Toisella palstalla oli tilanne, jossa murrosikäinen osti rahoillaan aina energiajuomia, ja äiti takavarikoi lapselta sen vuoksi hänen kaikki rahansa (10-20 e). Tosin se ei silti auttanut, lapsi oli aina saanut jostain rahaa ja ostanut sillä energiajuomia. Lapseltahan voi jättää viikkorahat pois, mutta hänen omiin rahoihinsa ei saa kajota. Rahan kuuluu tuoda turvallisuuden tunnetta ja opettaa vastuuta omista rahoistaan, eikä aikuinen saa niitä pois viedä. Vaan miten on tuossa tilanteessa, jos lapsi törsää heti kaiken treveydelle haitallisiin energiajuomiin? Saako vanhempi edes silloin viedä lapsen rahat?
Hmmm
mitenpitäisitehdä
1
93
Vastaukset
- Tekisin näin
Itse en ottaisi lapsen sen hetkisiä rahoja, mutta ilmoittaisin kylmästi, että jatkossa en tule kustantamaan hänen energiajuomiaan. Onneksi olen saanut lapseni kasvatettua sen verran järkeviksi, että tajuavat itsekin olla juomatta mokomia myrkkyjä. Tupakka on toinen myrkky, josta olemme saaneet lapsemme pysymään erossa omalla esimerkillämme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831798Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791307- 391270
- 791090