Lääkärit kellokortille

On se kumma jos rekkakuski saa sakot kun ajelee ylitunteja lepäämättä, mutta lääkärit saa soheltaa vuorokausikaupalla.
Jos yhden vuorokauden valvominen vastaa jo 1.5 promillen känniä, niin miksi tuomitaan kännissä työnteko, muttei unettomankännissä lääkärin toilailua.

Kuinkahan monta on kuollut huonon diagnoosin takia, pelkän lääkärien ahneuden takia ?

24

1591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen huomioinut

      onhan niistä osa vähän "tollukoita" johtuuko väsymyksestä vai mistä.

    • kahveetunnilta

      Ja parraaseen työaikaan täällä veisataan!

    • pöhlöstä tuntuu.

      osa on liikaa lukenu siitä se johtuu.

      • neomenny

        neoo maahilijasiaa


    • Ahmed Ahne

      Valvomisesta, ainakaan työn vuoksi, en osaa sanoa, mutta tuo ahneus.
      Se on vallannut myös lääkärikunnan ja jälki sen mukaista. Kukaan ei sitoudu mihinkään, ota ns. vastuuta väestöstä sitoutuen johonkin kuntaan tai kaupunkiin. Kunhan vaaditaan sekä pompitaan ja hypitään paikasta toiseen, missä vaan nyt sillä hetkellä kivointa, paras palkka, parhaat vapaat jne. etuudet (nuoret lääkärit). Lisäksi oman virkatyön lisäksi pidetään koko ajan ns. yksityispraktiikkaa. "Helppoja" potilaita ohjaillaan omalle yksityisvastaanotolle (joka yleensä julkisisen terv.huollon tiloissa ja välineillä tapahtuvaa toimintaa ja siitä ei makseta vuokraa), lähetteitä räävitään suuntaan jos toiseen ja nostetaan palkkiot koska loppupelissä Kela ja potilaan oma kotikunta maksaa "viulut". Tätä toimintaa harjoittaa ns. kokeneemmat, vanhemmat lääkärit.
      Tämä kaikki em. näkyy potilaille sillä että heitä pompotellaan paikasta toiseen, aina vaihtuu lääkäri ja sairauden/vaivan suhteen yksi sanoo ja määrää yhtä ja toinen toista. Ei ihme että ihmisten lääkitykset, sairauksien hoito aivan sekaisin. Mm. tämän vuoksi erikoissairaanhoidon kulut kasvavat sekä mummojen ja pappojen rahapussit kilisevät kohta tyhjyyttä.
      Kellokortti tulisi asentaa seuraamaan todellista työaikaa=potilaiden vastaanottotyö. Myös osa palkasta tulisi maksaa sen mukaan kuinka sitoutunut virkatyöhönsä on ja kuinka tuloksellista työ on mm. väestötasolla tarkastellen. Kaikkinaiset onnenonkijat, puoskarit tulisi hävittää alalta. He pilaavat lääkärikunnan (nyt jo ryvettyneen) maineen.

    • ahmed työ

      Mäne töihin juuttaan joutilas!!

    • 8?8=17

      Radiosta kuulin että Suomessa on koko historian aikan eniten lääkäreitä.

      • Helppo elämä

        Nuoret lääkärit menevät yksityiselle töihin. Lähtöpalkka huomattavasti parempi kuin kunnallisella puolella, työajat saa itse sanella, välttämättä ei tarvitse tehdä täyttä työviikkoa jne. jne. erilaisia etuisuuksia.
        Yksityinenhän sitten velottaa kaiken kunnilta jotka palvelun ns. ostavat kun ulkoistaneet palveluja.
        Tämä toiminta myös aiheuttaa lisää kustannuksia ja tehottomuutta haukuttuun julkiseen terveydenhuoltoon joka ennenmuinoin oli halpa ja tehokas kun joka kunnassa oli vakituiset ns. virkalääkärit ja -henkilökunta. He sitoutuivat työhön ja tunsivat kuntansa väestön.


    • Jossakin on vika

      Mitenkä potilasjonot vain kasvaa?

    • lukuja vaillelääkäri

      Olen kuullut että Radiosta että Suomalaiset sairastaa eniten pohjoismaista

      • Näin se menee

        Ja viimeisimmän eilen uutidoidun Oulussa tehdyn tutkimuksen mukaan 5%-10% väestöstä käyttää suurimman osan terv.huollon rahoista.
        Eli jokaisen itse tarttis tehdä jotain elintapojen eteen.


      • Synkkä kansa

        En epäile yhtään. Esim. jos seuraa näidenkin palstojen kirjoittelua niin suomalainen on kateellinen, itsekäs, erilaisuutta sietämätön valittaja. Tähän kun vielä lisätään viina, tupakka, epäterveellinen ruokavalio ja liikuntaa harrastamaton elämäntapa, ei voi kuin sairastaa.
        Ei tarvitse olla lääkäri että ymmärtää em. yhtälön.


      • Ihana tulevaisuus
        Synkkä kansa kirjoitti:

        En epäile yhtään. Esim. jos seuraa näidenkin palstojen kirjoittelua niin suomalainen on kateellinen, itsekäs, erilaisuutta sietämätön valittaja. Tähän kun vielä lisätään viina, tupakka, epäterveellinen ruokavalio ja liikuntaa harrastamaton elämäntapa, ei voi kuin sairastaa.
        Ei tarvitse olla lääkäri että ymmärtää em. yhtälön.

        Synkkä kansa , nin on, onneksi suvaitsevainen Islam tulee valtaan aikanaan.


      • Samapeli

        Pyhäjärviset ovat aina käyttäneet eniten päivystysvastaanotto Selänteessä, Isto opetti, kun aikanaan oli Reisjärvelläkin päivystys pyhäjärvisiä oli 2/3 osaa ja varmaan sama peli jatkuu..


    • varmasti masentaa.

      Ruuan hintaan vielä lisää ( nyt jo Eu:n kallein), ,sillä on varmasti vaikutus Suomalaisten terveyteen.
      Eu:n on puututtava Suomen hintojen nousuun välittömästi.

      • Terveellistä on

        Itse olen pyrkinyt ja pyrin säästämään ruokakustannuksissa.
        Luonnosta saa paljon hyvää ruokaa (sienet, marjat) joita voi hyödyntää jälkiruuaksi, mehuksi ja leivonnassa . Kaupassa käydessä kannattaa vertailla hintoja. Boonuskorttikauppa ei ole välttämättä se halvin!!!
        Ja ennenkaikkea kun ostaa kaupasta kaiken perustuotteena ja siitä sitten itse valmistaa ruokaa, säästää paljon. Tätä ruokaa voi tehdä valmiiksi 1-2 kertaa viikossa ja pakastaa annokset valmiiksi rasioihin.
        Myöskin jämäruuat kannattaa hyödyntää. Roskis ei ole oikea paikka ylijäämä ruualle muilla kuin varakkailla talouksilla.


      • Huijaustako

        Mistä se ruuan hinta koostuu? Olisi mukava tietää. Ilmeisesti tuottaja ei saa kuin ropoja.
        Ihmeellistä muutenkin tämä Suomalainen ruokapolitiikka jota suuret ruokatalot,-firmat harjoittaa. Teurastetusta karjasta parhaat palat, liha viedään Venäjälle jne. kun siellä ei roskaa syödä. Tämä vienti tapahtuu valtion tuella. Mitä karjan ruhosta jää; rusto, nivelet, nahka, luut jne., se mössätään, lisätään jauhoja ym. aineksia ja myydään Suomen kansalaisille "Puhtaana kotimaisena ruokana" oikein joutsen- ja suomenlipulla koristettuna.
        Onneksi on Lidl (mm. Iisalmi, Nivala) josta saa lihatuotteita joissa lihapitoisuudet kohdillaan - Saksalainen osaa.


    • kuralle pukkaa.

      Kauppojen on pakko ollut laittaa roskiksiin valvonta ja lukot,kun muutama tyyppi on päällään tonkimassa ruokaa itselleen.

    • en ossoo sanoja.

      Jutta Urpilaisella on pieni ohje joka auttaa pikkunälkään,laulamalla "nälkämaan" laulua se helpottaa.

    • Tohveli-Toivo

      Ei kannata joka vaivasta lääkärille ravata,eläkkeelle pääsen nopeammin kun menen jalka,pää,käsi ja nivelet kourassa...

    • Lihamestari.

      no varmasti päsee heti ,,,,jos vielä jalka on naapurin,kaikilla ei ole mahdollisuutta mennä noilla ehdoilla.

    • sairauden mitta PL

      Olli Kiiskilä näyttää perustaneen ja osallistuneen Haapajärviseen yksityis lääkäritalon toimintaan. Eikös hän ollut ihan johtava lääkäri, joka ilmoitti meidän Paavo Leskiselle, että kontit on tilattava.

      Että hienoa, etten sanoisi, typerää pyhäjärviset.
      Leskinen ilmoitti linja-autoporukalle heti, että Kiiskilä on kertonut, että pyhäjärvisten pitää tilata kontit.
      ja niin tilattiin....
      Voi , voi, en enää jaksa seurata ätä sairautta... joka täällä on.

      Pyhä-järviset suurinpiirtein naivat haapajärvisiä. Jätän jo mielenkiinnon muille....

      • Ahne Ahmed

        Näin ne nuoret lääkärit ja vähän vanhemmatkin toimii. Virka alle julkiselta puolelta ja tämän jälkeen pyöritetään yksityistä bisnestä.
        Rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Aivan sama ihmisille, kuntalaisille. Kyllä se joku keikkafirma ja reppulääkärit käy hommia hämmentämässä. Pääasia että palkka itsellä juoksee.
        Suomessa tulisi olla laki joka kieltää em. toiminnan ja kikkailun. Ei tarvitse ihmetellä jos terveydenhuolto kuralla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      150
      2593
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      421
      2235
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2104
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      122
      1405
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1330
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1199
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1153
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1074
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe