Laiskat ja vetelät työttömät

pummit töihin

telakkamiehet passitettava välittömästi kuntouttavaan työtoimintaan tai työelämävalmennukseen, jottei työkyky pääse notkahtamaan alaspäin eikä veronmaksajien rahoja mene turhaan pummilauman elättämiseen. Työministerin ensisijainen tehtävä on varmistaa, että jokaiselle löytyy työvoimapoliittinen toimenpide, minne sijoittua. Jokaisen perusvelvollisuus on työnteko, ilman työtä ei ole ihmisarvoa.

17

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin maataan kuin poliitikkomme ja eu petasi..

• Tontonmäen Kingi

Selvä kuin pläkki! Ukin sosiaaliviranomaiset taas asialla. Vai mitä Lakerpummi?

• 9e per päivä

Työpajat odottavat...

• joka toiselle kuoppa

Toivottavasti mahdollisimman moni irtisanottu kuuluu tähän "Menkää töihin, pummit!" -kokoomusjengiin. Saavat maistaa omaa lääkettään.

• huhuh...

Olin joskus rauman työpajajoilla ja ne on paikkoja joissa ei opi mitään eikä niistä ole työllistymisen kannalta mitään hyötyä. Ne pajat on olemassa vain sen takia että työkkärin tädit saavat itse duunia. Ja ainakin meijerin pajalla ne työnohjaajat on ammattitaidottomia luusereita. Ne ei tiedä mitään huonekalujen rakentamisesta ja korjaamisesta. Lisäksi siellä joutuu joidenkin kusisten juoppojen patjoja kantamaan ja muuttohommia tekemään ilmaiseksi. Ennemmin sitä on työtön kun menee sinne hommiin.

• itsekunnioitusta!

Työpajalle meno tarkoittaa aina automaattisesti leimautumista juopoksi ja syrjäytyneeksi pummiksi, vaikka kuinka elämä olisi kunnossa. Vältä kuin ruttoa.

Sitäpaitsi kuinka hullu saa olla tehdäkseen töitä ilmaiseksi? Ennemmin vaikka ryöstää rikkailta.

• eläkeukko onneksi
        itsekunnioitusta! kirjoitti:

Työpajalle meno tarkoittaa aina automaattisesti leimautumista juopoksi ja syrjäytyneeksi pummiksi, vaikka kuinka elämä olisi kunnossa. Vältä kuin ruttoa.

Sitäpaitsi kuinka hullu saa olla tehdäkseen töitä ilmaiseksi? Ennemmin vaikka ryöstää rikkailta.

Olen samaa mieltä kanssasi "itsekunnioitusta" !!
        Ammattimiesten ei tartte sinne alistua,prkle

• ...
        itsekunnioitusta! kirjoitti:

Kaikki telakkamiehet ovat juoppoja. Piste.

• q3q432

Otan karenssin ennemmin kun meen työpajalle jossa ei tehdä oikeita töitä

• Lähes työtön

Uusi sosiaali-ja terveysjohtaja ehdottaa, että työttömien on mentävä vanhuksien kotiin siivoamaan ja auttamaan. Entäs jos ei tahdo-vanhus meinaan! Ovat arkoja pääsätmään vieraita kotiinsa, varkaiksi luulevat. Satakunnan kansan uutisessa oli sanottu, että työttömyystukea leikataan ellei suostu menemään vanhuksien kotiin auttamaan. Leikataanko vanhusten eläkkeestä, elleivät kotiinsa päästä ketä vaan?

• työtön.

Entäs jos vanhus alkaa syyttää työtöntä varkaaksi ilman syytä kun vanhuksila on muisti huono kun ovat kadottaneet lompakkonsa jonnekkin. Ketä silloin puolustaa työtöntä kune i nyttenkään työttömällä ole oikeuksia. Työtön leimattais heti syylliseksi. Tiedän kaksi tapausta jossa kotiavustajaa syytettiin varkaaksi. Toinen oli mun sisko jota syytettiin vaikka sisko ei ollut edes töissä kun tän yhden vanhuksen lompakko meni hukkaan. Vanhus oli unohtanut lompakkonsa kauppaan. En tosiaan aio mennä mitään vanhuksia hoitamaan.

