Muutto Polvijärvelle

-eikka-

Asun nykyisin Outokummussa, suunnittelen muuttoa Polvijärvelle.

Kysyisin Polvijärveläisiltä kannattaako muuttaa? Vai vaihdanko pelkästään maisemaa..

21

1685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terve Tuloa

      Terve tuloa. Polvijärvi on rauhallinen rento paikkakunta, peruspalvelut löytyy. Remontoidut koulut, uusi hyvä terveyskeskus palveluineen. muutin vuosia sitten ja en ole katunut hetkeäkään, eikä ole kiire poiskaan.

    • Kippee.

      Ehdottomasti kannattaa. Täällä on huomattavasti halvempi asua kuin Outokummussa ja porukka mukavaa!

      • ok tieto

        Luulen ,että puhut palturia! Kun käypi kirpparilta vaatteet ja leipäjonosta leivät, niin voi hiukan halvempi olla. Ai niin, leipäjono jakelu on muuttanut Juukaan, kun kunta tarvitsi entiset tilat, jot sillain!


    • liperilllllll

      polvijärvi liitettään kohta Outokumpuun,,,ihan nynny paikka kohta lopetetaan teiden auraus...

      • plussa...

        Eipä liitetä outokumpuun, turhaan satujasi kerrot täällä, taidat olla vielä kateellinenkin Polvijärven vauraudelle. Kuntatalous on ollut jo pitkään plussalla


    • Jokapaikanhöynä

      Tänne vaan kyllä tänne mahtuu ja tuo muitakin tullessas, entiset muuttaa sitä mukaa pois palveluiden kanssa.

    • Epäilen

      Ei

    • en muuttaisi

      Olin Polvijärveläinen vuosikymmeniä, mutta takaisin en muuttaisi mistään hinnasta. Outokumpua kyllä voisin harkita asuinpaikakseni. Siellä on paremmat palvelut kuin Polvijärvellä ja paikkakuntana Oiutokumpu vie voiton selkeästi Polvijärvestä. Olen alkuperäinen outokumpulainen ja minulla on kokemusta ja näkemystä molemmista paikkakunnista melkoisesti.
      Todellisuudessa en muuttaisi kummallekaan paikkakunnalle enää.

    • epäilen

      Oikeassa olet, mitä palveluita täällä enää olekkaan! Virastot on lähteneet pois ja on hankala käydä toisella paikkakunnalla asioilla, kun ei ole autoa. Koulu tai terveyskeskus, ei mitään merkitystä , vaikka kehutaan niitä aina. Tyhjä vaiva kehua, että olisi halvempi asua täällä, kuin okussa! On ainakin kauppoja enempi ja palvelut myös kohdallaan Okussa. Tää on pieni kylä ja sillä siisti, ilmankos on muutaman kuukauden oleskelun jälkeen muuttokuorma lähtenyt pois.

    • Kaivosmies

      Polvijärvellä todellisuudessa kalliimpaa asua. Kaikki palvelut haettava muualta.
      Veroprosentti ei kerro kaikkea.

    • epäilen

      Näin se on, kaikki maksaa ja kun tuijotetaan sitä veroprosenttia yksistään, arvellaan autuus aukeavan. Okussa on hyvät harrastus mahdollisuudet ja uimahalli on erikoisen hyvä!

      • kuusikymmentyheksän

        Kyllä minä pysyisin Outokummussa, kokemusta molemmista. Toivotaan että Outokumpu nousee, se on hyvä asua.


    • Menolippu 1

      Sinähän olet elänyt Outokummussa koko ajan pummina. Tervemenoa lihapatojen ääreen

    • hei älä mee

      No sehän on Alko- indeksi. Lähin on Kummussa- tai sitten Joensuussa. Yleensä ne kyllä ottaa pitkän viisumin ja ajaa viinat venäjälta polvijärvelle. Mitä muuta tekemistä siellä on , ei mitään. Katsella polttaako naapuri tuikkuja vai ei.

    • -eikka-

      Kiitos kaikille vastauksistanne :) Muutto takana, toiselle paikkakunnalle :) ei kuitenkaan Polvijärvelle, valitettavasti. Sellainen pieni kylä olisi kiinnostanut :)

    • 474

      Niin Outokummusta kuin polvijärveltäkin kannattaa muuttaa pois muualle, pieniä mitäänsanomattomia paikkakuntia molemmat. Polvijärvellä tosin talous Outokumpuun verrattuna tasapainossa, mistä irtopisteet Polvijärvelle...

    • 65000

      kyllä
      mie muutan polvijärvelle,olin aikoin osuuskaupassa töiiss no se oli 70 luvullhyvääjatkoa terv- eläke ukko

    • okulainen

      Polvijärven vahvuus ovat kylät, joissa on vielä toimivat koulut. Niitä teidän kannattaisi kehittää ja markkinoida. Uskon, että ne voivat olla tulevaisuudessa hyvinkin arvokkaita asuinalueita. Oku on jo lahdannut kyläkoulunsa melko lyhytjänteisesti, Polvijärvellä on tässä etulyöntiasema. Hyvin olette myös talouttanne hoitaneet ja teillä on selkeä visio itsenäisyydestänne.

      Mutta sitten Polvivärven miinukset. Ikävä sanoa, mutta liikekeskustanne on yksinkertaisesti alakuloinen ja ruma. Ja keskusta-alueet kuitenkin antavat usein käsityksen paikkakunnalla nopeasti vierailevalle. Keskustassa ei ole lisäksi mitään erityistä, miksi sinne pitäisi esim. ulkopaikkakuntalaisen tulla. Okun taajamassa on sen sijaan hyvinkin paljon palveluita ja koettavaa. Myös maastonvaihtelut ovat Okussa mieluisia silmälle.

      • Erottaja

        Okulla saattaa olla mainitsemasi hyv'ät puolensa mutta on paljon sellaista mikä sotii Okua vastaankin

        --- Kunnan talous kriisin partaalla mielipuolisten sijoitusten vuoksi
        --- Yleinen ilmapiiri sulkeutunut ja ahdistava, piiri pieni pyörii eikä piiriin ulkopuolinen pääse
        --- Teiden, katujen huono kunto kesät ja varsinkin talvella. Kaupungilla tiehöylästä eteenpäin kalustoa urakoitsijat muttei taitoa / halua hoitaa työtä kunnolla. Polvijärvellä urakoitsijat saavat kaikilla teillä hyvää aikaan jälkeä pelkillä traktoreilla ja kuorma-autoilla.¨

        Eroja on jos pitäisi valita asuinpaikka Okun tai Polvijärven väliltä, valinta olisi ehdottomasti Polvijärvi...


      • Borgå1

        Tähän on sanottava ettei se Outokummun liikekeskusta ole yhtään sen houkuttelevampi kuin Polvijärvenkään. En asu kummassakaan ja perspektiivini on puolueeton. Molemmat todella rumia!!! Eikä kummassakaan mitään, mutta varmaan ihan hyviä asuinpaikkoja. Polvijärveltä on käsittääkseni lyhyempi matka Joensuuhun, mikä on etu.


    • ruutitar

      Onhan se ittestäkin kiinni,missä viihtyy,ei paikkakunnasta. Olen sitä mieltä,että tähän pääkoppaankin pitäisi hankkia sellaisia "tarpeita,"että saa elämäänsä sisältöä.
      Tietysti työ tai työttömyys ovat asioita,jotka sanelevat omalla tavallaan,mutta paljolti asia on niin,että miten haluaa elää.Ystävyys tuo ystäviä ahkeruus tuo elämän sisältöä.Aina voi tehdä jotain tarpeellista. Ja onhan mahdollisuus hankkia tietoa siitä,miten minä aikani käytän.Onhan omat aivotkin olemassa ja sinä itse tiedät lopun paremmin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe