Olen 13-vuotias tyttö ja menossa kylään äidin työkaverille. Hänellä on noin 2-3-vuotias poika, jonka kanssa tulen viettämään sen ajan, kun siellä olemme.
Olen eskari-ikäisestä asti pitänyt pienistä lapsista ja satunnaisesti jutellut tällaisten kanssa, mutta perheen nuorimpana en ole tottunut puhumaan niin pienten kanssa. Eli pidän lapsista, mutten tiedä mitä keksisin ja miten pitäisi suhtautua pojan juttuihin, jos hän vaikka ujostelee minua.
Onko se niinkin yksinkertaista, että on kiinnostunut tämän asioista ja koittaa keksiä jotain kivaa puhuttavaa ja tekemistä?
Ajattelin tulla tänne kysymään, koska useimmilla tämän palstan selailijoilla on oma lapsi/lapsia.
Jos on jotain vinkkejä, niin otan mielelläni vastaan. :)
Miten lapselle puhutaan?
tyttö
2
210
Vastaukset
- ihan normisti
Lapsille puhutaan aivan normaalisti - samalla tavalla kuin aikuisille. Sellaisista ihmisistä lapset tykkäävät aina eniten.Ei tarvitse puhua selkokieltä, tai missään nimessä lässyttää ja kyllä lapsi kysyy, jollei jotain ilmaisua ymmärrä.
- tyttö
Aa, kiitos, toi oli kyl hyvä pointti. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005278208- 2342778
- 262621
- 1652045
- 1211921
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61755Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 801262
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621208IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41195