Toisella palstalla oli tilanne, jossa murrosikäinen osti rahoillaan aina energiajuomia, ja äiti takavarikoi lapselta sen vuoksi hänen kaikki rahansa (10-20 e). Tosin se ei silti auttanut, lapsi oli aina saanut jostain rahaa ja ostanut sillä energiajuomia. Lapseltahan voi jättää viikkorahat pois, mutta hänen omiin rahoihinsa ei saa kajota. Rahan kuuluu tuoda turvallisuuden tunnetta ja opettaa vastuuta omista rahoistaan, eikä aikuinen saa niitä pois viedä. Vaan miten on tuossa tilanteessa, jos lapsi törsää heti kaiken treveydelle haitallisiin energiajuomiin? Saako vanhempi edes silloin viedä lapsen rahat?
Hmmm
mitenpitäisitehdä
1
89
Vastaukset
- Tekisin näin
Itse en ottaisi lapsen sen hetkisiä rahoja, mutta ilmoittaisin kylmästi, että jatkossa en tule kustantamaan hänen energiajuomiaan. Onneksi olen saanut lapseni kasvatettua sen verran järkeviksi, että tajuavat itsekin olla juomatta mokomia myrkkyjä. Tupakka on toinen myrkky, josta olemme saaneet lapsemme pysymään erossa omalla esimerkillämme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354403- 553035
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462928- 302723
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402661Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82625- 382299
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542055- 41764
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693