden vuoksi voisit olla yhteydessä poliisiinkin, että tietävät mistä on kyse. Helposti luulee että homma on hallussa, mutta eihän se ole, kun toiminta menee hullaantuneen miehen ehdoilla. Ei siinä vastapuolen kiinnostusta kysellä, vaan sen miehen kuvitelmien ehdoilla edetään. Joten alapa laittamaan stoppia, ettei käy huonosti.- mamut raiskaa
Jos kyseessä on mamu olet rasisti jos et suostu raiskauksrn uhriksi
- raiskaaja ahmed
Muista ett jos kyseessä on mamu olet rasisti jos et suostu raiskauksen uhriksi
- ptri1
linkitä hänelle tämä keskustelu ja kerro että olet aloittaja.
- Neeeeee
Minulla on ihan sama tilanne, mutta en ole mitenkään ahdistunut. En ymmärrä miksi pitäisi ahdistua. En minäkään kyllä kaikkiin viesteihin jaksa vastata, ja joskus olen pyytänytkin lähettämään vähän vähemmän viestejä.
- repäisyllä
Kysyppä siltä että miten sen naisrintamalla menee? Et onko jo kokeillut kaikkia mahdollisia juttuja esim. sokko treffejä, netti deittailua yms...tai sitten ihan baareista tai jostakin muualta hakenu seuraa? Sit painota sitä kaveri sanaa, jos laittaa esim. seksuaalisen viestin tai jonkin muun mistä et pidä, niin anna varoitus ystävyyden katkeamisesta, jos ei usko ja toistaa asiaa niin sano että kun, hän ei kunnioita sitä mitä olet hänelle sanonut, niin miten hän voisi kunnioittaa sinua edes ystävänä ja siksi ette enää voi jatkaa ystävinä, koska se ei vain näytä olevan mahdollista.
- Valeystäviä on
Minulla oli ystävänä mies, joka paljastui "valeystäväksi", hän oli juuri kuin kuvailemasi, selvinpäin ei yrittänyt iskeä, mutta Kuningas Alkoholin vaikutuksessa näytti todellisen puolensa, lähetteli viestejä joissa kirjoitteli kuinka ikävöi, olet kaunis ja vastustamaton, lähettää pusuja ja halauksia, kertoo kuinka himoitsee minua ja tykkää että vartaloni on seksikäs, kannut sopivat ja muuta inhottavaa. Pyysin häntä lopettamaan ne puheet, ei lopettanut. Jouduin sanomaan etten halua hänen "ystävyyttään", hän jatkoi kunnes miesystäväni vastasi hänelle että nyt on lopetettava tuo ahdistelu! Ystävyys ei jatkunut, ja jälkeenpäin harmitti kun olin edes hänen ystävä ollut ja hän käytti sitä väärin.
Jos tätä tulee mieheltä josta ei yhtään pidä fyysisesti, eikä ole ihastunut, se tuntuu todella pahalta ja äklöttävältä. Ymmärrän hyvin tuon ahdistavan tunteen, jos hän ei lopeta, tee syyte kotirauhan häirinnästä- Karjalan Piritta
Nykyään joka asiasta nostetaan syyte... Jos mies himoitsee yksipuolisesti jotain naista, eikö ne ole sen miehen omia tunteita. Pitäisi osata erottaa omat ja toisten ongelmat.
- Häirintää..
Ne on miehen tunteita siihen asti kun ei häiritse niillä naista, mikäli tunteet ovat yksipuolisia, sen jälkeen sitä kutsutaan suomen lain mukaan häirinnäksi.
- mohamed raiskaaja
Paitsi jos kyseessä on mohamed, joka sitten joskus väijyy nurkan takana ja rikastaa naamaasi heittämällä happoa.
- Tietämätön ämmä
Mutta mikä siinä häiritsee? Miksei voi vain ajatella, että ahaa, miehellä on tällaisia tunteita ja hän haluaa kertoa siitä? Niin kauan kuin mies ei fyysisesti käy käsiksi.
- kirj. aloittaja
Kiitos neuvoista, taidan kääntyä virkavallan puoleen jos muu ei ole avuksi.