• AutoStick

Sinnehän te menette työpajoihin ja vanhuksille siivoamaan ja heille kaupassa käymään, kun käsky käy. Vielä sitä ylpeenä röyhistelette, kun on muutama lantti mammonaa lompsan pohjalla, mutta muuttuu ääni kellossa kun alkaa lompsan pohja paistaa. Se on vaan niin, että työtön on ajanmyötä myös köyhä ja köyhä työtön on yhteiskunnan pohjasakkaa, niinkuin kulkukoirat Kreikassa. Kaikki potkii pois tieltään ja muilta ylijääneitä leivänpaloja saatte järsiä. Raumakin on kaikkea muuta kuin kaunis kesäkaupunki, kun ei ole rahaa sen anneista nauttia. Työpajassa spurgujen joukkoon kun aamusella ilmoittaudutte töihin, niin tiedätte maailman kurjuudesta jo paljon enemmän.

• Android Anders
        AutoStick kirjoitti:

Sinnehän te menette työpajoihin ja vanhuksille siivoamaan ja heille kaupassa käymään, kun käsky käy. Vielä sitä ylpeenä röyhistelette, kun on muutama lantti mammonaa lompsan pohjalla, mutta muuttuu ääni kellossa kun alkaa lompsan pohja paistaa. Se on vaan niin, että työtön on ajanmyötä myös köyhä ja köyhä työtön on yhteiskunnan pohjasakkaa, niinkuin kulkukoirat Kreikassa. Kaikki potkii pois tieltään ja muilta ylijääneitä leivänpaloja saatte järsiä. Raumakin on kaikkea muuta kuin kaunis kesäkaupunki, kun ei ole rahaa sen anneista nauttia. Työpajassa spurgujen joukkoon kun aamusella ilmoittaudutte töihin, niin tiedätte maailman kurjuudesta jo paljon enemmän.

Se on ihan oikein, että joutuvat hiukan nöyrtymään. Onkin mennyt liian hyvin, mutta nyt on nyörien kiristämisen aika. Prisman safkat vaihtuu Lidlin tarjouksiin ja uusi Octavia vaihdettava vanhaan Corollaan. Enää ei ole rahaa golfaamiseen vaan tuulipuvut kahisten korkeintaan sauvakävelyyn.

• pummi stna.

Hehhee. Ja näin kertoo tyypit joilla ei ole mitään hajua mitä on olla työtön.
      Työttömyys voi johtua muustakin kuin halusta mennä töihin. Jos on halua ns. parempaan elintasoon ja työ ei pelota niin kyllä sitä löytyy kun etsii. Mutta jos haluaa luumuttaa niin minkäs sille voi, varsinkin jos tyytyy ns. tulotasoon.
      Kaikki kun ei halua niin paljon sitä ok taloa farkkuvolvoineen tai audeineen. Tai
      uusinta 4k telkkaria 50" tuumasena, sekä luottokorttia muijalle erikseen jolla ostaa kaikki uusimmat pilipalit.

Itse olen tehnyt töitä 16v alkaen, sekalaisia pätkiä ja pidempiäkin. On sosiaalialaa, on kauppaa, on autosähköä, on automaalaamoa on rakennusta.. Ja viimeisin 10v putki tehtaalla. Kun alkoi uniongelmat ym paska painaa niin paljon että työkalut loppuvaiheessa lenti kirosanoin pitkin seiniä. Ja tuotanto 50% sutta niin sanoin itseni irti. Pomo olis halunut pitää mutta sanoin ei. Kun sairaslomalla hevonvittua olis tehnyt. Loputtomiin se ois venynyt kuitenkin ja pieni firma ei olis pärjännyt moisella siipeilijällä mitään tee tuumin.