Kyseessä on Suomalainen mies joka on ollut "ystäväni" jo vuosia. Tunnistin hänet näistä kuvailemistanne piirteistä. ns. auttaa, tukee, ymmärtää, totuudessa yrittää päästä iholle ja utelee henkilökohtaisia asioitani jotta voi manipuloida. Oksettavaa että valeystäviä on olemassa! Olen kysynyt miksi hän ei käy treffeillä, hän ei saa ketään naista kun on ulkoisesti aika pullukka ja ruma, mutta olen ollut hänen ystävä ettei hän joudu aina yksin olemaan. MUTTA hän paljastui valeystäväksi ja ahdistuin enää hänen yhteytestään..on petetty ja pettynyt olo! Mistä nämä valeystävät voi tunnistaa etukäteen, en halua enää koskaan kokea vastaavaa?- Ruma pullukka
Eihän tällaiset rumat pullukkat saisi kysellä "mitä sinulle nykyisin kuuluu". Saatika ihastua, sillä sehän vääristellään vähintäänkin häiriköinniksi. Eihän tällaiset rumat pullukat saisi tuntea mitään. Siitähän ilmoitetaan vähintään poliisille!
- Toinen ahdisteltu
Oletko varma, että hän tietää miten kovasti ahdistut hänen yhteydenotoistaan? Ehkä kannattaisi kertoa.
Itse pääsin eroon ahdistelijasta sillä, että aina kun hän lähetti seksiviestin, vastasin kertomalla jonkin ominaisuuden josta en hänessä pidä. Esim. "Sulla on kyllä rumannäköinen leuka". Kun olin aikani jatkanut tätä, mies lopetti, ei jaksanut ottaa enempää moiteviestejä vastaan. Ei kaikkein fiksuin tapa hoitaa tilanne, mutta minulla se toimi.- Suruinen nainen
Mulla on samanlainen tilanne. Eräs mies on ollut vuosikaudet "rakastunut" minuun. Mies on kaverini. En ole koskaan ollut rakastunut enkä ihastunut häneen. Hän lähettelee minulle säännönmukaisesti seksuaalisesti vihjailevia tekstiviestejä, varsinkin ollessaan krapulassa, mikä on valitettavan usein.
Jossain vaiheessa harkitsin tuollaista tapaa hoitaa asia, eli että joka kerta vastaisin hänen vihjailevaan viestiinsä kertomalla jonkin ominaisuuden, josta en hänessä pidä tai joka inhottaa minua. En kuitenkaan ole pystynyt toteuttamaan aiettani. Olen kai liian empaattinen siihen. Ymmärrän kyllä, että tämä on liiallista empatiaa tai sääliä, koska tämä tilanne on itseäni kohtaan väärin. Hänellä ei ole oikeutta lähetellä minulle seksuaalisesti vihjailevia, ja joskus katkerankin sävyisiä, viestejä.
- lörtsyk
Säälistä ei kannata ystävyyttä jatkaa. Jos sinä ahdistut ja vastapuoli vain yrittää hyötyä/käyttää hyväksi :( kyllä hän uuden uhrin itselleen aina löytää. Käytös kun kuulostaa enemmän sairaalta kuin ihastuneelta (varmasti molempia kyllä!)
Ystävälläni oli samanmoinen riesa, "ystävämies" yritti syyllistää ja painostaa pitämään yhteyttä tai tekisi itselleen jotain ym. sairasta uhkailua kun huomasi että ystäväni haluaa eroon hänestä, mutta tiesi hänen olevan hyvä sydäminen. Onneksi tämä loppui tiukkasävyiseen EI sanaan ja mies hävisi etsimään uutta uhria, uusia "ystäviä".
Mielestäni on narsismia? - ihastunut vs addikt
pelottavaa.
Olet mukana leikissä, josta kannattaa olla huolissaan. Yksinäinen ja tungetteleva mies on uhka. Eikä ota huomioon sinun tunteitasi. Miehellä on selvästi tunnetasolla häiriö ja vakava sellainen. Humalassa innostuu vielä enemmän, kertoo siitä, että vapautuneessa tilassa sallii itselleen tehdä mitä tahtoo.
Mies on sddiktoitunut selvästi, ja tämä hallitsee häntä. Olet ilmeisemmin mukava addiktion kohde hänelle. Miehellä on varmasti muitakin ongelmia. Vaikeaa on hänellä. Mutta sinun ei tule enää ymmärtää häntä.
Luota vaistoosi, hän ahdistaa jo sinua ja se on huono asia. Sinun omatunto alkaa ryhtyä suojelemaan sinua, olet uhattuna.
Huolehdi, ettei hän satuta sinua enempää. Kerro asiasta jollekin mielestäsi turvalliselle aikuiselle, miehelle, naiselle.
Miehellä on selvästi empatiakyvyttömyyttä ja oma etu on paras etu hänellä.- ttt...
Vähän pitkälle vietyä tulkintaa...
- päässä ongelmia
Ystävättärelläni oli kuvailemasi kaltainen tunkeileva miespuolinen "ystävä". Hän kävi humaltauneena jopa ystävättäreeni kiinni kun hän jutusteli konsertin tauolla toisten miespuolisten kanssa.
Miespuolinen "ystävä" tahtoi jatkaa ystävättäreni kanssa sen jälkeen ystävyyttä ilman katumusta väkivallasta tai edes anteeksipyytämistä.
Tietysti käskimme hänen pysyä kaukana moisesta ja siihen loppui ahdistelu ja ystävyys heidän väliltään.
Ei ollenkaan mielestäni pitkälle vietyä että nämä häiriköt ilmoitaan poliisille. Tämä feikkiystävä paljasti kataluutensa humalassa, heidän päässään mustasukkaisuus voi olla sairasta vaikka vastapuoli ei olisi heidän kumppaninsa. - Ihastus menee ohi
Lakkaa vastaamasta. Laita ensin viesti, että et halua enää olla yhteydessä etkä aio vastata hänelle. Sitten hiljaisuus.
- Sairas mieli
Pysy kaukana ja lopeta yhteydenpito raaásti vaika uhkailisi tekevänsä itselleen mitä ikinä, et ole vastuussa hänestä, etkö huomaa se on kiristystä ja henkistä väkivaltaa.
Ei oikea ystävä edes uhkaile noin, narsistinen persoona ja hyväksikäyttää sinua henkisesti. Yrittää herättää sinussa sääliä yksnäisyydellä. Inhottava että näitä on.
Älä kuunele edes hänen puhelujaan säälistäkään, hänellä on sairas mieli.- Ihmettelen näitä
raakalaisia. Miten valmiita ollaan haukkumaan, vääristelemään ja tuomitsemaan joku tietämättä heistä mitään. Asiat ei aina ole niin, miten joku antaa ymmärtää.
Mikä ihmeen vimma näillä ihmisillä on nuijia ihastunut maanrakoon välittömästi, jos tunne on yksipuolinen. Ihan kuin muka ihastunutta saisi vetää henkisesti turpiin niin paljon kuin sielu sietää ja vaikka iskisi puukolla selkään, niin ei olla muka vastuussa mistään.
- susi lampaan vaattei
Mielestäni aloittajan "ystävä" iski aloittajaa puukolla selkään kun on teeskennellyt ystävää mutta selvästi ollut manipuloiva!!
Taidat itse olla tämä valeystävä kun niin kimakasti kirjoitat että asiat ei ole niin miten joku antaa ymmärtää. Manipuloiva ystävä on vihollinen lampaan vaatteissa, lähellä!!
Älä stessaa, nimesi ei paljastu!- Taas tuomitsemassa?
Taas täällä joku luulee tietävänsä tietämättä yhtään mitään. Mulla ei ole kuule mitään tekemistä aloittajan kanssa, mutta sinähän sen tunnut paremmin tietävän senkin asian.
Olen yksinkertaisesti vain sitä mieltä että kenelläkään ei ole oikeutta kohdella toista ihmistä huonosti vain siksi, että ei itse tunne samoin. Se on mun mielipide.
- omistushaluinen
Mielipiteeni on että kukaan ei saa manipuloida toista ja leikkiä ystävää vaikka oikeasti yrittää hyväksikäyttää!!
Ketään ei voi pakottaa rakastumaan vaikka itse olisi ihatunut.- Oikeilla nimillä.
Ihastuminen ei ole manipulointia, ei ystävän leikkimistä, ei hyväksikäyttöä, ei sairautta, ei narismia, ei uhkailua. Jos ihastumisesta puhutaan näillä nimillä, niin se on vääristelyä. Ihailijaa ei tarvitse haukkua. Ihastuminen on ihastus, se on tunne ja ihailijasta pääsee eroon nätistikin, jos siihen on vain halua.
Ei ihailiaa tarvitse rakastaa, mutta se ettei rakasta toista ei tarkoita sitä, että saa olla tunteeton hirviö.
- Häirintää
Aloittaja kirjoittaa että ei halua ihastuneen lähettelevän hänelle ikävä viestejä ja on suoraan kertonut ihastuneelle ettei ole kiinnostunut.
Ei ole kyse tuomitsemisesta vaan suoraansanomisen ymmärtämisestä, silloin pitää lopettaa typerät viestit ja puheet jos ap on suoraan sanonut ettei toinen kiinnosta. Ei silloin häiritä toista ikävöinti-puheilla.- Asioissa on
aina kaksi puolta eikä sitä toista ole vielä edes kuultu. Aina ei kannata uskoa automaattisesti sellaisenaan ihan kaikkea, mitä toisista ihmisistä selän takana juoruillaan ja haukutaan. Asioissa on aina kaksi puolta ja se tilanne toisen kertomana olisi varmasti täysin toisenlainen.
Jos yksi kerta on mennyt ohi, uskon että seuraava ei mene. Ei asioita tarvitse sanoa pahalla, vaan hyvällä. En usko julmuuteen ihastusasioissa, en ihmiisen nöyryyttämiseen, en haukkumiseen tai tahallisesen rikkomiseen.
- someone else
Se kipu ei unohdu, kun rakkauteen vastataan halveksunnalla ja vihalla.
Olkaa enkeleitä toisillenne! - someone also
Se trauma ei häviä kun ystävyyteen vastataan hyväksikäytöllä ja petturuudella.
Olkaa rehellisiä toisillenne! - imelät katseet hyi
Ihastuneet kuvittelevat usein omassa päässä toisen tuntevan samanlaisesti ja kokevat platonisen ystävällisyydenkin omissa luuloissaan ihastumiseksi myös toisen puolelta.
Kannattaa myös muistaa että useat ovat ystävällisiä luonteeltaan ja eroittaa tämä ystävällisyys ihastuksesta.
(olen myös säälistä ystävällinen yhdelle kaverille ja pelkään että hän kuvittelee välillemme muuta). Hän on aina maireasti hymyilevä kun tapaamme ohimennen ja yritän vältellä häntä niin paljon kun vain onnistun. Inhottaa!- v_oi
tuolla tavoin minäkin luulen ihastukseni kohteen ajattelevan minusta
- Monet pakit saanut
v_oi kirjoitti:
tuolla tavoin minäkin luulen ihastukseni kohteen ajattelevan minusta
Jos ihastunut ei ole suoraan kertonut olevansa sinuun lätkässä, ei pelkät imelät katseet aina ihastumista tarkoita. Varsinkin naiset ovat tässä asiassa vaikeasti tulkittavia.
- kkkkko
Itselläkin oli mies, joka ei suostunut lopettamaan. Aluksi oltiin ihan kavereita, ja hän piti paljon yhteyttä kun ei omaa paljoa kavereita. Uskalsin miehelle kertoa asioistani ja hän olikin hyvä neuvomaan. Hän alkoi heittämään minulle kommentteja siitä, kuinka meidän pitäisi harrastaa seksiä kun häntä panettaa ja muutenkin olla pariskunta. Näihin reagoin sanomalla suoraan, että ei tule tapahtumaan. Mies sanoi heittävänsä vain läppää ja jatkoi tuollaisia kommentteja. Käskin lopettamaan, tuloksetta.
Hän tiesi, että minulla oli vaikeaa silloisen suhteeni kanssa ja kun puhuin hänen kanssaan miehestä, hän sanoi ainoastaan "jätä se ja ota mut". Sanoin, että kaipaisin oikeasti ystävää enkä läppää tällaisesta tilanteesta. Mies ei ikinä suostunut enää puhumaan miessuhteistani, tai toisti tuota samaa lausetta. Hän alkoi olemaan mustasukkainen muista miespuolisista kavereistani ja kyseli keiden kaikkien kanssa heistä olin harrastanut seksiä, miksen harrastanut seksiä hänen kanssaan ja meidän pitäisi olla pariskunta. En enää puhunut asioistani hänelle.
Kerran hän yritti repiä minut baari-illan jälkeen mukaansa, mutta en suostunut tietenkään. Kun halasimme hyvästiksi, hän väkisin suuteli minua jolloin tönäisin kauemmas. Pyyteli heti anteeksi, mutta teki saman uudestaan ja uudestaan kunnes hän tajusi vihdoin lähteä. Olimme siis autossa, eikä hän suostunut lähtemään, ennenkuin kuski käski ulos kun näki, ettei mies aio lähteä minun käskyistäni huolimatta. Heti perään tuli soitti, että pitää soittaa kun pääsen kotiin. Viestejä myös sateli.
Tuon jälkeen otin etäisyyttä, ja viestejä sateli päivittäin, että mikä on, missä olen, tulenko ulos, mitä rakkaalle kuuluu jne. Vastasin ainoastaan kerran, etten hyväksy hänen käytöstään minua kohtaan ja haluan etäisyyttä. Mies ei vastannut tähän viestiin. Meni kaksi päivää ja "rakas"-viestit jatkuivat. En enää vastannut yhteydenottoihin. Nyt ovat viestit hetkellisesti loppuneet, mutta hän kommentoi ja tykkää facebookissa joka ikisestä lauseesta mitä kirjoitan, vaikka kirjoittaisin kavereideni seinille joita hän ei edes tunne kunnolla. Lisäksi tulee päivityksiin kysymään kysymyksiä suoraan minulta, jotta minun olisi "pakko" vastata.
Tällaiset tilanteet ovat ikäviä, ja olen yrittänyt itse miettiä, johdattelinko miestä jotenkin. En ole kuitenkaan ikinä hänelle antanut merkkejä kiinnostuksesta. Hän on myös levitellyt ympäri kaveripiiriäni, että olisin pettänyt silloista miestäni hänen kanssaan ja itse kerjäsin sitä. Onneksi kukaan ei tätä usko, sillä se ei tietenkään ole totta. - mäntit mäntit
kyllä naisesta huomaa jos hän ei ole kiinnostunut siinä mielessä. Selvä merkki on kun vastakaikua ei tule sanoille, rakas, ikävä tms. ja yleensä naisella on muuta ohjelmaa kun yrittää ehdottaa leffaa tms.
Typerää kun ihastunut mies yrittää ja yrittää vaikka nainen olisi suoraan sanonut ettei häntä kiinnosta. silloin on vain nieltävä se tosiasia, että tunteita EI ole. ja lopetettava ahdistelu. jos ei halua saada poliiseja peräänsä häirinnästä tms.
Jos nainen on ilmaissut ettei ole tunteita tai kiinnostusta mieheen miten mäntti pitää olla että vielä yrittää iskeä tai manipuloida toista, ei ystävät tee noin. Mene poliisin juttusille ahdistelevaksi tuntemastasi ihastuksesta kun ei ole puhetta ymmärtänyt. Inhottava kun on näitä manipuloivia ystäviä jotka neuvovat, kyselevät menoista ja arvostelevat. epätoivoisen oloisia. - skootterimies5
Ehkä se mies on vain vähän "yksinkertainen" eikä sen takia tajua. Näitähän riittää. Ehkä ihastus menee pian ohi ja mies alkaa lähetellä viestejä jollekin muulle.
- aicaiudsipausdpiasud
Sama pätee myös naisiin.
Sitkeitä pirulaisia eivätkä tajua jos hienovaraisesti sanoo vaan pitää sanoa aika rumasti mikä itseäkin joskus melkein hävettää. - ap.
No nyt mies sitten tunkeutui kotiini ja tuli väkisin sisälleni :(
- yksinyakin
No jopas kävi ikävästi.
- ap.
No nyt sitten menimme maistraatissa naimisiin tämän miehen kanssa! Ihanan suloinen mies kertakaikkiaan, kun oppi tuntemaan (sängyssä)! :)
- Onnea!!!
:)
- sairasmielion
Onan se niin, että henkisesti normaali ihminen lopettaa ihastussävytteiset viestit,kun asianomainen tekee selväksi, että hän ei halua minkäänlaista suhdetta. Vain henkisesti sairas jatkaa viestittelyä.
Tälläisestä henkilöstä on syytä pysytella erossa oman turvallisuutensa vuoksi.- Anonyymi
Kaikki ei tee selväksi lainkaan.
- Anonyymi
Sano suoraan, ettet halua kokoaikaista viestittelyä ja et ole kiinnostunut sillä tavalla. Asioiden suhteen pitää olla rehellinen vaikka se sattuisikin jompaankumpaan.
- Anonyymi
Juu, hän on sen verran (yksipuolisen) ihastunut, että soittelee minulle viikonloppuisin ja ottaa ensin rohkaisuryyppyä, että uskaltaa soittaa ja jutella.
Olen halunnut olla vain kaveri, vain ystävä ja käsittääkseni näin me ollaan sovittu aikoinaan, että ollaan kavereita.
Olen suoraan sanonut, että valitettavasti en ole hänestä kiinnostunut ja eikä ole minun tyyppiä ollenkaan.
Hänellä on ollut useampia naisia, mutta aina joko jossain vaiheessa kyllästyy ja pistää poikki tai sitten pyörittää useampaa yhtäaikaa.
Viimeaikoina hän on alkanut selittää, että hän ei jaksa olla kenenkään pelkkä kaveri, että joko seksiä tai sitten ei mitään. Hän ei kuulema kavereita tarvitse.
Niin, että tästä tulikin sitten mieleen, että ei meidänkään kaveruus sitten varmaan jatku kun hän ei kavereita kuulema tartte ja seksiä en itse halua hänen kanssaan ollenkaan. - Anonyymi
Sano että minä en ole sinusta kiinnostunut siinä mielessä ja jos ei aio lopettaa toimintaansa niin sitten estot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 573763
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.463167Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1532949Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,402826SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.752416Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s611911Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a231888Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1241767- 861186
Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai681170