Tipuin peruspäivärahalle koska liitoista viis. Vittuako niillä. Syövät vaan palkasta osan per kk. Sitten meni 3 vuotta työttömänä ja olo huononi vaan. Kunnes työkkäri määräsi kuntouttavaanb työtoimintaan. No satuin sitäkautta saamaan paikan seurakunnan hyvätekeväisyys / ruoka-apu hommassa jossa hyödynnettiin mun C korttia. Ajan parhaillaankin kuorma-autoa ja rahtaan ruokatavaraa eri lahjoittajilta 5pv viikossa. Tästä saan 9€ päivä extraa ton perusrahan päälle. Muuten mukavaa oli ainakin aluksi tehdä ees jotain, mutta mulle on määrätty 4 tuntia päivä. Järestään päivät venyy 7 - 13 tuntisiksi. ja 300km päivä sekä 3-6 hakupaikkaa. Muuten jees mutta hermo alkaa taas palaa kun kroppa pettää. Ei voi kuin nauraa ja 9€ päivä vittu. Ja vieläpä tykkään tästä jobista niin että joudun valehtelemaan työkkärin akoille kun kysyvät ettää.." en tee pitkää päivää, ihan ajoissa tuun pois!" vaikka teenkin prkl. ja ei se kunto ees kestä mutta minkä voi. Ei sitä muutkaan hoida saatana ja homma tyssää jos lopetan.

• pummi stna.

Haluan vielä tähdentää näille jälkiviisailijoille että en, EN jaksa mennä "kunnon töihin" koska en vaan jaksa. Ja tykkään kyllä työnteosta ja nytkin ongelma on että tarttis taas vaan repiä ittensä irti tästäkin hommasta mistä tykkään. Silmäpielet nykii, pumppu hakkaa, huulet sinertää, jne. Kaikkee paskaa. Mutta kun tykkää hommasta niin sitä tekee vaikka sen 9€ päivä.

• Liitto turvaa
        pummi stna. kirjoitti:

Haluan vielä tähdentää näille jälkiviisailijoille että en, EN jaksa mennä "kunnon töihin" koska en vaan jaksa. Ja tykkään kyllä työnteosta ja nytkin ongelma on että tarttis taas vaan repiä ittensä irti tästäkin hommasta mistä tykkään. Silmäpielet nykii, pumppu hakkaa, huulet sinertää, jne. Kaikkee paskaa. Mutta kun tykkää hommasta niin sitä tekee vaikka sen 9€ päivä.

"On kuormaa mukanani aina tonneittain ja tiukka vastuu painaa aikataulustain, myös öisin kello käy, mut määränpää ei näy, mä ajan vain yölinjallain..."
        Kuules, 9 euroa paruspäivärahan päälle on ihan sopiva liksa sulle. Olisit aikoinas liittynyt ammattiliittoon, niin olisit saanut ansiosidonnaista päivärahaa. Justiinsa toi asenne "Liitoista viis", on tyypillistä luusereille, jotka luulevat olevansa kaikkivoipaisia ja pärjäävänsä ilman liittoja.. näin ei näy käyneen kohdallasi, joten väännäpä sitä rattia huulet sinisenä.

• huy8
        Liitto turvaa kirjoitti:

"On kuormaa mukanani aina tonneittain ja tiukka vastuu painaa aikataulustain, myös öisin kello käy, mut määränpää ei näy, mä ajan vain yölinjallain..."
        Kuules, 9 euroa paruspäivärahan päälle on ihan sopiva liksa sulle. Olisit aikoinas liittynyt ammattiliittoon, niin olisit saanut ansiosidonnaista päivärahaa. Justiinsa toi asenne "Liitoista viis", on tyypillistä luusereille, jotka luulevat olevansa kaikkivoipaisia ja pärjäävänsä ilman liittoja.. näin ei näy käyneen kohdallasi, joten väännäpä sitä rattia huulet sinisenä.

Jos tykkää tehdä ilmaiseksi töitä ja tienata muille rahaa niin siitä vaan. tein joskus paljon ilmaista työtä koska luulin että kun näytän osaamista niin mut palkataan palkalla töihin. No näin ei käynyt vaikka 10 vuotta sinnittelin eri työpaikoissa. En tasan mene enään ilman palkkaa töihin minnekkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6246
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3737
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      168
      2868
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2810
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1563
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1288
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1202
    Aihe